Nalezeno 26 komentářů.


Přezdívka:
:-) :o)
:-( >-O
;-) :-D
:-P B-)
8-) :-*
:-/ |-)
=) :-O
Zpráva:
 
Osmdesátosm:
   


Odebírat

Obrázek 'problem flastenecvi' Obrázek 'problem flastenecvi' (i486RP (15.7.2022 16:23) reagovat
Kedysi dávno som videl v nejakom časopise, že BMW vyrobilo bicykel s automatickou prevodkou. Malo to absurdne vysoký počet prevodov a malý akumulátor na napájanie radenia. Argumentovali práve rovnakou kadenciou a záťažou, čo malo vyvážiť vyššiu hmotnosť.

Obrázek 'problem flastenecvi' Obrázek 'problem flastenecvi' (KaldaRP (15.7.2022 9:18) reagovat
crha: ale on nechce regulovat rychlost jizdy rychlosti slapani, on si chce slapat svym tempem at jede z kopce nebo do kopce (z kopce mu to bude rekuperovat do baterky a do kopce zas sosat energii z baterky) ale chapu ze pro tebe to je tezky na pochopeni, proc mit motorovou pilu, kdyz stejnou praci dokazes udelat i s rucni pilou

Obrázek 'problem flastenecvi' Obrázek 'problem flastenecvi' (Kajo) (14.7.2022 17:04) reagovat
Co to kurva je ???

Obrázek 'problem flastenecvi' Obrázek 'problem flastenecvi' (bohynRP (14.7.2022 16:57) reagovat
Doby tak na machrovani nekde na vystave, nebo v parku. Do terenu k hovnu, kdyz to potrebuje umejt po kazdym projeti louze.

Obrázek 'problem flastenecvi' Obrázek 'problem flastenecvi' (resitel) (13.7.2022 14:17) reagovat
vyhladit eu se vsemi poskoky v ceske republice 8-)

Obrázek 'problem flastenecvi' Obrázek 'problem flastenecvi' (Dr.Str.RP (13.7.2022 12:51) reagovat
(pan_Jaroslav_Crha_guru_IT) Asi ti nedochází, že většinou na kole jedeš pomalu ne proto, že by jsi chtěl, ale proto, že to nedáváš. Jasně, že když se na jednom procentu tratě stane, že potřebuješ jet pomalu, třeba když musíš jet za koňským povozem, tak přestaneš šlapat. Ale základní myšlenka je taková, že motoru pošleš tolik energie, kolik chceš a ne že jsi nucený valit silou.

Obrázek 'problem flastenecvi' Obrázek 'problem flastenecvi' (pan_Jaroslav_Crha_guru_ITRP (13.7.2022 12:31) reagovat
protože je to blbost. proč by jsi rychle šlapal když chceš jet pomalu? prostě stejně jak řetěz, šlapeš pomalu jedeš pomalu, šlapeš rychle jedeš rychleji, akorát tam není ten tvůj řetěz a rychlost se mění podle rychlostí šlapání.

Obrázek 'problem flastenecvi' Obrázek 'problem flastenecvi' (Dr.Str.RP (13.7.2022 12:26) reagovat
(pan_Jaroslav_Crha_guru_IT) A proč bych to měl sakra dělat, když chci stálou rychlost šlapání?

Obrázek 'problem flastenecvi' Obrázek 'problem flastenecvi' (pan_Jaroslav_Crha_guru_ITRP (13.7.2022 12:12) reagovat
Dr.Str., ano tento princip jsem pochopil ale nic ti nebraní rychlost regulovat rychlostí šlapání.

Obrázek 'problem flastenecvi' Obrázek 'problem flastenecvi' (Dr.Str.RP (13.7.2022 11:34) reagovat
Zajímavé to začne být v tandemu, kde jsou dva lidi, často jeden tahoun a druhý přizmrndávač. Spojít jejich generátory dohromady, takže každý si jede ve vlastním tempu a vlastní silou, ale ve výsledku vytvoří víc energie, než když šlapou synchronizovaně. Takhle by se dalo spojit třeba i víc kol za sebe jen tyčí atd.

