ČasProŽeny  |  Pravda24  |  ByznysDeník  |  TechSvět  |  MotorGuru  |  ČasProBydlení  |  VipShow  |  HobbyDeník  |  MyMuži  |  NeposlušnéTlapky


Nalezeno 71 komentářů.


Přezdívka:
:-) :o)
:-( >-O
;-) :-D
:-P B-)
8-) :-*
:-/ |-)
=) :-O
Zpráva:
 
šedesátjedna:
   

Strana 1/2. 1 2 následující

Odebírat

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (KaldaRP (22.3.2023 10:09) reagovat
porovnani celkove spotreby aut (samotna vyroba aut a "paliva"), kde vychazi lip elektroauto az po najetych cca 225k km. [odkaz] a vyslouzily baterky z aut lze repasovat jako stacionarni uloziste na nabijecich stanovistich viz. Audi v nemecku [odkaz]

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (Akademické debaty alias kecy na koledu) (16.3.2023 6:23) reagovat
Protest proti ekoaktivistům by nic nezměnil. To jsou jen užiteční idioti, které stát zneužívá při prosazování svojí moci. Problém je v tom, že většina lidí chce "silný stát", který se s prominutím sere prakticky do všeho. A tak ho taky máme. Ekoterorismus je jen jedním z projevů tohoto stavu.

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (Chröchtörr) (15.3.2023 20:50) reagovat
Akademické debaty alias kecy na koledu: Coz je naprosto k posrani. Jako kdyby stat rekl budete zatloukat hrebiky kladivem, ale kopat brambory budete taky kladivem, protoze vam motyky zakazeme. Asi jsme meli vcas protestovat proti dementnim ekoaktivistum, kteri nemaji zakladni znalosti toho, jak veci funguji. Protoze politici maji v lepsim pripade vystudovanou univerzitu zvaneni o picovinach a v horsim vysokou skolu zivota.

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (kosdfdkonmdvkn) (15.3.2023 17:55) reagovat
Kdo tvrdí, že v Asociaci elektromobilistu jsou inženýři? (Nehledě na to, že inženýrský titul udělují i hnojárny.)

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (Aviatik) (15.3.2023 17:17) reagovat
Netušil jsem, že Asociace za elektromobilitu tady bude propagovat wankel ;-)

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (Akademické debaty alias kecy na koledu) (15.3.2023 16:26) reagovat
Všechno tohle teoretizování je sice moc hezké, ale reálně (nejen) v tomto případě za zákazníky rozhodne totalitním způsobem stát.

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (Chröchtörr) (15.3.2023 16:25) reagovat
Lammer&Outsider: Je to uplna picovina. Ta energi tam chodi sem a tam. Pri urychlovani pistu se odebira hrideli, pri zpomalovani pistu se na hridel vraci, do toha tam je jeste komprese a hromada dalsich deju. Dnesni spalovaci motor je superkomplikovana silenost se stovkami pohyblivych dilu. Jenom ventilovy rozvod prehazuje sem a tam nekolik kW energie. Preferuju motory, ktere maji jeden pohyblivy dil :-).

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (Chröchtörr) (15.3.2023 16:20) reagovat
Zahradňýk: kdyby elektroauta nestály tolik - kup stare, stavene na olovo, nebo NiCd, vyhod baterky, dej tam lithiove, nezapomen na battery management na kazdy clanek a uzivej si. Baterky doporucuju sehnat jete na inzerat, na prvni pohled blbost, v realite 1/4 - 1/10 ceny novych. Pocitej s tim, ze cca 20% celeho vozu budou baterky.

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (Chröchtörr) (15.3.2023 16:17) reagovat
Zahradňýk: Kolik jsou ztráty v síti? To zalezi na tom, jakou mas sit, jak daleko mas elektrarnu a jake jsou toky energie. Na VVN je povolenych 20%. Z vlastnich solaru to bude prakticky 0, pokud pouzijes dost tluste draty (a nechces jeztit v zime). ztráty při nabíjení? Podle konstrukce nabijecky - da se dostat pod 1%, typicky hadam tak 5%, ale nevim, jak to vyrobci prasi, vzdycky jsem mel svoji nabijecku. a samovybíjení? U LiION? Neco jako 40% za 10 let, co to lezi v supliku, takze 4% rocne.

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (Chröchtörr) (15.3.2023 16:13) reagovat
Oldis: Ta "strasne tezka" baterka ma u meho auta asi 120kg. Auto je zivejsi, nez naprosta vetsina spalovaku, vyrazne levnejsi na provoz a vyrazne pohodlnejsi na rizeni. Jezdit do mesta spalovakem je utrpeni. Ale jak clovek potrebuje pres celou republiku, tak je samozrejme pohodnejsi tankovat nez nabijet a to i v pripade, ze by nabijeni a placeni fungovalo stejne pohodlne, jako u benzinky misto te zrudnosti, co u nas zavedli. Klestama se nezatlouka, kladivem se nekopou brambory a motyckou se nevytahuji hreby

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (Chröchtörr) (15.3.2023 16:10) reagovat
Tuw: Ucinnost je vykon na hrideli deleny vyhrevnosti paliva. To u tech kotlu je stupidni, ale je to dane tim, ze se vyhrevnost paliva pro kotle udava proti plynnym spalinam a kdyz zkondenzujes vodu, ziskas 11% navic. Na polech Marsu, nebo na Titanu bys mohl zkondenzovat i CO2 a ziskat jeste vic. A privedl jsi me o taxce, jestli spalne teplo v tabulkach obecne pocita s kondenzaci spalin, nebo ne, resp. pro jakou teplotu kondenzace je merene ...

