Odebírat | ||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (Human.) (11.11.2017 14:19) | reagovat | |
Však jak podporovatelé rádi píšou, lidi měli spoustu času, tak se mohli vrhnout na systém Do Do a všichni byli spokojení, ostatně stejně jim nic jiného nezbylo... | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (Džvír) RP (11.11.2017 11:49) | reagovat | |
[odkaz] Ještě k těm bytům v paneláku zdarma. | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (Džvír) RP (10.11.2017 8:22) | reagovat | |
A zatímco se většina lid zatím euforicky vznášela na obláčku růžovýh představ, tak šajby už krájeli původní majetek státu na soukromé firmy. Kočárník-Česká pojišťovna-Kellner, někde v té době zázračně zbohatnul Andrej Babiš a dalších spusta zázračných zbohatnutí se děla,někdo by to měl konečně někdy zmapovat a snad i zfillmovat, já vim jsem moc naivní, je příliš brzo, že! Kurva. | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (Džvír) RP (10.11.2017 8:18) | reagovat | |
Přišel Havel, něco řek na náměsti a do televize a já si fakt myslel, že teď už bude všechno v pořádku, ti zlí komunisté už jsou někde v temné vězenské sluji a stydí se za své činy a my půjdeme rychle dopředu a američtí, němečtí, britší a francouští prezidenti a kancléři se na nás budou usmívat a hladit nás pohlavičkách a pomáhat nám. Omlouvá mě snad, že mi bylo 8. Když jsem viděl na obloze mraky typy cirrus-řasy tak jsem si myslel, že Havel zařídil rozpouštění mraků, aby zlepšil čistotu ovzduší. | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (Human.) (9.11.2017 23:03) | reagovat | |
Holt jsme si naivně mysleli že kapitalismus je vlastně takový hodný socialismus kde se dají vydělat rychle prachy a politici popisovali západní ekonomiky tak, že jsou tu od toho aby nám tak nějak nezištně pomohli se vyšvihnout na jejich úroveň za pár let a šli jim často na ruku i proti našim zájmům. Ta nezištná dobrota byla lež,byli tu aby na nás vydělali když taková možnost spadla z nebe. Však spoustu podniků koupila a rychle zavřela západní konkurence, všechno jsme si nerozkradli sami,třeba ČZ Strakonice. | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (Džvír) RP (9.11.2017 22:52) | reagovat | |
Přéésněé. | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (Human.) (9.11.2017 22:51) | reagovat | |
Trhy se zhroutily a tehdy co bylo ze západu, bylo skoro zlatem potažené. Lidi např. kupovali radostně sračkové jogurty z německa zatímco Němci by to do huby nedali a mlaskali si levnější z kvalitního mléka co koupili tady za hubičku. Až teď se pomalu oči otevírají. A tehdy měli dotace na produkci, to se špatně konkuruje proti dumpingu. Prakticky si pár měsíců počkali až to tady zkrachovalo a začali lízat smetanu dodávkami nejhorší kvality. Kapitalizmus není žádný zaopatřovací ústav pro slečinky. | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (Džvír) RP (9.11.2017 22:46) | reagovat | |
Na kraji Liberce se ještě v létě 1989 ve státním statku velkolepě budovalo, furt to šlo nahoru. Pak takovej krach, krávy se vybily, všechno zpustlo a rozkradlo se. | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (Džvír) RP (9.11.2017 22:44) | reagovat | |
Já si pamatuju tři velikosti Zetorů a Crystal. Dnešní traktory jsou mnohem větší a rychlejší. Taky jde o jejich šílené velkochovy, oni to brali jako velkovýrobu. U Mimoně měl stát gigntický prasečák na milion prasat a hned vedle snad nějaká elektrárna na výrobu elektřiny z kejdy, nebo snad spalovna a výtopna pro ten prasečák a městečko Mimoň? Už si nevzpomnám. | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (Human.) (9.11.2017 22:39) | reagovat | |
