Přezdívka:
:-) :o)
:-( >-O
;-) :-D
:-P B-)
8-) :-*
:-/ |-)
=) :-O
Zpráva:
 
Dvacetosm:
   


Odebírat

Obrázek 'cesi jdou do kaufu' Obrázek 'cesi jdou do kaufu' (SoudruhNapoleon) (5.3.2021 14:14) reagovat
Pro pamětníky, Uf atp. k tematu tzv. kapitalismus vs. tzv. socialismus. IMHO ideove tady, ani jinde z toho nic neni a nebylo. - Jen se vyzdvihlo par atributu, ty se pokrivily a vydavaly se za podstatu te ideologie. Zajimave srovnani fungujicich ideove vernejsich verzi kapitalismu a komunismu nabizi SF roman Ursuly K. LeGuin - Vyděděnec (The Dispossessed). A neprekvapi, ze ani jedno neni to prave. Ostatne ani Farma zvířat nevyzniva spatne jen pro tzv. socialismus, ale i pro ten kapitalismus.

Obrázek 'cesi jdou do kaufu' Obrázek 'cesi jdou do kaufu' (pamětník) (4.3.2021 23:59) reagovat
p.s. Ještě jak jsem si to po sobě přečet - nemůžu si odpustit vypíchnout tu brutální ironii, že systém, kterej zrušil Boha a byl na štíru s církví, si jako jednoho ze svejch hrdinů vyvolil hluboce věřícího. Tak nevím, jestli se tomu mám hystericky smát, nebo jestli v tom mám vidět nějaký hlubší záměr soudruhů, který prostě přebil to, že jako kněz to byl třídní nepřítel ...

Obrázek 'cesi jdou do kaufu' Obrázek 'cesi jdou do kaufu' (pamětník) (4.3.2021 23:38) reagovat
Uf: Já nevím, jak se tu mám vymáčknout, já v žádným případě nechci obhajovat popravu Horákový a jánevím z jakejch nesmyslů by mě tady ten kokot cyklista chtěl nařknout. Já si jen myslím, že z evolučního hlediska byl ten minulej režim dobře nastavená strategie, která selhávala na dvou věcech, a to za prvý že neuměla vyselektovat lidi v souladu se svýma potřebama, a za druhý že tady paralelně konkuroval jinej systém, kterej se krátkodobě dokázal prosadit, ale teď jde evidentně do ještě větších sraček ...

Obrázek 'cesi jdou do kaufu' Obrázek 'cesi jdou do kaufu' (pamětník) (4.3.2021 23:26) reagovat
Uf: No a když si dneska přečteš nějakou knížku, hm, tak váháš, jestli ten kladnej hrdina je vůbec kladnej. Neříkám, že je to umělecky špatně, ale otázka je, s čím se má čtenář ztotožnit ... Obecně potom ta jejich ideologie říkala, jak máš makat ku společnýmu prospěchu, aby se všichni měli dobře. A co máš dneska, heslo "co neurveš, to urvou jiní"? Poslechni si ten Miloušův vysmívanej projev, jak ta Zagorová je hodná holka - a srovnej si to s tím, co dneska blekotá Bureš. Vidíš ten rozdíl?

Obrázek 'cesi jdou do kaufu' Obrázek 'cesi jdou do kaufu' (pamětník) (4.3.2021 23:15) reagovat
Uf: A pokud se tato diskuse motá ohledně toho, co bylo před revolucí - za mejch mladejch let byl vzor ten romantickej hrdina. Už tedy ne Rychlé šípy a Mirek Dušín, to samozřejmě nešlo neb Skaut byla ta zlá imperialistická organizace (sice Šípy skauti nebyli, no ale Jestřáb ...), ale p.o. Strážci byli to samý v bleděmodrým, ehm, totiž rudým, modrej život to jsou zas ti skauti :-) V trochu vzdálenějších fantaziích pak rudý gentleman Vinetou a podobně. A třeba kult supermorálního Husa tady zavedli komunisti.

