Odebírat | ||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (motyq) (25.4.2022 17:48) | reagovat | |
co na tom stojí 120k? Splátky na jachty ve Venice | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (mrkev) RP (19.4.2022 22:18) | reagovat | |
Tam bude něco tady takového [odkaz] | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (rowak) RP (19.4.2022 12:34) | reagovat | |
Pokud tam mají nějakou aspoň trochu slušnější termovizi, tak jen ta bude stát min. $2000, ale spíš více ... | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (--) (18.4.2022 11:02) | reagovat | |
godwin: Od kdy je CHDK ruský firmware a od kdy je založen na FreeDOSu? | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (MSG) RP (18.4.2022 1:15) | reagovat | |
Mrkev, ty vieš čo si, lebo zrovna porovnanie ceny diaľnic v ČR a SR v závislosti na teréne atď dostáva vážne trhliny, keď ideš po chorvátskej diaľnici pozdĺž pobrežia a vidíš nad tunelmi plakety kto to tam robil! Sú tam aj CZ/SK firmy a čuduj sa svete, v o dosť hornatejšom teréne to šlo lacnejšie, rýchlejšie a ceny sa dodatočne nenavyšovali... | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (MSG) RP (18.4.2022 1:08) | reagovat | |
Human, ty hovado, prečo dáš ink na newsfounded.com ktorý odkazuje na živě.cz? | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (Woyta) RP (16.4.2022 21:17) | reagovat | |
IOO: O tom mi povídej. V Současné práci jsme ve skříni vyhrabal tiskárnu Cube od 3D systems. Malá potvůrka se dvěma tryskami. Jenže filament cartridge s chipem a tryska byla součástí. Cartridge se posílali na "recyklaci" kdy resetovali čip a doplnili filament. Cena 2000kč za 400g čínského PLA a ještě mohla být dojebaná tryska. Takže modnutej firmware, upraveno pro tisk z cívek a na drobotiny jednoho oddělení ještě stačí. Na všechno ostatní máme farmičku jiných tiskáren. | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (mrkev) RP (16.4.2022 20:00) | reagovat | |
Sorry, já jsem už zapoměl, že jsi úplně retardovaný a že nemá cenu se s tebou normálně bavit. | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (BG) RP (16.4.2022 19:44) | reagovat | |
Ano, spravili novy cennik, pretoze prave tam boli predrazene, kde nie su tie faktory, ktore si ty spominal o par prispevkov nizsie. Robis sam to z coho ma obvinujes. Kym ja pisem o predrazenosti kvoli korupcii, tak ty do toho uplne odveci zacnes pisat o inych faktoroch. A nakoniec aj tak uznas ze mam pravdu, ze korupcia existuje. Tak neviem co ti na to mam odpisat. Diky za uznanie? | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (mrkev) RP (16.4.2022 19:38) | reagovat | |
To je taková tvoje klasika, nepochopíš point a dovymyslíš si můj argument. Ne, korupce v ČR je. Akorát je řádově nižší, než byla před dvaceti lety a situace se zlepšuje. Můj point je ale o něčem úplně jiném, o tom, že narozdíl od ruska u nás to prodražení není způsobeno korupcí. A k tomu tvému článku, kdyby sis to alespoň přečetl... Papírově zlevnili stavbu dálnic tím, že udělali nový ceník, který platil jen na úseky, kde nehrozily faktory, které výstavbu prodražují (chráněné oblasti, památkáři). | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (BG) RP (16.4.2022 19:30) | reagovat | |
Takze v mrkevuniverzu v CR nie je korupcia, rozumiem tomu spravne? A jakto ze podla teba neboli predrazene ked po kritike ich stat zlavnil o 25%? [odkaz] | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (mrkev) RP (16.4.2022 19:22) | reagovat | |
No ano. Jenomže to je přesně to, o čem píšu. Tj. problém jsou zákony, přístup a terén. Dám ti příklad. Kdy si ty kupuješ zimní bundu? Většina lidí to dělá někdy na podzim, když zjistí, že je ta stará špatná. No to jsou ale podobně předražené, protože nejvýhodnější je koupit si tu bundu někdy na jaře, když jsou výprodeje. Takové "předražení" je ale úplně něco jiného, než když odklepneš zakázku Frantovi a jeho stavební firmě, protože ti z těch peněz dá úplatek 1% na ruku. | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (BG) RP (16.4.2022 19:09) | reagovat | |