A to tehdejší traktory nebyly skoro nic v porovnání s monstry co lítají po polích dnes. Kůň váží cca 500 kg, Zetor 25 vážil 1850kg, Crystal 3700 kg a dnešní traktory klidně 5 až 8 tun a těžké modely s pásy i víc. To je obrovské zhutňování i do hloubky, které už překoná jedině rallye s tankem což se ale na polích moc nevidí. Osobně jsem hodně zvědavý na zemědělství za 50 let, protože současné metody asi tak dlouho neudrží půdu schopnou něco vyprodukovat. | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (Džvír) RP (9.11.2017 22:24) | reagovat | |
Jasně, špatně orali a zrychlili vodní erozi, plus větrná eroze, plus zhutnění těžkými traktory a nákladními auty. Dále rozložení selské třídy. | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (Human.) (9.11.2017 22:22) | reagovat | |
Taky nás ta soběstačnost vyšla pěkně draho, za 40 let někde zmizelo i více než 50% půdního humusového profilu a spodní vody a zejména povrchové toky byly silně obohaceny o fosfor a dusík, z čehož žijí toxické sinice a řasy dodnes. Dnešní skladově betonovací a řepkový kapitalismus v tom neméně úspěšně pokračuje, však chceme všichni být "bio" a to za jakoukoliv cenu. A až si planetu posereme globálně, budeme i v česku v ( ! ), to bude paráda početní redukce 1:100... | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (01234) (9.11.2017 22:22) | reagovat | |
Džvír: Diky za odpoved. | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (Džvír) RP (9.11.2017 21:40) | reagovat | |
naturálie-brambory, šrot pro domácí chov prasat, zrní pro slepice, mlíko | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (Džvír) RP (9.11.2017 21:38) | reagovat | |
Zemědělství bylo jedním z prioritních odvětvích - byla nutná potravinová soběstačnost. Každej hektar byl obděláván, hustě se chemicky hnojilo, zemedělci měli hezké platy, byty, naturálie a byli osvobozeni i od některých daní. Stát potřeboval lidi, aby makali v zemedělstv, aby nezdrhali do měst. | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (01234) (9.11.2017 21:29) | reagovat | |
brnonymous: Preco bol tak velky rozdiel v dochodku lesneho delnika a druzstevnika? Tie profesie sa mi zdaju celkom podobne (akurat lesny delnik robi v lese a druzstevnik pri kravach), okrem toho obe su z vtedy protezovanej "delnickej triedy". Tak preco ten rozdiel? | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (debilek) (9.11.2017 16:04) | reagovat | |
jo tak tebe se zdál sen ... a počítat taky neumíš co? | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (Kit) (9.11.2017 15:14) | reagovat | |
...a bude tu komentar cislo 100! | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (Kit) (9.11.2017 15:14) | reagovat | |
jeste jeden komentar a... | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (brnonymous) RP (9.11.2017 14:10) | reagovat | |
Tak nezvratny osud... tady se to obeslo bez zraneni a volne letici nabojnice by nejspis zpusobila jen mensi zraneni. Ale je tam toho jeste hodne a az ted se tam zacina stavet. Uvidime, co tam Nmeci, pri uteku, nechali. Jinak Rusaci na ne dlouho a intenzivne strileli z Katusi. Ten kousek lesa je vazne o hubu. | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (Džvír) RP (9.11.2017 13:10) | reagovat | |
Jinak k tý Mauserce, tady je fotka vojáka s kulkou zaseklou v chodidle, taky zajímavý [odkaz] | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (Džvír) RP (9.11.2017 13:06) | reagovat | |
Héč v naší chalupě byla mačkárna skla, obchod i nevěstinec, to všechno tam za těch 150 let už bylo. | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (..) (9.11.2017 12:59) | reagovat | |
Jo a ten náboj do Mauserky, to je jak z Nezvratnýho Osudu, fakt pech | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (..) (9.11.2017 12:55) | reagovat | |
