Nalezeno 58 komentářů.


Přezdívka:
:-) :o)
:-( >-O
;-) :-D
:-P B-)
8-) :-*
:-/ |-)
=) :-O
Zpráva:
 
Padesátčtyři:
   


Odebírat

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (Serekrew) (10.12.2020 3:44) reagovat
aj tak: Bud to je na sekacce napsane, tenbo ten konkretni typ znaji, nebo jim prineses navod a nebo by si to meli vygooglit, protoze tu sekacku zkurvi, pokud nepotrebuje standardni olej. A treba v autoservisu objednavaji dily na auta na internetu uplne bezne. Prote pocitec je dneska asi tak luxusni zbozi, jako postel, zidle, nebo talir. I to vsechno je zbytne, protoze muzes sedet na base od piva, spat na matracich na zemi a jist polivku prazdnou konzervou od sardinek.

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (Skvělej Johnny) (8.12.2020 14:31) reagovat
K smyslu obrázku: Ok, sekl jsem se, nějak jsem v tom chvíli viděl alegorii na celkový stav státu. To mě ještě nemusíš nikam posílat, já to za ty tvoje "luxusní" počítače taky nedělám. :) Ano, působí to jen jako upozornění na moc propagandy nad lidmi, kteří nejsou ochotni přiznat si následky za svoje činy a věří tomu, že se o ně má stát (bez jejich vlastního přičinění) postarat.

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (Skvělej Johnny) (8.12.2020 14:28) reagovat
Tak sry, když pouhých 80% lidí něco zcela dostupného běžně každý den používá, aby mohli každodenně fungovat (tím myslím práci, školu, koníčky, zábavu, zjišťování informací, komunikaci a možná další), budem tomu říkat luxusní zboží. V pohodě, tato debata nemá smysl.

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (Kalda) (8.12.2020 14:23) reagovat
Skvelej Johny: tys nepochopil co to je informacni bublina na internetu. To je takovej krasnej algoritmus od googlu, fb a jinych firem kde ti je podle tvych preferenci ci zpusobu chovani podsouvan obsah, ktery by te mohl zajimat. A obsah ktery by sel proti tvymu gustu je minimalizovan, protoze proc bys na nej mel koukat a proto ho skoro neuvidis. Nejde o to ze jsou vsichni online ale o to co se komu ukazuje. Precti si treba tohle: https://wikisofia.cz/wiki/Informa%C4%8Dn%C3%AD_bublina

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (aj tak) (8.12.2020 13:34) reagovat
Serekrew: Představa, že si v servisu googlí návod k sekačce, aby tam podle toho lili olej, mi přijde jako z nějakého alternativního vesmíru ... A ten hypotetickej volič, ten je tady dneska, za 20-30 let už možná bude pod drnem - naposled Bureš nakupoval za 5 kKč hlasy důchodců. (Navíc, ne že bych tuto oblast kdovíjak sledoval, ale jsem docela přesvědčenej, že do 30 let ve vesmíru těžit nebudem, nebo aspoň ne tak, aby to mělo praktickej význam pro Josefa Vyskočila z Horní Dolní.)

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (aj tak) (8.12.2020 13:23) reagovat
Skvělej Johnny: Tož debata, tato její část, byla o tom, jestli je počítač zboží luxusní tedy zbytné či nikoliv. A o tom skutečně nerozhodují na ČSÚ - mimochodem, ta zbývající necelá pětina mi přijde jako docela vysoké číslo na to, jak to tu prezentujete ;-) (Sám bych tipoval tak 1/10). A co se obrázku týče, cituji: "A ty se máš furt stejně blbě." Takže s nějakými kecy o "původním hesle ANO" můžeš jít do prdele, ten obrázek je přesně o životní úrovni chudých (kdo není chudý, asi se nemá blbě ...)