Obrázek 'cesi jdou do kaufu' Obrázek 'cesi jdou do kaufu' (pamětník) (4.3.2021 23:05) reagovat
Uf: Nepotřebuju vidět někomu do hlavy, resp. vůbec řešit nějakou konkrétní osobu. Prostě to jde celkově do píče. Přečti nebo poslechni si třeba Koukolíka ... A nemluvím o tom, že za mlada byla tráva zelenější etc., mluvím o tvrdejch objektivních faktech. Věci, který psychošoustové sledujou stejnou metodikou už bezmála sto let. Nebo z jiný strany, máme celkem slušně zadokumentovanej rozklad Říma. Paralely jsou, co tehdy trvalo staletí jsme nyní zvládli v řádu desítek let.

Obrázek 'cesi jdou do kaufu' Obrázek 'cesi jdou do kaufu' (Uf) (4.3.2021 14:52) reagovat
pamětník: Podle mě to není věc optimismu či pesimismu, ale uvědomění si faktu, že pachateli do hlavy nevidím. Což navíc umocňuje fakt, že v "globálním" světě nelze ani bezpečně určit pravého pachatele/vládce, natož jednoznačně odhalit jeho skutečné úmysly. O tomto lze maximálně tak "konspirovat". Navíc je známo, že tvrdost útoku většinou koresponduje s urputností obrany. Pokud si napadení zvolí raději otroctví než smrt, tak to z útočníků lepší lidi nedělá.

Obrázek 'cesi jdou do kaufu' Obrázek 'cesi jdou do kaufu' (pamětník) (4.3.2021 14:22) reagovat
Přitom o Remdesivir, jehož účinnost tou dobou rozhodně nebyla prokázána tak, aby vyhověla požadavkům, které byly kladeny na důkaz účinnosti Isoprinosine, se tady doktoři málem rvali, na začátku se pomalu losovalo, který pacient bude vyvolený, že ho dostane. Jenže Isoprinosine stojí čtyři stovky, kdežto Remdesivir vyšší desítky tisíc, že ...

Obrázek 'cesi jdou do kaufu' Obrázek 'cesi jdou do kaufu' (pamětník) (4.3.2021 14:18) reagovat
Uf: No však neříkám, že nesouvisí, o tom byl právě ten příklad :-) A nesdílím tvůj optimismus, že by to bylo jen díky technice, ale naopak si myslím, že to jde ruku v ruce i s čím dál horšími úmysly. Dle cyklistovy teorie by teď lidi chcípali, protože plánované hospodářství nedokáže včas vyrobit lék. A reálně teď chcípou proč? Například o přínosu isoprinosinu se vědělo už v létě, proč se s ním neléčí resp. proč se nedělaly řádné studie, když iniciální pokusy byly kritizovány pro metodické nedostatky?

Obrázek 'cesi jdou do kaufu' Obrázek 'cesi jdou do kaufu' (456) (4.3.2021 13:52) reagovat
A kdo u sebe nemá telefon se zapnutou GPS lokací, ten si říká o průser takový, že tu GPS lokaci nedokáže zapnout, aby si zavolal záchranku. Protože když GPS lokaci vypne, tak si na zahradě zlomí obě nohy, obě ruce a udělá si otřes mozku.

Obrázek 'cesi jdou do kaufu' Obrázek 'cesi jdou do kaufu' (Pavel J.RP (4.3.2021 13:29) reagovat
ACAB-KTA-ASAP: A dalším důkazem, že teď je to lepší, že, je Vám i z kriminálu, ve kterém teď dle vlastního tvrzení nepochybně sedíte, umožňují přístup na internet a psaní na Rouming.

