Nalezeno 51 komentářů.


Přezdívka:
:-) :o)
:-( >-O
;-) :-D
:-P B-)
8-) :-*
:-/ |-)
=) :-O
Zpráva:
 
čtyřicetdevět:
   


Odebírat

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (mrkevRP (10.12.2015 20:59) reagovat
@The Rock Čoveče ty máš v té evoluci nějaký fest bordel. Právě křížení snižuje genetické rozdíly mezi rasami. Největší rozdíly máš právě tam, kde k žádnému křížení dlouhodobě nedocházelo.

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (The Rock) (10.12.2015 16:25) reagovat
Variabilita byla myslena vzhledem k obliceji. Ta je opravdu u bilych velka, to pozna snad i male dite, a proto ta teze, ze diky uprednostnovani jednotlivcu pred skupinou vedlo k tomu, ze lide delaji i neco jineho nez to co krovaci v africe. A vetsi geneticka variabilita u cernochu nedava smysl, kdyz nikam neexpandovali, jedine, ze by se krizili jeste s opicemi...

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (Bagrodlak) (10.12.2015 16:05) reagovat
A ohledne IQ - nektere veci je treba pochopit. Naucit se nedaji a nebo jen velmi omezene. Tam se hodi IQ. Na nektere veci (hudba, umeni apod.) je potreba mit jine nadani, nez je IQ. Clovek s IQ 150 pochopi veci, ktere mu umozni treba spocitat statiku mrakodrapu. Na to, aby mrakodrap byl hezky je tu jiny clovek, ktery ma umelecke nadani. A kterykoliv z nich muze byt cerny, evropan, asiat, indian. Pokud se vsichni dostanou ke stejnemu vzdelani, tak rozdil oproti velikosti populaci bude par procent.

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (Bagrodlak) (10.12.2015 16:02) reagovat
Nejvyssi genetickou variabilitu maji cernosi. Tam na 20km z vesnice do vesnice muze byt takovy rozdil, jako mezi Prahou a Pekingem. Kdyby se geneticky rozdil mezi Evropany a Asiaty vzal jako meritko, jak rozlisit rasu, tak budeme mit nekolik desitek ras lidi a vetsina z nich bude zit v Africe. Ostatne jak se rika, ze cernosi nejlepe behaji kratke trasy a dlouhe trasy a janevim jake sporty, tak to jsou pokazde lide z jine casti Afriky.

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (XC) (9.12.2015 13:09) reagovat
The Rock: a ja ti rikam ze ta vyšší variabilita u belochu je jen domnělá, protoze jako belochovi ti pripadaji asijci a cernosti v podstate vsichni stejni, ale pro ne to tak neni, kdyz vidis 100 cernochu jsou pro tebe vsichni cernosi, smozrejme poznas rozdil mezi 2, ale pro cernocha to je neco jinyho on vidi velkou variabilitu

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (The Rock) (9.12.2015 12:58) reagovat
XC: Ano, mix inteligence a odlisnost plati pro vsechny stejne jako podminka pro uspesnot. Jenze celou dobu pisu, ze ta odlisnost je u belochu vyssi, a teoreticky to muselo ovlivnit i mix te inteligence za x generaci. Takze belochy beru jako jakousi vychozi sablonu.

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (XC) (9.12.2015 12:52) reagovat
The Rock: dava to smysl az na tvrzeni "aby se cernoch vyrovnal bilemu", protoze stejne lze napsat aby se bily vyrovnal cernemu tak potrebuje idealni mix inteligence a oblicej kvuli kterymu bude mit lepsi vysledky ve skole ... takze na nejaky vyrovnavani je jedno jakou mas rasu, takze irelevantni .... vzdy aby ses stal nekde uspesny potrebujes nejaky mix inteligence a dejme tomu nejakou tu odlisnost ... a jestli si cernej bilej zlutej rudej je jedno

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (Big Bad Wolf) (9.12.2015 12:49) reagovat
Jo, v tom máš pravdu. Je to věc potencionální a "praktické" inteligence. Veliké rozdíly v tom mají lidi s ADD, ADHD a spu. Ale i při použití testu je nutné počítat s faktory, které ten test ovlivňují, jako je teplota, hluk, osvětlení, nálada testovaného, jeho současná kondice, použitý test atd. Já jsem dělal hromadu IQ testů a podařilo se mi mít skóre od cca 115 do 160+.

