Odebírat | ||
Video 'Nový typ motoru' (..) (5.2.2018 18:47) | reagovat | |
No a mimochodem my, ropáci z měst, používáme elektromobily už desítky let. Říká se tromu trolejbus, tramvaj, vlak... na vesnici to bohužel ještě nedošlo. | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (..) (5.2.2018 18:18) | reagovat | |
Prawda: jn. Navíc mám proti domkům a vesnici i to, že jsme už dnes dost hustě zastavěná země a navíc čím víc se buduje "do šířky", tím víc jsou pak potřeba ty auta! Je to začarovaný kruh. V USA má kde kdo svůj barák se zahradou, každá trafika tam má parkoviště jak fotbalovej stadion, ale taky tam mají města obrovskou rozlohu a lidi jezdí do práce třeba hodinu a půl autem s jedním člověkem na palubě. To je pak každá debata o ekologii drahá... | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (Prawda . . .) (5.2.2018 14:59) | reagovat | |
@..: No a hlavně v té teplárně není místní pepík, který to přikrmuje lakovaným dřevem, pet lahvemi, vyjetým olejem, pneumatikami a dalšími dobrotami. Neříkám, že každý je prase, ale vždycky se najde dost lidí, kteří přes zimu doma nebo v garáži ''uklízí''. A pak když se rozjede debata na téma ekologie lokálních topenišť, tak jsou to právě tito lidé, kteří nejvíc křičí, jak se jim bere svoboda. | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (..) (5.2.2018 14:28) | reagovat | |
A nejhorší je, že spousta lidí "čistí" vodu tak, že mají ilegálně vybudovanou jímku s přepadem a přepad pouští do řeky. Důvod? Čistička je přece drahá... Zlatý sídliště, co se ekologie týče. | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (..) (5.2.2018 14:24) | reagovat | |
Prawda: je to tak, na vesnici je často horší, než ve městě. Mám v místní teplárně několik známých a ty technologie jsou úplně na jiným levelu, než kotle v domcích. Osobně se mi příčí představa, že si každej vyrábí elektřinu, čistí odpadní vodu... přesně jako je to u příbuzných na vesnici, kde nemají kanalizaci ani plyn. Ještě si tak koupit kravku a kozu a dělat si i vlastní sýry jak za krále klacka. Že nemám na baráku solár? Mám za městem Temelín .) | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (Prawda . . .) (5.2.2018 12:34) | reagovat | |
Co se týče ústředního vytápění, tak jediná výhoda stran ekologie je v tom, že tam probíhá nepřetržitá kontrola. Takže se tam neděje to, co na spoustě vesnic, že v zimě se prostě kontejnery na plasty neplní a ves halí hustý štiplavý dým, nažloutlého až hnědého odstínu. Já bydlím na sídlišti a je tady v zimě lepší vzduch, než v okolních vesnicích, kde lidi prostě topí vším, co hoří. Argumentem je často cena pevných, či kapalných paliv nebo dokonce elektřiny, no za mě jsou ti lidi kokoti. | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (Prawda . . .) (5.2.2018 12:31) | reagovat | |
Ja01.: A ty pastviny fungují jak? Není problém si dohledat, jak náročný je chov pro maso. To, že vaše místní JZD má jednu louku a jeden prasečák ještě neznamená, že to tak je na celém světě. Proto jsem se tě ptal, jestli je ti jasné, že se krávy nepasou v lese. Odlesňování, vyžírání přirozeného porostu (traviny), pěstování krmiva, nároky na nezávadnou vodu... To není jen ten metan, kterého je jako celkem dost, a např velké množství oxidu uhličitého. Je to všechno se vším. A jak říkám vaše JZD není vzorem. | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (..) (5.2.2018 11:54) | reagovat | |
Mimochodem dnes už se nebudují parovody, ale horkovody, když teda trváš na moderních technologiích. | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (..) (5.2.2018 11:53) | reagovat | |
Ja01: bytové domy a potažmo sídliště jsou efektivnější nejen co se vytápění týče, ale co se veškerých služeb týče. Dovedeš parovod doprostřed sídliště a připojíš na něj tisíce domácností. Ano, takové sídliště je závislé na dodávkách "zvenku" a nemůže být samostatné jako domek. Ale od toho existuje taková věc, které se říká civilizace a dokavaď funguje, tak to není problém | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (Ja01.) (5.2.2018 11:50) | reagovat | |
