Nalezeno 31 komentářů.


Přezdívka:
:-) :o)
:-( >-O
;-) :-D
:-P B-)
8-) :-*
:-/ |-)
=) :-O
Zpráva:
 
Padesáttři:
   


Odebírat

Obrázek 'elektromobilita v kostce' Obrázek 'elektromobilita v kostce' (brnonymousRP (14.3.2021 16:43) reagovat
Kde takhle jezdim? Normalne po okoli. Po ceste do prace mam sice takovej kopec jen jeden, ale pri ceste za tchanem a tchyni jich je asi 5, z toho u dvou vetsinou jedu v kolone bez plynu na ctverku (ostatni brzdi brzdama, nechapu proc, brzdim motorem). Spotreba? Spotreba vychazi jako prumer, protoze obcas jedes do kopce, obcas z kopce. Vychazi mi asi o dva a pul litru min, nez kolik ma mit papirove.

Obrázek 'elektromobilita v kostce' Obrázek 'elektromobilita v kostce' (gfdt67) (14.3.2021 15:12) reagovat
sakra, par let jsem tu nebyl, ale nektere veci se koukam nikdy nezmeni, mrdkev je porad kokot :D

Obrázek 'elektromobilita v kostce' Obrázek 'elektromobilita v kostce' (tulda70) (14.3.2021 11:04) reagovat
A Elon si nechal natočit BTC za 1,5 miliardy na vesměs uhelných elektrárnách. A planeta pláče, to, že to Elonovi dovolíme a nikomu to nevadí nám planeta jednou hezky vrátí.

Obrázek 'elektromobilita v kostce' Obrázek 'elektromobilita v kostce' (takyřidič) (14.3.2021 9:18) reagovat
torpor: Zrovna jednu "dvoutunovou luxury káru" mám, a dlouhodobě, s velkým podílem poskakování studený po městě, mám něco málo přes 8/100. Na dovče jsem se dostal na 5,9 - a to to nemám zrovna v nejlepším stavu a mám jen pětikvalt; známej s tímtéž (ale šestikvalt a upgradovaný motor) má průměr 5,7 a s karavanem na dovolenou 8,5 - zatímco ty elektromobily jdou srát, když maj něco táhnout ... Ano, nový to není, jestli se motor dusí filtrama a chcánkama xtý generace, tak zřejmě žere víc, aby to překonal ...

Obrázek 'elektromobilita v kostce' Obrázek 'elektromobilita v kostce' (RoflMaoRP (14.3.2021 8:49) reagovat
izak: Tak urciteee.... :-D

Obrázek 'elektromobilita v kostce' Obrázek 'elektromobilita v kostce' (izakRP (14.3.2021 2:57) reagovat
Ano uplne stejne je to i v CR, jen je to dale ... jak si myslite, ze privedete nedke na dalnici tolik Amper ??? ... ano diesel aggregatem ;-))

Obrázek 'elektromobilita v kostce' Obrázek 'elektromobilita v kostce' (mrkevRP (14.3.2021 1:44) reagovat
@torpor Prosímtě, reaguj na to co píšu a ne na to, co si sám vymyslíš.

Obrázek 'elektromobilita v kostce' Obrázek 'elektromobilita v kostce' (torpor) (14.3.2021 0:49) reagovat
takyřidič: Ochcávka v tdičku je legendární a po rovince rozehřátá dá i k těm 3, ale je to vyjímka jak blázen. V tom článku je srovnání přímo jednotlivjech tříd těch vozítek. Jak nový běžný kompakty s benzínem tak dvoutunový luxury káry s dýzlem se prostě pod 7 moc nedostanou. Většina automotive zákazníků po světě bohužel nemaj čecháčkovskej fetiš na to kdo se dostane po d1 na nižší spotřebu. Spíš je to o tom, že i v místech, kde by ev měly dostávat od spalováku jasně na prdel je to víc než vyrovnaný.

Obrázek 'elektromobilita v kostce' Obrázek 'elektromobilita v kostce' (torpor) (14.3.2021 0:37) reagovat
mrkev.. wat? Jaký kopce? Jakože ev se nevyplatí jezdit do kopce, protože? Pak už nikdy v průměru nepojedou z kopce? do pěti let pak všechny zůstanou na mt Everestu, nemaje kam dále ject aby se nevyplatili podle mrkvího vzorce? Co se tím proboha pokoušíš říct? Ad srovnání váhy - Tesla model 3 délka 4,7m, váha 1,6 t. Ochcávka 3 délka 4,7m váha 1,4t. Udělá váha dvou průmerných dospělých v čechách větší rozdíl než rozdíl efektivity spalováku a ev? P.S.: Těšíme se na další vzoreček bez kontextu!! ;-)

Obrázek 'elektromobilita v kostce' Obrázek 'elektromobilita v kostce' (takyřidič) (14.3.2021 0:28) reagovat
Vzhledem k tomu, že s ochcáfkou ftédéíčku se dá vklidu jezdit pod čtyři litry (mimoměsto, ta jejich nabíječka taky není uprostřed Sydney), tam mi přijde úsměvný, jak obhajujou tu centrálu, že pracuje efektivněji, když jim vychází 4,4-6 l/100. Nemluvě o tom, že bych měl jisté výhrady k metodice, pokud se řídí reportovanou procentáží baterie a ne reálným dojezdem na nabití s nějakou spotřebou nafty (ale třeba jsem to takhle v noci jen blbě pochopil ...)

