Nalezeno 74 komentářů.


Přezdívka:
:-) :o)
:-( >-O
;-) :-D
:-P B-)
8-) :-*
:-/ |-)
=) :-O
Zpráva:
 
Osmdesátosm:
   

Strana 1/2. 1 2 následující

Odebírat

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (krysalk 4) (28.8.2020 12:40) reagovat
Takze na konci techto "zavodu ve zbrojeni" vsichni jezdi zhruba stejne bezpecne, jako ted, chodci a cyklisti jsou na tom hur a vetsinou take presedli to tanku T-34, prumerna spotreba vzrostla 10-14x oproti dnesku, 50x optoti tomu, co je technicky realne, kdyby prumerne auto melo 400kg a jedina vyhoda je, ze by si lidi prestali stezovat na stav D1. Vlastne by slo "stavet" nove dalnice jenom s mapou, pravitkem, tuzkou a uploadem dat do verejne databaze dalnic.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (krysalk 3) (28.8.2020 12:31) reagovat
... o neco malo hur. Takze si koupim jeste tezsi, pak to udelaji vsichni, pak vsichni jezdme F-450 se spotrebou 30l/100 (tu jsem nehledal, ale odhadnul) a tak si koupim ctyrkolou Tatru, za chvili ji maji vsichni, tak prejdu na T815 a kdyz s nimi zase zacnou jezdit vsichni, tak zlaty hreb programu T-34. Sice zere snad 100 litru na 100km (po odlehceni o vez a kanon mozna o neco mene) a udrzba bude silena, ale kdyz do me narazi Tatra 815, tak na tom jsem lepe, nez v te Tatre.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (krysalk 2) (28.8.2020 12:29) reagovat
Protoze jedine pneumatiky, co jsem sehnal ve spravnem rozmeru uz pri 90 trosku plavou. Sice tu mam pneumatiku, ktere jsou stejne velke (centimetrem), ale na jiny prumer disku, ktere jezdi dobre, ale jak to neni v technicaku, tak se v tomhle state nepovede nic a papir kazdeho zajima mnohem vic, nez bezpecnost. A ohledne te bezpecnosti novych tezkych aut - je to uplne stejjne, jako inflacni spirala - kdyz si koupim tezsi auto, nez maji ostatni, koupi si ho vsichni a vsichni na tom jsme pri srazce ...