hej, natahat parovody do kazdeho domu, nebudes ty statny planovac s % v teplarni? | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (Ja01.) (5.2.2018 11:48) | reagovat | |
.., ty si ozaj tak natvrdly? takze podla teba nema absolutne ziadny vyznam znizit spotrebu domacnosti z verejnej siete? a este si urob poriadok v pojmoch, energeticka vs financna navratnost, co sa tyka fotovoltaiky ta je teraz na panel asi 5 rokov (bez dotacie), s ostanym prislusenstvom tak 10 rokov. Na jednej strane fnukas, ze rozsirenie elektrovozitok pretazi siete a hned na to, ze dobijanie na mieste z fotovoltaiky je blbost. | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (..) (5.2.2018 11:40) | reagovat | |
To samý to vytápění jeho baráku. Nejlepší vytápění je dálkový teplo. Ikdyž to je z neobnovitelných zdrojů, tak tam mají filtry, emisní limity, topí při co největší účinnosti (narozdíl od velké spousty malých lokálních topenišť - častý sekundární zdroj tepla pro domkaře, kteří často topit ani neumějí, tak dokáží zasmrdět ulici i 5 kW krbovkama). Dnes navíc moderní teplárny vyrábějí primárně elektřinu a odpadním teplem vytápějí sídliště. | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (Ja01.) (5.2.2018 11:39) | reagovat | |
prawda, dnes to uz nie je problem len naftakov, problem s tym maju aj nove preplnovane benziny, produkcia malych pevnych castic daleko vyssia nez pri atmosferickych. Co mas s kravami? kravy zery rastliny a tie maju uhlik z atmosfery takze 0-0, kladnu bilanciu z toho robi len nafta spotrebovana traktorom/kombajnom | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (..) (5.2.2018 11:35) | reagovat | |
Prawda: Ja01 prostě jezdí autem po městě do práce, tak si myslí, že to tak má každej a protože on našel řešení svého problému, tak si myslí, že by to pomohlo všem. | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (Prawda . . .) (5.2.2018 11:09) | reagovat | |
@Ja01.: No, čisté auta do měst, ano. Co takhle zakázat naftové motory v osobních autech, alespoň tedy v centrech měst? To by bohužel ale nešlo, protože národní pepík mobil je 1.9TDi (a novější varianty) v čemkoli, takže by lidi začali křičet. Co se týče zemědělství, tak je ti asi jasné, že ty krávy (a jiná zvěř) se nepasou v lese. | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (..) (5.2.2018 10:10) | reagovat | |
Pořád si žiješ v té svojí bublině, že ty s tím ušetříš, takže když to tak bude dělat celý lidstvo, tak dojdeme spasení. A tu návratnost do půl roku bych fakt chtěl vidět, to by mě hrozně zajímalo. Jestli jsi myslel s dotacemi, tak OK, to může být pravda, ale bez dotací ani hovno. Kámoš zrovna staví, tak jsme to s ním probírali a nakonec soláry dávat nebude z důvodu dlouhé návratnosti a nutnosti zbytečných kurvítek v chalupě (aneb co nemáš, to se nemůže posrat). | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (..) (5.2.2018 9:49) | reagovat | |
Ja01: ty jsi ale vůbec nic nepochopil... | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (Ja01.) (5.2.2018 1:26) | reagovat | |
Vyroba fotovoltaiky uz znacne pokrocila. Nepotrebuje ziadne vzacne prvky a energeticku navratnost ma do pol roka. Ceny su tiez uplne inde, nez pred 10 rokmi takze doma by ma netrapila energeticka narocnost e-vozitka. Dokonca ani nizka 45% ucinnost cyklu elektrolyza - vodik - palivovy clanok na dlhodobe skladovanie elektriny na vykrytie zamracenych dni, nad ktorymi dve bodky tak fnukali. | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (Ja01.) (5.2.2018 1:13) | reagovat | |
ale na sklennikove plyny ti sere pes, v meste su problem drobne pevne castice a oxidy dusika. Zivocisna vyroba je vyznamny zdroj sklennikovych plynov? pokial viem, zvierata zeru rastliny a nie uhlie, ako produkciu co2 mozes pocitat akurat naftu co spali traktor na poli a elektrinu pre zariadenia...pokial teda nezeres dristy o produkcii metanu, je sice mocny sklennikovy plyn ale v atmosfere zoxiduje do 10 dni | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (Prawda . . .) (4.2.2018 23:00) | reagovat | |
