Odebírat | ||
Obrázek 'elektromobilita dnes' (Noby) RP (12.8.2017 13:09) | reagovat | |
Celé to směřuje jen k tomu, že ježdění autem bude výsada jen pro bohaté, co na to budou mít. Bez ohledu na to, zda to auto pojede na elektriku nebo na něco jiného. Zbytek bude chodit pěšky, tak jako v Oslu. | ||
|
||
Obrázek 'elektromobilita dnes' (Woyta) RP (8.8.2017 15:27) | reagovat | |
Vzdymablbekecy: A militantni pumpickar nam sem zavital. [odkaz] | ||
|
||
Obrázek 'elektromobilita dnes' (Horny Uhor) (6.8.2017 21:24) | reagovat | |
Ad autíčko na baterky : napríklad Boeller B1 by som mohol... Tiež vcelku logicky vyzerá nápad BattSwap (a robia na tom zlaté české ručičky!) | ||
|
||
Obrázek 'elektromobilita dnes' (vzdypravdomluvnak) (6.8.2017 10:35) | reagovat | |
dopici uz se spalovacima autama, desne smrdi stejne jako jejich debilni ridici. | ||
|
||
Obrázek 'elektromobilita dnes' (..) (6.8.2017 10:30) | reagovat | |
Kit: jn, taky bych se elektroautu nebránil. Jenže zatím mě žádný model nepřesvědčil. Až se naučíme pořádně ukládat elektrickou energii, tak to bude druhá průmyslová revoluce zdaleka nejen v autech. Změní se všechno. | ||
|
||
Obrázek 'elektromobilita dnes' (kolemjdoucí) RP (6.8.2017 9:20) | reagovat | |
Tak kdo nemá na garáž, ten do budoucna nemůže počítat s tím, že si bude moct dovolit auto | ||
|
||
Obrázek 'elektromobilita dnes' (Kit) (6.8.2017 8:46) | reagovat | |
Ja bych chtel elektromobil, ale to by nekdo musel nejdriv vymyslet normalni baterky - nabijeni za minutu a dojezd 700km na nadrz, v peti lidech s vlekem a rakvi na stresem po autobahnu ve 130 A naklady by musely byt za stejny vykon nizsi nez u benzinu... Tak nic - zatim zustanu u benzinu... jedine co me sere je ze ty elektromobily sponzoruje cely svet z dani - jako cisteho platce me nejake elektromobilni dotace doslova vytaci... | ||
|
||
Obrázek 'elektromobilita dnes' (..) (6.8.2017 0:31) | reagovat | |
To je fakt jako kdybys řekl "údržba baráku nedá žádnou práci, protože 95 procent majitelů vil na Ořechovce má uklizečku". Jako přeju jim to, ale realita je pro hromadu lidí úplně jiná. | ||
|
||
Obrázek 'elektromobilita dnes' (..) (6.8.2017 0:29) | reagovat | |
Byl jsi někdy ve městě? Lidi parkují kde se dá (a to často i lidi s dost slušnejma autama). To tvoje domácí nabíjení vyžaduje stálýho parkovacího fleka a u něj pořádnou zásuvku. Samozřejmě že z těch pár lidí, kteří mají eauto dnes, to je většina... jinak by si totiž eauto nikdy nekoupili. | ||
|
||
Obrázek 'elektromobilita dnes' (Hnidopich) (6.8.2017 0:02) | reagovat | |
Bateriovy elektromobil je s vyjimkou invalidniho voziku slepa vetev vyvoje. | ||
|
||
Obrázek 'elektromobilita dnes' (Woyta) RP (6.8.2017 0:00) | reagovat | |
Atlantisss: Chevrolet Volt/ Opel Ampera. Dojezd na baterky 40km Coz vetsine na denni poskakovani staci. Pak startuje naftovej generator pod kapotou. Spotreba asi 3l/100km. Do BMW i3 si sice muzes koupit Range extender (generator) Ale auto jede v omezenem rezimu, protoze nema dostatek stavy. Na svete neni dost Lithia a Medi aby vsechna auta jezdila na elektrinu. O zdrojich elektriny nemluve. Elektro revoluci uz bylo nekolik. Spalovak vzdy vyhral a porad nerekl posledni slovo. | ||
|
||
Obrázek 'elektromobilita dnes' (barbucha) (5.8.2017 23:48) | reagovat | |