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (The Rock) (9.12.2015 12:47) reagovat
XC: A jestli te zajima, jaky ma mit nos. To je uplne jedno. Jde jen o to, aby se odlisil. Jestli maji vsichni deti kulatou hlavu, tak on bude mit treba hranatou hlavu. Treba takovy rozdil dela hodne. Jak si daval priklad s tim zapamtovanim deti ve tride, tak takova odchylka je nejlepe zapamatovatelna. Navic k nim do mesta prijede nejaky pan co ma take hranatou hlavu a zaujme ho to decko a treba mu nabidne praci, primo jemu, nejak ho zaujal. A uz v tom jede, ma vyhodu pred ostatnimi...

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (The Rock) (9.12.2015 12:41) reagovat
XC: Psal jsem ti to. Aby se cernoch vyrovnal bilemu. Potrebuje takovou inteligenci jako ma beloch, tedy nejaky ten mix idealu, krasy jestli chces. To urcite nejaci cernosi maji. A kdyz uz ji ma, tak je idealni navic, aby se vyclenil ze skupinky, a jako dite mu k tomu dopomuze, ze vypada jinak nez ostatni decka. A on diky ostatnim muze mit lepsi podminky ke vzdelani, ke kontaktum a tam uz mu pak nadale pomaha ta inteligence. Dava to smysl, ze?

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (The Rock) (9.12.2015 12:37) reagovat
XC: To rozhodne, ze kdyz nekdo propadne v testu, neznamena, ze je idiot. To plati pri vsech testech na neco. Ale u tech pilotu a sportovcu jsou testy rozhodne adekvatni, tam nemuzes cekat kreativitu, naopak vynikajici koncentraci a sebeovladani. Pokud letce stresuje test, co pak nepratelska stihacka za prdeli.

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (XC) (9.12.2015 12:36) reagovat
pořád nechápu: "aby se černoch vyrovnal bilemu potrebuje oblicej ktery ho bude odlisovat od ostatnich" ... od ostatních koho? od ostatních černochů? nebo jakej by teda čenoch měl mít obličej aby se vyrovnal bílému?

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (XC) (9.12.2015 12:29) reagovat
The Rock: testy testují to jestli umíš vyplňovat testy, když si nervozni při testu a zmeri ti nizsi IQ, neznamená to že budeš mí nižší i v praxi ... stejne tak kdyz jde nekdo na prohlidku k doktorovi ma vyssi tlak ze stresu, neznamena ze ho takovej ma i mimo testovani ... to že je člověk testovanej je uplne jinej pocit nez kdyz vykonava svoji profesi i kdyz ve vypjaty situaci ,, takze clovek co porpadne u testu kvuli stresu, tak porad muze byt skvelym pilotem

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (The Rock) (9.12.2015 12:28) reagovat
XC: Protoze kdyz vezmu tu tezi s temi obliceji za dulezitou. Tak se v tom za desitky, stovky generaci musel prizpusobit mozek. Tudiz teoreticky je emocni inteligence vyssi u belochu, protoze vice resi jednotlivce, jestli prijmeme jeji popis inteligence. Tim jsem myslel tu vyrovnanou inteligenci. Ten mix, co se zatim zda idealni pro vyvoj jinde, jako byl v evrope. Za druhe oblicej, aby mel stejne podminky. Protoze se odlisuje vyrazne od jinych.

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (The Rock) (9.12.2015 12:18) reagovat
BBW: U te rychlosti rozhodovani se da hodit priklad. Ze pokud nekdo bude pri testech rozruseny, nemuze se soustredit, propadne v testu, jenze by propadl i v leteckem souboji, protoze by se spatne rozhodl a zemrel. To same se sportovcem, nikdy by se nemohl stat nejlepsim, prohraval by. Takze ty testy se v tomto vzdy trefi a vlastne funguji spolehlive pro nektere profese. Ale to je asi tak vse.