A je to dost na zamyšlenou. Když vynechám Teslu, která dělá luxusní hračky chabé kvality a má obrovskou spotřebu energie, ostatní střízlivější E-vozítka jsou pořád energeticky velice náročné. Neberu teď ani tak samotnou výrobu nebo cenu za ujetý kilometr, ale kde vzít tu elektřinu? Přehrady, fotovoltaika, vítr, geotermálně...? Navíc plno e-vozítek má zvýhodněný daňový režim, dotace od státu apod. Co se stane, až to stát přestane dotovat? A jak říkám, výroba el. energie je to nejhorší, co na planetě děláme. | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (Prawda . . .) (4.2.2018 22:55) | reagovat | |
@Ja01.: Výroba elektřiny je největší zdroj skleníkových plynů, celkem s odstupem od elektrárenství je těžký průmysl (slévárny, koksovny...), pak v těsném závěsu za tím je zemědělství (hlavně tedy masný průmysl) a na skoro samém chvostu jsou spalovací motory (všechny). Ano, je žádoucí aby ve městech jezdila tzv. čistá auta, ale musí to být elektromobil? Navíc, ty kecy o obnovitelných zdrojích, no podívejte se, kde bere elektřinu zelené Německo a Rakousko, ano ze zaplivané ČR, kde vládne atom a uhlí. | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (mrkev) RP (4.2.2018 16:29) | reagovat | |
Tak energetické přebytky jsou hlavně v noci. A i když to nejde ze solárů, tak to těm celé síti prospěje. V noci ti například jedou větrníky (v některých místech víc než ve dne) a třeba JE nemůžeš na noc vypnout vůbec. Soláry by mohly řešit výměnné akumulátory nebo třeba MHD. | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (Ja01.) (4.2.2018 15:47) | reagovat | |
ty to zjavne nechces pochopit, furt ciernobiele videnie, nema to zmysel | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (..) (4.2.2018 15:46) | reagovat | |
Navíc se vsadím, že většina spotřebované energie na přepravu nejde zaměstnancům, kteří ráno v 8 jedou do officu a v 17 zpět, ale spíš do kamionů, dodávek, kurýrů, autobusů, vlaků... a v osobácích to budou spíš služebáky, které jezdí celé dny. | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (..) (4.2.2018 15:44) | reagovat | |
A když zrovna nebude dost svítit, tak pojedou do práce jen půl cesty a zbytek dojdou. | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (Ja01.) (4.2.2018 15:39) | reagovat | |
okrem supernabijaciek sa mozu pouzivat aj obycajne nabijacky tam kde je to mozne, ked to odparkujem doma alebo v praci tak to nepotrebujem nabit za 15 minut, mam cas zopar hodin a tam uz fotovoltaika zmysel ma, okrem toho nepotrebujem vzdy nabit z 15% na 100%, hlavne ked je to elektroauto urcene na dochadzanie do prace a lozenie po meste (nebavime sa o dialkovych cestach) | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (..) (4.2.2018 15:33) | reagovat | |
No ale my mluvíme hlavně o elektromobilech. Jeden supercharger má příkon asi jako dvacet těch tvých domů a musí fungovat denně ikdyž nesvítí. Tam soláry nemůžou dávat nějakej valnej smysl. | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (Ja01.) (4.2.2018 15:26) | reagovat | |
neskutocne ciernobiele videnie, takze ked to nedokaze vykryt spotrebu na 100% tak je to uplna zbytocnost a sprostost? asi by som mal zhodit zo strechy solar, pretoze mi zohreje len 80% teplej vody, co rocne spotrebujem...tak nejak? | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (..) (4.2.2018 15:25) | reagovat | |
Takže nakonec si ty svoje peníze od lidí vyberou za to, že máš určitou kapacitu přípojky. Čím více hybridních elektráren (t.j. něco, co máš ty), tím víc bude stát samotná přípojka a tím míň elektřina | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (..) (4.2.2018 15:20) | reagovat | |
