Nalezeno 30 komentářů.


Přezdívka:
:-) :o)
:-( >-O
;-) :-D
:-P B-)
8-) :-*
:-/ |-)
=) :-O
Zpráva:
 
Sedmdesátšest:
   


Odebírat

Obrázek 'groovy needle' Obrázek 'groovy needle' (anonykrysak) (2.9.2022 15:22) reagovat
Na obrazku neni nic o polarite :) Takze znova. Mono = (L+R) / sqrt(2) = x y = (L-R)/sqrt(2). pro snimace to mas pro +45 stupnu naklon (x+y) = L+R + L - R = L pro -45 stupnu to mas (x-y) = L+R-(L-R) = R (pro zjednoduseni jsem vynechal faktor 1/sqrt(2), zcela v duchu uvodni hodine ke QFT na manifoldech, kde bylo prednasejicim jasne receno "pro nas predmet c = G = h = 2PI = 1")

Obrázek 'groovy needle' Obrázek 'groovy needle' (PivoRP (2.9.2022 14:16) reagovat
Jinak mono záznam je skutečně stranový, jak píšeš. Což nás ovšem přivádí úplně na začátek a totiž k myšlence, že u záznamu na fotce součtu kanálů odpovídá svislý pohyb... kdybys chtěl, aby byl vodorovný, musel bys jeden kanál otočit :-D

Obrázek 'groovy needle' Obrázek 'groovy needle' (PivoRP (2.9.2022 13:59) reagovat
Už se do toho zamotáváme =) Já původně komentoval pohyb do stran / nahoru dolu, protože jsou důležité pro kompatibilitu s mono přenoskou. Chceš, aby slyšela oba kanály (L+P). Pak sem se pokusil o vtip "furt se tu hádáme, jestli mono je svisle nebo vodorovně, tak kdo chce ať si dle potřeby otočí fázi jednoho kanálu". Což nebylo pochopeno, navíc by se to muselo dělat při záznamu... do diskuze o uzemňování živého konce radši nebudu zabředávat :-O

Obrázek 'groovy needle' Obrázek 'groovy needle' (anonykrysaRP (2.9.2022 13:40) reagovat
ad přeslechy - nepleteš si trochu pojmy? Přeslech je pustím sinus do jednoho kanálu a měřím, kolik z něj vyleze z druhého. Bručení a další bordel je třeba z toho, že blbě zapojíš cívku tak, že uzemníš živej konec, zatímco zem dáš do vstupu zesáku. A rozdíl mezi signálem a zemí u cívky (která sama o sobě je symetrická) je třeba v tom, kam je připojený stínění... takže x a xG obecně není radno nedodržovat.

Obrázek 'groovy needle' Obrázek 'groovy needle' (anonykrysaRP (2.9.2022 13:36) reagovat
Pokud je v jednom repráku basa a v druhym kytara, tak to nikdo nepozná. Ale tuhle zvrácenou formu sterea snad už aspoň 50 let neudělá ani totálně zlitej zvukař kterýmu došlo hulení (tucky a další od fetek pro fetky nepočítám). Ale když máš normální klasickej zvuk, tak jednu stranu v protifázi pozná naprosto každej kdo není úplně hluchej. Si to zkus

Obrázek 'groovy needle' Obrázek 'groovy needle' (PivoRP (2.9.2022 12:45) reagovat
anonkrysa: bručet to začne, protože v tom svém předzesilovači máš přeslechy ;-) Kanál v protifázi pak skutečně nadělá paseku. Ale když zapojíš např. jeden reprák fázově proti druhému, nikdo to nepozná. O sluchátkách nemluvě.

Obrázek 'groovy needle' Obrázek 'groovy needle' (anonykrysaRP (2.9.2022 12:28) reagovat
Jo sorry tohle jsem četl špatně. Ale tys to napsat taky špatně a zmatečně :-) "můžeme prohodit dráty např. u pravého kanálu. Z dvojice L+P,L-P se stane L-P,L+P posluchač nic nepozná" - když prohodíš dráty u pravého kanálu, tak se stane sakra hodně, bude to v protifázi a to uslyší i hluchej. (plus to začne víc bručet, to jen tak na okraj)

Obrázek 'groovy needle' Obrázek 'groovy needle' (PivoRP (2.9.2022 9:55) reagovat
Já napíšu, že v zesilovači nemusíš nic sčítat a odčítat (protože přenoska dává levý a pravý kanál) a ty mi nasraně vysvětluješ ať už pochopim, že nemusím nic sčítat a odčítat, že je tam levý a pravý kanál.