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (XC) (9.12.2015 12:09) reagovat
jak si teda myslel výrok "aby se asiat a cernoch vyrovnal bilemu, tak krome vyvazene inteligence potrebuje i oblicej, ktery ho bude odlisovat od ostatnich." ?

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (The Rock) (9.12.2015 12:03) reagovat
XC: Navic s temi uciteli to byl pouze priklad, nejde pochopitelne jen o ne. Pokladni v supermarketu, holky na diskotece, obchodni partneri, mentori. To je to co, ovlivnuje jednoho od druheho, chovani ostatnich lidi. A to je ten nejvetsi rozdil, ze jde o jednotlivce a ne o skupiny a na tom je postavena cela evropa. To je ten rozdil.

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (The Rock) (9.12.2015 12:02) reagovat
XC: O tom uciteli to plati pro vsechny stejne. Ale jde o to, v jake mire. Nemuzes to brat absolutne, ze kdyz se nekde neco deje, automaticky se tak deje ve stejne mire i jinde. Rozhodne nesouhlasim, ze asiat ma chaos v poznani barev vlasu, beloch take v necem a cernoch take v necem. To je nesmysl. Vsichni maji stejne podminky, pokud si nekdo nezapamatuje barvu vlasu, nema s tim rasa nic spolecneho. A to ze beloch nepozna asiata od asiata je take nesmysl...

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (XC) (9.12.2015 11:57) reagovat
takový člověk s IQ 150, dokáže sám navrhnout komunikační protokoly GPS kde se počítá s dilatací času, dokáže perfektně nadimenzovat statiku mrakodrapu nebo navrhnout spalovací motor příští generace ... ale mrakodrap co navrhne bude krychle bez tvůrčího přístupu .. nepozná když někdo zpívá falešně, bude to sobecký psychopat kterýmu bude jedno že umřel soused, bude rád že udělá kotoul, a 100m zaběhne za 20s ... takže ono vysoké IQ nezaručuje vysokou inteligenci jako celku

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (XC) (9.12.2015 11:47) reagovat
krom toho IQ je jen jednou ze 7 složek inteligence, a ne nijak nadřazenou, IQ je matematicko logická, pak jsou i jazyková, hudební, tělesná, vizuální, itnrapersonální, interpersonální ... takže neznamená že kdo má nízké IQ musí být hned hlupák, třeba nepochopí Maxwllovy rovnice, nebo si nezaváže boty, ale zároveň může být houslovým virtuozem, skvělým psychiatrem nebo mistrem šaolinu .... to jen zase naše euroatlantická bílá civilizace dává důraz na IQ a ostatní složky zanedbává

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (Big Bad Wolf) (9.12.2015 11:45) reagovat
The Rock: Protože jde o výsledek nějakého testu. A ten test funguje více méně v rovině dobře-špatně. Kdyby umožňoval kreativní řešení, tak ztrácí reliabilitu, což by nevyhovovalo společenské poptávce. Tím, že inteligence není definována jednotnou definicí pod ni různí autoři zahrnují různé věci (třeba Gardner má osm nezávislých inteligencí). Takže inteligence určitě může být o rychlosti rozhodování, pak budou piloti dosahovat vysokého skóre. Ale většina testů se dost opírá o věci jako jsou faktické znalost

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (XC) (9.12.2015 11:37) reagovat
to ze se ti zda ze belosi maji vetsi variabilitu je jen kvuli tomu ze si beloch, kdybys byl cernoch prisli by ti vischni belosi stejny .... napsal si: "Takze aby se asiat a cernoch vyrovnal bilemu, tak krome vyvazene inteligence potrebuje i oblicej, ktery ho bude odlisovat od ostatnich. " = coz je blbost, cernoch ma mezi cernochy unikatni oblicej, jen tobe prijde ze jsou stejny

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (XC) (9.12.2015 11:35) reagovat
to cos napsal o tom uciteli plati stejne pro belochy, cernochy i asijce .... bilí maji sice rozptyl, ale rozeznavaji se blond, zrz, brunet, cernovlasy a mezistupne mezi nima ... zatimco asiatovi to pripada jako chaos a bilyho si nepamatuje podle vlasu .... asiati rozlisuji stejnej pocet odstinu jako bily ale jen v rozsahu brunet-cernovalsy, zatimco pro belocha je rozdil mezi dvema cernovlasyma zanedbatelny, pro asiata je to rozdil markantni ... a netahej do toho nejaky chovani

