Odebírat | ||
Obrázek 'modern education' (Abdul_Hasan) RP (23.2.2014 10:29) | reagovat | |
Jediné co je u státních maturit paskvil je ta z matematiky, z 90% učivo základní školy a hranice úspěšnosti 33% je výsměch, šak tam nejsou ani derivace a integrály, češtinu by chtělo jen mírně doladit didaktický test, jazyky jsem neměl a nevím, jak jsou, ale angličtina by měla být na úrovni A2... A např. já mám zadání bakalářky, které je využitelné v praxi, byť to plánuju udělat využitelné jen částečně, abych se z toho nepos*al | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (Vincenzo) RP (22.2.2014 19:15) | reagovat | |
@PaulZy: Nevyužiteľnosť bakalárok / diplomoviek v praxi je bežná vec. Ak sa záverečná práca a jej zistenia dajú využiť v praxi (napr. moja by sa dala), študentovi to prospeje. Ak ide o vec, ktorú školiteľ vypíše len preto, aby si odškrtol položku v zozname, je to mrhanie časom a škoda papiera. Ale aj debili predsa musia mať možnosť získať titul, také je slovenské školstvo. | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (watertgf) (22.2.2014 15:33) | reagovat | |
Paulzi podla toho co si vymenoval si mal super skolu to som este nevidel ja sa skor viem vzit do koze voldemorta, sice som uz nejaky ten cas zo skoly prec to je pravda ale pochybujem ze sa toho vela zmenilo za ten cas Vacsina stale aj tak vyzera ze si to ucitel pride odsediet spolu so ziakom. | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (voldemort) (22.2.2014 15:18) | reagovat | |
jó, gympl. Tělocvik - na to, že měla úča 7 let možnost něco ovlivnit (cokoliv, od nějakých návyků, nebo prostě pocitu, že se lze zlepšit, když se v něčem vytrvá), výsledek nula. Dějepis - skončil rokem 1918, zbytek byl jen pro maturanty. Psychologie - he? Literatura - ne, básníky 19. století číst nebudu ani za zlatý prase, tím míň hry od Havla. Informatika - doom 2 nezestárne. Chemie - bezva, jen kroužek byl jen pro mladší žáky. Občanka - vyjmenujte ministry. Matika, Fyzika - ano, tohle se mě bavilo | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (PaulZy) RP (22.2.2014 15:00) | reagovat | |
Jenže to nebyla škola podle tehdejší představy ministerstva, dnešní studenti často kecají něco o komunistických osnovách. Mě ta škola naučila dost. Ono to bude hlavně o přístupu. Výtvarku učila dcera malíře, matiku bývalý inspektor, co všechno bral do hloubky. V Němčině jsme se občas dívali na Alles Gute (Česká soda i originál), v Biologii jsme se párkrát podíval do mikroskopu za 40 tisíc, referát o Zarathuštrovi do ZSV ještě někde mám. To bylo před paskvilem zvaným státní maturity a sloučením s obchodkou. | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (kapila...) (22.2.2014 14:48) | reagovat | |
ne, neříkali. říkali, že je to příprava na zaměstnání. nikdy nezapomenu na ten pocit hořkosti a teplo mých rudých tvářiček, když se v první práci střetla teorie (moje práce splňovala jasně dané požadavky) a praxe (i přes splněné požadavky, to bylo údajně na .....). místo objetivně udělené jedničky přišel pojeb. jinak k objektivnosti - proč má debža dostat jedničku z suše odvykládaných faktů, které ani nechápe a druhej dostat dvojku bo zapomněl na jedno, dvě data, ale dal do souvislostí? | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (Abdul_Hasan) RP (22.2.2014 14:27) | reagovat | |
... jinak právě škola má být objektivní, jak jinak bys chtěl porovnat schopnosti dvou lidí v různých oblastech? Tobě ve škole neříkali, že škola není jako "normální" život? | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (Abdul_Hasan) RP (22.2.2014 14:25) | reagovat | |
... "novinový" článek, apod., což se dle mě dá lépe hodnotit, na ten dopis jsou jakési pravidla, které je třeba dodržet, novinový článek se dá přečíst, nastudovat jeho podoba, struktura atd. zato málokterý žák půjde do Louvre studovat obrazy či někde do filharmonie hudbu... Ano, dějepis a zeměpis se místy !!!trochu!!! prolíná, to ale třeba taky fyzika a matika, občanku bych do toho moc netahal, mi nikdy nepřišla moc podobná s dějepisem a občankou... | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (Abdul_Hasan) RP (22.2.2014 14:25) | reagovat | |
