Odebírat | ||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (Kalda) RP (14.11.2022 9:27) | reagovat | |
celkove emise (vyroba + provoz) jsou pro elektroauta vyhodnejsi po najeti cca 225k km, pak je vyhodnejsi EV a vyslouzily baterky z aut lze pouzit jako stacionarni uloziste na nabijecich stanovistich [odkaz] | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (Mother of Donkeys) (14.11.2022 2:20) | reagovat | |
Atarian: pokud potrebujes jet autem kazdy den, tak potrebujes dvoje baterky, ale ty druhe muzou mit vetsi vnitrni odpor (stare clanky, co uz se do auta nehodi), nebo to muzou byt nesmrtelne NiCd Feraky. Systemove reseni by bylo mit moznost nabijet v praci, ale toho se je potreba nejdriv dozit . | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (Mother of Donkeys) (14.11.2022 2:12) | reagovat | |
Vidíš to jak Hurvínek elektrokoloběžku: Nevim, co maji delat solarni baroni, ale prece nejsem magor, abych v lete platil za elektriku, kdyz mam vlastni strechu a panely jsou levne. Odstavit jaderky na leto neni tak debilni, jak to vypada, protoze je potreba udelat nejakou udrzbu a vznikne mene jaderneho odpadu (i kdyz to asi casem vyresi spalatory). | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (Atarian) RP (13.11.2022 17:34) | reagovat | |
Mother: Jasne. A budeme jezdit jenom v noci, protoze pres den se bude nabijet | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (Vidíš to jak Hurvínek elektrokoloběžku) (12.11.2022 8:35) | reagovat | |
Mother of Donkeys: To jako že by solární baroni postavili ještě víc Občasných Zdrojů Energie, ze kterých by se nabíjelo v létě a jaderné elektrárny by se na léto odstavovaly? Na vymyšlení tohoto geniálního energetického konceptu jsi získal grant z Ukrajiny, EU nebo USA? | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (Mother of Donkeys) (12.11.2022 5:45) | reagovat | |
Zalezi na tom, z ceho nabijite. Pul roku v roce se da jezdit bez emisi uplne v pohode. A ta druha pulka by mela byt taky bez emisi na jadro, ale to zeleni curacci placeni Ruskem a nechapajici, jak funguje energetika nejak zablokovali. | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (Občan Y) RP (12.11.2022 0:16) | reagovat | |
Ten pan na obrazku ma problem s chapanim cestiny. Chudak. | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (HyperMAX) RP (11.11.2022 23:04) | reagovat | |
Tesla, auto na uhlí | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (Vidíš to jak Hurvínek elektrokoloběžku) (11.11.2022 21:39) | reagovat | |
Skutečně dobrý elektromobil je ten, který nepotřebuje ani chemické akumulátory ani dotace: https://www.youtube.com/watch?v=4rIsYNKNW_w | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (Vidíš to jak Hurvínek elektrokoloběžku) (11.11.2022 21:19) | reagovat | |
:.: Nic neotáčím. Stále tvrdím totéž. Umělá poptávka roste rychleji než přirozená. Ukončení umělé podpory vede k poklesu na přirozenou poptávku alias na pomalejší přirozený růst. Co přesně na tom nechápeš? | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (:.) (11.11.2022 20:57) | reagovat | |
Vidíš...: Tak si nalískej znovu, jak teď otáčíš s tím, že jsi přece o žádném nerůstu ani poklesu netvrdil. | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (oldguy) (11.11.2022 20:56) | reagovat | |
Pristi rok se v CR nainstaluje 10gwh solaru, ty elektroauta budou do par let opravdu vic eko. Hodne lidi si je bude nabijet doma a vubec nebude potrebny tahat kabely po cele republice. | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (Vidíš to jak Hurvínek elektrokoloběžku) (11.11.2022 20:28) | reagovat | |
Proč bych si měl lískat za uvedení faktu, že umělá poptávka roste rychleji než reálná? | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (:.) (11.11.2022 20:25) | reagovat | |