Asi každý, kdo platí v ČR za elektriku, zaznamenal, že se elektrikáři vzbouřili proti tomu, aby si každej řekl o obrovský jističe a pak odebíral hrozně málo. To s tím souvisí. Odběrné místo, které musí elektrikáři připravit na určitý odběr, je prostě stojí peníze bez ohledu na to, jestli odebírá nebo ne. Ale když neodebírá, tak se to elektrikářům nerentuje. Takže říct, že soláry pomůžou, je prostě blbost. Lidi chtějí jezdit ikdyž nesvítí, takže jestli občas bude ten supercharger krmit solár je fuk! | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (Ja01.) (4.2.2018 15:18) | reagovat | |
nebudem sa nic pytat svojho elektrikara, pretoze nemam zaujem pripajat svoju malu elektrarnicku do siete, vsetka jej produkcia je spotrebovana na mieste. Jeje ulohy: 1. tahat spotrebu domacnosti 2. dobit bateriu na maximum 3. co je naviac menit na teplo (3. bod sa chystam nahradit elektrolyzerom a nadobou na vodik), ak by som mal elektroauto tak by nadprodukcia isla na jeho nabijanie, pripajat par kilowatovy vykon do siete napadne len idiota | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (..) (4.2.2018 15:03) | reagovat | |
Ja01: co se fotovoltaiky týče, tak se zeptej nějakýho elektrikáře, jakým přínosem jsou pro rozvodnou soustavu malý elektrárničky ze střech. Proto se taky bez dotací vykupují za tak brutální ceny "0.0 nic" a to jen když vám elektrikáři povolí to vůbec do té sítě připojit. | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (Ja01.) (4.2.2018 11:04) | reagovat | |
proky, furt dookola stare dristy, vies recyklacia akeho vyrobku je takmer 100%? olovenych baterii, recykluju sa aj ostatne typy, aj litiove ale koli ostatnym kovom, litia je v nich sotva 3% vahy. Elektrina, ktoru do toho pchame moze byt z hocicoho, dnes aj z tej zatracovanej fotovoltaiky. Strechy su aj tak nevyuzite plochy a ano, ide hlavne o to aby sme si v mestach necmudili rovno popod nos. | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (..) (3.2.2018 19:40) | reagovat | |
A důvodem je pochopitelně cena. | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (..) (3.2.2018 19:40) | reagovat | |
Proto se dnes už z aut pomalu vytratila zajímavá konstrukční řešení. Všechno je to na jedno brdo, obrovskej Passat kombi je jen zvětšeninou VW Polo. Francouzi už taky upustili od zajímavých řešení a teď jedou jen kopírku skopčáckýho mainstreamu. Dnes kdybych si vybíral auto pro rodinu, tak si hodím kostkou a neudělám špatně, páč všechen mainstream dělá úplně to samý. | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (..) (3.2.2018 19:35) | reagovat | |
PEP IKULTRAKNEDLOVEPR: taky je nutno si uvědomit, že nová auta jsou čímdál tím levnější. Ano, levnější. Spousta modelů v 90. letech stála v absolutní hodnotě to samý, co dnes. No jo, jenže lidem taky chodila mnohem menší výplata. Málokterá automobilka dokáže uvést nový model s tím, že je dražší, než předchozí. Takže souhlasím, že auta dnes nevyrábí inženýři, ale markeťáci. Musí to být levnější a musí na tom být větší vejvar... že to nakonec celý odsere zákazník je více než jasné. | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (Proky) (3.2.2018 19:19) | reagovat | |
Tihleti lidi co píší že elektroauta jsou ekologičtější. Tak si něco zjistěte o tom, jak se vyrábí baterie a jak se hlavně skvěle recyklují. Plus ta elektrika, kterou cpete do těch aut, taky není úplně ekologická. Ale to už asi nikdo nevidí. Hlavně, že to auto nefluše nějaké plyny ven | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (Kasuha) (3.2.2018 12:39) | reagovat | |
Nějak nechápu proč by to mělo nepotřebovat ventily. Možná bych to chápal kdyby ty písty měly nějakou posunutou akci a postupně odkrývaly a zakrývaly otvory kterými tam přicházi vzduch nebo odchází spaliny ale tak jak to prezentujou mi to smysl moc nedává. | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (Mrkev je kokot) (3.2.2018 12:32) | reagovat | |
(mrkev) R: Za prvé jsi kokot, za druhé jsi maxikokot | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (Prawda . . .) (3.2.2018 12:08) | reagovat | |