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (84e61bRP (8.12.2020 13:12) reagovat
Jasně, protože za vaše zbytečné a promarněné životy může Babiš, to dá rozum... (sarkasmus)

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (Serekrew) (8.12.2020 13:02) reagovat
aj tak: A zrovna se vzorky z sutru jsi strelil uplne vedle - ty te prave vytrhnou a hodne. Ne za mesic, nebo rok, ale za 20-30 let kvuli tomu bude patrne zradlo levnejsi a energie dostupnejsi. Na tech sutrech musime zacit tezit. Klicove je, ze je lip a problem je jenom jeden - ceny bydleni. Takze se muzeme soustredit jenom na jeho reseni. Priklad i s cisly: http://dfens-cz.com/jak-nam-urednici-prodrazuji-bydleni/

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (Serekrew) (8.12.2020 12:49) reagovat
aj tak: Faktura ze servisu na sekacku funguje na papire uplne stejne. Ale asi by te nasralo, kdyby ti do japonske sekacky nalili 10W40 "protoze ten patri do vsech sekacek" a ta se za hodinu zadrela jenom kvuli tomu, ze se na internetu nekoukli po navodu a jaky tam spravne patri olej. K tomu jsou pocitaci. Na faktury sere pes. Nikdy jsem netvrdil, ze extremni zdrazeni bydleni neni problem - je a veliky. Dela to premira statni regulace.

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (Skvělej Johnny) (8.12.2020 12:19) reagovat
Tedy, že bude líp všem a to jen tím, že se peníze dostanou tam, kam se dostávat mají. Bez rozkrádání, bez penězovodů do soukromých firem, bez melouchů na podezřelých st. zakázkách a dotacích.. O tom bylo to původní heslo hnutí ANO.

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (Skvělej Johnny) (8.12.2020 12:16) reagovat
Ale debata se odchýlila někam úplně jinam. Zmiňuješ, o čem byl obrázek. Obrázek vůbec původně nemluvil o životní úrovni "chudých." Babiš nastupoval do politiky tak, že vymetl pravicové voliče. Ti se o svoji životní úroveň umí postarat i bez cizích peněz. Když neumí, jdou často k levici, ta se stará o dávky (to je standardní rozdělení platné minimálně před dobou ANO). Heslo původně cílilo na to, že líp bude ve STÁTĚ, tedy že dojde k napravení toho, jakým způsobem se nakládá s veřejnými prostředky.

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (Skvělej Johnny) (8.12.2020 12:13) reagovat
A aby debata nebyla nekonečná, tak tedy sáhnu po zdroji já - https://www.czso.cz/csu/czso/internet-pouziva-pres-80-obyvatel-ceska A to jsou jen domácnosti. Bublinou se stává offline ať chceš nebo ne. :)

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (Skvělej Johnny) (8.12.2020 12:07) reagovat
"Například na podzim jsem dával sekačku do servisu.." - zkontroluj si závěry svého pozorování, spíš to zní, jako by v bublince existoval ten servis, ne já. Drtivá většina všech možných servisů (o více než jednom člověku) je dneska na netu. I můj tatík maily používá. I moje požehnaně téměř stoletá babička používá (omezeně) počítač, aby viděla svoje pravnouče. Buď realista, internet (a přístup k němu počítačem) je stejně rozšířená, nezbytná a běžná věc jako spalovací motor. V bublině jsou lidé bez kompů.

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (aj tak) (8.12.2020 9:39) reagovat
Chci říct, já nepopírám, že po krizi 2008 nastalo nějaký oživení atd., ale obrázek je o běžným voliči. Toho nějaký makroekonomický ukazatele nebo věci, jako že jsme zas o kus dál ve vývoji a žaponci si přivezli vzorky z nějakýho kosmickýho šutru, vůbec nevytrhnou. Mně se třeba za tu dobu zdvounásobil plat, ale náklady mi taky značně vzrostly, a to, že mě nyní litr paliva přijde v přepočtu k platu jen 60% toho, co tehdy, mi neumožňuje jezdit na víc dovolenejch apod.

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (aj tak) (8.12.2020 9:31) reagovat
Serekrew: Benzín si dej do stejný škatulky jako "specifické" zlato, tam cena též nemá mnoho společného s obecnými ekonomickými pravidly. Tak naokraj :-) Jinak ta "téměř jediná" věc je právě ta podstatná. Když někdo dal v minulosti třeba 60% příjmu za základní potřeby a dnes třeba 80%, z toho velkou část za bydlení, tak je mu k hovnu, že si z těch 5 kKč, co mu zbudou, dnes koupí mnohem výkonnější počítač než před devíti lety, notabene pokud si třeba mezitím pořídil děcko a musí ho živit a šatit a vůbec ...