Nalískej si za tuhle argumentaci, dík. Jasně, že klesne, ale to neznamená, že neexistuje reálný základ, který by rostl. | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (Vidíš to jak Hurvínek elektrokoloběžku) (11.11.2022 20:10) | reagovat | |
Proti reálné poptávce nelze namítat vůbec nic, ovšem ta zatím moc neroste. Roste hlavně umělá poptávka podpořená dotacemi a/nebo restrikcemi namířenými proti autům se spalovacími motory. Ukončení podpory vždy vede k poklesu poptávky: https://www.e-flotila.cz/2022/01/10/cina-rusi-dotace-na-elektromobily-muze-to-otrast-celym-trhem/ | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (:.) (11.11.2022 20:01) | reagovat | |
S tím souhlasím, i reálná poptávka roste. | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (Vidíš to jak Hurvínek elektrokoloběžku) (11.11.2022 19:56) | reagovat | |
Něco jiného je ale šíření přirozeným způsobem na základě reálné poptávky a něco úplně jiného jsou politická centralistická nařízení jak v dobách vlády Kremlu. | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (:.) (11.11.2022 19:50) | reagovat | |
Tak benzinové pumpy taky nebyly přes den. A spousta škarohlídů tehdá říkala, že auta se nikdy nerozšíří. | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (blmblmblm jiz byl 2.74234161x nevakcinovan Roumenem) (11.11.2022 19:41) | reagovat | |
Ale tak ono to samozrejme jde. Akorat to budovani kapacity distribucni site bude stat tak jeden rocni rozpocet CR. Bez nej zustane elektromobilita jen veci par procent populace. | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (Vidíš to jak Hurvínek elektrokoloběžku) (11.11.2022 19:37) | reagovat | |
:.: Jít to samozřejmě může. Ovšem jedině tak, že akumulátory elektromobilů budeš využívat ve funkci "přečerpávacích elektráren", ze kterých budeš vykrývat propady výroby Občasných Zdrojů Energie. Neboli si na vlastní náklady pořídíš předražené bateriové úložiště na kolech, u kterého ti "chytrá síť" v zájmu spásy klimatu s prominutím zkurví akumulátory. Pokud tomu nevěříš, vyhledej si "Vehicle-to-Grid". | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (:.) (11.11.2022 19:28) | reagovat | |
Běhalo se do lékárny, pardon. | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (:.) (11.11.2022 19:23) | reagovat | |
Ne, mám vzdělání elektrotechnické, takže naopak vidím, že to může jít. Benziňákům to na začátku taky trvalo a nejdřív se pro benzín běhalo do elektrárny. Ta doba elektromobilů je na začátku, vstupujeme do ní; začátky jsou těžké, budoucnost nebude bez námahy, a Štreit mi může být u prdele, stejně jako jiní bajkaři. | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (Vidíš to jak Hurvínek elektrokoloběžku) (11.11.2022 19:09) | reagovat | |
:.: Jo tak ona logistika distribuce elektrické energie do nabíječek je úplně triviální. Zejména ve spojení s Občasnými Zdroji Energie. Ty budeš asi humanitní vzdělanec, že. Antropolog komixu nebo tak něco, že: https://streit.blog.idnes.cz/blog.aspx?c=332911 | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (blmblmblm jiz byl 2.74234161x nevakcinovan Roumenem) (11.11.2022 19:09) | reagovat | |
Logistiku distribuce u paliv nahrazuje problem s budovanim kapacity rozvodne site, ktera neni absolutne schopna dodat kapacitu potrebnou k nabijeni elektroaut pro vyznamny podil populace. Takze pokud nechces dobijet pres den z FV panelu, tak musis natahat nove draty a vymenit/dobudovat trafostanice. Bohuzel nulazavitovi zeleni dementi si vystaci s ideou, ze elektrina vznika v zasuvce. | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (Jauvajs) (11.11.2022 19:07) | reagovat | |
