Přezdívka:
:-) :o)
:-( >-O
;-) :-D
:-P B-)
8-) :-*
:-/ |-)
=) :-O
Zpráva:
 
Sedmdesátšest:
   


Odebírat

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (RudlaSRP (8.1.2016 12:30) reagovat
@mrkev: Já bych řekl, že celý problém je to, že nepoužívají správný matematický zápis.

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (fapmasterRP (7.1.2016 17:06) reagovat
= 20 * (1/5) * (2*2) = 16 - to je jedina spravna odpoved

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (mrkevRP (6.1.2016 22:11) reagovat
@RudlaS Tvoje kalkulačka tvrdí že je to 1 jenom proto že má implementované těsné násobení, což je právě celý problém...

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (RudlaSRP (6.1.2016 20:45) reagovat
huhu: Google si tam totiž přidal jedny závorky. Moje kalkulačka třeba tvrdí, že je to 1.

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (huhuRP (6.1.2016 1:36) reagovat
gugl hovori ze 16 [odkaz]

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (Dežon) (5.1.2016 15:56) reagovat
Správná odpověď je: "Multikulturalita!" https://www.youtube.com/watch?v=OOtdAQLYP4I

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (brnonymous) (5.1.2016 9:42) reagovat
Ve chvili, kdy vam nekdo tvrdi, ze tohle ma dve reseni, tak vite, ze ani jendo nemuze byt z logiky veci spravne, protoze dokud nejsou dohodnuta pravila, tak operace nemuze probehnout. Ja tedy vzdycky jel podle "nasobeni a deleni ma prednost pred scitanim a odcitanim" a podle niceho jineho.

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (random guy) (5.1.2016 9:07) reagovat
Gosh, a co takhle zachování pořadí, kdy je v matematice dohodnuto, že se postupuje násobení/dělení před sčítáním, závorka má přednost a že v případě podobných situací se postupuje zleva do prava? Čili: 20/5 * (2*2) = 4 * 4 = 16 Jediná možná správná odpověď.

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (Vysmátá Bestie) (4.1.2016 21:43) reagovat
Má to blbě. Správná odpověď je přece 44. 20/5 a (2*2), ne?

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (mrkevRP (4.1.2016 21:05) reagovat
@chemik Jen jedna odpověď je správně, dle definice těsného násobení a lomítka. Dle naší matematiky je správně jen ta první protože nic takového jako těsné násobení v ní neexistuje. Jednoduše je důležité znát okolnosti..

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (chemikRP (4.1.2016 20:05) reagovat
Nejednoznačný zápis. Nejsou obě odpovědi správné!

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (jsem-rozesmutRP (4.1.2016 18:51) reagovat
[odkaz]

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (xin2) (4.1.2016 17:43) reagovat
@Dr. Lecter: netroluj. v matematice běžně můžeš mít víc řešení (víc hodnot). rozhodně to ale není podle toho, jak se koukneš na rovnici, nebo v jaké náladě se zrovna probudíš.

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (Dr. LecterRP (4.1.2016 15:42) reagovat
To je zvláštní, že v matematice klidně mohou vznikat různé výsledky, například u rovnic s absolutními hodnotami a nikomu to nevadí. Ale když se vyskytne učitelka, která neumí vhodně napsat příklad, tak se všichni podělají, že nemůžou být přece dva výsledky. :D

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (mrkevRP (4.1.2016 11:41) reagovat
@telra Tohle dává taky jen jeden správný výsledek, 16. Protože běžně není definované vynechané násobení jako tzv. těsné násobení. Těžko říct jak to ale mají definované oni a jestli dřív právě těsné násobení běžně neučili.

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (VSRP (4.1.2016 11:25) reagovat
První užití znaku jako zlomkové čáry, druhé užití jako symbolu pro děleno. Vzhledem k tomu, že děti v daném věku nemají ani dostatečně rozvinuté formální myšlení, ani potenciál, je učitelka píča.

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (klatomRP (4.1.2016 10:20) reagovat
Dulezite je si ale uvedomit, ze se tim nemeni matematika, jen konvence jejiho zapisu.

