Odebírat | ||
Obrázek 'The size of the new underground highway in Seattle' (Gebirgehund) (20.3.2017 13:05) | reagovat | |
Cast blanky je kulata a cast je udelana tak, ze odkopali zeminu zvrchu, vykopali ryhy tam, kde maji stat zdi a zalili to betonem (predpokladam, ze tam taky narvali nejake vyztuhy minimalne do budouciho stropu), zasypali to a udelali nad tim silnici. No a pak se to dole pod tim betonem vytezilo bagrem. Takze prurez tehle casti je obdelnik. | ||
|
||
Obrázek 'The size of the new underground highway in Seattle' (456) (20.3.2017 12:25) | reagovat | |
NRTM není rychlejší. Když dobře, udělají 3 metry za směnu, nebo taky 3/4 metru za směnu. TBM umí 20-30 metrů za den. NRTM je levnější u krátkých tunelů. | ||
|
||
Obrázek 'The size of the new underground highway in Seattle' (sidbin) RP (20.3.2017 12:21) | reagovat | |
byl vytažen je štít co vážil 2000tun [odkaz] | ||
|
||
Obrázek 'The size of the new underground highway in Seattle' (pc2005) (20.3.2017 11:53) | reagovat | |
Žádnej tunel, to je přece větrací šachta https://www.youtube.com/watch?v=atMdf0rhbpI | ||
|
||
Obrázek 'The size of the new underground highway in Seattle' (Daver) RP (20.3.2017 11:23) | reagovat | |
nahodny kolemjdouci: tak s tou trubkou to je pecka ! | ||
|
||
Obrázek 'The size of the new underground highway in Seattle' (sabo) RP (20.3.2017 10:30) | reagovat | |
NRTM je rychlejší a asi i levnější, jen ji lze používat v tvrdých horninách [odkaz] | ||
|
||
Obrázek 'The size of the new underground highway in Seattle' (kubeek) RP (20.3.2017 10:01) | reagovat | |
vecernik: tunely je mozne razit s obloukovym profilem jako je treba blanka, ale ne pomoci TBM. | ||
|
||
Obrázek 'The size of the new underground highway in Seattle' (nahodny kolemjdouci) (20.3.2017 9:32) | reagovat | |
Navic tam meli drobnou neprijemnost, kdy vrtaci hlava narazila na ocelovou trubku, nacez bylo treba celou soupravu rozebrat, vytahnout na povrch, opravit a vratit zpatky, to trvalo dva roky. https://en.wikipedia.org/wiki/Bertha_(tunnel_boring_machine) | ||
|
||
Obrázek 'The size of the new underground highway in Seattle' (nahodny kolemjdouci) (20.3.2017 9:32) | reagovat | |
Paralela s Blankou tu ale kazdopadne je, napriklad vyrazne prekroceni planovane doby stavby i nakladu, propad pudy v oblasti Pioneer Square (coz je trochu vetsi problem, nez Stromovka, protoze to je "historicke centrum" mesta, v uvozovkach proto, ze v Seattlu se zacalo stavet az po roce 1860 a naprosta vetsina dochovanych budov je az z obdobi po pozaru v 1889). | ||
|
||
Obrázek 'The size of the new underground highway in Seattle' (nahodny kolemjdouci) (20.3.2017 9:27) | reagovat | |
Blanka myslim trochu mensi bude, tohle bude mit dve patra - stejne jako Alaskan Way Viaduct, kterej to ma nahradit, protoze ten od posledniho zemetreseni ma narusenou statiku. https://en.wikipedia.org/wiki/Alaskan_Way_Viaduct_replacement_tunnel | ||
|
||
Obrázek 'The size of the new underground highway in Seattle' (vecernik) RP (20.3.2017 9:21) | reagovat | |
Tunely není možné razit jako oblouk. Vrtací hlava se musí točit takže ražený tunel je vždy kulatý. Spodek následně obsahuje technické zázemí, kanály atd... vozovka se položí přibližně ctvrtiny az tretiny vejsky a proto ti to pripada ze ma tunel jiny tvar. | ||
|
||
Obrázek 'The size of the new underground highway in Seattle' (dwo) RP (20.3.2017 9:19) | reagovat | |
[odkaz] | ||
|
||
Obrázek 'The size of the new underground highway in Seattle' (Daver) RP (20.3.2017 9:13) | reagovat | |
Blanka asi není o nic menší ne? V některých úsecích asi ano a mám pocit, že nemá kulatý průřez, ale jen jen oblouk, ale poloměr by mohl být podobný na mnoha místech | ||
|