kapilára: no zrovna u tělocviku se dá měřit "snaha" jak? Ni když někdo doběhne 3000m a je suchý, tak se asi nesnažil, když to někdo doběhne minutu po něm, je mokrý jak kdyby vylezl z bazénu a rudý jak vlajka sovětského svazu, tak se zjevně překonal. Jak jsem psal, pro věcné hodnocení uměleckých předmětů je třeba absolventa v oné oblasti, většina češtinářů onen jazyk studovala, takže zde bych zrovna problém neviděl. Navíc málokdy se ve slohu řeší umělecká stránka věci, většinou to je něco jako ofic. dopis... | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (watertgf) (22.2.2014 14:24) | reagovat | |
Mimochodom PaulZy tu je nieco k tej kreativite v skolstve http://www.youtube.com/watch?v=iG9CE55wbtY . Naozaj ti zavidim ze si sa na vytvarke aj nieco naucil to si asi natrafil na ukazkovu skolu. | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (watertgf) (22.2.2014 14:21) | reagovat | |
Ale asi sa tu vsetci zhodneme ze drviva vacsina casu na zakladnej/strednej je zabita co je strasna skoda a z toho zvysku si clovek zapamata len to co sa nasprtal ako basnicku teda aspon u mna na skole to tak bolo, nikto nic neucil len sa povedal otvorte tie komunisticke knihy a opisovalo sa na tabulu ucivo. Jedine matematika a fizika sa dala ale aj to bolo so zhnusenim. Mame ucebne osnovy stare desiatky rokov tak sa netreba cudovat, skolstvo celkovo nehorazne zaostava za zvyskom asi vsetkeho. | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (PaulZy) RP (22.2.2014 14:21) | reagovat | |
všechno pořádně procvičit, pochopit souvislosti, nabiflovat se. To byla příprava na univerzitu, ne praxi, na tu ostatně pořádně nepřipraví ani univerzita, protože to by musely existovat vysoce specializované obory. Ale jestli lituji, že dokážu nakreslit portrét, znám základní principy fungování lidského těla nebo základní pozadí dějinného vývoje? Nelituji, i když na univerzitě jsem toho využil sotva pětinu (parciální integrály, teorie obvodů, základy programování, maturita z angličtiny úrovně FCE). | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (watertgf) (22.2.2014 14:14) | reagovat | |
Abdul_Hasan: Ospravedlnujem sa asi som sa zle vyjadril, nesnazim sa povedat zrusme dejepis a zemepis ale spravme ich zaujímave pre deti a hlavne aktualne nech to nie su len suche fakty o prod. krajiny od znudeneho "profesora". Ano hudobna a vytvarka su asi vsade rovnake, vytvarka na tu mate papier a nakreslite nieco a hudobna tu mate pocuvajte hudbu namiesto toho aby sa tam naucilo napr ako kreslit alebo nieco o hudbe pripadne aj na nieco zahrat. Skolstvo v sucastnom stave aspon teda vacsina je biedne. | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (PaulZy) RP (22.2.2014 14:12) | reagovat | |
Není škola jako škola. Pokud je bakalářka použitelná v praxi (v letadle, reaktoru, skleníku), případně dokáže poslat pár tisíc lidí na dlažbu (burza), tak potom má titul váhu. Jinak je třeba hledět na techniku, jinak na umění (zajděte si někdy do divadla) nebo třeba cvokaře. Krelikář: Prosím?! Jediné, co mě na gymplu štvalo, byla ta redundance. Typy termických reakcí už nevyjmenuji, obsah látky byl srovnatelný s 70 kreditama na VUT. Alespoň to platilo v Hodoníně, kde se jelo ještě podle tradičních osnov: | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (Vincenzo) RP (22.2.2014 14:09) | reagovat | |
Problém je v tom, že na Slovensku má prístup ku vzdelaniu každý a tak stretávam aj tupcov študujúcich vysokú pri ktorých sa čudujem, akým zázrakom vôbec skončili strednú. Minimálne dve tretiny slovenských vysokých škôl by bolo treba zavrieť, ak nie zrovnať so zemou. Výtvarná a hudobná majú význam aspoň v rámci všeobecného rozhľadu. Takisto som alergický na oslovovanie stredoškolských učiteľov "profesor", nemajú na to právo (no zažil som docenta, ktorý "vo voľnom čase" učil na zdravotníckej strednej). | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (kapilára) RP (22.2.2014 13:59) | reagovat | |
takže i tělocvik zrušíš. neb ladnost u gymnastiky je neměřitelná. i slohové práce jsou neměřitelné (krom chyb a stylu) - myslím "umělecký" dojem, čtivost. referát taktéž. správa fakta napsaná stroze a debilně. pro mě osobně se občanka, dějepis, zeměpis atd. prolíná, ale nevidím důvod proč to splácat do jednoho nebo proč jedno vypustit. život není jen o objektivnosti, měřitelnosti. škola není jen o nabouchání nespojených, často zbytečných, faktů do palic. ať se to děcka naučí dřív než ve čtyřiadvaceti. | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (Abdul_Hasan) RP (22.2.2014 13:47) | reagovat | |
