Odebírat | ||
Obrázek 'Babo rad' (RudlaS) RP (8.1.2016 12:30) | reagovat | |
@mrkev: Já bych řekl, že celý problém je to, že nepoužívají správný matematický zápis. | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (fapmaster) RP (7.1.2016 17:06) | reagovat | |
= 20 * (1/5) * (2*2) = 16 - to je jedina spravna odpoved | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (mrkev) RP (6.1.2016 22:11) | reagovat | |
@RudlaS Tvoje kalkulačka tvrdí že je to 1 jenom proto že má implementované těsné násobení, což je právě celý problém... | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (RudlaS) RP (6.1.2016 20:45) | reagovat | |
huhu: Google si tam totiž přidal jedny závorky. Moje kalkulačka třeba tvrdí, že je to 1. | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (huhu) RP (6.1.2016 1:36) | reagovat | |
gugl hovori ze 16 [odkaz] | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (Dežon) (5.1.2016 15:56) | reagovat | |
Správná odpověď je: "Multikulturalita!" https://www.youtube.com/watch?v=OOtdAQLYP4I | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (brnonymous) (5.1.2016 9:42) | reagovat | |
Ve chvili, kdy vam nekdo tvrdi, ze tohle ma dve reseni, tak vite, ze ani jendo nemuze byt z logiky veci spravne, protoze dokud nejsou dohodnuta pravila, tak operace nemuze probehnout. Ja tedy vzdycky jel podle "nasobeni a deleni ma prednost pred scitanim a odcitanim" a podle niceho jineho. | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (random guy) (5.1.2016 9:07) | reagovat | |
Gosh, a co takhle zachování pořadí, kdy je v matematice dohodnuto, že se postupuje násobení/dělení před sčítáním, závorka má přednost a že v případě podobných situací se postupuje zleva do prava? Čili: 20/5 * (2*2) = 4 * 4 = 16 Jediná možná správná odpověď. | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (Vysmátá Bestie) (4.1.2016 21:43) | reagovat | |
Má to blbě. Správná odpověď je přece 44. 20/5 a (2*2), ne? | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (mrkev) RP (4.1.2016 21:05) | reagovat | |
@chemik Jen jedna odpověď je správně, dle definice těsného násobení a lomítka. Dle naší matematiky je správně jen ta první protože nic takového jako těsné násobení v ní neexistuje. Jednoduše je důležité znát okolnosti.. | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (chemik) RP (4.1.2016 20:05) | reagovat | |
Nejednoznačný zápis. Nejsou obě odpovědi správné! | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (jsem-rozesmut) RP (4.1.2016 18:51) | reagovat | |
[odkaz] | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (xin2) (4.1.2016 17:43) | reagovat | |
@Dr. Lecter: netroluj. v matematice běžně můžeš mít víc řešení (víc hodnot). rozhodně to ale není podle toho, jak se koukneš na rovnici, nebo v jaké náladě se zrovna probudíš. | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (Dr. Lecter) RP (4.1.2016 15:42) | reagovat | |
To je zvláštní, že v matematice klidně mohou vznikat různé výsledky, například u rovnic s absolutními hodnotami a nikomu to nevadí. Ale když se vyskytne učitelka, která neumí vhodně napsat příklad, tak se všichni podělají, že nemůžou být přece dva výsledky. | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (mrkev) RP (4.1.2016 11:41) | reagovat | |
@telra Tohle dává taky jen jeden správný výsledek, 16. Protože běžně není definované vynechané násobení jako tzv. těsné násobení. Těžko říct jak to ale mají definované oni a jestli dřív právě těsné násobení běžně neučili. | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (VS) RP (4.1.2016 11:25) | reagovat | |
První užití znaku jako zlomkové čáry, druhé užití jako symbolu pro děleno. Vzhledem k tomu, že děti v daném věku nemají ani dostatečně rozvinuté formální myšlení, ani potenciál, je učitelka píča. | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (klatom) RP (4.1.2016 10:20) | reagovat | |
Dulezite je si ale uvedomit, ze se tim nemeni matematika, jen konvence jejiho zapisu. | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (klatom) RP (4.1.2016 10:20) | reagovat | |