Obrázek 'elektromobilita v kostce' Obrázek 'elektromobilita v kostce' (mrkevRP (14.3.2021 0:17) reagovat
@UFO A proč mi to píšeš? Je to reakce na Sirindiho reakci na "Elektromobil se vyplatí na jízdu po městě a když jedeš někam a pak zpátky nebo pokud jedeš na místo se stejnou nadmořskou výškou(rozdíl potenciální energie auta je pak 0)." Tj. žádná rekuperace. Vůbec žádná. Elektromobily bývají obecně těžší, např. Tesla S s 85kWh baterkou má i s řidičem 2,4 tuny. A ne, PRŮMĚRNÁ baterie nemá 98kWh, ale těch 80, protože běžně jsou auta vybavena 60 až 100kWh.

Obrázek 'elektromobilita v kostce' Obrázek 'elektromobilita v kostce' (rasasakRP (14.3.2021 0:12) reagovat
No nevím jak to mají ostatní elektro-auta, ale treba Telsa se tou Tatrou písku hasit naopak vůbec nesmí ... místo toho se má použít několik tun vody pro ochlazení...

Obrázek 'elektromobilita v kostce' Obrázek 'elektromobilita v kostce' (UFO) (14.3.2021 0:04) reagovat
@mrkev Rekuperací se vrátí při praktickém testu 61.8% energie ( https://teslamotorsclub.com/tmc/posts/1784364/ ). Auto má 2 tuny, ne 3. A baterka má 98kWh. Takže jedním 100m kopcem ztrácíš 0.24% (a ne 1%).

Obrázek 'elektromobilita v kostce' Obrázek 'elektromobilita v kostce' (mrkevRP (13.3.2021 23:48) reagovat
@SirIndy To není blábol. Dostat 3tuny železa o 100m výš vyžaduje Ep = mgh tj. Ep = 3000*9,81*100 = 2,94MJ. Protože 1J = 1W * 1s tak na to potřebuješ 817,5Wh. Průměrná baterie má tak 80kWh. Na každých 100m převýšení tak ztrácíš 1% z dojezdu.

Obrázek 'elektromobilita v kostce' Obrázek 'elektromobilita v kostce' (H2SO5RP (13.3.2021 22:50) reagovat
brnonymous: a kde to takhle jezdíš? Pokud dole kopcom jedeš za nula (předpokládám zařazená pětka a rychlost 90 km/h, něco jako jeřmanickej krpálek, jinak se o tom nemá smysl bavit), kolik si to v takovém kopci vezme cestou nahoru opět rychlostí 90 km/h, a kolik je potom průměrná spotřeba pro obě cesty?

Obrázek 'elektromobilita v kostce' Obrázek 'elektromobilita v kostce' (Sight) (13.3.2021 22:37) reagovat
Ano, opotřebuje. Akorát nevím proč by se měla při nabíjení dieselagregátem opotřebovávat rychleji než při jiných způsobech.

Obrázek 'elektromobilita v kostce' Obrázek 'elektromobilita v kostce' (brnonymousRP (13.3.2021 22:11) reagovat
Baterka se opotrebuje dobijenim? To jsou mi veci...

Obrázek 'elektromobilita v kostce' Obrázek 'elektromobilita v kostce' (AtlantisRP (13.3.2021 22:01) reagovat
brnonymous: To nabíjení baterky ve spalováku je strašná hovadina co neušetří vůbec nic (odhadem tak litr paliva za 5let), jen zvyšuje opotřebení baterky...

Obrázek 'elektromobilita v kostce' Obrázek 'elektromobilita v kostce' (brnonymousRP (13.3.2021 21:52) reagovat
Yyyyyy - Cim to jezdis? moje auta pri jizde z kopce nezerou nic (no dobre, to jedno s karburatorem ano) a dobiji baterku, ktera pak pri jizde po rovine potrebuje min dobijet a o park papek se snizi spotreba. Ale hlavne jsem dojel na jeden zatah za jeden den z jizni Moravy do stredni Anglie, kdyz jsem potreboval

Obrázek 'elektromobilita v kostce' Obrázek 'elektromobilita v kostce' (Yyyyyyyyy) (13.3.2021 21:41) reagovat
UFO: Ty asi v aute nemáš zobrazenie aktuálnej spotreby, že? Môj benzínový motor žerie dolu kopcom 3, v i"idealnych" podmienkach hore kopcom 30. Elektromobil to berie ešte dalej: dolu dostatočným kopcom sa nabíja, záporná spotreba.