Obrázek 'problem flastenecvi' Obrázek 'problem flastenecvi' (Dr.Str.RP (13.7.2022 11:31) reagovat
(pan_Jaroslav_Crha_guru_IT) Já vím, že občas je to těžké na pochopení, tak to trošku zjednoduším: Když jedeš z kopce, šlape se ti lehce. Když jedeš do kopce, šlape se ti na stejný převod těžce. Účelem je neřešit převod. Jenom si nastavíš, jak moc těžce chceš šlapat, takže kolo samo podle tvého výkonu nastaví rychlost. Jde o to, aby měl monotónní výkon třeba 100W a když ti narostou svaly, tak si upravíš vyšší zátěž, u které se nezapotíš, ale pojedeš rychleji.

Obrázek 'problem flastenecvi' Obrázek 'problem flastenecvi' (pan_Jaroslav_Crha_guru_ITRP (13.7.2022 11:18) reagovat
co máš furt s tou regulací? Šlapeš rychle, kolo jede rychle, šlapeš pomalu kolo jede pomalu, zastavíš a kolo brzdí jede setrvačností. Stačí pak potenciometr aby sis nastavil pro sebe jakou rychlostí chceš aby to jelo když šlapeš rychle a nebo šlapeš pomalu. Nic víc. Číňan to nevyrábí, protože není schopen takto přemýšlet. Ten by ti udělal ovládání přes smartfoun. To je na hovno.

Obrázek 'problem flastenecvi' Obrázek 'problem flastenecvi' (stevinoRP (13.7.2022 10:21) reagovat
Však v tom prípade treba zrušiť pedále a prevody, dať tam manetku a z elektického mopedu urobiť obyčajnú elektrickú motorku

Obrázek 'problem flastenecvi' Obrázek 'problem flastenecvi' (Dr.Str.RP (13.7.2022 10:19) reagovat
(žlutý bagr) Jako vynález bych to neprohlašoval. Je to jenom využití známého principu, který se používá jinde s přebytkem výkonu, jehož se běžnému cyklistovi nedostává. Že neexistuje nabídka, ale neznamená, že by to nikdo nevyužil. Když se bavíme o samostatném cyklistovi, je efektivita 80% velký úbytek. Ale mnohem zajímavější mi to přijde, když se to použije například v tandemu. Jinak ty články jsou pěkné, komerční a hlavně mimo to, co mám na mysli já.

Obrázek 'problem flastenecvi' Obrázek 'problem flastenecvi' (žlutý bagr) (13.7.2022 10:10) reagovat
Tohle, co se snaží "vynalézt" Dr. Str je snad odjakživa cíl všech elektrokol, ne? Nebo tedy alespoň já si taky ideální elektrokolo představuji tak, že by vše dělalo automaticky, já se o nic nemusel starat a šlapal pořád stejně, ať už jedu po rovince nebo do kopce. Alespoň čas od času se takové kolo objeví, ale je to asi stejně jak legit jako neustálé články o "zázračných" bateriích, které přinesou revoluci v mobilech, elektroautech atd. :-D https://t.ly/nWPI , https://t.ly/tya_

Obrázek 'problem flastenecvi' Obrázek 'problem flastenecvi' (mixiRP (13.7.2022 10:10) reagovat
tpb: Ono kdyby to byl dobrý nápad, tak už to nějaký číňan vyrábí ;-) Každopádně původní záměr v podstatě byl odstranit tu zpětnou vazbu (aby cyklista šlapal rovnoměrně podle toho jak si sám nastaví). A protože se jedná o elektrokolo, tak si ho může nabít doma a šlapáním jen průběžně dobíjet. Ono účinnost takového systému by mohla být řádově kolem 80%, takže by ani nemusel šlapat jako magor. Větší problém ale je ta regulace rychlosti jízdy.