Obrázek 'cesi jdou do kaufu' Obrázek 'cesi jdou do kaufu' (Uf) (4.3.2021 13:22) reagovat
pamětník: Aha - tou "technologií" jsi měl na mysli používané metody a ne techniku používanou při realizaci. Jenže ony ty možnosti ovládání lidí s těmi technickými možnostmi souvisí. Pro nonstop šmírování všech bez technických prostředků bys musel mít na jednoho sledovaného (odhadem) jednoho fízla. A to je prakticky nerealizovatelné. Zjednodušeně řečeno: Pokud bude nastupující totalita horší než totalita minulá, tak to nebude díky horším úmyslům věrchušky, ale díky větším technickým možnostem.

Obrázek 'cesi jdou do kaufu' Obrázek 'cesi jdou do kaufu' (pamětník) (4.3.2021 13:03) reagovat
Uf: Promiň, ale nějak nechápu vztah tvojí reakce k tomu, co píšu. Odpovídám na to, co podle tebe "nevíme" - říkám, že život bude horší vzhledem k jiným technikám kontroly obyvatel. A na těch kamerách to fakt nestojí, to byl jen příklad. Že se používá nejlepší dostupná technika je jedna věc, ale opravdu chceš srovnávat sledování ambasády (a x dalších specifických úkolů) s plošným šmírováním a převýchovou, že nějaké soukromí je zlo, na které občan nemá právo a naopak se ho rád zbaví?

Obrázek 'cesi jdou do kaufu' Obrázek 'cesi jdou do kaufu' (ACAB-KTA-ASAP) (4.3.2021 12:48) reagovat
PavelJ: lzes, staci popravde napsat, ze cesti vojaci v Iraku jsou zoldneri, a jses stihanej. Napises, ze jsou to okupanti a ze jejich smrti nelitujes a jses terorista. A to pritom ti "vojaci" mucenim zavrazdili naprosto nelegalne drzeneho cloveka (na uzemi ciziho statu, vez jakychkoliv kompetenci), ktereho podezrivali z te smrti. To je terorismus jak vysity. Ale to je holt OK. Jak to jde ale dohromady s uctivanim Gabcika ale statni propaganda neresi.

Obrázek 'cesi jdou do kaufu' Obrázek 'cesi jdou do kaufu' (Uf) (4.3.2021 12:47) reagovat
Pavel J.: Nyní jsme de facto ve stavu stanného "práva". A během bolševického stanného "práva" byl na propustku i pohyb po obci: https://archivy.olomouc.eu/archivy/detail-archivalie/22837

Obrázek 'cesi jdou do kaufu' Obrázek 'cesi jdou do kaufu' (Uf) (4.3.2021 12:44) reagovat
cyklista: Tak tak. Pro řadové občany západních dříve demokratických států byla existence lidově "demokratických" států vlastně výhodou. Demokratické režim samy sebe profilovaly jako "lepší", takže si nemohly dovolit vlastní občany terorizovat tak masivně, jako to páchaly režimy lidově "demokratické." Současné režimy liberálně "demokratické" už tyto zábrany nemají.

Obrázek 'cesi jdou do kaufu' Obrázek 'cesi jdou do kaufu' (Pavel J.RP (4.3.2021 12:39) reagovat
Oprava překlepů: § 100; pisatelů

Obrázek 'cesi jdou do kaufu' Obrázek 'cesi jdou do kaufu' (Pavel J.RP (4.3.2021 12:38) reagovat
Sice se tenkrát směly překročit hranice katastru vlastní obce. Ale dneska, když někdo řekne nebo dokonce napíše něco nelichotivého o státu nebo jeho představitelích, tak si pro něj nepřijde Státní bezpečnost a nezavře ho za trestný čin pobuřování podle $ 100 tehdejšího Trestního zákona. Kdyby tomu tak bylo, tak většina pisatzelů z Roumingu by už seděla, akorát provozovatel by visel.

