Odebírat | ||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (Marthy) RP (27.10.2017 22:20) | reagovat | |
Státní maturitu jsem neměl, za to jsem na maturitě z matiky dostal příklad výpočtu objemu rotačního tělesa pod křivkou na intervalu. Tento příklad maturant z matematiky musí podle mě bez problémů vyřešit z hlavy, nejtěžší část by měl být samotný výpočet např. 112/14=8. Ke komentářům, že toto člověk nevyužije, pokud nebude učit matematiku: člověku pro výpočet stačí zdravý rozum, a ten využije za každé situace. To že samotné vzorce nepoužije popelář neznamená, že je využijí jen učitelé | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (mr_dumbo) (16.6.2016 20:16) | reagovat | |
14*|KM|/2 - 14*|KP|/2 = 56 |KM| - |KP| = 2*56/14 |PM| = 8 | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (Dr.Str.) RP (7.12.2014 15:49) | reagovat | |
Trojúhelník má stejný obsah při stejné základně a výšce. Bod ve stejné vzdálenosti od základny po rovnoběžkách dává vždy stejný obsah. Jinými slovy, je jedno, jestli se to aplikuje na pravoúhlý trojúhelník nebo na ten paskvil. Výšku známe, obsah trojúhelníku známe, takže stačí vynásobit obsah dvěma a vydělit výškou. Mathcaptain out. | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (tomasmarny) (5.5.2014 21:09) | reagovat | |
Obsah = strana * vyska / 2: 56 = pm * 14 / 2 8 = pm | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (JirkaCV) RP (4.5.2014 21:25) | reagovat | |
Zadání na hovno je typický u většiny úloh tohoto typu. Jestli je MKL pravý úhel, pak je to triviální. Jestli ne, je to neřešitelný. Pro rejpaly, překlepl jsem se, doufám že mi to uvěříte. | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (mrkev) RP (3.5.2014 15:35) | reagovat | |
Tohle nemá řešení, jednoduše protože to zadání ja nahouby... Není úplně jasné k čemu těch 56cm^2 patří a i kdyby, chybí označení pravého úhlu. A bez toho označení to nemůže být myšleno vážně. | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (Lumpy) (2.5.2014 23:18) | reagovat | |
PM=8. Kolko je PL ak 56 je obsah horneho trojuholnika ? 14? A KL=14 tiez? To je blbost. | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (necht) RP (2.5.2014 22:15) | reagovat | |
dupla | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (theace) (2.5.2014 21:31) | reagovat | |
mno, jako člověk, který naposled použil matematiku (obtížnosti vyšší než 1.stupeň základní školy) před 6 lety, když se přede mnou vynořila kvadratická rovnice, se musím smát, když tohle někdo nevyřeší | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (pravidelny kolemjdouci) (2.5.2014 21:06) | reagovat | |
omg, to sou otazky. kdyby tech 56 byl obsah celeho (obou) trojuhelniku, tak to na zaklade vstupnich udaju bez meridla nema reseni, resp. neni z ceho spocitat. jasne ze tech 56 je jen vrchni | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (Oktáva školy) (2.5.2014 19:52) | reagovat | |
TVl you fucking morons , se koukněte na ten didakťák, OP je faggot , a nepolemizujte o nákresu | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (Mich4l) (2.5.2014 19:07) | reagovat | |
V případě, že 56cm2 je obsah LMP, tak PM=8. V případě, že 56cm2 je obsah KLM, tak PM=8-KP. Nákres je nejednoznačný. Vše tu již bylo zmíněno S=(a*va)/2. | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (Speedy) (2.5.2014 18:59) | reagovat | |
(14*(MP+KP)/2)=56+(14*KP/2) 7MP+7KP=56+7KP 7MP=56 MP=8=PM | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (wakedown) (2.5.2014 18:50) | reagovat | |
a joo, jsem blbej. takze jeste jednou: 56 je obsah trojuhelnika PLM a 8 je dobre. Ted ale vite jaky je obsat KLM? | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (wakedown) (2.5.2014 18:46) | reagovat | |
56 je obsah trojuhelnika PLM! A 8 je spatne! | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (o/) (2.5.2014 18:35) | reagovat | |
Hned prvni koment je spravne, tak nevim, kvuli cemu je tu tristrankova diskuse... | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (Lammer&Outsider) RP (2.5.2014 17:29) | reagovat | |
ajo,, tak to je fakt easy, ale prostě jsem si nevzpomněl na ten vzorek s obsahem a výškou, to by maturiťáci měli umět nazpamět, já zapomenul.. | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (pasivní radiolokátor) (2.5.2014 17:11) | reagovat | |
L&O: Výška trojúhelníka 14, obsah 56, jaká je základna? Tato úloha ti dává zabrat (podobně jako dala mně), protože má debilní nejednoznačný nákres. | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (Lammer&Outsider) RP (2.5.2014 17:02) | reagovat | |
