Odebírat | ||
Video 'Socialistické hospodářství' (nosferathu) RP (8.6.2017 8:44) | reagovat | |
Adamsi ty jseš kokot | ||
|
||
Video 'Socialistické hospodářství' (Milanese) RP (26.5.2017 1:18) | reagovat | |
Lamak: tomu se rika zakon trhu, nabidka a poptavka. S planovanym socialistickym hospodarstvim to nema nic spolecneho, tam se od stolu rozhodlo kolik fabrika vyrobi a nikdo uz to pak moc neovlivnil. Dnes pokud je nejaky vypadek, tak poptas 86 ruznych firem a nektera ti to doda. A ta firma ani nemusi byt ze socialistickeho bloku bidy a nouze. Srovnavas nesrovnatelne. | ||
|
||
Video 'Socialistické hospodářství' (Lamak) RP (25.5.2017 23:13) | reagovat | |
I teď některý věci občas nejsou, to se prostě děje, jinak by nebylo potřeba dělat státní rezervy. Štěstí je, že aspoň ty základní potřeby jdou sehnat standardně. Z méně běžných věcí to byl v poslední době třeba polytyren. Kdo loni zateploval barák ví, že prostě nebyl a ceny vyletěly na nesmysl. To stejný se děje s některýma léčivama, specifickýma náhradníma dílama, před lety to byly HDD. Technologický firmy tohoto konceptu využívají do dnes viz pořadníkový prodeje omezeného množství produktu během pár minut | ||
|
||
Video 'Socialistické hospodářství' (everis) RP (25.5.2017 16:06) | reagovat | |
Koukám že na roumenovi je to zase samý ferda mravenec | ||
|
||
Video 'Socialistické hospodářství' (Ja01.) (25.5.2017 15:14) | reagovat | |
Prawda, nu, divil by si sa, kolko ludi uz dnes nezvlada ani najzakladnejsie opravy v domacnosti | ||
|
||
Video 'Socialistické hospodářství' (Prawda...) (24.5.2017 13:36) | reagovat | |
Mluvit o šňůře k žehličce a jak to ničí naši společnost, nevím, nevím pánové. Jako základní opravy a údržbu by měl každý zvládat sám. Koupil jsem motocykl, naučil jsem se ho udržovat a servisovat sám. Koupil jsem automobil, naučil jsem se totéž. V dnešní době internetu, a vůbec stačí přečíst servisní návod, a není problém. Spíš se změnil přistup lidí. Dnes se kupují levné věci a vyhazují se. Nikdo ani nemá snahu řešit problém (např. ta šňůra k žehličce). Lidi mají auta, kde dokud to jede, tak neřeší údržbu | ||
|
||
Video 'Socialistické hospodářství' (Milanese) RP (23.5.2017 8:00) | reagovat | |
Roumen: hezky te konzum semlel, jen co je pravda | ||
|
||
Video 'Socialistické hospodářství' (mrkev) RP (23.5.2017 0:25) | reagovat | |
@kolchoznik Šňůru od žehličky není problém opravit. Problém je, že vzrostla cena práce proti ceně té žehličky. A když si za to takový opravář naúčtuje 500Kč (což je reáln=e minimum, na kterém se ještě dá přežít), tak všichni ohrnujou nos jak to není drahé, žehličku zahodí a koupí za srovnatelné prachy novou. | ||
|
||
Video 'Socialistické hospodářství' (Roumen) R (22.5.2017 21:48) | reagovat | |
Teda...nez sobestacnost, to radsi auto bez poradniku. A zubni pastu...a vlozky....a toaletak... | ||
|
||
Video 'Socialistické hospodářství' (kolchoznik) (22.5.2017 13:48) | reagovat | |
@Ebo: trochu zabúdaš na to, že "za komančů" vydržali veci, lebo museli a do nemoty sa opravovali. Keď sa zlomila napájacia šnúra na žehličke, tak si ju každý buď opravil sám, alebo si to dal opraviť u suseda elektrikára výmenou za cigarety. Dnes keď sa zlomí napájacia šnúra, tak väčšinou výrobok putuje do kontajnera aj keď sa jedná o banálnu poruchu. Samozrejme našli sa aj výnimky, ako nezničiteľné mixéry Eta 0010, ale výrobky podobnej kvality sa dajú nájsť aj dnes. | ||