re (..) (3): Jinak samozřejmě to neznamená, že za 10 let budou kupovat EV. Jednak potrvá zvýšování produkce baterek, ale potom stále budeme technicky omezeni na cca 600km dojezdu a ten se bude zvyšovat jen o jednotky procent za rok. Pro lidi co denně ujedou >500km stále budou zajímavá klasická auta. I když co se týká rychlosti nabíjení - Porsche minulý měsíc představilo první dvě 350kW nabíječky (1000V/400A +nějaké ztráty)... a s nima to je na 10-15 minut. | ||
|
||
Obrázek 'elektromobilita dnes' (barbucha) (5.8.2017 23:33) | reagovat | |
re (..) (2): Ad argument "100 let" - to je klasický nesmysl lidí, co se nepodívají na vývoj cen. Bez ohledu na to že i před sto lety existovala elektroauta, teprve minulý rok se cena za 1kWh aku včetně case a chlazení dostala pod 200USD. Okolo 100USD/kWh je cena, kdy se to automobilkám i lidem vyplatí. Ještě tam nejsme, ale je jasné, že se tam dostaneme během 5 let. Stačí se podívat na vývoj cen. A automobilky se na to musí připravit, nebo příjdou o velkou část příjmů. | ||
|
||
Obrázek 'elektromobilita dnes' (barbucha) (5.8.2017 23:25) | reagovat | |
re (..): Tak od začátku: 95% veškerého dobíjení probíhá doma. A člověk tím stráví zlomek času, co u benzinky (cca 5 sekund zapojit a ráno 3 sekundy odpojit). Zbylých 5% skutečně trvá déle, ale pointa je, že jsou lidi, kteří k obdobě benzinky nikdy nebudou muset. Aneb vyměnil bys svůj mobil za křáp, se kterým co 5 dní musíš někam do obchodu, aby ti vyměnili baterku? A přesně to je rozdíl elektroauto (nabíjíš doma píchnutím do zásuvky) vs ICE (chodíš do obchodu a trávíš tím zbytečně čas). | ||
|
||
Obrázek 'elektromobilita dnes' (..) (5.8.2017 21:52) | reagovat | |
Jo a cenu za tankování bych moc nevyzdvihoval. Kdyby se ty vaše elektromobily rozšířily masově, tak by rázem dobíjení stálo víc. Podobně jako je ilegální si natankovat LPG sloužící k vytápění domu/provozu nějakého průmyslového zařízení do auta (a celníci to kontrolují). | ||
|
||
Obrázek 'elektromobilita dnes' (..) (5.8.2017 21:31) | reagovat | |
majxik: u mekáče, u restaurace, u obchoďáku... když já jsem zvyklej že když někam jedu (libovolně daleko), tak se zbytečně nezdržuju. Natankuju a frčím dál. Tohleto "než si sežereš oběd, tak máš natankováno" je další znouzectnost. Já se chci najíst když mám já hlad a ne když má hlad moje auto. | ||
|
||
Obrázek 'elektromobilita dnes' (majxik) RP (5.8.2017 21:23) | reagovat | |
..: Hele, bavil jsem se s chlapikem co ma teslu, o jeho ceste do Francie a zpet, a nemel problem ani jednou. Dokonce ho cesta stala jen par stovek diky free nabijeni na superchargerech. Sice mas pravdu ze by mohli byt vice tech nabijecich stanic, ale ted akorat EU uvolnila penize na rozsireni elektronabijecek pro stredni evropu. Na druhou stranu, videl jsem nabijecky uz u restaurace na odpocivadle, u mekace, u obchodaku. Takze pokud s tim budou pokracovat... benzinka bude ta pomalejsi volba.. | ||
|
||
Obrázek 'elektromobilita dnes' (..) (5.8.2017 21:18) | reagovat | |
Naopak automobilky nevědí, čím by elektromobily prosadily a tak každá zkouší něco trošku jiného... a všechno to jsou hovadiny. | ||
|
||
Obrázek 'elektromobilita dnes' (..) (5.8.2017 21:16) | reagovat | |
barbucha: sorry jako, ale přijde mi to jako ukázkový příklad výrazu "znouzectnost". Mluvím o tom "automobilky dělají elektromobily naschvál blbě, protože je zatím jen testují". Elektromobily v tomto "testovacím" režimu fungují už sto let a podívej se na silnice, kolik jich jezdí... | ||