hodíte sem někdo nějaký řešení? buď jsem nějak mimo nebo mi něco nedochází. Maturoval jsem před dvěma lety bezproblému, tyto ulohy jsem vždy řešeil ajnc cvaj ale toto zkoumám už patnáct minut a furt ne a ne se dozkoumat. | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (chr) (2.5.2014 16:52) | reagovat | |
v prvom rade treba urobit neodovodneny predpoklad ze MKL je pravy uhol a potom mozme pokracovat: riesitel si tu musi uvedomit ako keby "out of the box", ze KL je vyska trojuholnika MPL a potom je to uz jasne | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (owny) RP (2.5.2014 16:51) | reagovat | |
dost jednoduché, a to jsem maturoval před 4 lety a ani ne z matiky | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (Qcko) (2.5.2014 16:49) | reagovat | |
ak je 56 myslene ako obsah toho horneho utvaru, tak je to extra jednoduche, ak je to myslene ako obsah celeho utvaru MKL, tak to je problem, zo zadania to nie je jasne. Kazdopadne ak plocha utvaru MPL je 56, tak vysledok je 56/7, to je cele ... toto je v dnesnej dobe na maturach? tvl | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (Lammer&Outsider) RP (2.5.2014 16:48) | reagovat | |
*trojúhelník | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (Lammer&Outsider) RP (2.5.2014 16:47) | reagovat | |
to 58 cm2 se vztahuje na celej trojůhelník (oba dva trojůhelníky dohromady) nebo jen na ten vrchní trojůhelník? | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (emsy) RP (2.5.2014 16:22) | reagovat | |
obycajny vzorec na vypocet obsahu trojuholnika... podstava * vyska / 2 .. to sa bere na druhom stupni zakladnej skoly ak si dobre pamatam... | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (Harry) (2.5.2014 16:04) | reagovat | |
8, nic složitýho... dpoplňte si to na obdélník a už to je | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (Squeak??!) (2.5.2014 16:01) | reagovat | |
Preboha, tu sa zišlo dementov... | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (Lumpy) (2.5.2014 15:57) | reagovat | |
No ak ma byt PM=8 potom musi byt PL=14. Ibaze KL=14 a PL=14 a v tomto priklade nemozu mat obe 14. | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (lzw) (2.5.2014 15:43) | reagovat | |
Na maturitě? Plocha obdelníka se snad bere na druhém stupni. | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (RoflMao) (2.5.2014 15:37) | reagovat | |
8 | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (Y) RP (2.5.2014 15:11) | reagovat | |
Tohle jsme davali na stredni jako nic, ... Ted jsem si nevpomel ani na ten vztah pro S rovnobeznika Ono cloveka tech X let na vejsce zas naplni jinou matikou. | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (jk_) (2.5.2014 15:08) | reagovat | |
(KM*14/2) = (KP*14/2) + 56 ---> (KM*7) = (KM-PM*7)+56 --> 7KM = 7KM-7PM+56 --> 7PM = 56 --> PM = 8 | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (jk_) (2.5.2014 15:06) | reagovat | |
(KM*14/2) = (KP*14/2) + 56 (KM*7) = (KM-PM*7)+56 7KM = 7KM-7PM+56 7PM = 56 PM = 8 | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (Setiath) RP (2.5.2014 15:06) | reagovat | |
Jethro: Při tom směru, kam míří český školství, bych se toho, že se mě na to dítě příjde zeptat, moc nebál. Jedinně, pokud si bude chtít udělat doktorát. | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (xm07) RP (2.5.2014 15:04) | reagovat | |
Tady prece nejde o to, jestli je to realnej priklad, ale jestli dokazes aplikovat primitivni matematiku na nejakej problem (byt treba nerealnej). Pokud ne, tak bys asi nemel mit ani maturitu, natoz VS ... | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (Jethro) RP (2.5.2014 15:01) | reagovat | |
...: (Ano pro toho komika co má nick tři tečky) A co takhle všeobecné znalosti, co třeba programátoři. A co takhle až ti s tím přijde děcko dom a ty budeš čumět jak chleba z tašky a neřekneš mu k tomu ani pumpička? | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (Gotcher) RP (2.5.2014 15:00) | reagovat | |
... : Nepoužijou? Tak namátkou - co třeba rozměřovači nebo zedníci, kteří z nějakýho důvodu potřebujou pořádnej pravej úhel. Nebo z vlastní zkušenosti - programátoři. Když ti tohle nedělá problém, pak teprv máš mozkovou kapacitu na to, aby z tebe bylo něco lepšího než idiot co kliká podřadný weby do Joomly | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (xm07) RP (2.5.2014 14:55) | reagovat | |