brnonymous: já s detektorem nechodím, já chodím jen tak nebo na houby. Znám ale lidi, kteří s tím chodí a párkrát jsem s něma šel jen na čumendu (dodnes se tam dají najít fakt zajímavý věci, když člověk ví kde hledat). My tam máme chalupu v jedné sudeťácké vesnici, kde se pár původních baráků zachovalo, a pár let jsem tam i trvale bydlel (nechal jsem si tam dotáhnout 30 mbit bezdrát od starnetu a pracoval jsem tam). | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (m2a) (9.11.2017 10:25) | reagovat | |
jeďtě se najíst do rakouska nebo do německa, stačí i k pumpě, chleba se sádlem a cibulí a pití 12 euro, pořádná večeře skoro za 30E a budete kvůli sejru za 6,50 stavět vostnatý dráty a volit komunisty | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (brnonymous) RP (9.11.2017 10:20) | reagovat | |
Hledam radsi je tam, kde je pocet prekvapek minimalni. Nechci narazit na nejakou cernou armadni, nebo prumyslovou skladku byhvijakeho svinstva, tekuteho,mazlaveho, plynneho. | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (brnonymous) RP (9.11.2017 10:18) | reagovat | |
Ja mam k Sumave relativne daleko, moje zkusenosti vetsinou vychazi z Orlickych hor a okoli Kralicky Sneznik, napriklad. Detektor, nejak se mi prici si ho tam brat. Nijak to neodsuzuju, ale s detektorem prochazim leda polni cesty a lesy v okoli obyvanych mist. V residencni ctvrti v Brne - Deda kope na zahrade a najde strepinu z bomby. Znama si udela taborak a strasna rana a okolo hlavy ji proleti roztrzena nabojnice z Mauserky (vyrobeno madarsko, 1939 nemci tudy prchali). | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (..) (9.11.2017 10:00) | reagovat | |
brnonymous: jo, to i na Šumavě jsou ultrasamoty, kde jde člověk na houby nebo s detektorem kovu doprostřed hustýho lesa, kam vede jen cesta pro traktor a tam na mýtince obydlená poloruina. Na loukách jsou zbouraný vesnice nejlíp vidět když je sucho. V zemi zůstaly kamenné základy, které nedrží vodu, takže za sucha jsou na trávě dokonale vypálené základy domů. | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (..) (9.11.2017 9:50) | reagovat | |
Dež0n: jojo, u Sváti Kuřátka mě dostal ten poslední díl a jejich přístroj na řízky. Podotýkám v luxusním hotelu. Kovovej běžící pás protahoval jeden řízek za druhým přes takovej velkej friťák. Když dojel řízek na druhej konec, byl mňamka hotová | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (Norm) RP (9.11.2017 9:45) | reagovat | |
Zobudil sa a zistil ze je v Nemecku | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (Dež0n Nereg) (9.11.2017 9:33) | reagovat | |
Já se vždycky rád podívám na Sváťu Kuřátka, jak vařil v luxusním hotelu - ve špíně sračky, co by dneska neobstály ani v poslední hospodě... A hranolky jako příloha tehdy nebyly, prodávaly se jako samostatná specialita v různejch bistrech a kioskách a tak... | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (brnonymous) RP (9.11.2017 9:00) | reagovat | |
Jo, kdyz to clovek prochazi pesky, je to neuveritelne, jdu lesem, najednou zacne trochu vic krovi, divne rovne valy a zjistim, ze jsem uprostred mestecka. Nebo louka, nikde nic a uprostred stoji obrovsky kostel. A sem tav v ruinach jeste nekdo bydli. Aspon to byl stav pred vic, nez 14 lety. | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (Džvír) RP (9.11.2017 8:13) | reagovat | |
Dyť to řikám, vyhnat sudeťáky byla blbost. Ale zas z optiky vývoje v druhé polovině 30.let a následné druhé světové to správné bylo. Prostě zdeformovaný vývoj vytvořil zdeformovanou krajinu. | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (cyklista) (9.11.2017 8:11) | reagovat | |
V Krušných horách jedeš na kole lesem, spadneš do díry a zjistíš, že jsi ve sklepě zbořeného domu. Zbouraných vesnic je podél hranice snad desítky, za komančů tam nikdo nesměl, dneska se tam aspoň pasou krávy. Když si prohlídnete staré fotky, vidíte městečko s deseti školami a kostely a dneska tam není nic, Německo musí blahořečit ty šílené komunisty, že jim poslali na obnovu zničené země několik milionů nejpracovitějších lidí. | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (..) (8.11.2017 22:30) | reagovat | |