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (krysalk 1) (28.8.2020 12:26) reagovat
Woyta: laminat, hlinik, nerez, sendvic plast-kov - moznosti je. Ja mam laminat a jsem spokojen. Trabant ma ocelovou podlahu a podmotorovy ram. Nereznou na nem jenom casti, se kterymi maji ve zvyku buzerovat policajti, kteri nechapou, jak auto funguje a co je pro jeho provoz dulezite. Ja mam 25 kW/500kg ve meste prekrocim povolenou rychlost kdekoliv krome dalnice do kopce a z krizovatky jsem venku prvni. 90km/h to jede, ale od te doby, co tam nemam originalni pneumatiky jezdim 80.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (krysalk 0) (28.8.2020 12:22) reagovat
Woyta: Myslim, ze snizit spotrebu LPG z 1000l/rok na 5l/rok je docela dobry 1. krok. Az bude 98% aut elektromobily, tak patrne klesne cena akumulatoru a vzroste pocet dobijecich stanic dostatecne na to, aby melo smysl bavit se o tom, jestli je lepsi tepelne cerpadlo, nebo vyuzit ten zemni plyn vyrobeny v lete z prebytecne elektriny, vody a CO2, ktery je nas jediny funkcni zpusob, jak ulozit nejakou energii na dele.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (WoytaRP (27.8.2020 13:43) reagovat
Ohledně bezpečnosti. Zkus bourat ve Fabii a ve Felicii. Je to přímý nastupce. Rozdíl by neměl být velký podle tvé logiky. A co se týče tvého případu s náklaďákem tak od uřčité doby mají spodní nárazník aby osobák nepřejeli. To samé platí o návěsu aby ho osobák nepodjel. Pak už to je jen o bezpečnosti osobního vozu při nárazu do pevné překážky ve vysoké rychlosti. 10 let vývoje dělá hodně.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (WoytaRP (27.8.2020 13:37) reagovat
Popira svoji nezavislost na fosilnich palivech. Laminat degraduje a rozpadá se. Součané materiály jsou lepší ale stejně je to nevhodné pro seriovou výrobu. Plasty zase křehnou. Už jen mráz jim pěkně snižuje pevnost. A stejně to musíš namontovat na ocelovou/hliníkovou kostru. Takže ano i bakelitový Trabant rezne. 9kw možná stačí do města ale mimo to považuju za nedostatečné. Rychlostí 70-80 budeš omezovat plynulost provozu a nepřímo způsobovat krizové situace. Pro mě je minimum 75kw, A to jsem jezdil s 33kw.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (krysalk 0) (26.8.2020 16:28) reagovat
Elektromobil s topenim na LPG nic nepopira. Vyuzit benzin, nebo LPG s ucinnosti okolo 20% (motor nebezi vzdy na plno) je o neco mene efektivni, nez premenit ho na teplo s ucinnosti 100%. Ale slo by topit i drevem (coz by se asi malokomu chtelo), nebo zaizolovat auto a pouzit tepelne cerpadlo. Tech 9 kWh/100km to udela pri cestovni rychlosti 70-80km/h, coz je temer povolena rychlost. 90 to jede v pohode. Laminat nekoroduje. Ohledne smysluplnosti reseni pasivni bezpecnosti jsem se vyjadril dnes ve 12:22.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (WoytaRP (26.8.2020 16:21) reagovat
Elektromobil, který má topení na naftu, plyn či benzín poněkud popíra svoji podstatu. Běžně se používá elektřina. Klimatizace je tepelné čerpadlo. Umí jak chladit, tak topit. 9kwh/100km? Tedy nízká rychlost. Takže to by mohl být Aixam Ecity nebo něco podobného. Bezpečnost je u nich příšerna. Za 10let auto technologicky velmi zastara. Pevnost karoserie bude o dost dále. Nemluvě o počínající korozi či únavě materiálu. BTW elektrokoloběžky vychází z RC dílů. To je ještě levná sranda. Stavěl jsem 2,5kw skate.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (krysalk 8) (26.8.2020 12:44) reagovat
(7) ... nejlevnejsi zpusob, jak dostat neco na orbitu dnes vychazi na cca $1000/kg, takze by to byl extremne drahy projekt. Zachycovani neni problem - areal Temelina zvladne pri 1kW/m^2 (solarni konstanta) mikrovln dodavat vic, nez dodava Temelin ted. (8) Kompletni prechod na jadro, ktery blokuji blbecci, nejlepe s pasivne bezpecnymi malymi reaktory IV generace, kterm se z principu nemuze roztavit aktivni zona. A nejlepe zkombinovat s OZE, protoze proc palit jaderne palivo a delat odpad, kdyz slunce sviti.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (krysalk 7) (26.8.2020 12:41) reagovat
(4) obri termosolarni a solarni elektrarna na Sahare branena armadou EU, pokud by se nekdo pokusil porusit smlouvu a obsadit ji - politicky nepruchozi, problem se ztratami ve vedeni (ale to by HVDC nekde na 2-5 Mega Voltu asi omezilo). (5) Zabit, nebo odstavit od energie 90% populace - to neni zrovna v souladu s idealy humanismu. (6) Pokracovat v pouzivani fosilnich paliv dodavanych prevazne diktatorskymi rezimy se kterymi nechceme mit nic spolecneho. (7) orbitalni elektrarna, ale