Ja teda nevim, ale daj se napsat min dve rovnice: S + 56 = 7*KM S = 7*(KM - MP) (S je plocha toho spodku) a kdyz to spojim, tak: 7*MP = 56 MP = 8 ? | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (Miroslav Stanik) (2.5.2014 14:52) | reagovat | |
Nejde tam nahodou o to vytvorit si sustavu rovnic? | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (...) (2.5.2014 14:49) | reagovat | |
Na svete jsou 2 typy lidi. 1. ti co se muzou z tohohle prikladu posrat 2. ti kteri vedi, ze v zivote tohle k nicemu nepouzijou, pokud nebudou ucit matematiku, nebo honit pero na roumingu | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (XMAN) (2.5.2014 14:48) | reagovat | |
JAJ, to je akademicka debata.. | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (Setiath) RP (2.5.2014 14:46) | reagovat | |
vrrhaf: Ale přiznám se, že rozdíl mezi sestrojením trojúhleníku a výpočtem strany nevidim. Ale trochu mě omlouvá, že jsem matiku už "pár" let neviděl. | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (Setiath) RP (2.5.2014 14:43) | reagovat | |
vrrhaf: Ty umíš intervaly? To bych do tebe, podle tvýho stylu vyjadřování, neřekl. Každopádně to není odpověď na mojí otázku. | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (Whitee79) (2.5.2014 14:41) | reagovat | |
Jeitas: to tezko. protoze delka PL je neznama | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (zwingli) RP (2.5.2014 14:39) | reagovat | |
Smudla: Tvl vy jste snad retardovany! To, ze maji ty dva trojuhelniky stejnou vysku, neznamena, ze maji stejny obsah, protoze to nasobis pokazde jinak dlouhou stranou... to hranici s negramotnosti toto... | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (vrrhaf) RP (2.5.2014 14:35) | reagovat | |
Setiah: |AC| ∈ (3;7) jinak jsi idiot, protoze do toho opet tahas sestrojeni trojuhelniku, a ne vypocet strany. | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (jeitas) RP (2.5.2014 14:34) | reagovat | |
8 cm JE délka PM (teda pokud se těch 56cm2 váže k trojúhelníku PML) | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (Whitee79) (2.5.2014 14:31) | reagovat | |
Taky myslim ze je to spis 8. A hlavně k delce PM ti to nijak nepomuze | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (jeitas) RP (2.5.2014 14:27) | reagovat | |
JirkaCV: aha, takže (56 * 2)/14 je 7 co tě v tý škole učili... | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (Setiath) RP (2.5.2014 14:24) | reagovat | |
JirkaCV: Pokud není označený, tak tam prostě není, to už bych mohl |PM| odhadnout od oka, když už odhaduju úhly. | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (Setiath) RP (2.5.2014 14:23) | reagovat | |
vrrhaf: Proč troll nebo idiot? Pravej úhel tam žádnej není. Teda možná je, ale ne v zadání. A od kdy ti na spočítání strany stačej 2 údaje? |AB|=5cm |BC|=2cm |AC|=? Tak se předveď, když už ostatním nadáváš do idiotů... | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (JirkaCV) RP (2.5.2014 14:21) | reagovat | |
Děláte si prdel? KM je podstava a KL k ní výška. (Setiah: je tam pravej úhel, i když není označený). 56 = (KM * 14) /2, KM=7. Co vás ve škole učili? | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (Tjefuk) RP (2.5.2014 14:17) | reagovat | |
Oktáva GCHD: Tak jestli ti tohle přijde těžké, tak vaše škola musela jít dobře do sraček. Když jsem tam před cca 10 lety maturoval, tohle tam švihali z rukávů děti v tercii. | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (vrrhaf) RP (2.5.2014 14:15) | reagovat | |
Setiah: troll nebo idiot? navic nemas pocitat trojuhelnik, ale jen jednu stranu a na to ti staci dva udaje. | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (Setiath) RP (2.5.2014 14:06) | reagovat | |
Pyjus Čůrus: Ty tam někde vidíš pravej úhel? Já ne... | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (Pyjus Čůrus) (2.5.2014 14:00) | reagovat | |
Nevím, jak u vás, Setiath, ale pravý úhel je údaj. | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (Setiath) RP (2.5.2014 13:58) | reagovat | |
No vidíte to a já vždycky myslel, že na spočítání trojúhelníku jsou potřeba alespoň 3 údaje. | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (SVDNG) RP (2.5.2014 13:58) | reagovat | |
fujto: Obrázky jsou pouze ilustrační. | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (fujto) (2.5.2014 13:55) | reagovat | |
Rozumný človek si zoberie pravítko a serie na systém. | ||
|
||
Obrázek 'dnesni maturita- toto skoro nikdo nespocital' (pasivní radiolokátor) (2.5.2014 13:45) | reagovat | |
pepan: Něco jsi přičetl a pak totéž odečetl. Takže ten údaj byl zbytečný | ||
|