Obrázek 'groovy needle' Obrázek 'groovy needle' (PivoRP (2.9.2022 9:50) reagovat
anonkrysa: no ale já to chápu, vim že oproti mono přenosce je stereo o 45 stupňů pootočená. Těmi součty a rozdíly jsem jen vysvětloval jak je to s tim "jeden kanál vodorovně, druhý do hloubky"

Obrázek 'groovy needle' Obrázek 'groovy needle' (anonykrysaRP (2.9.2022 9:46) reagovat
@Tezko: Mas pravdu, pak jsem nasel i dalsi, jsou 4 (a jak pises, 3 mely fakt krystalky). Uz je to nejaka doba :) @Pivo: Zadne L+P ani L-P tam elektricky neni, pochop uz to. V bazi {x,y} mas sice {L+P, L-P}, ale ty menice se davaj v 45 stupnich, coz ti da ciste L na jednom a ciste R na druhem (spocitej si to, nasobit vektory matici snad umis a SO(2) pro rotaci +-45 stupnu snad spocitas...). Navic tohle vzniklo uz v dobe elektronek, kdy operace "secist" a "odecist" opravdu nebyly tak snadne jak s operaky.

Obrázek 'groovy needle' Obrázek 'groovy needle' (Těžko) (2.9.2022 9:26) reagovat
Kdyby byl na výstupu přenosky součtový signál L+R a rozdílový signál L-R, tak by se v signálové cestě ("někde za přenoskou") musely používat nějaké obvody pro převod do běžného stereo signálu. Nic takového se ale nepoužívá. Výstup z přenosky se zapojuje na vstup RIAA korekčního předzesilovače - a ten nic takového neobsahuje.

Obrázek 'groovy needle' Obrázek 'groovy needle' (Těžko) (2.9.2022 9:15) reagovat
Přenosky nemají výstupy L+R a L-R. Mají úplně normální stereo výstup s oddělenými zeměmi. Levý kanál má L a LG, pravý kanál R a RG: https://www.vinylio.cz/tesla/zapojeni-magnetodynamickych-prenoskovych-vlozek-gramofonu

Obrázek 'groovy needle' Obrázek 'groovy needle' (Těžko) (2.9.2022 9:02) reagovat
anonykrysak: Špatný úhel fotky. Ortofon OM5 má opravdu 4 vývody tak jako snad každá magnetodynamická přenoska: https://www.gramofony-desky.cz/img_produkty/nejvetsi/3_1578758874.jpg 3 vývody mívají laciné/šmejdské krystalové přenosky. Tipuji, že to, že výstup levého a pravého kanálu magnetodynamických přenosek nemá společnou zem, je kvůli rušení a/nebo kvůli možnosti použít dual-mono předzesilovač.

Obrázek 'groovy needle' Obrázek 'groovy needle' (PivoRP (2.9.2022 8:59) reagovat
anonykrysak: nemusel si nic sčítat ani odčítat, to za tebe vyřešila sama přenoska. A pokud se nedohodneme co je nahoru a co do stran, můžeme prohodit dráty např. u pravého kanálu. Z dvojice L+P,L-P se stane L-P,L+P posluchač nic nepozná a všichni budeme spokojeni ;-)

Obrázek 'groovy needle' Obrázek 'groovy needle' (anonykrysak) (2.9.2022 8:48) reagovat
A pokud "stare mono" nemyslis +- zacatek minuleho stoleti, tak minimalne od valky urcite ne https://cs.wikipedia.org/wiki/Gramofonov%C3%A1_deska