"Podle NKÚ jsou české dálnice zbytečně drahé. Průměrná cena jednoho kilometru je 416 milionů korun. Náklady na stavbu by přitom mohly být o pětinu menší. Ministerstvu chybí koncepce a stavby se neúměrně prodlužují, tvrdí také úřad." [odkaz] | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (mrkev) RP (16.4.2022 17:59) | reagovat | |
@BG Taková tvoje klasika, srovnávání nesrovnatelného. Jinak se dělají dálnice u nás a jinak třeba v tom Dánsku. U nás je zásadní problém s vyvlastňováním a se zákony na ochranu životního prostředí. Srovnání prosté ceny za 1km je a vždycky byl nesmysl, protože se neřeší náročnost terénu, podloží, u nás běžná stavba za částečného provozu, atd. | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (mrkev) RP (16.4.2022 17:56) | reagovat | |
@Stelkov Ne, CZ ani US army ten samý problém nemá. Minimálně ne v takovém měřítku a alespoň o několik řádů. Zvýšené ceny jsou v drtivé většině případů způsobeny nároky armády. Klasický požadavek, který to hodně prodražuje, je např. to, že chtějí 20letou garanci dodávání náhradních dílů. | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (BG) RP (16.4.2022 17:39) | reagovat | |
Podobne s cenami dialnic: [odkaz] A urcite to tak bude aj napriklad s IT zakazkami: [odkaz] | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (Stelkov) (16.4.2022 14:29) | reagovat | |
Ten rozdil jsou jachty ruskych oligarchu, to nechape jen uplny debil. Ted se podivej na CZ armadu a US armadu a koukni na ceny ~ ten samy problem | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (Human.) (16.4.2022 13:00) | reagovat | |
Tak tady se myslím nevede debata na téma proč i relativně běžná spotřební elektronika nestačí na levný průzkumný dron. Více než stačí, ostatně i ten druhý ukrajinský specialista to ve videu řekl i když ten první se tomu snažil posmívat. Spíš bych se na to díval z pohledu "co na tomhle vybavení za 3k $, sprací 10k $, stojí 120k $ ale nám to určitě vadit nemusí, právě naopak . | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (IOO) RP (16.4.2022 12:31) | reagovat | |
Aj 3D hobby tlaciarne vznikli z lacnych a dostupnych komponentov, ked komercne boli moc drahe. Filament bol v zaciatkoch len struna na kosacku na rozdiel od drahych specifickych a vendor-lock verzii. | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (Atlantis) RP (16.4.2022 11:48) | reagovat | |
Ten borec si dle mě myslel ty 3k USD jako na práci se sestavením. Plus k tomu ta kamera, motor, elektronika atd. Tak řekněme za 10-15k USD komplet by to byla férová cena s dostatečnou rezervou na vývoj, podporu atd atd | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (Human.) (16.4.2022 10:43) | reagovat | |
Jak uvnitř vypadá první ruský notebook se může každý podívat: https://newsfounded.com/slovakiaeng/the-first-russian-laptop-was-an-incredible-loser-you-wont-stop-laughing-when-you-look-at-its-parameters/ Sestava na úrovni cca bakalářky technické VŠ a provedení čistě v ruském stylu . A ta cena . I s dostupností to asi bude takové ruské. | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (Human.) (16.4.2022 10:38) | reagovat | |
A ti zmiňovaní holanďani vyrábí - výrobní linky. Základ na kterém to jde celé vyrobit. Tedy když by bylo jo potřeba tak se v EU udělají továrny, které tu ostatně jsou taky jen vyrábí spíš specialitky než masovou výrobu kvůli nákladům. Ale rusko dnes v použitelném objemu nemá vůbec nic.Umí sice navrhnout čip, ale neumí vyrobit ani linku ani čip samotný.Ještě že je tam tak silná komunita kolem klonů 8bitového ZX Spectra, to jsou počítače co fungují už 35 let tak je pravděpodobné že to ještě nějaký rok vydrží. | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (Human.) (16.4.2022 10:27) | reagovat | |
Hehe, víš, v reálu se procesory navrhují v USA/Taiwan/Čína a vyrábí Taiwan/USA/Čína. Čína je významný dodavatel mikročipů ale ne v té nejvyšší třídě, vyrábí staršími procesy. Nicméně by si vystačila sama.Rusko si není schopné vyrobit ani svoje zastaralé klony ARMu Bajkal a Elbrus, to jim donedávna dělali na Taiwanu a s tím je konec. A jak ruské radary s čipy co svět neviděl fungují jsme mohli vidět v kauze křižník Moskva, toho času na dně Černého moře. I proto jsou jejich drony na úrovni "co Aliexpress dal" | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (misil) RP (16.4.2022 1:33) | reagovat | |