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (aj tak) (8.12.2020 9:20) reagovat
Ach ty sociální bubliny ... těžko se v diskusi na Internetu vysvětluje, že spousta lidí žije celkem spokojeně offline, že oni i jejich firmy se bez počítačů obejdou. Jenže já to v praxi vidím - například na podzim jsem dával sekačku do servisu, kde všecko vypisujou hezky ručně. Jsem zvědav, co teď budou dělat s EET ...

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (Serekrew) (8.12.2020 8:44) reagovat
Skvělej Johnny, PaulZy: Zorryjako, ale pocitac je dneska naprosta nezbytnost - v Maslowove pyramide hned nad jidlem, pitim a strechou nad hlavou. Kram za tisicovku z bazaru bohate staci k tomu, aby clovek ziskal pristup k navodum, receptum, wikipedii, sbazaru, annonci (kdyz necu kupuju, koukam se nejdriv tam, nez shanim nove), eshopum, recenzim, informacim. Pokud je nekdo "tak chudej, ze nema pocitac", tak je bud naprosty kokot a nebo ma pravidelne hlad a neni to proto, ze penize propil, nebo prohral.

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (Serekrew) (8.12.2020 8:39) reagovat
PaulZy: Sluzby jsou trosku problem - jak porovnat dobu, kdy sluzba nebyla s dneskem. Ale jejich vyhoda je, ze je clovek nemusi vyuzit, kdyz mu prijdou moc drahe, takze samotnou existenci sluzby nic neztraci. Zmena prace je jedna vec (jinak cloveku nepridaji), ale zmenit se daji i jine veci - nevyhazovat jidlo, koupit spotrebice, ktere setri energii, vyuzit co se nabizi (svetlo a teplo slunce, destova voda).

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (Serekrew) (8.12.2020 8:36) reagovat
Kdyz si porovnate vyvoj cen temer jakehokoliv zbozi, ktere se nemeni (chleba, benzin, mleko, zlato, talire; nikoliv pocitace a auta), tak ceny v porovnani k platum dlouhodobe klesaji. Zrovna ted zlato neklesa, protoze je dost specificke a jestli auta klesaji nebo rostou je otazkou na jak dlouhy casovy usek se koukame (od komunismu klesaji, ale v podledni dobe s ruznymi europitomostmi trochu rostou). Temer jedina vec, ktera zdrazuje je bydleni.

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (Skvělej Johnny) (8.12.2020 7:32) reagovat
Co se příkladů ze spotřebního koše týče, tam možná jsem mimo, to neumím posoudit a případně děkuji za korekci, faktem nicméně je, že kupní síla se zvyšuje (podívej se na staťák, kolego). Zároveň dík, žes nevyvrátil argument se zvyšujícími se službami, ty do živ. rovně taky patří.

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (Skvělej Johnny) (8.12.2020 7:29) reagovat
aj tak: to ty tvoje mladý roky musely bejt už hodně dávno, protože počítače už dávno žádný luxusní zboží nejsou. Pro jakoukoliv firmu je to naprostá nezbytnost (vedení účetnictví minimálně) a normální človíček se bez něj nepodívá třeba do banky. Nezaměňuj nezbytné zboží a první patro Maslowovy pyramidy, to bys zůstal s nezbytným zbožím jen "chleba-voda-dřevo na topení."

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (PaulZyRP (8.12.2020 2:34) reagovat
způsobem vyřešit potomstvo (ať už chtěné či nechtěné). Pokud to někdo nezvládá, ať už vinou vlastní nebo cizí (vč. smůly), tak se dostává do větších a větších sra***, až se může stát voličem kopie Nového Ruska.