Tyto předměty jsou přesně na to slovní hodnocení, u kterého jsem zásadně proti, ono je sice fajn, když žák "Pracuje dobře" ale podobný výsledek bych dostal od psa... Škola má hodnotit objektivně, mají se vyučovat předměty, které je takto možno hodnotit. Učení skladatelů atd. bych přesunul do onoho dějepisu, hodně často totiž hudba zásadním způsobem ovlivňovala kulturu, stejně tak spisovatelé či další umělci, a dějepis je i o kultuře. | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (Abdul_Hasan) RP (22.2.2014 13:43) | reagovat | |
kapilára: na to by bylo třeba učitele vzdělané v oboru, neznám moc škol, kde by měli absolventa z JAMU či obdobné, u mě na základce učila hudebku němčinářka a výtvarku angličtinářka, a dle toho to tady vypadalo, a pochybuju, že to na většině škol bude jinak. A učení not? K čemu? Většina lidí stejně nepozná podobné tóny, a chtít je po nich zapsat by bylo nemožné... Tyto věci se mají učit ve volném čase, koho to baví. | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (kapilára) RP (22.2.2014 13:15) | reagovat | |
abdul, japato? i výtvarka a hudebka jde dobře hodnotit - držení se tématu, použité techniky, učení se not, skladatelů atd. říkáš tomu blbosti, ale sám rád (asi) posloucháš hudbu a doma máš dizajnové kousky (byť z ikei). ten talent se má rozvíjet a objevit kde? po dvacítce v práci? | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (profesor) (22.2.2014 12:40) | reagovat | |
Krelikář: I tak mám pocit že tihle pánové maj zkreslený pohled na život už jen tim že celý strávili ve školství... | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (Abdul_Hasan) RP (22.2.2014 12:38) | reagovat | |
kapilára: jenže narozdíl od znalostí hlavních měst Afriky ji nelze objektivně hodnotit. | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (Krelikář) (22.2.2014 12:24) | reagovat | |
profesor: Ne, je to vysokoškolský profesor. Gymnázium jsem nestudoval, to je pro blbečky. | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (kapilára) RP (22.2.2014 12:21) | reagovat | |
Jizni amerika | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (kapilára) RP (22.2.2014 12:20) | reagovat | |
Vytvarne umeni a hudba rozviji ducha vice, nez hlavni mesta afriky. Peru lima, me nijak neobohatila. | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (Abdul_Hasan) RP (22.2.2014 12:18) | reagovat | |
Spíše bych zrušil výtvarku, hudebku a podobné blbosti... | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (Abdul_Hasan) RP (22.2.2014 12:18) | reagovat | |
watertgf: jo, zrušme dějepis a zeměpis, dopadneme jak amíci, co nejsou schopni mimo severní ameriku správně určit polohu jediné země a neznají ani vlastní historii... | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (profesor) (22.2.2014 12:09) | reagovat | |
Krelikář: Jestli je to "Profesor" na gymnáziu, tak že mu gratuluju k tomu že se ve svém životě stal pitbulem a trhá problemy jako že má někdo žvýkačku nebo že někdo běhá po chodbě. | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (XL) (22.2.2014 12:05) | reagovat | |
Tím na VŠ nekydám a ani nechci machrovat že mě nevzdělanci se střední se něco povedlo. Ale chci poukázat že byste neměli jak já ztratit několik let života děláním něčeho co nechcete a jít rovnou dělat co vás baví a co má třeba i nějakou budoucnost, protože jediný čeho lituju je že jsem to nešel dělat hned a byl pasivní... protože bývalý kolega je stále stejně pasivní a téměř po dekádě dělá na stejném místě za téměř stejný peníz hodný pokladní z tesca Tak snad se tim někdo z přinutí být více aktiví... | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (Krelikář) (22.2.2014 11:53) | reagovat | |
Náš pan profesor říkal, že střední škola udělá z člověka stájového pinče, zatímco vysoká udělá z člověka pitbula, který po děťátku skočí a roztrhá jej. (cpt: děťátko = problém). Arogance je lidem přirozené, je vždycky legrační sledovat arogantní lidi. Nejsem taky arogantní? | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (XL) (22.2.2014 11:50) | reagovat | |