|
||
Video 'Socialistické hospodářství' (Ebo) RP (22.5.2017 13:08) | reagovat | |
Prawda> právěže se mi děje dost často, že ty součástky u nás nejsou vůbec.. a když, tak jen že je mají skladem v eshopu, ale když jim zavoláš, tak ti sdělí, že to nemají a je to nedostupné.. Takže jaká změna? .. ano ..dá se toho sehnat víc, ale ve skutečnosti se toho dá sehnat pořád stejný prd.. pravda.. aspoň ty základní věci, jako hajzlpapír, vložky a jídlo jsou.. Ostatní věci jsou vesměs šunt a spotřebák.. za komančů to aspoň chvilku vydrželo.. | ||
|
||
Video 'Socialistické hospodářství' (Prawda...) (22.5.2017 10:55) | reagovat | |
@Ebo: No o moc lepší to teda je. Lidi, kteří nežijí zpátečnicky, si dnes nakoupí co chtějí a kde to chtějí, za cenu která jim vyhovuje. To mi řekni, kdy se ti naposledy stalo, že si potřeboval součástky na jízdní kolo, auto, motocykl nebo novou ledničku, pračku, potraviny, hygienické potřeby... a nikde v ČR nebyly. I v rámci ČR (autodíly) si můžeš vybírat z různých prodejců, kdy prodejce A má díly za třeba 10kč, prodejce B už za 19kč a prodejce C (reklama všude) za 25kč. Stejný díl, od stejného výrobce. | ||
|
||
Video 'Socialistické hospodářství' (Ebo) RP (22.5.2017 10:40) | reagovat | |
no.. a teď to není o moc lepší.. . nebýt ebaye, tak půlku věcí nemám.. | ||
|
||
Video 'Socialistické hospodářství' (Pivo) RP (22.5.2017 9:52) | reagovat | |
adam: jsme jedna z nejprůmyslovějších zemí v Evropě, v každém vidlákově stojí fabrika, inzeráty jsou plné hlášek "přijmeme zaměstnance do výroby". Co tě vede k tomu, abys řekl "dneska nic nevyrábíme, všechno se musí dovážet"? Máš takové trauma z čínského konektoru, že si oslepl a žádný český průmysl nevidíš? Nebo tě sere, že ty fabriky nemají 100% české vlastníky? Já znám zas Čechy, kteří podnikají v USA a zisk si posílají do ČR. To je taky špatně? | ||
|
||
Video 'Socialistické hospodářství' (Prawda...) (22.5.2017 8:42) | reagovat | |
Ještě taková technická otázka, co myslíš tím naše prachy? | ||
|
||
Video 'Socialistické hospodářství' (Prawda...) (22.5.2017 8:34) | reagovat | |
Aha, rozumím. Tak tedy podporuj české výrobce a prodejce. Řekni Čině ne. Na což čekám odpověď: A proč zrovna já?! Ohledně zahraničních investorů, kteří zde kupují firmy, no zamysli se nad tím, jak to probíhá. Není to tak, jak každý brečí, že už nám tady nic nepatří, protože přišel zlý cizák a všechno koupil. Češi/Vláda ČR to prodali, nikdo je nenutil. A proč to prodali? Protože po 50 letech Ivana byly jejich/naše firmy na pokraji bankrotu a prodej je v takovém případě jediný rozumný krok. | ||
|
||
Video 'Socialistické hospodářství' (adams) RP (22.5.2017 0:46) | reagovat | |
Co? Že jdou odsud naše prachy za produkty do Číny, a za naftu do SAE a okolí, a oni to tady pak za naše prachy všechno skupují. A rostou, zatímco od nás tečou prachy ven, roste leda tak státní dluh a všechno jde do pr... | ||
|
||
Video 'Socialistické hospodářství' (Prawda...) (22.5.2017 0:30) | reagovat | |
Ano, řemeslník si vydělá, pokud to umí. Stejně tak si vydělá vysokoškolák, pokud to umí. Ale pak máme blbé řemeslníky, a že jich učiliště chrlí, a blbé vysokoškoláky (ehm ekonomka v každém krajském městě), kteří se prostě neuplatní. Tak zase nevím, co ti na tom všem tak vadí? | ||
|
||
Video 'Socialistické hospodářství' (Prawda...) (22.5.2017 0:28) | reagovat | |