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (klatomRP (4.1.2016 10:20) reagovat
Podle me je to obrazek i diskuse o hovne. Ze se mi nelibi, ze "jsou dva vysledky spravne" je jedna vec, nicmene podle me je to cely o tom, ze se nekde zmenily konvence zapisu (coz se stat muze) a proto jsou to dva priklady, kde kazdy ma samozrejme svuj jeden (spravny) vysledek. A mozna, ze ucitelka k tomu rika neco jako "pamatujte, ze nove ma nasobeni nevyjadrene znamenkem vzdycky prednost a priste uz uznavam jen druhy vysledek". A pokud se to tak zavede, tak holt budem vedet, ze 1/2b != b/2.

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (no-XRP (4.1.2016 10:12) reagovat
Nejzajímavější na tom je diskuse, kde jeden člověk tvrdí, že matematika je exaktní věda a proto musí být jen jeden výsledek správný a další, že pro zvolení správného postupu musí mít člověk smysl(!) pro matematiku :-D

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (telra) (4.1.2016 10:07) reagovat
@Peter Na zakladku sa mozes vratit ty. Kvadraticka rovnica nedava dva spravne vysledky ale jeden - mnozinu 2 cisel, ktore splnaju podmienky. Kvadraticka rovnica nedava rozne vtysledky podla postupu riesenia ktori zvolis. To co je strasidelne tu je to ,ze pri uplne blbej jednoduchej rovnice tie decka su od zaciatku vedene do cestou do pekla smerom, ze dolezita nie je pravda, ale dobry pocit....

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (.:Gembler:.RP (4.1.2016 9:59) reagovat
A jeste k te kvadraticke rovnici: reseni muze podat dva spravne vysledky, protoze je neznama umocnena sudym exponentem. Tady nic takovyho nevidim, ty jo?

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (.:Gembler:.RP (4.1.2016 9:53) reagovat
Melete nesmysly, spravne je jen jedno reseni. To ze kalkulacky (potazmo programovaci jazyky) obcas vypocitaji neco blbe, je pouze chybou obsluhy. Pokud chci do jmenovatele nacpat neco vic, nez jedno cislo a jsem takovej kokot, ze pouziju lomitko, misto zlomkove cary, tak ten vyraz (jmenovatel) musim zapsat do zavorky. Navic, kdyz zapisuji nejaky priklad, tak se drzim jedne formy zapisu a nekombinuji ruzne operatory se stejnou matematickou funkci (×,*, ,&,•,.).

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (filiasRP (4.1.2016 9:09) reagovat
@telra tady je jen jedna správná odpověď ;-)

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (Re:bell) (4.1.2016 8:36) reagovat
Zásadní je, že zápis nedodržuje konvenci, respeltive používá dvě konvence současně, a tedy zápis je miš-maš. Správně by mělo být zapsáno: buďto 20/(5*(2*2))=1 anebo 20/5*(2*2)=16 Ty závorky jsou podstatné.

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (Peter .RP (4.1.2016 8:17) reagovat
Telra, vráť sa na základku a nerob tu hanbu. Riešenie kvadratických rovníc tiež podáva dva správne výsledky.

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (telra) (4.1.2016 7:50) reagovat
viac nez priorita znamienka ma trapi to ze pri matematickej ulohe maju byt spravne dve uplne odlisne odpovede.....

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (mrkevRP (4.1.2016 3:45) reagovat
@Wabbit S tímhle přišly casia. Bylo to pro jednoduchost zápisu a když si napsal třeba 5x tak to mělo jinak nastavenou prioritu než 5*x... Problém je jednoznačně použití 5 (2*2), když nemáš definovanou prioritu pro násobení při vynechaném operátoru.

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (skvělej johnny) (3.1.2016 23:55) reagovat
Wabbit +1 Bohužel, leckde je i řečeno to, že tento zápis se má brát jako prostá absence znaménka a vyšší priorita se mu nijak nepřiřazuje. Proto tady ten rozkol v názorech. Ale baví mě, jak by lidi s uzavřenou myslí nechávali odevzdávat ostatní občanky.