Obrázek 'cesi jdou do kaufu' Obrázek 'cesi jdou do kaufu' (cyklista) (4.3.2021 12:22) reagovat
Jasně, pamětník a jeho pohádky. Perestrojka se od stalinismu liší akorát v tom, že komanči pod tlakem sousedních demokratických států nevraždili lidi v tak velkých počtech a místo popravy některé lidi zavřeli, vyhodili z práce nebo aspoň donutili k emigraci. Ale na hranicích bolševici nechávali střílet lidi pořád a skalní komanči v listopadu 1989 vážně plánovali dobytí Prahy tanky. Ty perestrojko.

Obrázek 'cesi jdou do kaufu' Obrázek 'cesi jdou do kaufu' (Uf) (4.3.2021 11:16) reagovat
pamětník: Používání/zneužívání aktuálně dostupné techniky podle mě s konkrétním režimem nesouvisí. Vždyť skuteční komunisti taky používali soudobou šmírovací techniku - a to dokonce západní neboli nepřátelskou: https://www.idnes.cz/technet/vojenstvi/kamery-ve-sluzbach-statni-bezpecnosti-stb-agent-stb.A191030_125244_vojenstvi_kuz

Obrázek 'cesi jdou do kaufu' Obrázek 'cesi jdou do kaufu' (pamětník) (4.3.2021 11:03) reagovat
Uf: Když se podívám na Čínu, tak musím říct, že jednoznačně horší. A než někdo začne něco mlít o komunistech a medvídkovi Pú a jánevímočem, tak na to se fakt nedívám. Dívám se na technologie ovládání lidí. A ne, Čína v tomto fakt není "něco jiného, co se sem nikdy nedostane". Jestlipak optimista toto tvrdící ví, kolik, kde a s jakými schopnostmi, je kamer ve Velké Británii? A co u nás? Ví, proč najednou nevadí zakrývání xichtu rouškou, když se to vždy zakazovalo? A to ty kamery jsou ten nejmenší problém :-/

Obrázek 'cesi jdou do kaufu' Obrázek 'cesi jdou do kaufu' (Uf) (4.3.2021 10:21) reagovat
pamětník: Souhlas. Však on taky současný Velký reset je přelomové období, které je v principu srovnatelné obdobím bolševické kolektivizace. Za bolševické totality po tomto přelomovém období následoval "standardní" státní fašismus. To, zda bude život v poresetovém korporátním fašismu lepší nebo horší, než byl ve fašismu státním, zatím nevíme.

Obrázek 'cesi jdou do kaufu' Obrázek 'cesi jdou do kaufu' (pamětník) (4.3.2021 9:32) reagovat
Uf: No, tak nějak ... Uranové lágry jsme zrušili (mimochodem do počátku 60. let, takže fakt dost záleží, o kterém období se bavíme), ale s tím doživotím, ono když někomu zničí, co půlku života budoval, tak to už je taky "na furt". Nebo když někdo může dostat pokutu ve výši, ve který si běžnej plebs bere hypotéku na dvě třetiny svýho ekonomicky aktivního života, tak to je taky doživotí - nemít rodinu, tak to radši odsedět deset let v krimu než třicet let dřít a bejt ve finanční tísni, to radši bejt bezďák...

Obrázek 'cesi jdou do kaufu' Obrázek 'cesi jdou do kaufu' (pamětník) (4.3.2021 9:18) reagovat
bohyn: Hele nechce se mi to dohledávat, ale myslím si, že je to zhruba tak, že nejde o přírodní tok, ale o stavbu. A zatímco s přírodní vodou může ze zákona nakládat každej, tedy máš na ní právo plavby, tak o stavbě rozhoduje vlastník, resp. správce. To se řešilo třeba u jezů, že se smí splouvat jen se souhlasem, přičemž to, že je na něm vybudovaná (vorová nebo sportovní) propust se považuje za implicitní souhlas. Fotky nic neznamenaj, jezdí se toho spousta i přes explicitní zákazový cedule ...