Podle me je to obrazek i diskuse o hovne. Ze se mi nelibi, ze "jsou dva vysledky spravne" je jedna vec, nicmene podle me je to cely o tom, ze se nekde zmenily konvence zapisu (coz se stat muze) a proto jsou to dva priklady, kde kazdy ma samozrejme svuj jeden (spravny) vysledek. A mozna, ze ucitelka k tomu rika neco jako "pamatujte, ze nove ma nasobeni nevyjadrene znamenkem vzdycky prednost a priste uz uznavam jen druhy vysledek". A pokud se to tak zavede, tak holt budem vedet, ze 1/2b != b/2. | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (no-X) RP (4.1.2016 10:12) | reagovat | |
Nejzajímavější na tom je diskuse, kde jeden člověk tvrdí, že matematika je exaktní věda a proto musí být jen jeden výsledek správný a další, že pro zvolení správného postupu musí mít člověk smysl(!) pro matematiku | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (telra) (4.1.2016 10:07) | reagovat | |
@Peter Na zakladku sa mozes vratit ty. Kvadraticka rovnica nedava dva spravne vysledky ale jeden - mnozinu 2 cisel, ktore splnaju podmienky. Kvadraticka rovnica nedava rozne vtysledky podla postupu riesenia ktori zvolis. To co je strasidelne tu je to ,ze pri uplne blbej jednoduchej rovnice tie decka su od zaciatku vedene do cestou do pekla smerom, ze dolezita nie je pravda, ale dobry pocit.... | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (.:Gembler:.) RP (4.1.2016 9:59) | reagovat | |
A jeste k te kvadraticke rovnici: reseni muze podat dva spravne vysledky, protoze je neznama umocnena sudym exponentem. Tady nic takovyho nevidim, ty jo? | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (.:Gembler:.) RP (4.1.2016 9:53) | reagovat | |
Melete nesmysly, spravne je jen jedno reseni. To ze kalkulacky (potazmo programovaci jazyky) obcas vypocitaji neco blbe, je pouze chybou obsluhy. Pokud chci do jmenovatele nacpat neco vic, nez jedno cislo a jsem takovej kokot, ze pouziju lomitko, misto zlomkove cary, tak ten vyraz (jmenovatel) musim zapsat do zavorky. Navic, kdyz zapisuji nejaky priklad, tak se drzim jedne formy zapisu a nekombinuji ruzne operatory se stejnou matematickou funkci (×,*, ,&,•,.). | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (filias) RP (4.1.2016 9:09) | reagovat | |
@telra tady je jen jedna správná odpověď | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (Re:bell) (4.1.2016 8:36) | reagovat | |
Zásadní je, že zápis nedodržuje konvenci, respeltive používá dvě konvence současně, a tedy zápis je miš-maš. Správně by mělo být zapsáno: buďto 20/(5*(2*2))=1 anebo 20/5*(2*2)=16 Ty závorky jsou podstatné. | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (Peter .) RP (4.1.2016 8:17) | reagovat | |
Telra, vráť sa na základku a nerob tu hanbu. Riešenie kvadratických rovníc tiež podáva dva správne výsledky. | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (telra) (4.1.2016 7:50) | reagovat | |
viac nez priorita znamienka ma trapi to ze pri matematickej ulohe maju byt spravne dve uplne odlisne odpovede..... | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (mrkev) RP (4.1.2016 3:45) | reagovat | |
@Wabbit S tímhle přišly casia. Bylo to pro jednoduchost zápisu a když si napsal třeba 5x tak to mělo jinak nastavenou prioritu než 5*x... Problém je jednoznačně použití 5 (2*2), když nemáš definovanou prioritu pro násobení při vynechaném operátoru. | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (skvělej johnny) (3.1.2016 23:55) | reagovat | |
Wabbit +1 Bohužel, leckde je i řečeno to, že tento zápis se má brát jako prostá absence znaménka a vyšší priorita se mu nijak nepřiřazuje. Proto tady ten rozkol v názorech. Ale baví mě, jak by lidi s uzavřenou myslí nechávali odevzdávat ostatní občanky. | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (Wabbit) (3.1.2016 23:51) | reagovat | |