@adams: Ale takový je prostě pokrok lidstva. Práci lidí nahrazovat chytrým řešením. Proto se školství mění a vyvíjí se i trh práce. Než jsme vymysleli kombajn na sklízení obilí, tak do polí vyběhly desítky, i stovky, lidí s kosou a ručně sklízeli hektary úrody. Přišel kombajn, lidem se řeklo, že už nejsou potřební a šli jinam. A takových oborů bylo a ještě bude hodně. Za komára se to dělo taky, a proto pak vznikaly umělé pracovní pozice, aby měl každý co dělat, což zase zaplatil dnešní daňový poplatník. | ||
|
||
Video 'Socialistické hospodářství' (adams) RP (22.5.2017 0:10) | reagovat | |
Mj. už jsme to stejně s tímhle systémem dopracovali do stavu, kdy si i ten blbý řemeslník opravdu vydělá někdy i několikanásobně víc než ten vysokoškolský profesor. | ||
|
||
Video 'Socialistické hospodářství' (adams) RP (22.5.2017 0:06) | reagovat | |
Ne, ale jsem z těch, co tak nějak tuší, že všichni pracovat hlavou nemůžou, a až tady zbudou jen ti, co pracují hlavou, a ti ostatní budou na dávkách, protože jinde je fyzická práce levnější, tak ti hlavou pracující na ty, co jsou na dávkách, asi jen těžko vydělají (a o to hůř se i ti hlavou pracující budou mít). | ||
|
||
Video 'Socialistické hospodářství' (Prawda...) (22.5.2017 0:02) | reagovat | |
Jestli jsi jeden z těch, kteří práci hlavou (vymyslet třeba léčbu na dosud neléčitelnou nemoc, kontaktní čočky, stroj na tvorbu nanovlákna, nové průlomy v medicíně...) berou jako méně cennou, a jediná poctivá práce je s lopatou a vidlema, tak ti nemám co dalšího říct. A toto se tady za Ivana sprostě dělo. I kdyby vědec za Ivana vymyslel lék na rakovinu, kdy by stačilo vzít jednu pilulku a bylo by po nádorech, tak by stejně za to dostal méně, než havíř, který ten měsíc splnil plán na 130%. | ||
|
||
Video 'Socialistické hospodářství' (Prawda...) (21.5.2017 23:58) | reagovat | |
Takže tobě vadí, že můžeš v 21. století nakupovat za skoro výrobní náklady v Číně ty samé výrobky, které ti tady pak renomovaní prodejci nabízejí s maržema v řádů stovek procent? A že jsou tady vyšší daně bereš odkud? Uvědom si, že to, co ti Ivan nedal na výplatu, tak šlo právě na tyto sociální jistoty a práci pro ty nepřizpůsobivé. Hlupákům bylo hej a inteligence strádala. Inženýři, vědci, lékaři... měli na výplatu méně než průměrný havíř. Přitom tady vymysleli světově významná řešení a vynálezy. | ||
|
||
Video 'Socialistické hospodářství' (adams) RP (21.5.2017 23:34) | reagovat | |
Plně samostatní jsme nebyli, nikdy nikde nikdo není plně soběstačný, pokud nechce žrát bobule a žít v chatrčích z rákosí. Ale aspoň se tady něco vyrábělo. Teď se jede politika pseudozaměstnanosti s nabujelým státním aparátem a hromadou „neziskových“ organizací vysávajících rozpočet. Dřív pár těch nepřizpůsobivých makalo v kolbenkách, v dělnických profesích, možná neefektivně, ale makalo. Teď žijí z dávek. I kvůli tomu jsou tady vyšší daně... a to mi tak trochu vadí. | ||
|
||
Video 'Socialistické hospodářství' (adams) RP (21.5.2017 23:29) | reagovat | |
A ona to vlastně dotuje i ta Čína, že jo... protože jim stojí za to ruinovat cizí průmysl. Je nenormální, když mi přes půl světa dopraví konektor za patnáct korun zdarma – přes Českou poštu, která si běžně i za blbý trackovatelný dopis účtuje víc než číňan za ten konektor. A u nás mám už na výběr jen mezi tím, jestli si ten konektor koupím za patnáct korun přímo od toho Číňana, nebo to odmítnu podporovat a koupím ho od českého prodejce... od kterého mi pak přijde stejný čínský konektor, jenže stojí pade. | ||