Obrázek 'cesi jdou do kaufu' Obrázek 'cesi jdou do kaufu' (Uf) (4.3.2021 8:57) reagovat
pamětník: Ano - kdo poslouchal všechny rozkazy z ÚV včetně "dobrovolného odevzdání majetku" a držel hubu a krok, tak v kriminále, gulagu či na šibenici neskončil. Což v lehčí formě platí i pro dnešek, ne? Doživotní tresty, uranové lágry a justiční vraždy za "protirežimní činnost" ale zatím opravdu nepadají. Kdo poslouchá všechny rozkazy z ÚV a nechá se připravit o živobytí bez odporu, žádný flastr nedostane. To, že jsou rozkazy z ÚV v mnohém odlišné, nehraje roli.

Obrázek 'cesi jdou do kaufu' Obrázek 'cesi jdou do kaufu' (pamětník) (4.3.2021 8:39) reagovat
Koukám, že primitivní antibolševik cyklista, kterýmu se zatemňuje při zmínce o socíku mozek tak, že nerozezná stalinismus od perestrojky, zase vylezl z nory :-D Zemědělec s "polem větším než předzahrádkou" nad 50 hektarů rozhodně rozkulačovanej nebyl, pokud dobrovolně (resp. "dobrovolně") zakládal JZD (a pokud se neznelíbil nějakýmu místnímu tajemníkovi, kterej by na něj "zakleknul"). Sice byly prázdný Sudety, ale kde bysme vzali tolik samot pro 30% obyvatel či kolik tehdy dělalo v zemědělství ...

Obrázek 'cesi jdou do kaufu' Obrázek 'cesi jdou do kaufu' (bohynRP (4.3.2021 8:13) reagovat
@pamětník pokud vim, tak Zlata stoka se dneska dneska smi jet, jen je pruser, ze klidne ""vychne" nekde uprosted, protoze se zrovna natpousti rybnik a o pak kilometru dal uz zase tece, protoze jinej rybnik upousti. Dokonce sem videl i najeky fotky ze splouvani, ale je to hodne dobrodruzstvi, protoze aktualni stav jentak nezjistis a klidne skoncis uprostred niceho, kam se autem pro lode nedostanes.

Obrázek 'cesi jdou do kaufu' Obrázek 'cesi jdou do kaufu' (P EPIC ULTRA KNEDLO VEPR) (4.3.2021 7:26) reagovat
Nejhorsi je, ze porno nebylo a nebo bylo jen tajne pasovany ze zapadu KURVAFIX >-O >-O >-O

Obrázek 'cesi jdou do kaufu' Obrázek 'cesi jdou do kaufu' (cyklista) (4.3.2021 7:15) reagovat
A jen drobné upřesnění pro B=znv: boty si člověk za socíku sice mohl jít koupit, ale v 90% neuspěl, protože neměli požadované číslo nebo zimní boty dostaly obchody na jaře, nebo podobně. Prostě centrálně plánované hospodářství.

Obrázek 'cesi jdou do kaufu' Obrázek 'cesi jdou do kaufu' (cyklista) (4.3.2021 7:11) reagovat
Jasně, pamětník zase perlí. Ty co rozkulačovali, ty se neměli nijak skvěle. Přeloženo do češtiny: zemědělcům s většími poli než předzahrádka před domem bolševici ty pole, dobytek, stroje, stáje, domy sebrali a vystěhovali je na rozpadlé samoty, přičemž povinnosti odvodů úrody a splácení dluhů těm nešťastníkům nechali. Jinak se měl na dnešní poměry podprůměrně každý, kdo uměl lhát, hrbit se a nedělal si problémy s morálkou. Největší morální svině (bolševici) se měli zhruba na dnešní poměry průměrně.

Obrázek 'cesi jdou do kaufu' Obrázek 'cesi jdou do kaufu' (Dr.Str.RP (4.3.2021 6:40) reagovat
Když jedu do práce, nejsou nikde. Když jedu z práce, tak jich pět postává u auta a kafraj. Jezdím přes krajskou čáru každý den, papíry mám v pořádku a nezastaví mě a nezastaví. Kurvy.