Pár let jsem tam i bydlel a jediné dva měsíce, kdy nemrzlo, jsou červen a červenec... jak někdo dokázal v takových podmínkách nejen přežívat ale prosperovat, to je mi záhadou. | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (..) (8.11.2017 22:26) | reagovat | |
brnonymous: hele když už jsme u těch sudeťáků. Tady http://kontaminace.cenia.cz/ se dá najít ortofotomapa pohraničí ještě ve stavu, v jakým zbylo po sudeťácích. Já jsem prohlížel Šumavu (ke které mám vztah) a je neskutečný, jaký vesnice a stavení (z nichž dnes existuje jen zlomek) dokázali vybudovat v tak nehostinnejch podmínkách. Spousta vesnic byla i odstřelena a srovnána se zemí bagry (mohl bych i osobně ukázat, kdybych neměl sociální fóbii ) | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (brnonymous) RP (8.11.2017 22:16) | reagovat | |
Narodnost se uvadela uz pred valkou, je pravda, ze tehdy to bylo dost divne, nektere pripady byly opravdu sporne, navic nekteri Nemci zustali diky manzelstvi s Cechem, nekteri s dobrozdanim od Cecha, nekteri doplatili na to, ze se na jejich majetku chtel nekdo prizivit. Kolektivni vina je skutecne problem, ale nekdo by mohl argumentovat i tim, ze ac byla tato akce sebehorsi, kvuli ni dnes prakticky neresime etnicke a narodnostni konflikty. Krute a nelidske? Ano. Pravdive? Ano. | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (..) (8.11.2017 22:06) | reagovat | |
brnonymous: co já vím, tak potvrzení o "spolehlivosti" (netuším, jak se tomu správně říkalo) tak časté nebylo, ale hodně jich tu zůstalo na základě manželství s někým, kdo byl považován za Čecha. Tehdy ta národnost nebyla tak úplně jasná jako dnes. Každopádně já bych vyrazil jen ty, kteří prokazatelně kolaborovali. Popřípadě bych aspoň nechal to pohraničí raději spadnout, než si tam nastěhovat tu naši ehm menšinu. | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (Džvír) RP (8.11.2017 21:32) | reagovat | |
Já taky nesnášim mluvení o věcech o kterých nic nevim. švagr se v tom vyžívá. | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (brnonymous) RP (8.11.2017 21:28) | reagovat | |
Na to je jednoduchy trik - nevyjadrovat se o nicem, o cem prd vim. V zivote by me nenapadlo komentovat cokoli tykajici se hudby, skupinovych sportu, veci z TV za poslednich 15 let, celebrit obecne... Do debaty na tema zbarveni krapniku v Katerinske jeskyni se ovsem zapojim velmi rad, stejne tak budu dlouze obhajovat svoje presvedceni, ze v ASOIAF, narozdil od GOT neplati R+L=J, ale N+A=J. A vis, ze delta 3200 jde ve standu vyvolat perceptolem? Internet nevedel, ale nakonec to slo. | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (Džvír) RP (8.11.2017 21:21) | reagovat | |
Džvírovi je 35 a má deprese z blížící se čytřictky. Před deseti lety měl deprese zase z 30. V patnácti jsem neměl deprese z věku, ale z toho, že jsem moc hubenej. Ale už jsem byl za panem doktorem a dostal jsem antidepresiva. Takže doufám, že zaberou. | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (xzahi) (8.11.2017 21:18) | reagovat | |
@brnonymous: já čtu ty diskuze na roumenovi už mnoho let a vždy (teda hlavně poslední dobou) mě zaujali tvé komentáře. Šíře tvého rozhledu mně přijde zajímavá. Nikdy jsem se neměl za idiota, ale třeba při čtení této diskuze si připadám lehce omezený neznalostmi dějinných souvislostí... | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (brnonymous) RP (8.11.2017 21:07) | reagovat | |
