Strana 1/2.
Odebírat
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(TwoM) (15.10.2024 6:34)
|
reagovat
|
Jedině společně na všech obrázcích je číslo 20 |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(Silence) (22.9.2024 21:54)
|
reagovat
|
Vidím v tom jednu velkou chybu, a to že princip sčítání a odčítání u vedlejších kytiček cti pravidlo středového výsledků a protilehlé lístky okvětní ale u prostřednictvím to neplatí. Někdo v tisku udělal chybu a pro řešení na třetina je to mimo.
|
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(Stykess) (10.10.2023 18:33)
|
reagovat
|
Je to 70, 48, 90… lístek 1. 50+20,60+10, 40+30 lístek 2. 20+28, 40+8,39+9 listek 3. 82+8, 20+70, 90+0
|
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(Fuzo) (5.10.2022 16:07)
|
reagovat
|
10,48,90 |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(Dež0n) (4.10.2017 13:48)
|
reagovat
|
Jinak správná odpověď je samozřejmě "ekwality"... https://www.youtube.com/watch?v=iKcWu0tsiZM
|
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(Python) RP (4.10.2017 11:05)
|
reagovat
|
adams - já fakt nevim, ale když jsem jednou dělala úkoly s neteří ve 2. třídě, tak jsem si připadala jako kretén, protože jsem absolutně nechápala, co po nás v těch úlohách chtějí...ale ona přišla, vyplnila a a šla si zase hrát - byla na ty úlohy zvyklá a přesně věděla, co se po ní chce, ikdyž to nedokázala vysvětlit |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(adams) RP (4.10.2017 10:27)
|
reagovat
|
Společný dělitel nula? Ve třetí třídě? No nevím. |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(Python) RP (4.10.2017 9:32)
|
reagovat
|
vy si to představujete jako Hurvínek válku - to jako učitelka přijde do třídy a řekne "Milé děti, teď vám dám takovou hezkou úlohu - je úplně jedno, co jsme se učili včera, nebo před týdnem, tohle je úloha úplně mimo rámec výuky" podle mého je to úloha na společné dělitele, takže 10,1,0 ale protože neznám kontext, nebo třeba kapitolu v učebnici, tak nebudu vynášet soudy (každopádně je ta úloha podaná špatně a autor by zasloužil pár facek) |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(Dež0n) (4.10.2017 8:13)
|
reagovat
|
...bohužel je pravda, že zadání jednotlivých úkolů v učebnicích jsou velmi často (tipuju pomalu tak každé páté) podobně retardovaná. Často vyplynou z kontextu probírané látky, ale to je taky špatně. Navíc zrovna úkol tohoto typu nemá imho co společného s matematikou, ale inteligencí (nejedná se o výpočet nebo možnost sestavit úlohu na úrovni třeťáka) a to je úplně špatně... |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(izak) RP (4.10.2017 0:38)
|
reagovat
|
tak ne: 10,31,90
ale tou 31 si nejsem jsity )) |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(izak) RP (4.10.2017 0:34)
|
reagovat
|
10, 20, 90 |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(Fugu) (3.10.2017 21:59)
|
reagovat
|
prvocislo retardi |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(kapilára) RP (3.10.2017 21:14)
|
reagovat
|
Uz nekdo hadal utery? Nechci byt prvni. |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(Ja01.) (3.10.2017 21:13)
|
reagovat
|
toto je dobre do nejakeho IQ testu ale ne pre malych capartov, ktorych treba poriadne naucit zaklady a nemotat im hlavy podobnymi picovinami |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(Fugu) (3.10.2017 19:30)
|
reagovat
|
3 |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(mommafat) RP (3.10.2017 19:09)
|
reagovat
|
Ma to byt lehky, tak v tom nehledejte derivace.
10 (odecitas protilehly), 50 (scitas protilehly a jde postupka, pricemz to s prihlednutim na treti cislo bude nejspis take kulate cislo, takze ne 46), 90 (scitas protilehly). |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(Nox) RP (3.10.2017 18:38)
|
reagovat
|
Je tam napsané "_každé_ z nich", tudíž souvislosti mezi květinami nemají být faktor (a 20 tedy není nutně kýžený výsledek) ... je to prostě blbě zadané |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(Pastelka) (3.10.2017 18:16)
|
reagovat
|
Pokud jde o okvětní lístky, tak 6 |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(nemám) (3.10.2017 17:49)
|
reagovat
|
jediný inteligent |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(Džvír) RP (3.10.2017 17:45)
|
reagovat
|
[odkaz] |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(cita) (3.10.2017 17:40)
|
reagovat
|
čekám na potlesk |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(cita) (3.10.2017 17:34)
|
reagovat
|
20 |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(..) (3.10.2017 17:30)
|
reagovat
|
CzechCaesar: Já pořád říkám, že je chyba myslet si, že jsou všichni stejní a v X letech budou všichni zvládat stejně matiku, češtinu... Někdo pak dostává na základce imrvére třeba trojky, čtyřky, s vysvědčením se bojí chodit domů páč bude průser a pak vystuduje technickej obor na VŠ. Buď mu to učitel nedokázal vysvětlit, nebo na něj systém příliš chvátal s osnovama... |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(CzechCaesar) RP (3.10.2017 16:36)
|
reagovat
|
Ono nejde ani tak o jeblé ukoly ale i to hodnocení.