O skleníkovém efektu se učí desítky let a i tak se najdou popírači. Ale EU je v tomhle zlo z druhý strany a na to se ještě nabalujou filutové, viz soláry u nás & Němci halucinujou o 0,6 nabíječky na auto = totálně zmařený investice do stávajíci infrastruktury, páč jestli na to vůbec seženou měď, tak překopou celý města. Plus čísla - EU zakazuje spalováky, zničí prosperitu a Čína za stejnou dobu spálí tolik uhlí, že vliv úsilí EU v grafu zanikne. Tady nejde o ekologii, ani politiku. Ale o ideologii. | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (:.) (11.11.2022 19:05) | reagovat | |
Velké turbíny elektráren mají lepší výkon než spalovací motory v automobilech. Odpadá též složitá logistika s distribucí paliv. Bohužel jednozávitoví rádobyexperti si vystačí s výfukem v elektrárně. Tak prosím pořádně nadechnout, a šlukovat, dík. | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (Vidíš to jak Hurvínek elektrokoloběžku) (11.11.2022 18:25) | reagovat | |
Nahradit všechna auta autíčky na baterky by kromě jiného např. v ČR znamenalo vyrobit a distribuovat cca dvojnásobné množství elektrické energie než v současnosti. Postavit tolik elektráren a de facto kompletně předělat rozvodnou síť nejde ani rychle, ani levně, ani bez negativních dopadů na životní prostředí. O ekologické zátěži související s těžbou surovin pro chemické akumulátory a jejich následnou likvidací raději nemluvit. | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (Druhý z šesti) RP (11.11.2022 18:14) | reagovat | |
Jinak samozrejme nejde jen o auta. Ale je nad slunce jasne, ze je potreba smerovat k uhlikove neutralite, jinak si zadelame na mnohem vetsi problem, kvuli kteremu o svobodu prijdeme totalne. | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (Druhý z šesti) RP (11.11.2022 18:12) | reagovat | |
Vy chytrolini. Porad je to lepsi nez spalovaci motory. Hlavne, ze tady mudrcujete nad tim, kolik co2 je potreba na vyrobu elektriny a baterii a co takhle kolik co2 je potreba na vyrobu rafinerii? Tezbu suroviny? Kolik na vyrobu nafty a benzinu? Kolik na distribuci paliv na pumpy a vyrobu cisteren? (srovnej dlouhodobe s draty el. vedeni) a hlavne - je pro nas lepsi ve mestech vdechovat rakovinotvornej smog nebo prejit na elektro? Paka fakt… tak si zustante u spalovacich motoru… | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (jazykolomec) (11.11.2022 17:26) | reagovat | |
Scarabeus a další: Kdo tady nechápe jste vy. Autor to sice napsal stupidně, ale v principu má pravdu. Fajn, že si umíte ve slovníku najít, že "čistě" má i význam "výhradně" nebo "pouze" ... Tak proč se ze všech těch synonym používá zrovna to "čistě"? Podvědomé podsouvání funguje. | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (Jauvajs) (11.11.2022 17:20) | reagovat | |
ve skutečnosti: CO2 EU 9,6% celosvětových. Z toho doprava cca 25%, z toho silniční 70%, z toho osobní 60%. Tzn. kvůli 0,096×0,25×0,7×0,6= 0,01008 neboli 1% celosvětové produkce CO2 zmasakrujeme celý sektor a s tím i to, co dělá Západ Západem - individuální svobodu a mobilitu. Welcome in China feudalismu. https://www.europarl.europa.eu/news/cs/headlines/society/20190313STO31218/emise-co2-z-aut-fakta-a-cisla-infografika + https://www.enviweb.cz/120484 | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (Jauvajs) (11.11.2022 16:42) | reagovat | |
otevřelo se nebe a a 400 kg bateriový modul spadnul na zem, bez čínských uhelných elektráren ... | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (EL) RP (11.11.2022 15:36) | reagovat | |
To jediné, co ten obrázek říká, je, že EV nejsou problém, problém jsou ty uhelné elektrárny. To auto skutečně žádné CO2 nevypouští. To, že srovnává miniauto CitiGo s Enyaqem je už pak jenom taková třešnička na dortu. | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (Matej) (11.11.2022 15:32) | reagovat | |
CO2 sa predsa generuje aj pri stavbe danej elektrárne. Preto má CO2 aj atómkam či prečerpávačka. Prevádzka tiež produkuje CO2 - dovoz jadrového paliva. Údržba turbíny. | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (Hellgar) RP (11.11.2022 15:28) | reagovat | |