Obrázek 'elektromobilita v kostce' Obrázek 'elektromobilita v kostce' (UFO) (13.3.2021 21:34) reagovat
@SirIndy Moc to neplatí, protože spalovací motory maj víceméně pořád stejný výkon, takže je jedno, jak rychle to auto jede či jestli jede do kopce apod., stále se cca 80% paliva akorát vyfoukne výfukem jako teplo. Elektromobily maj asi 90% efektivitu, ale malinkou kapacitu baterie v porovnání s nádrží, takže při pojíždění po městě se kompenze malá baterka EV neefektivitou spalovacího motoru, ale na dálnici je problém, že pak z tý baterky potřebujou sát opravdu hodně.

Obrázek 'elektromobilita v kostce' Obrázek 'elektromobilita v kostce' (barbucha) (13.3.2021 21:21) reagovat
re cyklista: Limitem této nabíječky není nádrž (není důvod, abys neměl stejnou jako je na benzince), ale celkem hodně nízký výkon (pouze 50kW). To efektivně přidává cca 250km/h. Počet bude odpovídat provozu - stejně jako na benzince tam můžou přidat další stání a tím znásobit počet odbavených aut. Navíc můžou mít výkonnější nabíječky. Každopádně rozdíl proti benzince je, že 90%+ nabíjení probíhá doma/v destinaci. Takže ani nepotřebuješ v konečném důsledku takovou kapacitu na cestách.

Obrázek 'elektromobilita v kostce' Obrázek 'elektromobilita v kostce' (SirIndyRP (13.3.2021 21:00) reagovat
mrkev: Co to je za blabol o kopcich? Spalovaci motor bude mit uplne stejne zvysenou spotrebu.

Obrázek 'elektromobilita v kostce' Obrázek 'elektromobilita v kostce' (mrkevRP (13.3.2021 20:38) reagovat
@no-X To je strašně zavádějící. Elektromobil se vyplatí na jízdu po městě a když jedeš někam a pak zpátky nebo pokud jedeš na místo se stejnou nadmořskou výškou (rozdíl potenciální energie auta je pak 0). Za těchto podmínek je účinnost tohoto systému výborná. Pokud ale pojedeš po dálnici do kopce, bude podstatně horší.

Obrázek 'elektromobilita v kostce' Obrázek 'elektromobilita v kostce' (cyklista) (13.3.2021 19:51) reagovat
Na běžné střední pumpě se vytočí, co vím, tak 10000 litrů paliva denně, to je 200 osobních aut po 50 litrech, na to ujedou minimálně 900 km každé, tedy celkem180000 km. Na té dieselelektrodobíječce, která má v nádrži tak 200 litrů, nabijete za den max 10 aut, která ujedou celkem tak 5000 km (pokud si nepustí klimatizaci a budou stíhat v tom horku chladit baterie).

Obrázek 'elektromobilita v kostce' Obrázek 'elektromobilita v kostce' (WTH) (13.3.2021 19:40) reagovat
Pokud někdo rychle nevymyslí jiný systém baterií, než ten současný a zeleným ekojebákům se splní jejich sen a elektromobilita začne stoupat, tak hlavně hasiči budou nadšený a na každý zásah u autohavárie sebou povezou tatru plnou písku aby mohli daný elektromobil řádně uhasit. Hlavně když se podíváte, jaká sorta pilotů se posledních 10 let pohybuje na silnicích.

Obrázek 'elektromobilita v kostce' Obrázek 'elektromobilita v kostce' (L0quch) (13.3.2021 19:34) reagovat
elektroauta maji spoustu vyhod oproti spalovacim motorum, ale ekologie to rozhodne neni.

Obrázek 'elektromobilita v kostce' Obrázek 'elektromobilita v kostce' (no-XRP (13.3.2021 19:14) reagovat
Spotřeba nafty na 100 km reálného provozu: 4,4 l. [odkaz] Takže i toto „drbání se levou rukou za pravým uchem“ je stále efektivnější než pohon dieslem v autě. Můžete s tím nesouhlasit, můžete proti tomu protestovat, ale to je tak všechno, co se proti tomu dá dělat.

Obrázek 'elektromobilita v kostce' Obrázek 'elektromobilita v kostce' (H2SO5RP (13.3.2021 19:13) reagovat
No, ano. Je to celé trošku jinak. Ten nápis "Nullarbor" na té dobíjecí stanici pozorného diváka zavede do australského outbacku, čímž se situace stává lehce složitější. A pro takovou nabíjecí stanici najednou existují důvody. [odkaz]

Obrázek 'elektromobilita v kostce' Obrázek 'elektromobilita v kostce' (Suuure) (13.3.2021 18:52) reagovat
Tak určitě.. dieselový generátor

Obrázek 'elektromobilita v kostce' Obrázek 'elektromobilita v kostce' (SirIndyRP (13.3.2021 18:42) reagovat
So green!