...po střední jsem pár let dělal debilní práci kam může jít každej, ale během toho jsem se učil věci co se u nas v té době ani ve školách neučili. A až jsem po pár letech získal pocit že jsem v tom oboru konkurenceschopný tak jsem ho šel za mrzký peníz dělat kde jsem behem let získal zkušenosti díky kterým už jsem odborníkem v tom málo rozšířeném oboru a mám trojnásobek průměrné mzdy. Někteří kamarad/i/ky ted končí druhou VŠ a dělají práce za pár kč protože neumí jako absolventi sehnat nic lepšího. | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (XL) (22.2.2014 11:33) | reagovat | |
Je to o lidech, někomu ta vejška k něčemu je a většině mi přijde že to je spíš na obtíž že jsou studenti zbytečně dlouho pak vylezou a nikdo je nechce nebo je velká konkurence. Podle mě (bez VŠ) by měla VŠ být příprava na život, aby člověk získal samostatnost a snad už během školy rozjel nějakej vlastní projekt a ta škola mu k tomu dodala rozhled a info jak se to dělá... Protože jestli má VŠ zajistit zase být pouze zaměstnancem jen na o něco lepším místě a někoho zas poslouchat, to je prostě bída. | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (kapilára) RP (22.2.2014 11:29) | reagovat | |
Sirindy: zkusenost. Starsi si ty tituly vetsinou zaslouzili a zivot je obrousil a nadelil trochu te pokory. Je mezi nimi min. % hovadek. | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (cern0usek) RP (22.2.2014 11:25) | reagovat | |
On je ten obrazek nejspis dilem nakyho Americana, a tam je ta situace preci jen trosk u jina nez u nas. Zatim. | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (SirIndy) RP (22.2.2014 11:24) | reagovat | |
kapilára: Proc ta podminka pod 40? | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (kapilára) RP (22.2.2014 11:17) | reagovat | |
Casto mluvim s vysokoskolaky ruznych oboru. Nechci nikoho urazit, ale jakmile se mi nekdo pod 40 predstavi "inzenyr novak", 3x me opravi ze on neni pan novak, ale inzenyr novak, z 90% je to arogantni tupe hovado, kteremu bude tezke vysvetlit i zakladni logicke veci. | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (watertgf) (22.2.2014 10:50) | reagovat | |
Ale na zakladne a stredne skoly to plati asi uplne vsetky, tolko balastu a zbytocneho "uciva" a predmetov co sa tam nachadza to je 80% celkoveho straveneho casu. Telocvik-hrajte futbal, eticka-pozerajte film, dejepis-suche outdated nezazivne fakty z 20r ucebnic, zemepis-to iste co dejepis a pokracovat mozeme dalej a dalej. Potom necudo ze si nikto nic nepamata zo zakladnej strednej okrem mat/fiz/chem a aj to je vacsinou strasne lebo su to znova nezazivne nudne hodiny. | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (JaSomJa) RP (22.2.2014 10:48) | reagovat | |
Staropramen to krasne vystihol. Ja som sa zase stretol s ludmi, co boli nekonecne frustrovani tym, ze nemaju vysku a snazili sa presvedcit samych seba, ze je to tak lepsie tym, ze sa snazili o tom presvedcit mna. Ja hovorim, nemas vysku, je to uplne v poriadku, mas vysku super, chcel si sa naucit nieco do hlbky. Svet potrebuje inzinierov aj robosov. Predavacky aj doktorky. A nehovorim teraz o pseudoodboroch, ale casto to, co sa naucis naspamat, vies zopakovat len vtedy, ked to pochopis. O to ide. Peace out. | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (watertgf) (22.2.2014 10:43) | reagovat | |
Tak dnes ma uz vysku skoro kazdy tak sa potom nemozeme cudovat ze vacsina z nich su sproste namyslene individua. Samozrejme ze su super vyskoke skoly ale znova vacsina je iba odpad ktorou prejde kazdy a potom tu behaju ludia mam titul vlezte mi do prdele a podava ti číz. | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (lidojed) (22.2.2014 10:39) | reagovat | |
Setiath): mozna jsi jen nerozumel tomu co rikaji | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (salam) RP (22.2.2014 10:12) | reagovat | |
Prommyovaní inženýři | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (Setiath) RP (22.2.2014 10:05) | reagovat | |
Největší blbci, co jsem v životě potkal měli titul. | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (metac_kozelcu) RP (22.2.2014 10:04) | reagovat | |
Staropramen: jo to je dobrá myšlenka | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (Staropramen) RP (22.2.2014 9:56) | reagovat | |
no ono je to právě o tom, že dokážeš udělat něco, do čeho tě prakticky nikdo nenutí... to je hlavní hodnota člověka, kterej dokončil výšku. | ||
|
||
Obrázek 'modern education' (Prommy) RP (22.2.2014 9:51) | reagovat | |
sračka, řekni tohle vystudovanýmu kardiochirurgovi a omlátí ti svojí vejplatu o hlavu | ||
|