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (Wabbit) (3.1.2016 23:51) reagovat
Nevím co to plácáte o asociativitě zprava/zleva, jelikož v tomhle případě jde jednoznačně o rozdíl v prioritě operací. Po chvilce na Google my vypadlo tohle: http://mathforum.org/library/drmath/view/57025.html Podle článku je v mnoha knihách vysloveno pravidlo (které nikdy nebylo žádnou autoritou potvrzeno), že násobení s vynechaným znaménkem má vyšší prioritu než explicitně vyjádřené dělení - tudíž v zápise 20 / 5 (2 * 2) má nejvyšší prioritu násobení 5 * 4... proto i ten popisek "The old way".

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (skvělej johnny) (3.1.2016 23:49) reagovat
Ne, vole, můžeš to vzít i jako zlomek, kde ve jmenovateli je 5(4), tj. 20 Na podobnou ptákovinu se ptali nějakého člověka z mff, snad přímo děkana a on řekl přesně to, co je na obrázku. Nemá cenu ptát se, která odpověď je správnější, podstatné je, že řešení existuje a že víme, jaké je. Pro oba případy.

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (.:Gembler:.RP (3.1.2016 23:32) reagovat
Ty vole, když to napíšeš jako zlomek, budeš mít akorát dvacet pětin krát čtyři (jedniny) a to je pořád šestnáct :-D

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (socketRP (3.1.2016 23:10) reagovat
a ta zenska na obrazku je pica, lebo aspon tato matematika je exaktna a komutativna

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (Aegnor) (3.1.2016 23:08) reagovat
Yety: asociativnost zleva. Ano, "jako zlomek" to vzít můžeš. Vyjde ti zlomek, co má čitatel 20 a jmenovatel 5. Aneb operaci a/b převedeš na zlomek "jmenovatel a; čitatel b". Pak to celé násobíš (asi, chybí operátor, ale standartně se takhle vynechává násobení) závorkou (2*2). Kdyby to bylo 20/(5(2*2)), pak by výsledek byl 1.

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (socketRP (3.1.2016 23:08) reagovat
2^4

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (YetyRP (3.1.2016 23:02) reagovat
No jo, ale co když to vezmu jako zlomek.? V tu chvíli je výsledek 1 8-)

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (nevim) (3.1.2016 22:59) reagovat
jedinej smysl tohohle prikladu vidim v tom, aby se deti naucili pouzivat zavorky. pokud ne, pak pani ucitelka je klasicka krava z pajdaku, ktera nema smysl pro matematiku.

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (tojejednoo) (3.1.2016 22:30) reagovat
toto je urcite 1 pac ma to tak ucili v skole

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (Ja001) (3.1.2016 22:25) reagovat
gembler, ona je, to len kkti, ktori neovladaju ani zakladne pravidla vytvaraju taketo "neriesitelne problemy" a tahaju do toho dristy podobne pravnickym, kde je realita a pravda druhorada

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (.:Gembler:.RP (3.1.2016 22:20) reagovat
A to nám v mateřské vtloukali do hlavy, že matematika je exaktní věda... Správně je 16, alespoň podle té, již zmíněné, asociativity zleva. =)

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (hj) (3.1.2016 22:20) reagovat
Kapitán: od kdy je asociativita zprava u techto operatoru, kkte?

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (Ja001) (3.1.2016 22:17) reagovat
zase sa hlada problem, kde nie je? 16 a kto tvrdi ine, nech ide odovzdat obcanku, tento vyraz je asociativny zlava, sprava su asociativne napriklad mocniny

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (KapitánRP (3.1.2016 22:03) reagovat
Ach jo, už zase. Záleží na tom, zda je výraz asociativní zleva anebo zprava. Většinou se používá ta první asociativita. Tedy správně je 16.

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (BobsikRP (3.1.2016 22:02) reagovat
nejlepsi je to "both answers are equally correct", to se proboha jak muze stat? u jednoduchyho pocitani.. doufam ze je to vytrzene z kontextu

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (DarkMiriusRP (3.1.2016 21:55) reagovat
stačí to zapsat jak člověk a ne jak prase...

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (littlebroRP (3.1.2016 21:54) reagovat
Že by (20/5)*(2*2) vs 20/[5(2*2)]? To je takový problém použít při tomto dementním stylu zápisu pár závorek navíc?

Obrázek 'Babo rad' Obrázek 'Babo rad' (HalipatRP (3.1.2016 21:53) reagovat
A proto se lomítka a znak pro dělení nepoužívají, ale používají se zlomky. :)