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (krysalk 6) (26.8.2020 12:38) reagovat
Akumulaci energie z OZE naprosto nezvladame (precerpavacek je par a uz pri cyklu nahoru-dolu jednou za tyden si na sebe nevydelaji), baterky jsou drahe, takze jsou v zasade nasledujici moznosti: (1) nabijet tim elektromobily, kdyz jsou lidi v praci + akumulacni spotrebice, (2) sezonni pracovnici - v zime se nepracuje a lidi by meli zit z uspor, coz dopadne tak, ze ctvrtina lidi ve state skonci po prvni zime ve dluhove pasti. (3) bateriova storage drazsi, nez ceske HDP.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (krysalk 5) (26.8.2020 12:35) reagovat
Ano, prestavna infrastruktury bude draha. Ale stojim si za tim, ze to je nejlevnejsi a nejrealizovatelnejsi reseni, ktere zahrnuje OZE. Pokud ukazeme prostrednicek vsem zelenym dementum, kteri nechapou jak funguje jaderna elektrarna a mysli si, ze radiace je jenom ve vecech, ktere prosly reaktorem, tak muzeme mit jadro a nabijet kdy chceme, nebo zachycovat CO2 ze vzduchu a delat z nej treba butanol, nebo LPG na na to jezdit. Dokud akceprujeme OZE, musime tu energii nekam dat.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (krysalk 4) (26.8.2020 12:33) reagovat
Jezdim na solar a nemam s tim 8-9 mesicu v roce problem. Ale nemam obrovskou tunu a pul vazici kravu, ktera zere 19kWh/100, ale male auticko, ktere si vezme 9kWh/100 a hohate mi staci. Stejne v nem vetsinou jedu sam. Kro potrebuje velkou kravu, zaplati 2-3x vic za baterky, za solarni panely a v zime za elektrinu. Topeni maji elektromobily benzinove, naftove a nebo pokud to je prestavba, kterou delal nekdo s mozkem v hlave, tak propanbutanove. Renault ZOE ma tepelne cerpadlo.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (krysalk 3) (26.8.2020 12:29) reagovat
Tech jednotek, ktere se daji pouzit DNESKA moc neni, ale pokud budoe mit 20% lidi elektromobil a vyrobci se rozhodnou, ze ta jednotka je spravne misto, kam dat kurvitko, aby donutili lidi zahodit auto, tak jich za par let bude na trhu dost. Viz ridici jednotky pro elektrokola. Polovodice jsou levne. Jinak zprasit navrh jde samozrejme u cehokoliv (i kdyz u Tesly spis tipuju, ze sli nadoraz s redukci hmotnosti a neuhlidali vsechno). Kdyz namotam asynchronak SnPb37, tak se taky roztece pri prvnim pretizeni.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (krysalk 2) (26.8.2020 12:26) reagovat
BLDC, nebo asynchronak jsou samozrejme vyrazne lepsi, ale Peugeot 106, Partner, Citroen Berlingo, Saxo, Kewet a tahle vsechna auta maji porad cize buzeny komutatorovy motor. Senzor polohy podle me neni nutny (po rozjezdu to cte back EMF), ale rozhodne to zjednodui a mozna zlepsi rozjezdy. Moje auto ho ma. Ale senzor polohy je optoelektronicky encoder za par korun. Zkousky EM ruseni jsou umely urednicky problem. Nejsou nahodou v Nemecku 100x levnejsi stejne jako atesty elektrickych spotrebicu?