teda lidi, ten Izak je ale kapacita, co? Jak ma o vsem prehled, to musi byt neskutecne vzdelanej frajer! Mel by kandidatovat na prezidenta CR!!! | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (godwin) (16.4.2022 1:31) | reagovat | |
Rusko ma urcite i spickovou optiku, v te byli vzdy dobri ... kdo vyrabi vojenske CCD chipy tezko rict, ja videl nejaky top model z Izrele a to je uplne mimo spotrebni relitu, za 10 let se to dostane do fotaku a nebudem se stacit divit, co vse je mozne ... asi to neni potreba ... jo a to ze se v armade krade a vse pro armadu je predrazene ... JASNE ZE JE. | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (godwin) (16.4.2022 1:28) | reagovat | |
Rusky 128bit CPU je jen pro armadu a je super bezpecny, je drahy diky male vyrobe a koupit lze jen velmi stary model, nejaci nadsenci z toho skladali svoje desky. Cely svte spoleha na CINU a zbytek Asie, kdyz dosly chipy na urovni nasich komunistických TESLA ... tak si je v EU ani nemeli kde vyrobit, dokazat by to dokazali, ale nemeli na to nikde linky, museli by vse stavet od nuly, vcetne najmuti lidi ... a v EU neni ani dostatek energie a nejsou ani lidi. | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (godwin) (16.4.2022 1:25) | reagovat | |
Ono nic nejde vyrabet ani v EU, Siemens etc. to zvládne RasberryPI chteli vyrabet v UK a nebo EU, nebot je to levnejsi nez v Cine 1 rok papirovani a pak jim rekli, dalsi nesmyslne EU podminky, zavolali do Ciny ze vse maji, ze to maji dat je do robota a do 14 dni meli protypy a do mesice uvolnili nekolik linek ... nejlkepsi na svte v CPU jsou Holandani a druzi jsou Rusove - voz jejich CPU z NitriduBaria, ktere USA nezvladlo, NB se pouziva i na 250GHz radary, tam jako povlak anteny ... maji top CPU | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (sdfgsdfgdsfgdsfdsfg) (16.4.2022 0:20) | reagovat | |
s tihmle bude mit i tank tak 4x4 pixely, je to uroven nejakyho krouzku modelaru z malomesta, jen to ukazuje jak moc je ten ruskej kolchoz v prdeli, jediny co tak dokazou je zasirat diskuze na roumenovi nakejma debilama | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (mrkev) RP (15.4.2022 23:30) | reagovat | |
Jo a udělat 74HC "cokoliv" je v ČR otázka týdne. (kdyby to někdo potřeboval). | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (mrkev) RP (15.4.2022 23:29) | reagovat | |
@ilfirin My nemáme problém si ty čipy koupit, rusové skoro dekádu jo. Jak je ale vidět, tak to neřešili vlastním vývojem, ale kupováním hobby věcí z aliexpresu. Co se týče české výroby, my jsme relativně malá zem. Přesto máme vlastní výrobu čipů, tranzistorů, kondenzátorů a hned několik velkých návrhových center, kde se ty čipy kompletně designují. | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (ilfirin) RP (15.4.2022 23:13) | reagovat | |
Tak ono je to s made in obecně těžké. Ve světě elektroniky, co udělám made in CZ? Kde seženu 74HCT cokoliv, procesory, odpory, kondíky ... jediná šance je si vyrobit plošňák v Pragoboardu, aby se tomu s přimhouřením očí dalo říkat made in CZ. Stějnětak, co čekali v tom dronu? Kov a smontování ai ruské bude, takže cajk ne? | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (Human.) (15.4.2022 23:11) | reagovat | |
Myslím že není tak zásadní že ty díly stojí 3k $, to je normálka cena. I kdyby to bylo 10k $ s prací a náklady na konstrukci. Problém pro rusy je, že na každé takovéhle průzkumné strace visí 110k $ na něčí bazén nebo Audi A6 v plné palbě... Použití levného foťáku je náhodou chytré protože když jste země pod sankcemi a chcete koupit profi vojenské kamery tak máte smůlu ale hobby foťáky pro turisty byste přece dovážet nezakazovali . Hlavní otázka je, jak dlouho tyhle drony budou vyrábět když jsou sankce. | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (mrkev) RP (15.4.2022 22:15) | reagovat | |
Jo tak ono to má HDMI konektor na kterém je "Honda", tak to fakt musí být hitech. Ty vole, ty vůbec netušíš o čem mluvíš | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (AKA_the_A) (15.4.2022 22:03) | reagovat | |