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (PaulZyRP (8.12.2020 2:30) reagovat
Příp. ty 4 auta na průměrnou rodinu. Ale analýz na toto téma bylo už požehnaně. Stejně takových, co řešily, jestli byl Středověk staré dobré časy... jo, SNAFU bylo lepší než SNAFU za druhé světové nebo za Stalina. Obrázek ale cílil na úplně něco jiného. Když je člověk mladý, tak musí vybudovat kariéru v oboru, který jej bude bavit i na smrtelné posteli, vydělat si na důchod (jak v USA), třikrát nevyhořet a ideálně ještě každé 3 roky měnit zaměstnavatele. Nekupovat kraviny, investovat a nějakým záhadným

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (PaulZyRP (8.12.2020 2:22) reagovat
...přes televizní vysílání, na které se v novostavbách ani nepočítá (žádná anténa na neplacenou TV, žádný signál u okna). Jo, taky mám soukromý počítač, co není nejnovější, ač dělám v IT. Ale taky mám 4K monitor, nedávno upgradovanou grafiku, herní křeslo, přestože většinou na kompu dělám to samé, co na kapesním kompu, který se dá použít i na volání (dřív se tomu říkalo PDA, dnes Smartphone). Jen ten Rouming má nějakou cenzuru komentářů (bílá stránka po Odeslat) a navíc obrázky schovává pod reklamou

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (PaulZyRP (8.12.2020 2:17) reagovat
...která začne řvat, že se zleva něco řítí. Něco, co senzory na semaforu detekovali, případně Hasiči posílali do systému. Může to znít jako brojlery a bojlery, ale výroba je efektivnější a bezmyšlenkové profese se postupně ruší (nebo převádí na hladové zdi typu skladník Amazonu). Plnohodnotný počítač na Internet, YouTube, audio, video se dá pořídit za 3000 Kč. Internet v 90. letech taky vypadal jinak. Až někdy do roku 2010 - 2012 byla na YouTube potřeba dedikovaná grafika. Filmy a seriály se sledovaly přes

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (PaulZyRP (8.12.2020 2:10) reagovat
Nevím, jako ono se může zdát, že nezvedla, jenže ten vývoj tam je a na základě poptávky. Jedna věc je bytová krize, kterou zažívá EU i USA. Druhá pokrok v medicíně. Sice se může zdát, že rakovinu nahradí nano-replikátoři, ale pokud se zvyšuje průměrná délka dožití, příp. nevyléčitelně nemocní mohou žít plnohodnotný život? Případně k tomu IT: Dneska třeba proběhla zpráva, jak Hasiči vjeli na červenou a narazilo do nich auto. První se dá řešit technikou z dob CCCP, druhé by měla řešit aplikace, která začne

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (aj tak) (7.12.2020 22:11) reagovat
Skvělej Johnny: Ale abys nemusel dokládat ty slevněný lokomotivy, tak ti prozradím, že před těma devíti lety byla dobrá cena za *cukr* pod dvacku; okolo 2010 si včelaři dávali tipy, kde mají v akci za 16,90 apod. Dneska na Rohlíku 14,90, ale v Tescu nebo Kauflandu běžně pod 10 Kč. Bohužel ten spotřební koš je poněkud širší ... Já jsem dělal nějaký občerstvení, a na tomto malým košíčku to jen letos od jara udělalo asi 14%, a celkem za tři roky asi 22% (a to to dole drží ten chleba ;-)).

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (aj tak) (7.12.2020 22:00) reagovat
Skvělej Johnny: Nevím, kterou rychloškolu jsi studoval, ale za mejch mladejch let se v ekonomice slovo "luxusní" používalo pro zboží zbytné, takže kolega to použil zcela správně. Když budeš mít problém koupit pitnou vodu, tak si ty svoje "ekonomické disciplíny" asi dost přehodnotíš. Jinak nevim, v jaký bublině žiješ, ale máslo za 25 není už delší dobu, tvůj milovanej Rohlík má teď nejlevnější čtvrtku za 47,90 Kč. Jo, občas se v této relaci dá někde koupit polskej nebo německej šmejd v akci - občas, někde...

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (aj tak) (7.12.2020 21:48) reagovat
Pitizvik: Za prvý, nic takovýho jsem neřekl. Za druhý, jestli tě už jenom "děsí směr", tak předpokládám, že budeš ten (relativně) mladý, úspěšný, co si myslí, že to tak musí být pořád. Promiň, ale s takovejma je diskuse marná. Nicméně malou poznámku k tomu "proč" bych si dovolil - představ si, že ještě pořád jsou věci, co mě v práci baví, kvůli čemuž mě neláká konkurence, ač platí o polovinu líp. (Takže jsem dle místního kokota zle vychovaný trávíc již delší dobu na jednom "podhodnoceném" místě ...)