Brnonymousovi je stejne, jako tobe. Ale Brnonymous vyrustal ne na pohadkach o bajajovi a carodejnicich, ale na pribezich prarodicu hlavne z prvni republiky a valky a pak taky na mnoha a mnoha pribezich rodicu a znamych z dob ne tak davno minulych. Proste rad posloucham, mam sbirku samizdatu, spoustu fotografii (postupne digitalizuju), jen me mrzi, ze uz nezije tolik lidi, co by dovedli vypravet o prvni republice, to me vzdycky zajimalo nejvic. | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (brnonymous) RP (8.11.2017 21:03) | reagovat | |
V pohode. Rozsivala jsem dal jako priklad, rozhovor s jeho synem jsem cetl a zaujalo me, jak na tohle vzpomina mnohem rozsahleji, nez na samotneho sveho tatu. Mama byla jako mala chvili na skole v NSR, ale tata nedostal ani pas do svych vice, nez 30 let, ackoli o nej mnohokrat zadal. Ne o vyjezdni dolozku, o pas samotny. Ne nebyl disident, byl obycejny clovek, jen jeho otec sedel na gymnaziu v jedne lavici s aristokratickym synkem. | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (xzahi) (8.11.2017 21:02) | reagovat | |
Já čtu tu zasvěcenou diskuzi a napadá mě otázka. Mohu se zeptat brnonymouse, džvíra a .. kolik vám je let? Protože mně je 31 a nemám vůbec takové povědomí o tehdejší době... | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (brnonymous) RP (8.11.2017 20:58) | reagovat | |
Sudetaku, respektive nejen sudetaku, ale lidi s nemeckou narodnosti, zustalo v Ceskoslovensku par set tisic. Osobne jsem mel v ruce dokumenty z pouze jednoho procesu, ale tam stacily dve kratke svedecke vypovedi cechu, ze dotycny byl slusny clovek a to plne stacilo. | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (Human.) (8.11.2017 20:57) | reagovat | |
Uvědomte si, že být zpět v těch krásných časech tak by jeden z 50 měl doma PéeMDé a ten zbytek možná televizi. Obrázky kočičích konzerv byste si ukládali ve 4 barvách (z toho 2 úrovně jasu) na kazeťák rychlostí 1200 bitů /s v rozlišení 160x200 a kdybyste měli vážně štěstí, mohli byste slintat na nějaký západní počítačový prospekt o 286ce.Hádat se o blbostech byste chodili do Pionýra, maximálně Svazarmu a sekce Maso by byl temný koutek na chodbě pro výměnu černobílých fotek pod pelargonií.To byste chtěli? | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (..) (8.11.2017 20:53) | reagovat | |
Džvír: jojo, souhlasím, neměli jsme je vyhánět všechny. Je to asi 14 dní co jsem do jiné diskuze psal, že největší chybou ohledně pohraničí bylo právě vyhnání původního obyvatelstva a necitlivé dosídlení pohraničí chudinou z východu (Rumunsko, Slovensko)... kdo v zemi původu něco znamenal, ten se k nám nehrnul. Nastěhovala se tam často i negramotná chudina, jejíž potomci tam dělají bordel dodnes. | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (Pumprdlin) (8.11.2017 20:53) | reagovat | |
S ohledem na dnešní blahobyt si dovolím říci, že dnes se má 99% lidí citelně lépe než tehdy. Pomohl by si snad jen úplný vrták, který by se po bolševickém převratu vyhoupl na místo nějakého okresního tajemníka. Teoreticky, samozřejmě. V podstatě se dá říct, že kdo dnes volí KSČ(m) je sám proti sobě. To už musí mít v hlavě hodně vymleto. BTW smažák 89 za 6,50 Kčs = smažák 17 za 70 Kč (a to bych se hádal, že za komančů stál spíš tak spíš 8 Kčs a samozřejmě vypadla hůř). | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (Džvír) RP (8.11.2017 20:52) | reagovat | |
Brnp - jo promiň, já jsem to pochopil špatně. Ale netušíme, co byl Rozsíval zač a co jim udělal, že ted zametli sjeho ženou. A fak sem tenhle vyhrocenej případ netahej, bavíme se o běžných lidech, co se do ničeho nenamočili. Chápeš? JInak máma taky měla kamarádku v NSR, co tam s rodičema emigrovala po srpnu 1968 a nikdo ji za to nebuzeroval, když si psaly. Zato kolega z práce dostal dopis někde ze Západu a vyslýchala ho StB avzpomíná na to nerad. Asi pisatel dopisu byl na nějakym černym seznamu | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (brnonymous) RP (8.11.2017 20:51) | reagovat | |