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (krysalk 1) (26.8.2020 12:22) reagovat
Za techto podminek samozrejme nejde udelat levne auto. Jenomze u spalovaku debilni napady uredniku nikomu nevadily, protoze nezatizeny spalovaci motor ma tak blbou ucinnost, ze se narust hmotnosti na spotrebe temer neprojevil. A ted se to bude hodne tezko vracet zpatky. Argumentace bezpecnosti je dost na hlavu, kdyz si poridim Tatru 815 a nalozim ji kamenim, tak to SUV, ktere rozmackam a zahodim muze mit treba 16 hvezdicek a 54 airbagu a bude mu to k nicemu. To je uplne stejne, jako zavody ve zbrojeni.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (krysalk 0) (26.8.2020 12:19) reagovat
Woyta: Kdyz si lidi chteji poridit auto na par let a pak ho sesrotovat, tak si to holt zaplati. U elektromobilu uz neni ta vymluva, ze nove auto je ekologictejsi, ma nizsi spotrebu a lepsi akceleraci, takze hadam, ze je lidi budou provozovat mnohem dele, nez spalovaky. Jinak je samozrejme pravda, ze jsme se chytili do pasti absurdnich regulaci, kdy na jedne strane EU tlaci na co nejnizsi spotrebu a na druhe strane na to, aby auto melo tunu a pul a vic. Je to na hlavu - jako vse, co vymysli urednik.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (WoytaRP (25.8.2020 22:54) reagovat
BTW co jsem tak koukal tak 30m2 panelu by mělo vyprodukovat 4900kWh ročně. To je pruměrně 13kWh na den respektivě 0,6kWh za hodinu. I když bych bral vyšší letní efektivitu a jen denní dobu, tak mi za hodinu dobíjení moc energie nevychází. Tak pár kWh. Průměrná spotřeba je 19kWh/100km bez klimatizace a topení. To moc daleko nedojíždíš. Jinak ta změna ifrastruktury je drahá a někdo ji musí zaplatit. A centrální nabíjecí huby všem stačit nebudou.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (WoytaRP (25.8.2020 22:11) reagovat
Docela by jsi se divil co se může vše pokazit u elektromotoru. Tesla třeba nedostatečně dimenzovala tisícíhran výstupu motoru a když si člověk užíval akceleraci tak došlo k jeho stržení. Opravit to nešlo. Měnili se celé motory, poloosy a možná i náboje.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (WoytaRP (25.8.2020 22:06) reagovat
Jenže to pak zase letí cena nahoru. Takže musíš najít nějaký kompromis aby to bylo prodejné. No a bez dotací to stejně moc prodejné není. No na motor mi dnes stačí arduino (Speeduino). DC motor je historie. V autě je nenajdeš. Řízení střídavého motoru vidíš moc jednoduše. I obyčejných RC máme senzor pozice rotoru. V autě tech senzoru máš vícero. A ješte musíš plnit zkoušky EM rušení. To je drahá sranda. Takže těch jednotek co můžeš použít moc není.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (WoytaRP (25.8.2020 22:04) reagovat
Těch 250kkm odpovídá zhruba běžnému užití v rodině. Viz operáky s limitem 20kkm ročně. Tedy 10let. Origo výfuk za tu dobu nestihne proreznout a ani brzdove trubky. Svicky mas dnes platinove na 120kkkm. Ono s tou hmotnosti se to má tak. Musíš plnit bezpečností předpisy. Přidáš 500kg baterek a musíš posilovat konstrukci, protože neplníš. Moc kinetické energie. Takže začneš používat více za tepla tvářených plechů či lehké materiály jako hliník, plasty či karbon aby hmotnost auta nevyletěla k nebesům.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (krysalk 4) (25.8.2020 14:06) reagovat
Woyta: Nemci jsou hovada, ktera mysli analnim otvorem, protoze nicim jinym nejde vymyslet "snizeni emisi" prechodem od jadra na hnede uhli. Nejrozumnejsi kombinace (techniky, ekonomicky a na minimum zasahu do spolecnosti) je kombinace OZE + jadro + pripadne troska bioplynu (ono ho moc neni) + tech par precerpavacek, co mame a na strane spotreby bojlery, elektromobily, pripadne akumulacni lednicky a mrazaky (to by udelat slo) usporne spotrebice a topit plynem. Cokoliv jineho bude mnohem drazsi.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (krysalk 3) (25.8.2020 14:02) reagovat
Woyta: Na dobiti meho denniho najezdu staci 1/6 strechy pokryta solarnimi panely a trva to asi hodinu. V lete. V zime tak 2-3 dny. Nabijet elektromobil ve dne, kdyz je clovek v praci, je ta nejjednodussi zmena infrastruktury, jaka jde udelat pro smysluplny provoz vetsiho podilu OZE. Vsechno ostatni je o rady drazsi a mnohem silenejsi (treba sezonni prace, kdy se v zime nepracuje, protoze neni dost energie a lidi ziji z toho, co si vydelali v lete, nebo z pujcek od homecraditu a podobnych smejdu).