Autor toho výpotku je čistý kokot -> dobře se ráno umyl. | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (Scarabeus) RP (11.11.2022 15:10) | reagovat | |
Čistě elektrický - výhradně elektrický, pouze elektrický atd. Co na tom autor nepochopil? Úplně všechno. | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (majxik) RP (11.11.2022 14:55) | reagovat | |
Osobni automobilita neni ekologicka at jedete sami v aute spalovacim, elektrickem nebo treba na slapaci pohon uz to auto ma CO2 stopu jak krava. Vyhoda Elektromobilu je, ze maj vyfuk v elektrarne, takze lepsi pro mestke prostredi a elektrarny jde jednoduseji reguluvat. Ale chcete byt eko? Autobusy, vlaky, taxi, sdilene auta, kolo, nohy a nekupujte si auto, pokud mate auto, udrzujte ho co nejlepe dokud to jde a nejezdete po meste pokud to neni nutne. | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (efeliky) (11.11.2022 14:54) | reagovat | |
A jeje, tady zas někdo nepochopil, co je newspeak. A že "čistě elektrický" znamená, že to není hybrid. | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (Hnidopich ORIGINAL!) (11.11.2022 14:47) | reagovat | |
HentenOny: Ne, protoze diskutujiciho s mozkem netankuje cela tahle picovina. | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (zvědavej) (11.11.2022 14:45) | reagovat | |
Argent: A ty geotermální se staví bez betonu? A nebyly ty emise z energie na čerpání náhodou už jednou započteny u tý uhelky? (Pokud jsou vůbec z uhelky, třeba soustava Dalešice-Mohelno byla zamýšlena jako vyrovnávačka pro Dukovany ...) | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (fdsffdsfdsf) (11.11.2022 14:43) | reagovat | |
Ale hovno. VŠECHNY elektromobily v Česku jezdí na uhlí. Protože každý NOVÝ spotřebič zapojený do sítě čerpá elektřinu ze závěrné elektrárny. Závěrná elektrárna je ta, kterou museli spustit/zvýšit její výkon kvůli zvýšenému odběru, který požaduje nový spotřebič. A v Česku jsou závěrné elektrárny uhelné. | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (S) (11.11.2022 14:31) | reagovat | |
Takže když pojedu zpět do práce a pak zpět domů jedu 2x na jádro? Paráda. Otázka tedy zůstává jestli chci radši jet 2x na uhlí tam a zamořit ovzduší hned nebo pomalu na další tisíce let radioaktivním odpadem. Nemá tu někdo rozumný link na myšlenku recyklace radioaktivního odpadu? | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (3.14) (11.11.2022 14:30) | reagovat | |
Nemohli bu se vsichni ti zeleni bolsevici zasebevrazdit - udelali by tim nejlepe pro ekologii na tehle planete ) | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (3.14) (11.11.2022 14:27) | reagovat | |
D - vrazdi zasde lidi, tim ze uhelne el. pouzivaji na vyvazeni tech udajne eko, vytvori az 100.000x vice jedovatych splodin nez kdyby jeli jen na uhli - duvod? - nedokonale spalovani, kdyby uhlene el. jely nad 70% sveho vykonu, - idealne tak 90%, tak by to ne jen ze dobre spalovalo, ale i nektere filtry pozaduji urcitou teplotu, aby vubec fungovaly - takze 1) nedokonale splovani dela bordel, 2) nefunguji tim filtry, nektere dokonce bud znici, nebo je musi odpojit. - zelen ekologie zelenych curaku | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (k1k1nx) (11.11.2022 14:27) | reagovat | |
zvědavej: to s tou biomasou je taková finta, emise ze samotnyho spalování biomasy správný eklogové totiž nepočítají, protože to jsou emise, který ta biomasa napřed pohltila z ovzduší, takže její bilance je vlastně nulová... | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (HAHAHAHAHA) (11.11.2022 14:25) | reagovat | |
jezis to zas nekdo nechape rozdil mezi 'ciste baterkovym' autem, do ktereho benzin nenalejes, a plugin hybridem, ktery muze do a z prace jezdit jen na baterky, ale lidi to nedelaji protoze si to koupili jen kvuli dotacim? to zas nekdo nechape rozdil mezi 'ciste' a 'cistym'? | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (3.14) (11.11.2022 14:24) | reagovat | |