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (Skvělej Johnny) (7.12.2020 20:13) reagovat
sry, u počítače jsem chtěl napsat "luxusní," ne spotřební. :) Počítač samozřejmě tzv. zboží dlouhodobé spotřeby je.

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (Skvělej Johnny) (7.12.2020 20:09) reagovat
Dál bych mohl mluvit o službách. Jen před 10 lety si sotva někdo dokázal představit, že ráno stiskneš čudlík a odpoledne ti Rohlík nebo Alza někam doručí jídlo nebo klávesnici. Zdravotnictví a jeho úroveň, byť to stojí a padá s lidmi, se taky ohromným způsobem zvedá. To o životní úrovni nic nevypovídá, ty lokomotivo?

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (Skvělej Johnny) (7.12.2020 20:06) reagovat
Avenger: Tak sry, že jsem se na 512 znaků nepustil do makroeko analýzy. :-) Když už někoho poučuješ, tak označit počítač jako spotřební zboží je rovnou na nějakou vlastní ekonomickou disciplínu. :) Dál - byl to jeden příklad z mnoha. Chleba třeba nezdražil stejně rychle jako se zvýšily mzdy. Máslo se dlouhodobě drží kolem 25 korun, což je v porovnání se mzdou násobně méně než třeba za socíku... atd.

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (mrkevRP (7.12.2020 19:22) reagovat
Jen tak mimochodem, znám docela dost lidí kteří se nemají moc dobře a makají jako šrouby. Je to dost často výsledek výchovy minulého režimu. Pokud je člověk schopný a pracovitý, ale 30 let tráví na jednom místě v jedné fabrice kde je těžce podhodnocený a zároveň se bojí jakékoliv změny, tak mu teď moc nepomůže.

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (PitizvikRP (7.12.2020 17:46) reagovat
aj tak: upřímně mě trochu děsí směr, kterým přemýšlíš. vážně by se podle tebe měl mít skvěle každý? bez oheldu na to, jestli je tupý, líný, vyhořelý, geniální, cílevědomý, pracovitý... to už tady jednou bylo ne? trh práce je neúprosné místo, které ti nedá nic zadarmo.. nebo by alespoň mělo být. kdyby nebylo, proč by se ti schopní měli snažit, když hlupáci a lenoši budou hodnocení stejně? pokud si myslíš, že by ses měl mít líp, musíš si to urvat a dokázat to sám. nikdo za tebe bojovat nebude. proč by měl..

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (Avenger69) (7.12.2020 17:45) reagovat
Tak jestli někdo přirovnává životní úroveň k výkonu luxusního spotřebního zboží jako je počítač, tak to si snad zaslouží Nobelovku za ekonomii... :-D :-D :-D Jinak lidově řečeno: sice zdražil chleba, ale lokomotivy jsou levnější :-D :-D :-D

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (Serekrew) (7.12.2020 16:29) reagovat
aj tak: Kdy se chce, tak se da udelat ledascos i ve z tizenych podminkach. Vim az prilis dobre o cem mluvim :-(. Ale jinak spatne zdravi je proste smula - bod 2. - nekdy to nejde. Znam dost lidi, kteri zadny takovy problem nemaji, ale proste odmitaji svou situaci resit tim, ze neco zmeni, Neco zacnou delat jinak. Neco se nauci a podobne. A ohledne pocitacu - pred 8 lety jsem dostal od kamarada pocitac, ktery chtel vyhodit a slouzi. Podivej se po inzerci a bazarech - to je taky soucast toho "mit se lip".

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (Serekrew) (7.12.2020 16:24) reagovat
Skvělej Johnny: Ta matka samozivitelka mozna nepouzila mozek. A mozna mela jenom smulu na rodice a pak na na chlapa, se kterym mela to dite. Kdyz se bavis o milionech lidi, tak uz se stanou vsechny kombinace pruseru, co se stat muzou - to je proste statistika. A do toho mas jebnute ktrestany zakazujici potraty a nutici takovou holku presne do tohoto pruseru (nastesti ne u nas, ale Polsko, Irsko, USA ...).