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (The Rock) (9.12.2015 11:15) reagovat
Ten vetsi rozptyl ti dava mnohem vetsi prostor pro vice detailu. A pro velke detaily. A ty detaily delaji do sebe celek, ktery je od ostatniho celku vyrazne odlisny. A tim vznikaji male skupinky, pratelstvi. Uz v detstvi ma ucitel vzdy oblibene deti/studenty a casto jde pouze o vzhled, vypadaji jako oni za mlada, jejich deti vypadaji podobne, cokoliv. A najednou to dite zaziva jine chovani od toho ucitele nez ostatni deti, coz se v jeho zivote promitne.

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (The Rock) (9.12.2015 11:14) reagovat
XC: To srovnani mi neprijde spravne, protoze nejde o poznavani. Dva na prvni pohled stejni psi se take poznaji narozdil od jinych. Ale tady jde o chovani. Maly pes se bude chovat k malemu jinak nez k velkemu. A jen takova odbocka, clovek si na kratkou dobu prumerne zapamatuje jen 3 veci. Takze z te tridy si zapamtuje bud 3 deti a nebo nikoho, protoze velky pocet naraz dokaze eliminovat i to, ze si zapamatuje aspon 3 veci. A z tech 3 si zamapatuje jen ty nejvyraznejsi, nejodlisnejsi...

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (XC) (9.12.2015 10:57) reagovat
černoši a asiati nemaji varibilitu v barve očí a vlasů, a tak jim bíli připadaji jako nějaký různobarevný chaos ... asiati ale zase u asiatů poznaji spoustu odstínů tmavých vlasů, zatimco pro bělocha jsou prostě jen černovlasí .... a tohle neni jen výsada lidí, stejně je to u vos kdy vědci zkoumali jak se podle barevných skrvn poznavaji příslušníci vlastního rodu ... kdy poznali individualni jedince sveho rodu, zatimco ostatni jiny rod oznacili jako nepritele (hromadne ne jako individuality)

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (XC) (9.12.2015 10:52) reagovat
Variabilita bude všude stejná, jo běloši různý barvy očí, a a větší rozptyl v barvě vlasů... ale jde o to že když vezmeš tu třídu 20 bílejch a řekneš bílímu aby si jich zapamatoval co nejvíc, tak si jich bude pamatovt celkem dost, když tam postavíš černocha, přijdou mu všichni stejný (nevsima si rozdilu v barve oci a vlasu) ... stejne tak kdyz vezmes 20 černejch a postavis tam cernocha tak si jich bude pamatovat hodne, ale das tam bilyho a rekne ti ze jsou ti cernosi vsichni stejni

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (LemonFRRP (9.12.2015 10:52) reagovat
No, v podstate je pravda, že variabilita farby vlasov a očí sú tak nejak "belošská" vec.

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (The Rock) (9.12.2015 10:42) reagovat
XC: Takze pokud vezmes tridu nekde v evrope (jen belosi) o 20 deti, pote vezmes nejakou tridu s asiaty a pote vezmes decka z afriky, kde budes mit nejvetsi variabilitu? Chapes?

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (The Rock) (9.12.2015 10:40) reagovat
XC: Lidsky mozek je narozdil od jinych savcu nejlepe prizpusobeny na vnimani obliceje, v tom clovek exceluje, vsima si i tech nejmensich rozdilu. Takze ano, dva asiaty od sebe poznas. Ale na to jsem nemiril. I v obliceji nepatrna zmena dokaze take udelat mnoho, ale je rozdil pokud mas kulaty oblicej, rozplacly nos, siroke oci od sebe, modre oci, kudrnate blondvlasy, tenke oboci a vedle nekoho, kdo ma protahly oblicej, sirokou celist, hnede oci, huste oboci, hnede vlasy. A na to jsem miril.

