Přezdívka:
:-) :o)
:-( >-O
;-) :-D
:-P B-)
8-) :-*
:-/ |-)
=) :-O
Zpráva:
 
čtyřicetjedna:
   


Odebírat

GIF 'lack of power' GIF 'lack of power' (MemRP (16.12.2022 18:24) reagovat
"ulehčím ti to, psal jsem o autech po roce 2020" A přitom tady současně šermoval studiemi z reálného provozu, což je v protikladu. Ale když jsem ti na to tedy přistoupil, aby sis mohl aspoň o něčem mimoběžně povídat, tak mi to teď zase vytkneš, že ty se vlastně bavíš jen o nových autech. :D Jinak do bot mi zatím neteče, díky za optání, nosím Geoxi, které sice mají v podrážce díry, ale dostatečně malé. Zkus to taky.

GIF 'lack of power' GIF 'lack of power' (MemRP (16.12.2022 18:20) reagovat
Mě to taky fascinuje. Ale s tím přece můžeš něco udělat, přestaň vidět svět černobíle a nevystupuj pubertálně.

GIF 'lack of power' GIF 'lack of power' (Neprihlaseny Lamak) (16.12.2022 18:13) reagovat
A jen aby bylo jasno, máme EV v rodině, několik EV a plug-in hybridů v práci atd. Nejsem ten, kdo napsal, že je EV pro buzíky, protože si to nemyslím, jen mě fascinuje to hromada jelimanů tvého kalibru s černobílým viděním světa a pubertálním vystupováním

GIF 'lack of power' GIF 'lack of power' (Neprihlaseny Lamak) (16.12.2022 18:10) reagovat
Mícháš dokola jablka s hruškama a ještě se prezentuješ jako autoria. Jedna věc je problém stáří vozového parku, kdy argumentuješ autama z doby, kdy EV bylo v plenkách. Druhá věc ekologie, která by ale měla počítat skutečné dopady celého dodavatelského řetězce (recyklace, množství potřebného materiálu na výrobu). Třetí je pak taky kupní síla a preference lidí (móda SUV ve městě, ceny EV)

GIF 'lack of power' GIF 'lack of power' (Neprihlaseny Lamak) (16.12.2022 18:03) reagovat
Teče ti do bot všema stranama, takže nic jinýho jak argumentum ad hominem jsem od tebe ani nečekal. Jen jsi ukázal že jsi tupec co neumí ani počítat a vybírá si pouze tu část dat, která se mu hodí. Teď je to najednou ještě start-stop na kterém opakovaně ukazuješ jen svoji neschopnost argumentace a vytrhávání věci z kontextu. Start-stop je v autech povinný od roku 2019. Nauč se prosím číst s porozuměním a vrať se o pár postů zpět (ulehčím ti to, psal jsem o autech po roce 2020).

GIF 'lack of power' GIF 'lack of power' (Neprihlaseny Lamak) (16.12.2022 17:56) reagovat
Pokud bych klidně počítal jen tebou uvedených 10% a 1000x větší množství, tak pořád vychází, že od pneumatik jde 100x více škodlivin jak od motoru. Proto tvrdím, že vliv moderního motoru v celkových emisích částic způsobených autem je zanedbatelný. Na Teslu (a další) za kobalt z Konga byla před přesně 3 lety podaná v USA žaloba. BMW sourcuje v číně stále a to jak vyjebala čína s Kongem si vygoogli sám. Korporátní certifikace jsou fraška stejně jako jakékoliv další rádoby překupování.

GIF 'lack of power' GIF 'lack of power' (MemRP (16.12.2022 17:55) reagovat
Díky za pochvalu. Druhak v češtině neexistuje, pouze napíšeš podruhé jednak. Příklad: Fakt mě bavíš, protože jsi jednak hňup, jednak neumíš používat jednak. :D Kvantifikaci těch částic bychom museli rozebrat víc komplexně i z toho důvodu, který jsi naznačil, složení vozového parku. Např. teď v zimě je pěkně na křižovatkách vidět, kolik aut stále nemá start&stop, nebo nedokáže ve městě zahřát motor, což je obojí fail a mimo normované emise. :-/