Bracha chodí do 5 třidy dostal 50 % z 100 z testu z čestiny. obdrzel znamku 4. a to dle učitelky měl jestě ulevy na hodnocení kvuli poruše učení. kdyby ji nemel tak z toho ma za 5. Což jen tak mimochodem bylo jak nás hodnotily v poslední ročniku na střední popřipadě při maturitě. já neříkám že decka máme rozmazlovat švédským systémem, ale tohle mi skutečně přijde trochu jeblé. |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(gofry) (3.10.2017 16:26)
|
reagovat
|
-1. Všetky čísla sú väčšie ako -1. |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(Kokotras Pravoruký) (3.10.2017 15:35)
|
reagovat
|
Kog má pravdu - takže je to neuveriteľné, ale správne riešenie je ozaj nakresliť tú piču, a dobre chlpatú |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(Ziriath) RP (3.10.2017 14:23)
|
reagovat
|
antonym: Asi protože vzestupné řady jsou ve školních příkladech jaksi obvyklejší, než sestupné. Podobně jako je tady obvyklé číst věci zleva doprava, ne naopak. |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(nF) (3.10.2017 14:19)
|
reagovat
|
Dost záleží na tom, jaká bude učitelka. Pokud to bude stylem "moje odpověď je správná a kdo nemá jinou tak má za pět" tak je to p*ča. Pokud to je myšleno tak, aby děti něco napsaly a pak si to dokázaly obhájit, tak proč ne... |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(Strejc) RP (3.10.2017 14:13)
|
reagovat
|
Kazdy listek ma neco spolecneho, ano, ma spolecne to, ze na nem je napsane cislo... ted prijdu na to, jake cislo patri doprostred... dobree... odelame aritmeticky prumer 35, 24, 45. Fakt se netesim, az muj 4 letej kluk pujde do skoly a zacne nosit ukoly podobneho razeni, kdy se trolove z internetu rozlezli i do skolstvi. Diky!
Janicka ma jablko a dve hrusky, kolik ma Pepicek prepravek? Berte v uvahu tihove zrychleni 9.81ms^-2 a ze Janicka dostala ke svacine chleba s parkem! |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(Kog) (3.10.2017 13:49)
|
reagovat
|
Kdyby byla prehozena u prostredniho obr. 9 a 8 tak by byl soucet protilehlych 48
Takze tam maji chybu. 10 - 48 - 90 |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(ententeak) RP (3.10.2017 13:39)
|
reagovat
|
já bych řekl, že 20, protože tohle číslo je na každé z těch tří "květin" |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(KarelHermann) RP (3.10.2017 13:39)
|
reagovat
|
Jsem šťasten, že nechodím do základní školy |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(antonym) RP (3.10.2017 13:10)
|
reagovat
|
tech, kteri by doprostred chteli davat 50 bych se zeptal - proc tam nechcete dat 46? Je to nejaky argument krasou cisla nebo co? |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(Ziriath) RP (3.10.2017 13:03)
|
reagovat
|
10, 4, 90. Čtyři proto, že na místě desítek je v součtu protějších vždy 4. Ale taky to může být 1, protože se ty součty liší o 1. Nakreslit piču je správný řešení. |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(adams) RP (3.10.2017 12:58)
|
reagovat
|
Já jsem schopný smířit se s tím, že na první kytce bude deset a okvětní lístky mají společné to, že mezi protějšími je rozdíl deset. Jsem schopný se smířit s tím, že na poslední bude devadesát, protože protější lístky mají společné to, že dávají dohromady 90. Ale jako logika toho, že na prostřední má být padesát, protože lístky mají společného to, že dva protější lístky mají součet 47, další dva 48 a poslední dva 49, mi opravdu uniká. |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(mrdukráľ) (3.10.2017 12:43)
|
reagovat
|
správna odpoveď - do všetkých troch nakresliť piču (to je ten spoločný fucktor, zadávateľ) |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(Dr.Noo) RP (3.10.2017 12:39)
|
reagovat
|
V rámci kreativity 0,0,0. |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(..) (3.10.2017 12:11)
|
reagovat
|
Kog: dobrý, thumbs up |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(Kog) (3.10.2017 12:10)
|
reagovat
|
6,6,6
Vsechny maji 6 listku |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(T.) RP (3.10.2017 12:00)
|
reagovat
|
udělejte si metod nejmenších čtverců a zjistíte, že libovolnými 6ti body dokkážete vést libovolnou křivku. A pak stačí zvolit jakýkoliv další bod na jedné zvolené křivce. Tyhle úlohy nemají exaktní řešení. |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(..) (3.10.2017 11:55)
|
reagovat
|
jeczny: tak samozřejmě, přesně na to jsem narážel. Pokud to bylo tak, jak říkáš, tak smekám klobouk. |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(kubeek) RP (3.10.2017 11:53)
|
reagovat
|