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (krysalk 2) (25.8.2020 13:59) reagovat
Ale pravda je, ze dneska dokazi automobilky nacpat do aut hromadu nezdokumentovanych nesmyslu, takze kdyz se v tom neco podela, tak jedine vymenit celou krabici za 5-15 tisic. Ale zase - RJ na spalovak ma spoustu informaci o tom spalovaku. RJ na DC, nebo asynchronni motor ma v zasade dva paramtery - vykon a napeti. Takze se da pouzit univerzalni, stejne, jako treba autoradio. Automobilky budou sice nadavat, ale pokud se ty jednotky budou srat a nebudou opravitelne, tak se to stane.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (krysalk 1) (25.8.2020 13:56) reagovat
Woyta: Hmotnost dnesnich aut je naprosto absurdni. U elektromobilu plati, ze cim je lehci, tim potrebuje mene drahych baterek a nizsi (levnejsi) vykon pri rychlonabijeni. Takze kdyz se clovek dostane do stavu, kdy resi gumy, cepy a loziska, tak uz dela neco spatne. Na spalovaku se vetsinou opravovaly veci okolo motoru - prorezly vyfuk, klinak, rele alternatoru/dynama, svicky, civky, kladivka, karburator. Asi tak 1 za 10 let bylo potreba vymenit brzdovou trubku, obcas desticka a pakny.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (krysalk 0) (25.8.2020 13:53) reagovat
Woyta: Idea zivotnosti 250kkm je naprosto absurni a neekologicka. To, ze to tak dneska automobilky planuji je smutna pravda, ale drive se auta dala opravovat. Karoserie elektromobilu nemusi byt z materialu, ktery rezne, v asynchronnim motoru se nema co podelat (maximalne je potreba vymenit dve loziska), takze neni zadny rozumny duvod, proc by to auto nemohlo najezdit nekolik milionu kilometru, jak kdysi treba Mercedes Piano.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (WoytaRP (25.8.2020 11:24) reagovat
BTW s tou eko elektřinou to je občas dobrá sranda. Němci draze platí Norům(?) za zelenou energii. Jelikož je doprava komplikovaná, tak levně nakupují energii z temelínu a tu němcům dodávají. Němci jsou spokojení, že mají papírově zelenou eko energii, mohou odstavit atomovku a vydělávají na tom i dva další státy. :o)

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (WoytaRP (25.8.2020 11:18) reagovat
No zkus si zjisti jak velkou plochu solaru potřebuješ k nabití denního nájezdu za rozumnou dobu. Nemluvě o tom, že budeš nabíjet většinou v noci, takže solár padá. Jedině, že by jsi tu energii přes den někam ukládal. Takže větrník nebo voda. Proti stavbam obojiho se protestuje. Ve finale tak stějně okolo 90% nabíjíš z uhlí či jádra. A pokud spotřeba diky rozšíření EV stoupne, tak se spíše budou stavět klasické elektrárny.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (WoytaRP (25.8.2020 11:01) reagovat
Krysalk: Mluvil jsem o životnosti 250kkm. Rozvody budes dělat jednou (120kkm) nebo vůbec (řetez 250kkm) Automatická převodovka by na tu vzdálenost taky neměla nic vyžadovat. U manuálu možná spojka. Pak to jsou víceméně výměny oleje a filtrů.Pokud EV bude brzdit rekuperací tak destičky vydrží dlouho ale zadní třmeny mají tendenci zatuhnout. EV je težke, takze dražší gumy s vyšší nosnosti. Hmotnost navíc bude zatěžovat i čepy a ložiska. Pokud se nebavíme o opravách tak náklady na provoz se tak moc neliší.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (krysalk 3) (25.8.2020 2:59) reagovat
K ekologii: OZE dokazi provozovat elektromobily 5-9 mesicu v roce. Ten zbytek se musi pokryt jinak, ale i kdyby to bylo uhli, tak to bude asi tak nastejno. Se zemnim plynem v kombinovanem cyklu s ucinnosti >60% to je jasna vyhra. Nejrozumnejsi reseni je samozrejme kombinace OZE na leto a jadra na zimu. Koukat se na ekologicnost elektromobilu v souvislosti s nemeckou cestou "snizeni" emisi vystavbou hnedouhelnych elektraren je na hlavu stejne, jako cela Energiewende.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (krysalk 1) (25.8.2020 2:48) reagovat
Moje predesle spalovaci auto stalo 6000Kc, jezdilo 40 let a slo pryc jenom proto, ze 6.5l benzinu /100km od benzinky je vyrazne drazsi, nez 9kWh/100km z pulky od PRE a z pulky ze solarnich panelu. Ekonomicky to dava smysl. Ekologicky - co budeme bez elektromobilu delat s tou energii ze solaru a vetrniku, ktera je tak nestabilni, ze jde pouzit pouze na akumulacni spotrebice? Budeme ji rozdavat zadarmo lidem na vyhrivani bazenu? Naridime povinnou klimatizaci do kazde novostavby?