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (aj tak) (7.12.2020 14:43) reagovat
Já neříkám "všechno", jen mě prostě sere, že sytý hladovému nevěří. Když je někdo mladej, zdravej, plnej energie, s výborným zázemím od rodičů (ať už genetickou výbavou, nebo tím, že mu zafinancovali školu a tak mimochodem ho sami naučili spoustu užitečnejch věcí), tak se mu to snadno pindá, co by kdo měl dělat, aby se mu dařilo, že jsou všichni akorát líný to udělat. A zas tak "minimální" to není, třeba deprese se v západní civilizaci týkají okolo 10% lidí.

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (aj tak) (7.12.2020 14:23) reagovat
Skvělej Johnny: Za 5 litrů jsem mohl mít stroj i před těmi devíti lety, a skoro bych řekl, že i za míň, když se podívám na starý účty. Ukaž mi, kde je to "mnohem levněji"? - Když se podívám třeba na Alfu, tak nejlevnější bedna a zdroj kolem pětikila. Motherboard MSI ~1200 a k tomu nejlevnější AMD proc za 2900 nebo Asushit za 1400 a Celer za litr, takže 2400. 4GB DDR4 za pětikilo, hadr za ~1100, kdybych to chtěl odpovídající době v SSD, tak 2500. 500+500+1400+1000+500+1100 = 5000

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (Skvělej Johnny) (7.12.2020 13:51) reagovat
Svalovat všechno na mentální nemoci je lákavé, ale neprojde to. Existuje jich hodně, ale zastoupení všech je minimální, navíc s mnohými se dá normálně fungovat. Já tou leností myslím stav mysli "Tohle mi stačí, víc se snažit nemusím, aby to moc nebolelo a já se nemusel vzdávat pohodlíčka" u úplně normálních zdravých lidí. Na nastavené koleje si zvyknou a když se o pár let později probudí, protože mají najednou větší potřeby než ve dvaceti, vlak jim pekelně rychle ujíždí.

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (Skvělej Johnny) (7.12.2020 13:48) reagovat
aj tak: Ale prodává. Pokud používáš kompa jen jako psací stroj, tak ho můžeš mít za 5 litrů úúúúplně postačující. V takovém případě můžeš mít výkonově stejný stroj jako dřív ale mnohem levněji.

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (aj tak) (7.12.2020 11:13) reagovat
Skvělej Johnny: Vyhoření byl jen jeden z mnoha příkladů, který jsou ještě místní borci jakž takž schopni pobrat a akceptovat, že něco takovýho existuje. Ostatní smáznou, jak ostatně předvádíš, coby "lenost", i když za tím může být kdejaká porucha. To je něco jako se sebevraždou, kdo si depresivními stavy neprošel, nebo aspoň není schopen akceptovat, že jeho vidění světa není jediné možné, tak bude do aleluja meldovat, jací jsou sebevrazi pitomci a že všechno se dá řešit.

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (aj tak) (7.12.2020 11:06) reagovat
Skvělej Johnny: Tak promiň, že nejsem třeba fyzik, abych si tu pouštěl nějaký simulace a ten komp využil :-p Ale jako lepší psací stroj mi ten výkon skutečně nic nedává, a klidně bych si koupil něco mnohem slabšího za míň peněz, ale to se prostě neprodává. Že mi to tu 99% idlí mi fakt životní úroveň nezvyšuje, mně nezajímá nějaká tvoje teorie, že je to výkonnější, tak je to automaticky lepší, mně zajímá, co mi to přináší navíc reálně.

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (Skvělej Johnny) (7.12.2020 10:56) reagovat
aj tak: v tomhle s tebou souhlasím. Ale je vyhoření skutečně ten jev, který převažuje? Nebo je za tím ve většině spíš tradiční lidská vlastnost - lenost, resp. lenost myslet? Tady nemám žádná data, kterými bych to podpořil, je to hodně pocitově (taky je to debata na roumingu, ne na sympóziu), ale podle mě je mnohem více líných lidí než vyhořelých. Zároveň ti, co vyhoří (taky mám takového kamaráda), se často oklepou a znovuzapojí, protože jsou cílevědomí a hledají aktivně cestu z toho stavu ven.