|
||
Video 'Socialistické hospodářství' (Prawda...) (21.5.2017 23:25) | reagovat | |
Co ti vlastně vadí? Soběstační jsme nebyli ani za komára, ani teď. Kdo chce, pořád koupí český nábytek, hajzl papír a nevím co ještě potřebuješ k životu. Co se týče přesouvání výroby jinam, kde výrobci nejsou tak svázání normotvorným procesem (nechápu, ale budiž), najdi si, jak EU chrání vnitřní trh pomocí subvencí a antidumpingových opatření (v 99% případů clo). Ber to tak, že třeba PRC vyprodukuje kvalitní ocel za cenu šrotu v ČR. EU dá clo, aby to za tolik tady neprodali = čech spokojen | ||
|
||
Video 'Socialistické hospodářství' (adams) RP (21.5.2017 22:17) | reagovat | |
Tomsus> Boty si nevýrábím vlastní, nemám na to vybavení. Chleba si nepeču vlastní, nemám na to vybavení. Ale umím si sám uvařit oběd, tak si ho uvařím, a nechodím žrát do hospody. Půlka věcí, co se sem tahá zvenku, protože to tam "umějí efektivněji", je levnější jen kvůli dotacím. Ta druhá půlka proto, že to vyrábějí někde, kde nejsou svázaní takovou legislativou jako my a životní prostředí a lidský život tam má nižší cenu. Je to trochu jak s eko elektromobilem, který má výfuk v hnědouhelné elektrárně. | ||
|
||
Video 'Socialistické hospodářství' (adams) RP (21.5.2017 22:13) | reagovat | |
Hm... kolik českého nábytku se tady teď prodává? Hajzlpapír... kolik toho hajzlpapíru, co se tu prodá, je z Česka? 10 %? [odkaz] Komparativní výhody... hovnajz, to je v podstatě nekalá konkurence... Zahraniční firma skoupí naše podniky, nechá je zkrachovat, výrobu přesune jinam a tahá sem sračky, které prodává za stejné nebo větší prachy... To je fakt pokrok a změna k lepšímu. | ||
|
||
Video 'Socialistické hospodářství' (Pivo) RP (21.5.2017 21:57) | reagovat | |
adam: všechno dovážíme? To jako hajzlpapír, noviny, kartáče, nábytek...? Mimochodem, v jedné z těch archivních reportáží se řešil nedostatek jogurtů - chyběla víčka, dovážená z kapitalistické ciziny. To byla soběstačnost jak sviň. | ||
|
||
Video 'Socialistické hospodářství' (Tomsus) RP (21.5.2017 21:45) | reagovat | |
adams: koukam, ze predpokladam (mozna mylne), ze se snazis chvalit tu 'sobestacnost' | ||
|
||
Video 'Socialistické hospodářství' (Tomsus) RP (21.5.2017 21:36) | reagovat | |
adams: a chleba si peces vlastni? a boty si vyrabis vlastni? tak snad uz ti ted doslo, jakou blbost jsi sem napsal | ||
|
||
Video 'Socialistické hospodářství' (Tvoje máma ty vole) (21.5.2017 21:34) | reagovat | |
adams: Tomu se říká komparativní výhody, učí se to na základní škole. | ||
|
||
Video 'Socialistické hospodářství' (adams) RP (21.5.2017 21:01) | reagovat | |
Ano, ale tehdy jsme si taky většinu věcí dělali sami. Teď už to všechno jenom dovážíme, že? | ||
|
||
Video 'Socialistické hospodářství' (dada) (21.5.2017 20:42) | reagovat | |
ta diskuze na yt je plna nenavisti, buranstvi a hlouposti | ||
|
||
Video 'Socialistické hospodářství' (Ja01.) (21.5.2017 20:30) | reagovat | |
prawda, nie len im, aj starsim somarom, ktori so slzou v oku spominaju na CSSR | ||
|
||
Video 'Socialistické hospodářství' (Prawda...) (21.5.2017 19:42) | reagovat | |
Toto by mělo být pouštěno dětem na ZŠ. | ||
|