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (krysalk 0) (25.8.2020 2:44) reagovat
Woyta: Automobilky naposto nevedi, co by si rekly - za debilni navigaci, ktera je v kazdem telefonu, pry chtela Skodovka 80 tisic! Takze si samozrejme za baterky reknou naprosto nesmyslnou palku a vysledek bude priserny kram bez tepelne izolace a vyhrivani baterek, ktery ma v zime polovicni dojezd a spravne by se nemel ani dobijet, jako NIssan Leaf. Kupovat nove auto ma smysl pro firmy a pro lidi, kteri nevedi, co s penezi. Pro ne-multimilionare zbyva vymena baterek v necem starsim.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (krysalk 2) (25.8.2020 2:40) reagovat
Woyta: Amortizace_na_kilometr = (cena_auta+cena_vsech_oprav)/pocet_kilometru+cena_udrzby/servisni_interval. U spalovaku bude v cene udrzby napriklad olej, rozvodovy remen a brzdove desticky (a kazdy bude mit jiny servisni interval). U elektromobilu tam budou baterky a brdove desticky. Ale jak to mam spocitat, kdyz neznam ty hodnoty? Jedine, co vim je cena auta a cena uzdrzby za prvnich nekolik let. Se zapocitanim paliva uz jsem na tom ted lepe, nez bych byl s benzino 97vym autem.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (WoytaRP (25.8.2020 2:18) reagovat
Krysalk: Amortizace se počítá za každý kilometr. Vzhledem k ceně elektro auta bude vyšší. Jelikož Tesla k těm svým vrakům (ta kvalita trojky je fakt děs) benzinovou variantu nedělá tak v případě Renaltu Zoe to byl trojnásobek ceny. 270k vs 700k. Jen rozdíl ceny znamenal palivo na cca 250kkm. Což je i zhruba běžná životnost auta i odhad pro battery pack. Co se týče servisu, tak něco je horší u elektra, něco u benzínu. Ekonomicky vidim přínos EV jen v dotacích (viz německo), ekologicky spíše jako průser.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (krysalk 2) (24.8.2020 22:16) reagovat
O_o: O vodikovem pohonu si doporucuji nejdriv neco precist. Hydrogen embrittlement, energeticka narocnost stlacovani vodiku, ztraty pri skladovani kapalneho vodiku, tesneni, cerpani, vybusnost, narocnost palivovych clanku na cistotu vodiku. Na papire to vypada hezky, ale ma to sanci jedine pokud narazime u baterek na nejaky tvrdy fyzikalni limit a zaroven se povede vyrazne vylepsit materialy nadrzi a membrany palivovych clanku. Mimochodem ceny tech clanku jsou naprosto silene.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (krysalk) (24.8.2020 22:13) reagovat
Woyta: To je presne duvod, proc nekupovat nova osizena auta. Protoze kdyz na tom clovek dela neco sam, tak se o 0.2E neosidi, protoze jeho prace stoji mnohem vic. Tech 13kc/100km je samozrejme bez amortizace, tu budu moci spocitat az na konci zivotnosti auta, takze nekdy v roce 2060. A prvni odhad budu mit na konci zivotnosti prvni sady baterii. Nicmene oproti benzinovemu autu jsem v plusu uz ted.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (WoytaRP (24.8.2020 1:47) reagovat
No vodik ma par drobnejch problemu. Nejde pořádně skladovat a neumíme ho vyrábět efektivně. Spotřebuješ na to hromadu energie. Konceptů je hodně. Zajímavě třeba vypadá i butanol. Jeho velkou vyhodou je, že ma velmi podobne vlastnosti jako benzin.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (O_oRP (21.8.2020 17:57) reagovat
A pocitas aj s likvidaciou baterii? Ono to totiz bude velmi velky problem ak sa elektra rozsiria.. ja osobne by som isiel do vodíkového pohonu.. škoda, že to veľmi opomínajú.. pritom to je skutočne EKO