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (aj tak) (7.12.2020 10:47) reagovat
Serekrew: Premisu bodu dva je nutno aplikovat i na bod jedna. Musíš mít štěstí, že to jde i v tom "chtění". Někdo může chtít jak chce, a stejně hovno dokáže. Jedna věc jsou smutný případy typu že někdo s tím nářadím nadělá víc škody než užitku (při investování do akcií prodělá kalhoty etc.), ale mnohem horší jsou různý patopsychologický stavy. Vysvětluj někomu, koho přepad syndrom vyhoření, že má "chtít" - on třeba chce šíleně moc, ale prostě nemůže.

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (Skvělej Johnny) (7.12.2020 10:47) reagovat
aj tak: No, přesně jsi teď řekl, že ten komp má větší výpočetní kapacity než ten z devadesátek, přičemž platí stejná (reálná) cena. To znamená, že ti toho umožňuje víc. To znamená, že ti (v tomhle příkladu) vzrostla živ. úroveň. Že na lepším zařízení řešíš ty samé píčoviny jako před 10 lety (a stejně efektivně?) je tvůj problém a typický příklad toho, žes zamrzl a nevyužíváš svůj potenciál, potažmo potenciál toho počítače. (Ale ono to tak horké v reálu nebude, jen přeháníš kvůli efektu. :-) )

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (Skvělej Johnny) (7.12.2020 10:41) reagovat
Serekrew: Velkej souhlas. Ale v jednom bodě bych si troufnul upozornit na jeden takový nešvar dnešní doby. Matka samoživitelka bez střední je často stavěná do role oběti, které se to nějak stalo tak jako samo. Ale je to (často, ne vždy) typický příklad člověka, který (když jí bylo 16-18) neudělal ten základ, o kterém mluvíš - použít mozek.

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (aj tak) (7.12.2020 10:35) reagovat
Skvělej Johnny: Na TV nečumím, nemám ji, a hry pařím z devadesátek, takže je mi úplně jedno, na jakým hardwaru. A že ten komp, na kterým teď píšu tenhle blábol, má čtyřnásobek RAM a nevimkolikrát výkonnější procesor, než jsem měl před devíti lety, tak sorry, ale to fakt není růst životní úrovně, když na tom řeším ty samý píčoviny - růst by to byl, buď kdyby mi toho umožňoval víc (skutečně víc, ne že spotřebuje víc výkonu na "lepší" vykreslení), anebo kdyby mě v poměru k platu stál míň než ten předchozí.

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (Serekrew) (7.12.2020 10:24) reagovat
https://en.wikipedia.org/wiki/Welfare_trap Cesky a velmu zkracene - pokud pobiram nejake socialni davky (prispevky na bydleni, pridavky na deti a podobne) a ziskam privydelek, nebo lepe placenou praci a davky mi kvulitomu seberou, tak na tom musim byt lepe, nez predtim, jinak nemam motivaci v tom pokracovat. Ale timapdem nemuzu pokracovat dal a dostat ze z toho uplne. Takze se davky nesmi brat z niceho nic, ale postupne zmensovat.

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (Serekrew) (7.12.2020 10:21) reagovat
Na to, aby se mel clovek lip (poctive) potrebuje 3 veci: 1. chtit. Pouzit mozek. Pracovat. Investovat (nemusi to byt akcie - pro zacatek treba auto s levnejsim provozem a naradi se kterym se nauci opravovat svoje problemy levneji, nez privolani remeslnici). 2. Mit nejake to stesti, ze to jde - matka samozivitelka, kterou nikdy nechce zamestnat a navic nema dodelanou stredni skolu to asi nezvladne :-(. 3. zit ve state, kde to jde. Bez komunistu, bez welfare trap a podobne.

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (Jezepes) (7.12.2020 10:12) reagovat
Kdy ti to začne vrtat hlavou? Ve středu.