GIF 'lack of power' GIF 'lack of power' (Neprihlaseny Lamak) (16.12.2022 17:47) reagovat
Tvl ty jsi fakt excelentní demagog. Jednak neumíš počítat a druhak si bereš vždy pouze argumenty, které se ti hodí. Přímo z článku "frakce pod 10 mikrometrů tvoří od 10 do 60 % z celkových emitovaných částic z pneumatik. Dále se mikročástice pod 10 mikrometrů skládají ze 70 % z částic o velikosti pod 2,5 mikrometru, 10 % částic je pod 1 mikrometr a 8 % částic je menších než 100 nanometrů. ". Z průzkumu zároveň vyplývá že těch částic je cca 1200-1300x víc jak z motoru.

GIF 'lack of power' GIF 'lack of power' (MemRP (16.12.2022 16:59) reagovat
I v tebou odkazovaném článku se píše o PM10 a menších, že z pneumatik jich údajně vzniká od 10 procent nahoru (tedy platí, co jsem psal já, že jsou tam hlavně větší částice, které takový problém nejsou), a z brzd sice 80 %, jenže o těch jsem to netvrdil, jen konstatoval, že je můžeme proti spalovákům zanedbat, protože z elektromobilů je jejich otěr minimální (vidíš auta v servisu po 120 tisících, která mají původní kotouče i destičky a jediný problém je rezavění). Tak díky za potvrzení že mám pravdu no. :)

GIF 'lack of power' GIF 'lack of power' (MemRP (16.12.2022 16:54) reagovat
Lol. Já vím, že jsi to neslyšel, protože o tématu víš kulové a jen plácáš co jsi někde slyšel. Znovu, jsou chemie, kde ten kobalt ani není. A kde je, tak např. BMW má tu těžbu certifikovanou. A i v celkovém podílu na trhu surovin jsou nějaké doly s porušováním práv marginalita. Nehledě na to, že stejné vzácné kovy se používají i u spalovacích aut (a ve větší míře díky jejich množství), elektronice atd.

GIF 'lack of power' GIF 'lack of power' (Neprihlaseny Lamak) (16.12.2022 12:28) reagovat
O tom, že EV mají rekuperaci a tím tedy méně využívají konvenční brzdy jsem psal sám a i proto jsem uváděl, že lépe než EV bude ve městě vycházet hybrid. Problém EV je váha (a velikost pneu, ...) která je díky bateriím obecně vyšší. To co tu plácáš je problém stáří vozového parku, protože pokud by dnes jezdily pouze auta po roce 2020, tak rozdíl v emisích nebezpečných částic v ovzduší mezi full EV stavem a mixem EV+hybridy+spalováky nebude statisticky tak významný.

GIF 'lack of power' GIF 'lack of power' (Neprihlaseny Lamak) (16.12.2022 12:20) reagovat
Stejně tak tady plácáš totální nesmysly o emisích z brzd a pneu. Rozbor velikosti částic máš tady https://ekolist.cz/cz/publicistika/nazory-a-komentare/jiri-bendl-to-byste-neverili-kolik-emisi-z-oteru-pneumatik-asfaltu-a-brzd-dychame nezávislé studie ukazují že těch částic je víc jak 1000x víc jak ze spalovacího motoru, procenta jednotlivých "frakcí" máš v článku před tím, tak si to spočítej. Navíc já tu nepsal o TDI z roku 2000, ale o současných motorizacích, kde DPF se dnes motují i do zážehových motorů

GIF 'lack of power' GIF 'lack of power' (Neprihlaseny Lamak) (16.12.2022 12:16) reagovat
Meme ty fakt musíš být fakt jen trol, protože jinak to není možný. Etická těžba kobaltu :-D větší pičovinu jsem hodně dlouho neslyšel. Přečti si něco o tom, co udělala Čína v Kongu a jak tam vypadají doly z těch navíc bere/brala i například tebou zmíněná Tesla. Já nejsem proti EV, v práci jich máme hned několik, ale jsem proti idiotům, kteří plácají nesmysly.