|
||
Obrázek 'elektromobilita dnes' (..) (5.8.2017 21:08) | reagovat | |
barbucha: no tak "hodně iracionální" ten strach tedy opravdu není. Máme tak hustou síť benzinek, kde natankuješ za pár minut plnou nádrž kdykoli se ti zlíbí, že se tomu dobíjecí stanice na elektromobily nebudou ještě dlouho rovnat. | ||
|
||
Obrázek 'elektromobilita dnes' (barbucha) (5.8.2017 21:03) | reagovat | |
re Direct: Ono je to přesně tak. V době uvedení BMW i3 to bylo pro automobilku hodně nevýhodné auto. Automobilky elektroauto vyráběly/vyrábějí) jednak z toho důvodu, že byly a jsou tlačeny emisními limity na flotilu a druhý důvod je získání zkušeností (ale na to nepotřebují, aby se o to lidi přetrhli). Celkem rychle se baterky dostávají do místa cenové parity s benzínem a na tu chvíli musí být připraveni - potom začnou dělat masovky, které se lidem líbí. | ||
|
||
Obrázek 'elektromobilita dnes' (barbucha) (5.8.2017 20:58) | reagovat | |
re Atlantisss: Tesla Model S určitě nedeklaruje, že na 75kW baterku ujede 600km. Cca 600km je NEDC rating (to je náš pitomý evropský testovací cyklus, který vůbec nereflektuje realitu) pro 100kW baterku. Reálně na 100kW baterku jde ujet s lehkou nohou cca 500km s Modelem S. Jinak nabíjecích stanic je dnes už kopa, takže tvůj strach je hodně iracionální. Navíc jde (hodně pomalu) nabíjet z libovolné zásuvky. Těch je prakticky neomezeně. Přídavný generátor je nesmysl, pokud nebydlíš na sibiři | ||
|
||
Obrázek 'elektromobilita dnes' (Atlantisss) (5.8.2017 20:41) | reagovat | |
Jinak Tesla S píše že s 75kWh baterkou ujede cca 600km. To je 8km/kwh. Takže hypoteticky kdyby se tím 5kW motorem hodinu nabíjelo, tak se s tím dát ujet 40km. A nejvíc teoreticky by se tím dalo pokračovat v jízdě těma 40km/h (což teda po dálnici by asi nešlo, ale tak chápete...) | ||
|
||
Obrázek 'elektromobilita dnes' (Atlantisss) (5.8.2017 20:31) | reagovat | |
Náhodou tohle je fajn řešení - rád bych is koupil elektromobil, ale prostě se mi příčí myšlenka že zůstanu někde zaseknutej a jsem totálně v prdeli když zrovna pojedu delší trasu. Takováhle nouzovka na dojetí domů/k nabíječce se hodí - ideálně kdyby třeba do elektromobilu dali spalovací 5kW motor co by takto v případě nouze se nastartoval a nabíjel baterky. | ||
|
||
Obrázek 'elektromobilita dnes' (..) (5.8.2017 18:53) | reagovat | |
Direct: jn, to taky nechápu. Proč automobilky musejí zdůrazňovat údanou modernost elektropohonu (fskutečnosti jsou elektromobily starý stejně jako spalovací auta) úplně debilním ufo vzhledem nebo úspornými fíčurami. Popřípadě rádobycool rádobyfuturistickejma fíčurama typu "nastav si celý auto jako iphone", který jen přidávají cenu, hmotnost a miliardu kurvítek. | ||
|
||
Obrázek 'elektromobilita dnes' (mozkytiéra) (5.8.2017 18:10) | reagovat | |
faj nápad. Když se mu líbí páchnout, ať si páchne doma. | ||
|
||
Obrázek 'elektromobilita dnes' (Direct) RP (5.8.2017 18:09) | reagovat | |
je fajn, že je většina automobilek staví tak hnusný, aby je nikdo nechtěl. | ||
|
||
Obrázek 'elektromobilita dnes' (brnonymous) RP (5.8.2017 17:52) | reagovat | |
Porad mensi spotreba fosilnich paliv, nez pri odberu z nemecke site, kde stavi nove obri uhelne elektrarny. | ||
|