Jit bydlet do stare zastavby mohlo byt problematicke, nebot nebyla jistota, ze by nekdo investoval do oprav, kdyby treba zacala protikat strecha, nebo zda se za par let nerozhodne o bourani. Jinak klid na silnicich - Kamarad bysli v meste v Sudetech, provoz minimalni, parkovat se da vsude, na ulicich si hrajou decka. V centru Liberce je to asi jinaci, ale zase v roce 1975 se lidem mohlo styskat po konskych sprezenich a typickem kouri ze skody Sentinel. | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (Džvír) RP (8.11.2017 20:49) | reagovat | |
Sudeťáci totiž měli k tý krajině vztah a měli ji rádi. Si vzpomínám na starýho sudeťáka Oberharda Skrbka a ten se staral o louky, sekal je, všude uklizeno, opravená lávka, žili v domku skromně, on byl tluhlář, no prostě krása. Hrozně se mi pnich stýská. Ne všichni sudeťáci museli odejít. | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (brnonymous) RP (8.11.2017 20:47) | reagovat | |
Ehm, nevim, jestli jsem to napsal dost jasne - Podnik, kde delal ucetni Rozsival (zemrel pri vykonu zamestnani, chranic sverene penize, kvuli kterym byl jeho vuz Masinovic skupinou prepaden) vyhodil z bytu vdovu a dite, co po nem zustali. Preklad: Z bytu vyhodili i pozustale po nekom, z koho nasledne delali desetileti mucednika. | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (Džvír) RP (8.11.2017 20:47) | reagovat | |
Já byl malej, já to má zidealizovaný. Hlavně si vzpomínám na klid na silnicích a po něm se mi opravdu stýská. | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (..) (8.11.2017 20:47) | reagovat | |
Jo ještě zajímavost: sudeťáci dodnes jezdí se na tu vilu dívat. Naposledy teď v létě u něj zazvonili a ženská mu hned ukazovala vyšperkovaný fotoalbum (tak pěkný fotoalbum prej v životě neviděl) jejích předků v tom baráku... Těsně po revoluci tam přijel i samotnej (tehdy už dost starej) dědeček té ženské a ten tam prej brečel dojetím jak želva. Pro Čechy je toto období už minulostí, ale pro Němce ne. Sice offtopic, ale imho zajímavej. | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (xzahi) (8.11.2017 20:44) | reagovat | |
Ty vole chlapi, jděte do řiti, jedno mělo jedno, druhý má druhý, ale vracet se tam? To snad ne. Už kvůli tomu všemu, co se zde napsalo..n | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (Džvír) RP (8.11.2017 20:44) | reagovat | |
Dvojtečko, tak se zeptej, jak se mu to povedlo. Třeba to neměl až tak špatný. Vyražen z SSM asi nebyl až tak škraloup, oni se rádi starý ruiny zbavili, a navíc jim dělal v JZD traktoristu, potřebovali ho. | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (Džvír) RP (8.11.2017 20:43) | reagovat | |
Jo, Rozsíval, von byl na jejich straně, jak jsem pochopil. Víš, do toho nevidim. Proč s jeho ženou zametli. To nevim. Ale co vim, že rodičům nabízeli byty v centru Liberce a oni radši šli na periferii do moderního novýho paneláku, než do starýho bytu v centru s kamnama v každý místnosti a rozvrzanou podlahou. | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (..) (8.11.2017 20:42) | reagovat | |
No a co se nemovitostí týče, strejda byl single traktorista a v 87. si koupil od obce právě zrušenou školku vybudovanou ve vile zabavené sudeťákům. Bylo to v celkem blbým stavu když to koupil, ale opravil to a dodnes z toho má sídlo jako kráva. Měl to u komunistů celkem špatný (měl dlouhý vlasy, džínovou bundu, vyrazili ho z SSM) a bytu by se asi nikdy nedočkal, ale tohle mu prej klaplo překvapivě snadno. | ||
|
||
Obrázek 'Socky objevily fejsbuk' (Džvír) RP (8.11.2017 20:39) | reagovat | |
Slánsku taky odstěhovalu do chalupy na Opavsku, skrz kterou protékal potok! Prostě oni se mstili, když ses jim vzepřel. Když si byl hodnej a poslušnej, tak se o tebe postarali. | ||
|