GIF 'lack of power' GIF 'lack of power' (MemRP (15.12.2022 21:38) reagovat
Jenže já o přímém vstřikování vím, o emisích, normách euro, PM10 atd. jsem diskutoval v době, kdy tvého syna teprve ukřižovávali. A protože moderní auta už jsou všechno turbo (kromě hybridů s atmosférami a CVT, ale tam zase můžeme předpokládat celkově menší emise díky nižší spotřebě), tak bylo laikům naznačeno, že jejich TDI a TSI jsou fakt větší průser než otěr pneumatik. Což je jádro diskuze a k tomu jaksi nic nemáš, takže jsme zpět jen u honění trička. Smutný příběh. :-(

GIF 'lack of power' GIF 'lack of power' (Pambu) (15.12.2022 19:01) reagovat
Mem: Ja jsem si nic pohonit nechtel, jen jsem naznal prilezitost ukazat blbcovi, ze je blbec, jen o tom nevi. Katalyzator ani SCR na velikost vyfukovych castic rovnez vliv nemaji, EGR tak mozna v negativnim smyslu, kdyz prestane fungovat spravne a zacne to "hulit". Blbec out.

GIF 'lack of power' GIF 'lack of power' (MemRP (15.12.2022 16:43) reagovat
Modus: díky za nahrávku. ;) Vzácné kovy pro baterky se liší (používají se i chemie bez kobaltu, a i ten kobalt se těží eticky - automobilky to mají obvykle pohlídané). Až za těch 12-15 let přestane mít akumulátor v EV dostatečné parametry, může se použít další roky ve stacionárním úložišti. A potom se ty materiály krásně zrecyklují, v současnosti až 98 % (a zpracování jen 300-600 kilo aku místo 200 tun hornin jako při výrobě nového).

GIF 'lack of power' GIF 'lack of power' (MemRP (15.12.2022 16:39) reagovat
pámblbec: A taky s přítomností katalyzátoru, DPF, EGR, vstřikování močoviny... já jsem napsal srozumitelnou zkratku, ty sis chtěl pohonit triko a zmínil jsi přitom jen jeden detail (a ano, i přímovstřiky bez turba dělají bordel).

GIF 'lack of power' GIF 'lack of power' (pámbů) (15.12.2022 16:01) reagovat
Mem: Velikost částic ve vejfuku nesouvisí s tím, jestli motor má turbo nebo ne, ale s přímým vstřikováním paliva. Pak něco vyprávěj o blbečcích, co nerozumí technice ;)

GIF 'lack of power' GIF 'lack of power' (ModusRP (15.12.2022 15:56) reagovat
mem: a už máš vyřešenou eko-likvidaci baterek? 8-) ...a to tu nemluvím o ekologické zátěži při výrobě a haváriích....jóóó´a ještě, mrkni na to, jak se vzácné kovy pro baterky těží, budeš nadšen ;-)

GIF 'lack of power' GIF 'lack of power' (FilipesRP (15.12.2022 15:15) reagovat
Jsem se musel ujistit, že tahle diskuze skutečně probíhala na konci roku 2022 a ne kolem roku 2000. Dnes by chtěl elektroauto skoro každý, ale ne každý na něj má peníze a podmínky. B-)

GIF 'lack of power' GIF 'lack of power' (MemRP (15.12.2022 14:39) reagovat
Tak ono to není směřované přímo na ně, já se rád vypíšu a on si tu diskuzi přečte i někdo, koho to téma opravdu zajímá a zmíněné informace si dohledá, takže win win. :)

GIF 'lack of power' GIF 'lack of power' (Zen:RP (15.12.2022 14:17) reagovat
Mem: že na ty trolly máš nervy :)

GIF 'lack of power' GIF 'lack of power' (MemRP (15.12.2022 14:14) reagovat
"Elektro patří jen a pouze tam, kam se samo dostalo trhem." Souhlasím s tebou. Hybridní Prius lidé nadšeně kupují od 1997, Nissan Leaf od 2010, Tesly od 2012 a poptávka celou dobu převyšuje nabídku (tedy i v dobách, kdy přímé ani nepřímé dotace nebyly). Kdyby na to EU nesahala, tak si to mohlo růst dál organicky a blbečci tvého typu, kteří technice nerozumí, by se nemuseli s komickými pseudoargumenty rozčilovat jen proto, že jim někdo něco tlačí. ;)

GIF 'lack of power' GIF 'lack of power' (dsfsdkj(*&*&^) (15.12.2022 14:05) reagovat
Elektro patří jen a pouze tam, kam se samo dostalo trhem. Ještěrky, apod. Při současném poznání je elektro akorát pro buzeranty a jedná se o ekologický a ekonomický nesmysl. Dyť elektro je to déle, než spalováky, století sem, století tam. A pokrok prakticky nula. A pro membuzeranta doplním definici POKROKU = přidám žádoucí vlastnost, nebo odstraním nežádoucí vlastnost, nebo kombinace. Elektrokokotiny = marginální zlepšení, jinak samá podstatná a tragická negativa.