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (Skvělej Johnny) (7.12.2020 10:08) reagovat
Ad2- k "poctivě pracují" - záleží samozřejmě na tom, jak jsou ochotni "poctivě pracovat" na sobě. V ulici jsem se znal s klukem, kterej byl (na základce) chytrej, pálilo mu to, ale byl línej jako veš, takže nešel na gympl, protože by se musel učit. Maturu udělal na zemědělce na 5. pokus. Rodiče prachy měli, tam problém nebyl. Teď dělá v OBI. Nepochybuju, že si tam pohlídají, aby pracoval poctivě, ale na jeho nářky na to, že chce vyšší životní úroveň bych se ho zeptal: "A co pro to sám děláš?"

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (Skvělej Johnny) (7.12.2020 9:56) reagovat
aj tak: Nejspíš vzrostla, jen o tom nemáš ani páru. Na jakou se koukáš televizi a na jakou ses koukal před 9 lety? Na jakým kompu mastíš hry? I o tom je reálná živ. úroveň. Dr. str: bazén(y) nevlastním ani neprodávám. Asi nechápu tvůj bod (1). Ad2 - "doslova na hraně" jsou v tom často svým přičinením. Mnohdy vidím (tedy před koronáčem, kdy jsem je vídat mohl) naříkat kuřáky, notory atd, kteří by mohli svoji úroveň zvednout i nad to každodenní popíjení šesti kousků Na Růžku, kdyby jen trochu chtěli. :-)

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (Dr.Str.RP (7.12.2020 9:30) reagovat
(Skvělej Johnny) 1) Je vtipné, jak řešíš, že ti někdo závidí bazén, ale zároveň ty bazény musíš prodávat, takže tomu děláš reklamu, ale póvlu to ukázal Babiš. 2) Vůbec nevnímáš, že třetina lidí v tomhle státě jede doslova desítky let na hraně, a i když poctivě pracují, svou dovolenou tráví doma a vždy budou jezdit třikrát prodaným autě, pokud vůbec. 3) Dokud se líp mít nebudou, budou věřit té nejlepší slibotechně a nic s tím neuděláš, protože tobě už věřit nikdy nebudou. 8-)

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (aj tak) (7.12.2020 9:01) reagovat
Pivo: Tak já nevim, mezi jakejma lidma se pohybuješ ty, ale mně za těch 9 let reálná životní úroveň nijak nevzrostla, a po svojem okolí taky žádný zázraky nepozoruju (pokud to očistím o pár extrémů, jakože někdo šikovně prodal bitcoiny, když byly minule za 20 k$, a koupil si za to kabriolet). Třeba ceny za bydlení vyrostly rychlejš než průměrná mzda, a vůbec na celkovou inflaci mám krapet jinej názor než ČSÚ, který pořád mění spotřební koš jen aby jim vycházely hezký malý čísla.

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (Skvělej Johnny) (7.12.2020 8:49) reagovat
2) "Bude líp" bylo původně heslo, které ani tak nezahrnovalo životní úroveň lidí, ale neutěšený stav státního aparátu prolezlého mafií, lobbisty, poradci a jinou verbeží. Což je v dnešním měřítku naprosto k smíchu. :D

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (Skvělej Johnny) (7.12.2020 8:44) reagovat
1) U Babišovců je to něco jiného. Oni se chtějí mít líp než OSTATNÍ (a k tomu ani nehnout prstem). Je mraky lidí, který budou spokojeni v garsonce s paštikou k večeři, dokud jim neukazes, že někdo má dům s bazénem. Logicky uvažujícímu člověku, kterej nikdy nevstal z gauče, je jasný, že na dům s bazénem si poctivou prací vydělat nejde, ergo krádež. Měl jsem tu čest se zástupci elekotratu ANO. :)

Obrázek 'kdy uz bude' Obrázek 'kdy uz bude' (PivoRP (7.12.2020 8:13) reagovat
Jenže ono je líp. Babiš s tim samozřejmě nemá nic společného, on nezařídil že po období krize logicky následovalo období ekonomického růstu. Ale pokud chcete popírat, že nám vzrostla životní úroveň, tak se nedivte, až ten pičus zase získá 35%. Přesvědčujete lidi, kteří se objektivně mají líp, že se vlastně mají blbě.