@mrkev: termokamera vhodná pro tohle použití rozhodně neni hobby kvalita, ani ji jako normální člověk nekoupíš kvůli exportním omezením, dle nápisu Honda a toho konektoru bych se nebál tipovat že je to náhradní díl do drahýho auta... Upřímě bych po borcovi chtěl aby postavil stejně schopnej či lepší stroj za deklarovanejch $3k, zvlášť když za to nekoupí ani většinu součástek. | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (BG) RP (15.4.2022 20:58) | reagovat | |
Vtipny na tom je ten typicky slovansky pristup (aj u nas to tak chodi), ze to stoji rovnako ako zapadne drony, ale napakuje sa na tom skorumpovany subdodavatel, ktory si na to najme par brigadnikov, ktori to v garazovej firme poskladaju z najlacnejsich komponent. | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (mrkev) RP (15.4.2022 20:00) | reagovat | |
@izak Ale hovno. Tohle nejsou průmyslové věci, tohle je hobby kvalita. Běž si "triskat" někam jinam. | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (godwin) (15.4.2022 19:59) | reagovat | |
Nebot jen USA si daji gumu na drzeni trisek raketoplanu a pak se divi, ze se jim to nedrive zahreje, kdyz je zima tak ztuhne a pak to cele ryhcle steri a vysype se ... a zpusobi to havarii raketoplanu. | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (godwin) (15.4.2022 19:56) | reagovat | |
Tahle vypada naprosta vetsina průmyslových desek ze stroju, da se to vyrobit levne, ale hlavne to vydrzi, coz moderni ultra mini veci nevydrzi ... uplne normlani litograficka deska plosnych spoju ... podivej se na dnestni IBM MAINFRAME, uvidis mega velke desky, hezky tezke, plne medi, vypada to jak za krale klacka, jak RISC 20 let zpet ... proc? protoze to musi fungovat a musi to jet pres 30 let, tyhle veci nekdy jedou fakt dos dlouho, ze jde o podminky provozu. | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (mrkev) RP (15.4.2022 19:29) | reagovat | |
@Argent Je to "vojenská technika" na úrovni výrobků lokálního elektrotechnického kroužku.A krásně to ukazuje, jak fungují západní sankce. | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (mrkev) RP (15.4.2022 19:27) | reagovat | |
@izak To jo, oni vyvýjeli pero co píše ve stavu beztíže, vzhůru nohama nebo pod vodou. Proč? No protože měli problémy s grafitem, který se při psaní uvolňoval z těch tužek. Tj. klasický případ, rusáci nevyřešili nic, akorát jim méně vadilo ohrožení posádky... | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (Argent) RP (15.4.2022 19:11) | reagovat | |
Já nechápu o co jde, chceš aby to lítalo a dělalo fotky, buď si něco koupíš nebo vyrobíš podle toho co je zrovna výhodnější | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (Bolemír Vonoklas) RP (15.4.2022 18:43) | reagovat | |
Přesně tak, AoE se taky vyhrává zástupem skirmisherů a pikemenů (dokud nedojde dřevo). | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (godwin) (15.4.2022 18:29) | reagovat | |
Ukazka Ruska, uz Stalin dokazal Nemecke nacky uzbrojit tim, ze selal levne shit tanky, nakonec i obstojne takny ... ale mel maximum dilu stejnych a zdilel je, vysledek byla levna vyroba, rychla vyroba a na bojisti zamenitelnost dilu z poskozenych taknu na jine modely | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (godwin) (15.4.2022 18:28) | reagovat | |
Amik1M USD na vyvoj kulickoveho pera ktere pise ve stavu bez tize, rus tam pouzje grafitovou tuzku. USA prodava i armadni predrazene srouby, vyvijeli by vlastni techniku ... proc CANON? protoze CANON jede na FreeDOS a to neni vse, Rusaci delaji specilani bootvaci FW pro canony a tak lze ze SD i nabootvat vlastni SW a vi presne jak canon funguje, proto vazali levnou cpro kameru, na to levne skolo 80/1.8 a vyresili to, co by USA kupovalo za 300.000 USD | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (pricmoudla) (15.4.2022 18:13) | reagovat | |
no amik to dela za mld. $ a rusak to koupi za 20K s hromadnou slevou, parada | ||
|
||
Video '"Unboxing" of Russian "Orlan"' (Wabbajack) RP (15.4.2022 18:06) | reagovat | |
Tipuju, že i to víčko na nádrži je z lahve coca-coly... | ||
|