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (The Rock) (9.12.2015 10:31) reagovat
BBW: Psychologove a sociologove v tom maji rozhodne jasneji, ze jde o komplexni vec nez bezna populace. A iq je opravdu prevazne o rozhodovani, proto bojovi letci ci sportovci maji vyssi iq, protoze se potrebuji rozhodnot v extremne kratkem casu. Nevim co myslis tim "lepe", abys mohl neco vymyslet lepe, potrebujes mit uz nejaky vysledek a aby si vymyslel jine "lepsi" reseni, potrebujes mnohem vice veci nez jen vyssi iq, ktere muze byt vlastne i prekazkou, protoze se neodtrhnes od prvniho reseni...

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (XC) (9.12.2015 10:15) reagovat
Obličej bělochů není více různorodý, to se ti zdá protože si běloch, máš nástroje na rozlišování bělochů, a z ostatních ras ti přijdou všichni stejní,... stejně tak černochům přijdou všichni běloši a asiati stejní, a asiatům se taky zdá že černoši a běloši jsou stejný.... prostě každá rasa si všímá nějakých jiných prvků podle kterých se poznávají, aby si jako běloch rozeznal variabilitu černochů a asijců musel by si žít 10000 let v multikulturní společnosti

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (Big Bad Wolf) (9.12.2015 10:03) reagovat
The Rock: Vysoké IQ neznamená, že se někdo umí rychle rozhodovat, ale že umí nějaký jeden konkrétní testy vyřešit lépe, než populace, pro kterou byl daný test normalizován. Co přesně inteligence je, na tom se psychologové nemůžou shodnout už od zavedení toho pojmu.

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (The Rock) (9.12.2015 9:41) reagovat
Tudiz, diky obliceji belosi davaji vetsi duraz na jednotlivce nez ostatni rasy. A to bych priklanel, ze zde je nejvetsi rozdil. Takze aby se asiat a cernoch vyrovnal bilemu, tak krome vyvazene inteligence potrebuje i oblicej, ktery ho bude odlisovat od ostatnich. :)

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (The Rock) (9.12.2015 9:41) reagovat
Vi se akorat, ze se s nimi lide krizili. Clovek neni nic jineho nez silene velka sablona a i mala zmena dokaze z historickeho hlediska udelat tak velky rozdil, ze se nekdo tisice let dloube klackem do hliny a nekdo jiny se snazi okupovat cely vesmir. Tech krizeni v evrope muselo byt silene moc. Treba jedna z dalsich hypotetickych podminek. Beloch je od asiatu a cernochu v obliceji nesmirne ruznorody, to jasne poukazuje na krizeni. Nicmene uz dnes vime, ze oblicej ma velky dopad na chovani druhych.

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (The Rock) (9.12.2015 9:40) reagovat
Evropska civilizace rozhodne neni souhra nahod. Je to jen souhra hromady podminek. Navic, ze iq = inteligence, je velice nepresne. Vysoke iq akorat znaci, ze se jedinec rychleji rozhoduje. Bude vycnivat ve sportu, bude skvely vojak. Ale pro budovani, planovani jsou potreba predane znalosti, pamet, vyrovnanost, kreativita. Lide co se vydali z afriky na sever se najednou museli prizpusobit jinemu klimatu, meli za sousedy neandrtalce, kteri byli minimalne stejne inteligentnejsi.

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (TekkRP (9.12.2015 9:14) reagovat
DC: Odkdy je Afrika jako celek vyprahlá pustina? Afrika není jen Sahara, to ani omylem. Afrika má kromě solidního nerostného bohatství i docela slušný příděl úrodné půdy, až se o Africe občas mluví jako o možné světové obilnici. To, že je ta půda ve špatném stavu a velmi neefektivně spravována, je věc naprosto jiná. Vezmeme-li si to kolem a kolem, tak větší část Evropy se pravidelně stává zmrzlou pustinou, kde nic neroste...

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (tojefuk) (9.12.2015 9:13) reagovat
@hovnotijepotom tak se asi vrat na zakladku, Ohmuv zakon je U = R * I

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (hovnotijepotom) (9.12.2015 8:36) reagovat
@mrkev: Pan Ohm dostal za vztah R = U * I nobelovu cenu. Dnes se to učí děti na základní škole.

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (lJb1upSSBLRP (9.12.2015 7:27) reagovat
DC: Negři jsou i na různých úrodných místech a stejně se pořád hrabou klackem v hlíně. Od negrů z Afriky, po negry z Austrálie.