@PEP: Dnes bys takový motor nedokázal prodat, ani zadarmo. Lidi by kafrali, že je to drahé, má to malý výkon a hodně to žere. | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (PEP IKULTRAKNEDLOVEPR) (3.2.2018 11:23) | reagovat | |
Prawda: ale nezapomen, ze technologie materialu a management motoru se od roku 1975 dost podstatne zmenly a automobilky by to umely, ale v dobe, kdy je dulezite, aby auto vydelalo a ne vydrzelo, uz jen proto, že kazdemu se za par let okouka a chce novy a s lepsima zbytecnyma ficurama, je to proste zbytecny, lidi musej utracet, na tom stoji a pada celej system KURWAFIX | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (Prawda . . .) (3.2.2018 11:08) | reagovat | |
Radsinikdo: Ano, uměli. 2.0L diesel s 40kW a 8L nafty na 100km, kdo by to dnes kupoval? | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (Radsinikdo) RP (3.2.2018 10:22) | reagovat | |
Jestli uměli automobilky udělat v roce 1975 motory co vydržely 1M+ umí to i dneska. | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (PEP IKULTRAKNEDLOVEPR) (3.2.2018 10:18) | reagovat | |
Ono uz jen to pouziti dvou klikovych hrideli nad sebou musi byt pro olejove hospodarstvi toho motoru celkem zahul, ano odpada mazani vacek a rozvodu, ale i tak a navic je tam vetsi podil rotujici hmoty a hodne energie se zabije trenim 2x vetsiho mnozstvi pistu a take tim, ze pist se musi rozpohybovat, zastavit a zase rozpohybovat opacnym smerem. ForOnlyRepairDaily se jen snazi ukazat, ze umi taky neco jako Skyactiv-X od Mazdy a umi to jinak a pry lepe Cas ukaze KURVAFIX | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (Prawda . . .) (3.2.2018 10:05) | reagovat | |
@mrkev: Méně pohyblivých částí = jednodušší. Ale chápu tvůj údiv. Ono dvoutaktní motor je taky ve srovnání s čtyřtaktním na první pohled jednodušší, ovšem není. Vývoj dvoutaktních motorů trval o poznání déle a teprve až někdy koncem 70. let přišel jeden východoněmecký inženýr na to, jak sestrojit dvoukomorový výfuk, aby dostal z motoru až neuvěřitelný výkon. Tento vědec, zaměstnanec MZ se pak ztratil, jenom aby se znova objevil v Japonsku, kde prodával své rozumy na všechny strany a takto Japonec dobyl svět | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (PEP IKULTRAKNEDLOVEPR) (3.2.2018 9:59) | reagovat | |
Automobilky by umely udelat elektromobil s motorem, ktery auto prezije 3x, ale v dobe, kdy cela strategie tohohle zasranyho prumyslu funguje tak, ze vyvoj a vyrobu auta nezaplati jeho prodej, ale z casti predrazena priplatkova vybava, ale hlavne az ten aftermarket okolo, protoze kdyz uz si nejaky blbec to novy auto koupi, tak prece ho musi i servisovat A u elektromobulu je minimum olejovych a chladicich naplni, tak se holt nastavi planovana zivotnost jinych dilu jen na par let a je to KURVAFIX | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (OyszterBangcock) (2.2.2018 23:12) | reagovat | |
hm..vobec sa mi nechce kupovat nove spalovacie auto..resp nové akože moderné zariadenie ktoré jebe planétu, a neustále sa do toho musí liať palivo za stále ťažšie peniaze.. motor na elektre určite večný nieje, vlastná skúsenosť, po 2 rokoch na výmenu, zodraté ložisko, zničené vinutie na eforce, oba kusy v prdeli | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (mrkev) RP (2.2.2018 22:09) | reagovat | |
1. Jak může mít tohle větší životnost než elektrika? Zrovna motor je na elektro autě prakticky věčný. 2. To "jednodušší" asi taky nebude až tak pravda. Předpokládám že je lehčí kontrolovat ventily než s vysokou přesností a v real timu tlak plynu. | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (Spimfurt) RP (2.2.2018 20:53) | reagovat | |
uploader to video uplne znicil, to pak neni zadna radost. kazdopadne se tesim az toto prejde do rukou vychozimu ridici a budou nejaky pekny kompilace crashu. | ||
|
||
Video 'Nový typ motoru' (Ja01.) (2.2.2018 20:05) | reagovat | |
wut? to sa dnes do seriovej vyroby dostane nieco, co je jednoduchsie a nie zlozitejsie? som prekvapeny | ||
|