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (WoytaRP (21.8.2020 14:33) reagovat
Elektro auta jsou asi budoucnost ale v současnosti řeší jen lokální emise (celkové jsou příšerné) za cenu velkých omezení uživatele. Nemluvě o tom, že nové elektrárny nikdo nestaví. A při průměrné době výstavby můžeme o větším rozšíření mluvit nejdříve tak za 20 let.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (WoytaRP (21.8.2020 14:27) reagovat
Krysalk: Ja se živím konstrukcí aut. Škudlí se na všem. Kolikrát je pro management problem i blbá podlozka za 0,2€. Protože při produkci 300 000 aut ročně to už je dost peněz. Baterky jsou dražší a je jich nedostatek. Nemluvě o tom, že elektro auta jsou ztrátová (Ano platí to i pro Teslu) 13kc/100km? Zapomínáš na amortizaci. A ta je u elektro aut vyšší. Dá se říci, že vzhledem ke kupní ceně si levnějši provoz předplácíš. Zatim je to výhodné ale po zavedení spotřební daně to už bude horší.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (krysalk) (20.8.2020 20:27) reagovat
Woyta: nikdo te nenuti vozit tretinu navic, ale baterky pak vydrzi mene. Baterky jsou tak drahe, ze se vyplati se k nim chovat slusne. Snizeni zivotnosti baterek za tu hodinu na nabijecce, nebo par litru benzinu do generatoru nestoji. A klimaticke pasmo je problem, kdyz clovek auto kupuje uz hotove. Vymena baterek ve starsim aute jde udelat tak, aby to problem nebyl. Uz par let jezdim v prumeru za 13kc/100km a baterky stale drzi.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (WoytaRP (20.8.2020 15:41) reagovat
20%. Baterky jsou tezke a drahe na to aby jsi vozil 1/3 navic. Počíta se s typickým užitím, při kterém baterii nedojéždíš až do uplného konce. Obvzlášť když nevíš kdy a kde budeš zase nabíjet. Ona ta životnost stejně není nic extra. 6let. 3 roky pokud dobíjíš jen rychlonabíjením nebo žiješ v nevhodném klimatickém pásmu.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (serepes) (20.8.2020 6:46) reagovat
k: 402 : mno sláva, konečně někdo správně pochopil pointu vnucovaných elektroaut. Základní teze pro 21 stol je, že nemáte nic vlastnit, budete si to pronajímat. Elita pro nás plánuje návrat k feudalismu. Mno přece byste nebyli proti planetě hm?

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (krysalk) (19.8.2020 21:18) reagovat
Woyta: spis 35%, nez 20%, pokud chces, aby baterka dlouho vydrzela. Cyklovat mezi 30% nabiti a 95% nabiti. Stezovat si na to je asi jako stezovat si s dieselem, ze nemuzes vyjet olej z klikovky a z prevodovky, kdyz ti dojde nafta. Kdyz mas vlastni battery management, tak muzes nabijet na nizsi napeti, kdyz s tim pojedes akorat na nakup a na vyssi, kdyz s tim pojedes daleko. Kdyz si auto koupis od vyrobce, tak mas smulu a nabijis naplno. Dalsi vec, na kterou se vyrobci vysrali.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (402) (19.8.2020 20:25) reagovat
Holota na sídlišti si nemá co kupovat auto. Hezky bydlet v nájmu a do kolbenky jezdit sockou...

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (Ja01.) (19.8.2020 18:39) reagovat
pretoze ludia su idioti a niektore veci musia byt blbuvzdorne, len idiot bude cucat bateriu az k nule a to plati pre vsetky, mozno okrem nife

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (WoytaRP (19.8.2020 17:45) reagovat
Tak s baterkama to je veselejší. 20% kapacity je uživateli nepřístupno. Slouží to pro prodložení životnosti baterie a kompenzaci poklesu kapacity. Ono by blbě vypadalo kdyby auto mělo každý měsíc o něco menší dojezd. Už se těšim na tu srandu na sídlištích když už teď si "ekojezdci" kradou zástrčky. Já mam v garáží i 3F zasuvku ale jako řidiče mě auta vyrobená po roce 2005 neoslovují a moje flotila je 1994,1995 a 1995. Ještě budu dokupovat 2004.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (krysalk power) (19.8.2020 14:45) reagovat
Lynx: To s tou ctvrtinou pryc na samovybijeni je lez. LiION neztrati ctvrtinu naboje ani za 5 let. Co je pravda, je ze lithiovym baterkam klesa kapacita a ze lithiove baterky maji mensi kapacitu v zime (a navic se nesmi nabijet - proto maji prestavby vyhrivane a izolovane akumulatory, jenom vyrobci novych jsou kreteni, takze treba Nissan Leaf ma v zime polovicni dojezd).