Obrázek 'cesi jdou do kaufu' Obrázek 'cesi jdou do kaufu' (Bures=zmrdnadevsemi) (4.3.2021 0:38) reagovat
No rozhodne mohl clovek vychazet v kteroukoliv denni dobu, nemusel nosit nahubky, fizloznrdi na verejnosti nemlatili decka, clovek mohl cestovat po celem Cesku a navdavkem i Slovensku. Jakesovych kecu nebylo tolik jako Babisovych a meli vetsi smysl, mohl chlastat i na ulici, mohl si jit koupit na sebe obleceni a boty, mohl jit k holici se ostrihat, mohl si koupit papir a tuzku, mohl si partoubkamaradu zahrat fotbalek, atd atd...

Obrázek 'cesi jdou do kaufu' Obrázek 'cesi jdou do kaufu' (...-.-) (3.3.2021 23:40) reagovat
Parkujou na cyklostezce? Já vím, je to drobnost, ale přesně to zapadá do jejich statusu nedotknutelných polobohů.

Obrázek 'cesi jdou do kaufu' Obrázek 'cesi jdou do kaufu' (Prasohyjeník) (3.3.2021 23:33) reagovat
Jiný příklad: rok 1988, Pavel Wonka, pro režim osina v prdeli, chtěl se stát nezávislým poslancem, což snad údajně teoreticky tehdejší režim nezakazoval. Ale na rozdíl od L. Volného, který toho dosáhl a je dnes guruuem intelektuálně handicapovaných, Wonka skončil v lochu, kde ho masáží obuchem umrdal k smrti romský homosexuální násilník, ke kterému ho s tímto záměrem strčili. Lze dohledat. Dokonce je k tomu i lékařská zpráva od patologa z USA, kterým dovolili bolševici v rámci perestrojky provést pitvu.

Obrázek 'cesi jdou do kaufu' Obrázek 'cesi jdou do kaufu' (pamětník) (3.3.2021 23:33) reagovat
Jinak teda to se stalo v normalizačních sedmdesátkách. Ohledně toho, co píše kolega - po válce to bylo horší, protože to bylo po válce, jinak platí to jak pro koho - když někoho rozkulačovali, tak si samozřejmě nevejskal, stejně tak jako když někomu zlikvidovala úspory měnová reforma. Ale obyčejnej dělňas, co měl holou řiť tehdy stejně jako dnes, tím dotčenej nebyl, pro toho se situace naopak zlepšovala. A hodit dalších 20 let do jednoho pytle a říct, že to bylo jako teď, no, dost úlet ...

Obrázek 'cesi jdou do kaufu' Obrázek 'cesi jdou do kaufu' (pamětník) (3.3.2021 23:10) reagovat
Jak co, jak pro koho ... Nevim proč jsem si vzpomněl na historku, jak nějakej oddíl vodní turistiky z nějakejch obskurních důvodů jel Zlatou stoku, což se nesmělo (a nesmí). Skončilo to tak, že byli přistiženi, příslušníci všechny odvezli na základnu, do konce akce byli pod kontrolou, vedoucí dostali kartáč a pak v práci nějakou důtku či co. Dneska by je za to asi rovnou postavili ke zdi či co, ale protože trest smrti nemáme, tak podle pandemickýho zákona pokuta, kterou budou splácet třicet let ...

Obrázek 'cesi jdou do kaufu' Obrázek 'cesi jdou do kaufu' (Uf) (3.3.2021 23:01) reagovat
Prvních 10 let bylo ještě horších. Ty jsem naštěstí nezažil. Pak to bylo 20 let asi jako teď. A posledních 10 let to ušlo, protože bolševici plánovali sametový puč a snažili se účelovým uvolněním režimu nasbírat nějaké kladné body, aby neskončili po právu na kandelábrech.

Obrázek 'cesi jdou do kaufu' Obrázek 'cesi jdou do kaufu' (Roumen komunistaRP (3.3.2021 22:47) reagovat
Kdo si pamatuje socializmus? Bylo to tehdá stejné nebo lepčí?