GIF 'lack of power' GIF 'lack of power' (MemRP (15.12.2022 13:56) reagovat
Ach jo, tyhle pohádky. :D Otěr z pneumatik jsou hlavně velké částice, které tolik zdravotních problémů nezpůsobují. Největší problém jsou miniaturní částice, které se drží ve vzduchu dlouho a dostávají se hluboko do plicních sklípků a krevního oběhu, a ty jsou právě ze spalovacích motorů, hlavně turbodieselů i turbobenzínů. S brzdami jsi pobavil už úplně, u EV je jejich opotřebení mnohonásobně menší než u spalováků, protože většina brždění se děje rekuperací do baterky, a hmotnost auta tam nehraje roli.

GIF 'lack of power' GIF 'lack of power' (Neprihlaseny Lamak) (15.12.2022 12:45) reagovat
Mem: můžeš být v klidu, s produkcí nebezpečných pevných částic je na tom EV velmi podobně jako moderní benzín nebo nafta. Protože ty nevznilají v motoru, ale u kol (pneu a brzdy). EV má sice rekuperaci, ale je obecně těžší kvůli bateriím, hybrid je pak naprosto srovnatelný. Vliv CO2 je pohádka na strašení dětí, protože kdyby nebyla, tak se primárně nejde po osobní dopravě. Důvodem je dostat emise z hustě zalidněných aglomerací a tam bohužel EV to podstatné nebezpečí prakticky neřeší.

GIF 'lack of power' GIF 'lack of power' (pmausRP (15.12.2022 12:04) reagovat
Já teda trpím když vidím, jak to klepe u toho otevřenýho sání. Aspoň hadr tam mohl strčit.

GIF 'lack of power' GIF 'lack of power' (Duchcát) (15.12.2022 11:52) reagovat
To, že elektroauta jsou pro buzeranty, je úplně ta samá píčovina jako když si prý američtí kuřáci v 50.letech mysleli, že kouřit s cigarety s filtrem je zženštilost. Kdo tohle říká má v hlavě nasráno. A kdo má v hlavě nasráno, není žádný chlap, to mě jenom smradlavej moula.

GIF 'lack of power' GIF 'lack of power' (Proste kokot) (15.12.2022 11:50) reagovat
Mem nesklamal...

GIF 'lack of power' GIF 'lack of power' (MemRP (15.12.2022 11:45) reagovat
Část výroby jo, akorát je tu takový drobný rozdíl. Ve spalovacím motoru budeš ten bordel produkovat vždycky, u výroby elektřiny máš širokou škálu možností, které se dál vyvíjí. Např. soláry na střeše komín nemají. A s tím coming outem to zkus spíš v okruhu blízkých, nás tvoje homo orientace moc nezajímá, promiň.

GIF 'lack of power' GIF 'lack of power' (dsfsdkj(*&*&^) (15.12.2022 11:41) reagovat
Ten tvůj buzna-el-motor má komín, akorát jinde.

GIF 'lack of power' GIF 'lack of power' (MemRP (15.12.2022 11:32) reagovat
K čemu potřebuje elektromotor vzduchový filtr? Aha, já zapomněl, tady ještě někdo používá rachotící smradlavé hračky na dinosaury...

GIF 'lack of power' GIF 'lack of power' (trada) (15.12.2022 10:34) reagovat
tak tohle byva prvni v tabulce "nez zavolate servis"

GIF 'lack of power' GIF 'lack of power' (pc2005) (15.12.2022 10:30) reagovat
Ve skutečnosti krade cement

GIF 'lack of power' GIF 'lack of power' (Neregistrovaný Eric Cartmenez, dříve Eric Cartmen.) (15.12.2022 10:04) reagovat
To vypadá, že tento filtr pracoval příkladně!