jeczny: neznáme kontext, ale známe české školství. Kolik promile učitelů to bude brát tak jak ty si to představuješ? |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(cynik_obludny) (3.10.2017 11:53)
|
reagovat
|
70, 50, 90 |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(Jebav) (3.10.2017 11:52)
|
reagovat
|
Za mě 6,8,9 počet ohraničených oblast z kterých se nedá vyjet ven (vnitřky čísel). |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(jeczny) RP (3.10.2017 11:46)
|
reagovat
|
Tak ono je to dobře, že tam je víc variant (dělitel, součty největší-nejmenší apod.), je to taková pěkná otevřená úloha. Matematika v tomto případě slouží i jako nástroj pro nácvik socio-komunikačních dovedností. Autor jednoho z řešení si ho musí ve třídě obhájit, potom může uznat, že existují i jiná řešení a potom třeba sám najde ještě nějaké jiné. Nevidím v tom problém, ba naopak. Žvásty o ministerstvu pravdy a blbých učitelkách jsou v tomto případě zcela mimo, zejména, neznáte-li kontext. |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(mrc) (3.10.2017 11:34)
|
reagovat
|
Úloha je dementná, môžu tam byť rôzne hodnoty, nedá sa to jednoznačne určiť. Môže tam byť napr. 40-1-0 ak berieme rozdiely medzi súčtami lístkov, ktoré sú oproti sebe. Alebo 70-47-90 ak berieme aritmetický priemer týchto súčtov. |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(..) (3.10.2017 11:26)
|
reagovat
|
1, 1, 1. Čísla v okvětních plátcích mají společné to, že to jsou násobky jedničky... a teď mi paní učitelko dokažte, že nemám pravdu. Ale jak znám náš školský systém, paní učitelka má někde "jedinou správnou odpověď", která je prostě schválená ministerstvem pravdy a cokoli jiného pravda není. |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(ilfirin) RP (3.10.2017 11:26)
|
reagovat
|
10, nevim , 90 |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
($25 Virtual Gift Card) (3.10.2017 11:23)
|
reagovat
|
já v tom teda žádnou logiku, souvislost ani řadu nevidím. Hodnoty po obvodu přece nemůžou určovat hodnotu středu ať už je tam cokoliv. To je jako kdyby dali otázku "ČR má na hranicích 3 metry vysoký plot s žiletkovým drátem. Kolik komunistů je v Prahe?" Zadání je rozhodně neúplné a řešení může být nesčetně. Ale zdá se, že autor předpokládal odpověď 10, ?, 90 a uprostřed asi 50 |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(emkac) RP (3.10.2017 11:20)
|
reagovat
|
prve je urcite 10 - rozdiel medzi cislami... posledne je 90 (sucet)..... stredne mi dava tiez 50, ako pokracovanie 47-48-49, ale s tym mam isty psychicky problem... cakam na ine tipy |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(jeromehero) RP (3.10.2017 11:18)
|
reagovat
|
na prvnim obrázku maji společnou 0. řadu by třeťáci asi nepoznali |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(Zlopez) RP (3.10.2017 11:17)
|
reagovat
|
Ale pokud by jsi mel premyslet jen nad cisly proti sobe, tak v prvnim bude 10 protoze rozdil cisel proti sobe vzdy da 10. |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(Zlopez) RP (3.10.2017 11:16)
|
reagovat
|
Aha, ja to bral jako 40+8, 39+9, 20+28 |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(Dinamit) RP (3.10.2017 11:15)
|
reagovat
|
Zlopez: 8 + 39 = 47, 20 + 28 = 48, 40 + 9 = 49, takze nasledujici cislo = 50 |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(Jaz-at-rou) RP (3.10.2017 11:14)
|
reagovat
|
Na mě to působí až konspirativně. Někdo se mě tím asi snaží znejistit. Autor úlohy je magor nebo zřejmě publikuje i na parlamentnich listech nebo tak něco. |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(Dinamit) RP (3.10.2017 11:12)
|
reagovat
|
Wujc: a jak vis ze je to u toho prvniho zrovna 70? Ta cisla maji mit neco spolecneho. Muze to byt 0 (rada zacina nulou), 2 (cisla jsou delitelna 2), 10 (cisla jsou delitelna 10), 70 (rada pokracuje cislem 70) |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(Zlopez) RP (3.10.2017 11:11)
|
reagovat
|
Ja bych tam dal 48 |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(Zlopez) RP (3.10.2017 11:10)
|
reagovat
|
Wujc: To prvni je jednoduche 70, ten posledni je taky jasny 90, ale u toho uprostred mi neni jasne, jak jsi prisel na 50. |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(kotleta) (3.10.2017 11:10)
|
reagovat
|
40, 1, 0 |
|
|
Obrázek 'matematicka-uloha-pro-tretaky'
(no-X) RP (3.10.2017 11:07)
|
reagovat
|
To je jednoduché. Vzhledem k tomu, že otázka zní: „Přijdeš na to, které číslo má být uprostřed?“, je správná odpověď „ne“. Na základě správné odpovědi pak mám nárok na jedničku. |
|
Strana 1/2.