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (krysalk) (19.8.2020 14:42) reagovat
Mozna to je tim, ze nova auta nejsou lepsi, nez stara. Jezdi stejne, zerou stejne a akorat se hur opravuji a jsou na ne drazsi dily. V kazdem pripade na moje 32 let stare auto nemuze nikdo vytahnout ekologicke kecy (ktere jsou i u spalovacich aut na dost dlouho diskusi), dokud nenajde vyfuk. A ten tam neni.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (GarryRRP (19.8.2020 13:58) reagovat
@takyřidič - no tak to potom i ty minidodávky (třeba[odkaz] jsou nerelevantní. O označení "Eurovan" pro ty 4 různé auta jsem nevěděl, díky, jsem zas o drobek moudřejší :D

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (ZiriathRP (19.8.2020 13:41) reagovat
24 let, přes 440kkm nalítáno a prdí čistej kyslík.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (PEPICKNEDLO VEPR) (19.8.2020 13:37) reagovat
Proc by si mel nekdo kupovat takovy prakticky auto? Dnes chce kazdej neco, co vypada jak Wrangler, ma to aerodynamiku almary po babicce, hnana pouze predni kola a nejlepe trohrnkem z vysavace KRUTADRAT >-O

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (EboRP (19.8.2020 13:36) reagovat
no co.. 22 let staré auto .. když vyrábí mrdky, který se mi nelíbí, tak ať si to nechají B-)

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (takyřidič) (19.8.2020 13:17) reagovat
GarryR: Sorry, netušil jsem, že pod tím jménem existuje něco od VW - https://en.wikipedia.org/wiki/Eurovans Co se asiatů týče, nevím, že by u nás prodávali něco rozumnýho - třeba když jdu na suzuki.cz, tak tam vidím jen klasický osobáky (resp. SUV).

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (PEPICKNEDLO VEPR) (19.8.2020 13:04) reagovat
Octaaaaviaaa: Abys tam mohl mit velikansky dotikovy display, lita kola za nemaly priplatek, co vypadaj jako hnusny polsky plastovy poklice, falesnou koncovku vejfuku a umely zvuk motoru z repraku, proto! KRUTADRA >-O >-O >-O

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (Octaaaaviaaa) (19.8.2020 12:38) reagovat
Moje dvacetiletá oktávka 1,6mpi se zástavbou LPG jezdí dálky za 6,6 Plyn stojí 12 korun, kilometr vyjde od 80 haléřů až po 1 Kč. Proč bych kupoval nový auto?

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (GarryRRP (19.8.2020 12:23) reagovat
@takyřidič - já právě neznal rozdíl mezi Eurovanem / Multivan / Transporter (vše VW), tak jsem se ze zvědavosti ptal. Podle obrázků přes Google mi ten Eurovan přijde stejný jako Multivan / Transporter ;) Takže chápu dobře, že Eurovan byl vlastně "menší dodávka". Tvoje argumenty chápu, těch pár čísel udělá dost. Ty šílený malý dodávky z asijského trhu Ti asi taky nevyhovují, co? Myslím tím ty Suzuki, Daihatsu apod.

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (tadybyl) (19.8.2020 12:10) reagovat
bhee: prej centrálně řizená ekonomika, kde žiješ ;-)

Obrázek 'prumerne stari aut' Obrázek 'prumerne stari aut' (takyřidič) (19.8.2020 11:51) reagovat
GarryR: Myslíš VW Transporter? - psal jsem, že nechci dodávku ... Jestli to chceš explicitně, tak u nejmenší verze 165 mm na dýlku, 50 mm na šířku a 238 mm na výšku. Nezdá se to moc, nicméně v praxi to znamená, že při troše šikovnosti se s jedním nacpu do místa třeba po Oktávce nebo i30 apod., kdežto s druhým už ne. A nemám dva metry, už takhle se mi na střechu nakládá blbě (o fous menší kámoš musí brát loď vzadu a mě posílá dopředu), čtvrt metru navíc bych nedal.

Strana 1/2. 1 2 následující