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (DCRP (9.12.2015 7:07) reagovat
Takže kdyby byli běloši v Africe, je to zelená země plná bohatství a kdyby byli naopak černoši v Evropě, je to tady vyprahlá pustina? To jako vážně? :-D

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (Skullfucker (Original)) (9.12.2015 5:16) reagovat
cern0usek: Afrika je údajně kolébka lidského života, takže to tam z počátku tak špatný nemohlo bejt, ale krásně to ukazuje hlavní pointu, a to že když je někde špatně, tak běloch buď začne hledat způsob jak to napravit, nebo se přemístí někde kde je líp, zatímco negr zůstane a začne, ó věčná chudinka, živořit

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (cern0usekRP (9.12.2015 4:56) reagovat
Vono hlavne zit v pojebany Africe, kde je zoufale malo vody, ale zato hafo malarie a pisecnejch blech, tak jsme v ty dobe kamenny mozna taky.

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (stafer) (9.12.2015 1:19) reagovat
Bagrodlak: Štatistická odchyľka? Čína bola technologicky a ekonomicky na prvom mieste posledných 3-4 tisíc rokov až do 17. storočia. To že sa európska civilizácia dostala dočasne na vrchol na nejaké 3-4 storočia môže pre nejakého historika z roku 10 000 vyzerať iba ako malý výkyv.

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (hittRP (9.12.2015 1:15) reagovat
Bagrodlak: Tam je víc problémů, jeden z nich je, že východní asiaté se na určitou dobu uzavřeli před světem a zpomalili tak vlastní vývoj, mnoho věcí nepotřebovali protože jich bylo vždycky moc (a díky tomu vynalezli jiné věci) a hlavně měli ve zvyku kastrovat nejinteligentnější jedince

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (mrkevRP (9.12.2015 1:15) reagovat
@71 To je tedy pěkná blbost. 1. To že mají nižší průměr nezaručuje stejný rozptyl. 2. Většina vynálezců v historii vůbec nebyla tak geniální, jak si myslíš, většina spadá mezi 100 - 140. Jsou věci kde nadání a genialita byla třeba (např. Newton - dif. počet, Maxwellovo sjednocení poznatků o elektromagnetismu), většina vynálezů ale nic takového nevyžaduje (telefon, rádio, počítač). 3. Evropská civilizace je spíš náhoda (souhra náhod) a vlastnosti mozku jsou důsledkem té souhry náhod. Ne obráceně...

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (cesilkoRP (9.12.2015 1:10) reagovat
Bagrodlak: Jen seckej par dekad...

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (Bagrodlak) (9.12.2015 1:06) reagovat
Problem je v tom, ze kdyz jedna kultura objevi vedecky pristup a akumulaci znalosti, tak prevalcuje ostatni proste proto, ze byla prvni. Vsichni, co rikaji, ze negri jsou mene inteligentni (ano, statistiky by takovou odchylku mely ukazovat) by si meli uvedomit, ze asiati jsou zase podle tech samych statistik inteligentnejsi, nez belosi, takze proc ta nejuspesnejsi civilizace neni zluta?

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (71) (9.12.2015 1:00) reagovat
... Problém je, že mezi černochy se takoví géniové nenacházejí. Proto když přišli bílí kolonisté do Afriky, našli de facto kulturu doby kamenné.

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (71) (9.12.2015 0:58) reagovat
Ano, černoši jsou V PRŮMĚRU méně inteligentní, což neznamená, že by mezi nimi nebyli chytří lidé (určitě nějakého takového znáte - já několik, vesměs studentů). Problém ale je, že člověk s IQ 120 (podle dnešních měřítek) jen stěží přijde na něco revolučního, co by posunulo kupředu celou společnost. I běloši vděčí za pokrok jen hrstce géniů (řekněme IQ 150+), kteří v průběhu časů stáli v čele vývoje - zbytek společnosti se jen vezl. (pokračování...)

Obrázek 'fnf11' Obrázek 'fnf11' (MetzgermeisterRP (9.12.2015 0:52) reagovat
Líbí se mi, jak se rozlišuje "human" a "nigger".