CO2 neni zadny sklenikovy plyn, metan je taktez OK a co vice - FREON nenici ozonovou vrstvu - duvod tohoto tvrzeni byl ten, ze Fr. firme dupont na tento plyn skoncily patenty. O CO2 a metanu je to grean deal a uhlikove emise - tedy okradani lidi. Problem spalovani uhli neni co2, dnes uz ani popilek, ten umime filtrovat, ale jsou to tezke kovy, hlavne vypary z rtuti - nektere el. uz i na to maji filtry. 2 problem uhelnych el. ten, kdyz je nekdo nevytezyuje aspon na 70%, dochazi pak k nedokolanemuu spal. | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (Argent) RP (11.11.2022 14:22) | reagovat | |
Do jaderky i vodní se počítají emise ze stavby - beton není bezemisní... Navíc přečerpávač čerpá elektřinu z uhlí, proto tam jsou emise. Šedá čára za grafem je max kapacita elektráren | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (klatom) RP (11.11.2022 14:19) | reagovat | |
já spíš cestou tam jedu na svůj solár a cestou zpátky na jádro... a ježdění na jádro je podle mě nejčistší a vůbec s tím nemám problém, více jádra do energetiky a budeme všichni spokojený a nebudem potřebovat ani ty soláry | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (fapmaster) RP (11.11.2022 14:17) | reagovat | |
HentenOny: +1, prave som chcel napisat to iste, ze som sice slovak, ale ja to chapem prave takto.. | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (zvědavej) (11.11.2022 14:17) | reagovat | |
Jo a ještě jsem si nevšiml ty přečerpávačky, že maj extra emise a vodní prd - to jako když se ta turbína točí jedním směrem tak ok a když se ta samá turbína točí opačným směrem, tak u toho námahou funí a vydechuje CO2? | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (fgdfg345345ščěščěš) (11.11.2022 14:13) | reagovat | |
Uhlíková stopa: Politický projekt. Úplně stejně by fungovala daň z mrkání, nebo daň z hoven, pokud by se to plebsu správně podalo. Prosím ještě o přísnou regulaci a v budoucnu o zákaz dihydrogen monooxidu, mající na svědomí mnoho životů. | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (zvědavej) (11.11.2022 14:10) | reagovat | |
Zajímalo by mě, kde se vzaly ty ne úplně triviální emise u jádra. To jakože má jaderka spoustu zaměstnanců, který vydechujou CO2? ... A čára u biomasy je taky zajímavá, zatímco u uhlí a plynu je to vpravo delší než vlevo, tak u biomasy je to vpravo kratší, WTF, to jako když pálím mrkev nebo co to říkala ta Kačenka, tak mi na vyrobené množství elektriky vznikne jen zlomek zplodin oproti tomu, když pálím třeba ten plyn? | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (HentenOny) (11.11.2022 14:08) | reagovat | |
A to, ze tam je "čistě" rozumej "výhradně", to nikoho s diskutujucich netankuje, ze? | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (blmblmblm jiz byl 2.74234161x nevakcinovan Roumenem) (11.11.2022 14:04) | reagovat | |
Emisni splodiny jsou jen tou mensi casti externalit jedouciho auta. Oter pneumatik a brzdovych desticek a vireni prachu z cesty vydaji za mnohem vetsi lokalni znecisteni vzduchu, nez co vypusti moderni motor. | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (Argent) RP (11.11.2022 14:02) | reagovat | |
Kolemjdoucí: Takže zítra už můžeme začít rozebírat uhelné a plynové elektrárny. Zakážeme vstup pracovníkům a máme čistou elektřinu. | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (Argent) RP (11.11.2022 14:01) | reagovat | |
Ale u škodovky v autosalonu i prodali feeling a přibalili k tomu auto zdarma | ||
|
||
Obrázek 'elektrouhlomobil' (nahodný kolemjdoucí) (11.11.2022 14:01) | reagovat | |
čisté je myšleno na straně zákazníka, nevypouští žadné emisní zplodiny | ||
|