Obrázek 'groovy needle' Obrázek 'groovy needle' (anonykrysak) (2.9.2022 8:40) reagovat
Pokud si pamatuju, tak ty draty byly tri. GND, L a R, odstatne kdysi jsem k tomu stavel zesilovac s TL072, to ze by se muselo scitat bych si pamatoval. BTW https://cdn.myshoptet.com/usr/www.hifimedia.cz/user/shop/big/43897-2_ortofon-om-5e-magnetodynamicka-gramofonova-prenoska.jpg?625de416

Obrázek 'groovy needle' Obrázek 'groovy needle' (trekker) (1.9.2022 21:30) reagovat
Stare mono desky meli zaznam do hloubky. Po uvedeni stereo se kvuli kompatibilite s mono zachoval souctovy signal do hloubky a rozdilovy do stran. Je jedno, jak je to geometricky usporadany uvnitr prenosky, na vystupu jsou 2 dvojice dratu pro L+R a L-R.

Obrázek 'groovy needle' Obrázek 'groovy needle' (vysoký komisár Alles Klár) (1.9.2022 21:16) reagovat
v přenosce jsou oba piezosnímače posazený šikmo symetricky. vibrování s jehlou nahoru-dolů dá do obou kanálů stejnej signál, žádnou stereoinformaci.

Obrázek 'groovy needle' Obrázek 'groovy needle' (mamanek) (1.9.2022 20:01) reagovat
karlovarska oplatka

Obrázek 'groovy needle' Obrázek 'groovy needle' (Hnidopich ORIGINAL!) (1.9.2022 19:41) reagovat
Neasi: TO byla puvodni parni verze.

Obrázek 'groovy needle' Obrázek 'groovy needle' (anonykrysaRP (1.9.2022 17:51) reagovat
Ne, je to přesně tak. Zmoněnej je stranovej, a u sterea se přidala stereo-informace (L-R) do hloubky. Kdo zná lineární algebru, tak po transformaci bází jsou opravdu L a R šikmé. (a důvodem je nestejná kvalita vodorovna a svisla)

Obrázek 'groovy needle' Obrázek 'groovy needle' (/kr) (1.9.2022 17:50) reagovat
toto je urcite dupla. a stara

Obrázek 'groovy needle' Obrázek 'groovy needle' (Neasi) (1.9.2022 16:49) reagovat
Meanwhile fotka z toho jak někdo dal na gramofon špalek a přehrává tam letokruhy.

Obrázek 'groovy needle' Obrázek 'groovy needle' (blmblmblm jiz byl 2.74231x nevakcinovan Roumenem) (1.9.2022 16:48) reagovat
Rusti vedci vymysleli magnetofon, kde deska stoji a hybe se do kruhu jen jehla, coz meni cely hodebni prumysl. Zavidte.

Obrázek 'groovy needle' Obrázek 'groovy needle' (haxorr) (1.9.2022 16:46) reagovat
ez ... jedna strana hybe s ihlou od stredu do lava a druha strana hybe s ihlou od stredu do prava

Obrázek 'groovy needle' Obrázek 'groovy needle' (PivoRP (1.9.2022 16:46) reagovat
Jo, kecám, je to naopak. Když se zvedne levá a pravá strana zároveň, projeví se to vertikálním pohybem, ale do stran se nic nehne. Když se jedna zvedne a druhá klesne, projeví se to pohybem do stran.

Obrázek 'groovy needle' Obrázek 'groovy needle' (Anjinsan) (1.9.2022 16:44) reagovat
Oba jsou stranové, principem je, že jsou pod 45°od osy - je to systém Westrex 45/45. Signál je navíc modulovaný, tzn. že je tam součet / odečet jednotlivých kanálů a tak se neprojevuje zvuk mezi L a P kanálem...

Obrázek 'groovy needle' Obrázek 'groovy needle' (Hawkix) (1.9.2022 16:38) reagovat
Je to přesně naopak.

Obrázek 'groovy needle' Obrázek 'groovy needle' (PivoRP (1.9.2022 16:36) reagovat
Vodorovný pohyb je dán součtem levého a pravého kanálu, pohyb do hloubky jejich rozdílem.

Obrázek 'groovy needle' Obrázek 'groovy needle' (Fbi) (1.9.2022 16:27) reagovat
Mel jsem dojem, ze jeden kanal je vodorovne a druhy se resi hloubkou? Cpt?