Obrázek 'problem flastenecvi' Obrázek 'problem flastenecvi' (Dr.Str.RP (13.7.2022 10:02) reagovat
(mixi) Ano, PWM jsem měl na mysli. Rozdíl mezi odporovým a pulsním děličem znám a popravdě by mě odporový ani nenapadnul :-)

Obrázek 'problem flastenecvi' Obrázek 'problem flastenecvi' (Dr.Str.RP (13.7.2022 9:59) reagovat
(tpb) No to vim. Jde o to, aby to bylo co nejlehčí. Jsem zvyklý z horáku právě točit nohama vysoký otáčky, protože nejtěžší převod občas na silniční rychlosti nestačí. Zpětná vazba k prostředí mě nezajímá. Vlastně bych byl radši, když místo nohou schytá ráz motor. Ta základní myšlenka je ta, jestli optimální otáčky a odpor nohou ve všech situacích nebudou nahonec příjemnější a pohodlnější - tedy méně únavné. Plus by to mohlo mít bonus v jednodušší údržbě, protože bys nemusel čistit a měnit řetěz apod.

Obrázek 'problem flastenecvi' Obrázek 'problem flastenecvi' (mixiRP (13.7.2022 9:55) reagovat
Dr.Str.: Dělič napětí ne, ten slouží k regulaci napětí a ne proudu (proud reguluje jen jako vedlejší efekt), ale hlavně na něm jsou velké ztráty, protože ta "odregulovaná" část se vyzáří jako teplo. Tohle se typicky řeší PWM regulací.

Obrázek 'problem flastenecvi' Obrázek 'problem flastenecvi' (tpb) (13.7.2022 9:53) reagovat
Jako točit generátorem a hnát to na motor je osvědčená konstrukce třeba u lokomotivy, u kola by jsi musel vyvést zvlášť ovládání rychlosti a přišel by jsi o zpětnou vazbu a taky o práci celého těla. Ještě vyrovnávací akumulátor a máš v podstatě motorku na které budeš šlapat jako magor aby to trochu jelo.

Obrázek 'problem flastenecvi' Obrázek 'problem flastenecvi' (flokRP (13.7.2022 9:49) reagovat
@mixi: Jednoduše? =) Ale bylo by to dobré jako demonstrace účinnosti pohonu elektromobilů.

Obrázek 'problem flastenecvi' Obrázek 'problem flastenecvi' (karel (neprihlaseny)) (13.7.2022 9:49) reagovat
a dratenici nebudou mit co zrat

Obrázek 'problem flastenecvi' Obrázek 'problem flastenecvi' (Dr.Str.RP (13.7.2022 9:38) reagovat
(mixi) Stačil by na regulaci dělič napětí?

Obrázek 'problem flastenecvi' Obrázek 'problem flastenecvi' (mixiRP (13.7.2022 9:05) reagovat
Dr.Str.: To by šlo udělat celkem jednoduše... pedály by poháněly generátor, kde by elektronika odebíraným proudem regulovala odpor a pohon kol by byl čistě elektrický.

Obrázek 'problem flastenecvi' Obrázek 'problem flastenecvi' (Dr.Str.RP (13.7.2022 8:49) reagovat
Tohle asi nebude mít účinnost 95%, co? Popravdě jsem ale přemýšlel nad tím, jestli by šlo udělat "elektrokolo", kde by převod byl elektrický, takže rychlost by se automaticky přizpůsobovala výkonu cyklisty a ten by si jen nastavil odpor na generátoru. Cyklista by tak nemusel řešit řazení a zajímal by jej jen rovnoměrný výkon. A samozřejmě nějaká ta rekuperace jako bonus.

Obrázek 'problem flastenecvi' Obrázek 'problem flastenecvi' (MildaX_) (13.7.2022 8:42) reagovat
:-D