Nevím co to plácáte o asociativitě zprava/zleva, jelikož v tomhle případě jde jednoznačně o rozdíl v prioritě operací. Po chvilce na Google my vypadlo tohle: http://mathforum.org/library/drmath/view/57025.html Podle článku je v mnoha knihách vysloveno pravidlo (které nikdy nebylo žádnou autoritou potvrzeno), že násobení s vynechaným znaménkem má vyšší prioritu než explicitně vyjádřené dělení - tudíž v zápise 20 / 5 (2 * 2) má nejvyšší prioritu násobení 5 * 4... proto i ten popisek "The old way". | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (skvělej johnny) (3.1.2016 23:49) | reagovat | |
Ne, vole, můžeš to vzít i jako zlomek, kde ve jmenovateli je 5(4), tj. 20 Na podobnou ptákovinu se ptali nějakého člověka z mff, snad přímo děkana a on řekl přesně to, co je na obrázku. Nemá cenu ptát se, která odpověď je správnější, podstatné je, že řešení existuje a že víme, jaké je. Pro oba případy. | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (.:Gembler:.) RP (3.1.2016 23:32) | reagovat | |
Ty vole, když to napíšeš jako zlomek, budeš mít akorát dvacet pětin krát čtyři (jedniny) a to je pořád šestnáct | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (socket) RP (3.1.2016 23:10) | reagovat | |
a ta zenska na obrazku je pica, lebo aspon tato matematika je exaktna a komutativna | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (Aegnor) (3.1.2016 23:08) | reagovat | |
Yety: asociativnost zleva. Ano, "jako zlomek" to vzít můžeš. Vyjde ti zlomek, co má čitatel 20 a jmenovatel 5. Aneb operaci a/b převedeš na zlomek "jmenovatel a; čitatel b". Pak to celé násobíš (asi, chybí operátor, ale standartně se takhle vynechává násobení) závorkou (2*2). Kdyby to bylo 20/(5(2*2)), pak by výsledek byl 1. | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (socket) RP (3.1.2016 23:08) | reagovat | |
2^4 | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (Yety) RP (3.1.2016 23:02) | reagovat | |
No jo, ale co když to vezmu jako zlomek.? V tu chvíli je výsledek 1 | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (nevim) (3.1.2016 22:59) | reagovat | |
jedinej smysl tohohle prikladu vidim v tom, aby se deti naucili pouzivat zavorky. pokud ne, pak pani ucitelka je klasicka krava z pajdaku, ktera nema smysl pro matematiku. | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (tojejednoo) (3.1.2016 22:30) | reagovat | |
toto je urcite 1 pac ma to tak ucili v skole | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (Ja001) (3.1.2016 22:25) | reagovat | |
gembler, ona je, to len kkti, ktori neovladaju ani zakladne pravidla vytvaraju taketo "neriesitelne problemy" a tahaju do toho dristy podobne pravnickym, kde je realita a pravda druhorada | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (.:Gembler:.) RP (3.1.2016 22:20) | reagovat | |
A to nám v mateřské vtloukali do hlavy, že matematika je exaktní věda... Správně je 16, alespoň podle té, již zmíněné, asociativity zleva. | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (hj) (3.1.2016 22:20) | reagovat | |
Kapitán: od kdy je asociativita zprava u techto operatoru, kkte? | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (Ja001) (3.1.2016 22:17) | reagovat | |
zase sa hlada problem, kde nie je? 16 a kto tvrdi ine, nech ide odovzdat obcanku, tento vyraz je asociativny zlava, sprava su asociativne napriklad mocniny | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (Kapitán) RP (3.1.2016 22:03) | reagovat | |
Ach jo, už zase. Záleží na tom, zda je výraz asociativní zleva anebo zprava. Většinou se používá ta první asociativita. Tedy správně je 16. | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (Bobsik) RP (3.1.2016 22:02) | reagovat | |
nejlepsi je to "both answers are equally correct", to se proboha jak muze stat? u jednoduchyho pocitani.. doufam ze je to vytrzene z kontextu | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (DarkMirius) RP (3.1.2016 21:55) | reagovat | |
stačí to zapsat jak člověk a ne jak prase... | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (littlebro) RP (3.1.2016 21:54) | reagovat | |
Že by (20/5)*(2*2) vs 20/[5(2*2)]? To je takový problém použít při tomto dementním stylu zápisu pár závorek navíc? | ||
|
||
Obrázek 'Babo rad' (Halipat) RP (3.1.2016 21:53) | reagovat | |
A proto se lomítka a znak pro dělení nepoužívají, ale používají se zlomky. | ||
|