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (Dr.Str.RP (15.3.2023 15:20) reagovat
(Lynx) To s tou přeměnou na teplo na drátech je jen částečná pravda. Trouby, topení a další termogenerační zařízení začnou víc topit. Větší problém je spíš v tom, že při přepětí se zmenšuje zóna oddělením vzduchem a to vede k poškozování sítě - k opalování vedení elektrickým obloukem, vzniku požárů na okolní vegetaci apod. Zapomínáš ale na jednu důležitou věc: Ty větrné elektrárny mají brzdu. Když bude moc foukat, tak se prostě generování elektriky z nich zastaví.

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (nx2kRP (15.3.2023 14:17) reagovat
Lynx: tohle se dá řešit celkem jednoduše, např. řízením nabíjení zrovna připojených EV (to ještě není implementované), nebo vzdáleným spínáním bojlerů (to už existuje a používá se). Plus samozřejmě bateriová úložiště, přečerpávací elektrárny, rychle regulovatelné zdroje...

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (pambu) (15.3.2023 14:10) reagovat
Filipes: Nepochybně, ztráty tam jsou, nicméně komprese energii neubírá, ale akumuluje.

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (sadik) (15.3.2023 13:18) reagovat
Lammer: jak píšu o pár příspěvků níž, chybná je představa, že pokaždé, když píst mění směr, tak se kinetická enegrie, kterou před tím měl, ztratí, což v kontextu celého motoru vůbec není pravda.

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (Lammer&OutsiderRP (15.3.2023 13:04) reagovat
Co je na tom obrázku uvedeno špatně?

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (Lynx) (15.3.2023 12:25) reagovat
Jo super je když začnete zkoumat jeden dílek skládačky a nekoukáte na celek. Problém je praktická nemožnost skladování elektrické energie. Taková parní elektrárna má taky ztráty jako kráva, do toho ztráty na drátech a ztráty při modifikacích napětí. Pokud bychom se bavili o variantě 100% solárech+větrných. Tak ztráty nespotřebované energie v podobě přepětí, kdy se ta energie v podstatě změní v teplo (ne fakt na vás v té síti nepočká až si připojíte auto). Pak můžete řešit ztráty popsané v článku.

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (Zahradňýk) (15.3.2023 12:09) reagovat
Tak kdyby elektroauta nestály tolik, nebyl bych proti. Ale jak můžou konkurovat autu na LPG? Kilometr za 1,20,-

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (Gretenismus) (15.3.2023 11:23) reagovat
Filipes: Pokud se roční spotřeba celé ČR přepočte na energii, tak dělá cca 90 TWh v pohonných hmotách a cca 70 TWh v elektřině. Pokud bys všechna auta se spalovacím motorem nahradil elektromobily s chemickými akumulátory, tak by zkrátka nějaká elektrická energie navíc potřeba byla.

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (FilipesRP (15.3.2023 10:09) reagovat
Srovnání energetické ztráty elektromobilů a běžných aut: [odkaz]

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (FilipesRP (15.3.2023 10:09) reagovat
A jen tak mimochodem na výrobu benzínu je zapotřebí také elektřina, takže auto, do kterého se natankuje 50l benzínu je současně jakoby nabité 80kWh - což je v podstatě stejné, jako když nabijete běžný elektromobil, který ale současně nespotřebuje ten benzín. Takže veškeré řeči o navýšení výroby elektřiny kvůli elektromobilitě jsou z globálního hlediska hloupost... [odkaz] B-)

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (FilipesRP (15.3.2023 10:01) reagovat
(pambu): Komprese kromě akumulování energie způsobí i zahřátí plynu. Toto zahřátí jednak snižuje účinnost expanze a samozřejmě, že nezanedbatelná část tepla z motoru odejde do chlazení. - Takže ztráty při kompresi samozřejmě jsou a ne malé.

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (Dr.Str.RP (15.3.2023 10:00) reagovat
(Zahradňýk) Jo a mimochodem, jenom na výrobu jednoho litru benzinu je potřeba 1kWh elektřiny. Takže už jenom na tvých 300 kilometrů dojezdu ujede elektrika 100 kilometrů a to se nemusí stavět ani elektrárna, ani rafinérka. A to jsem velmi mírný, protože to často je i víc jak 1,5kWh.

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (:.) (15.3.2023 9:58) reagovat
sadik: No právě, každý píst v jiné fázi, takže část energie jde do pohybu autem, část jde do pohybu ostatními písty, které zrovna negenerují energii pro pohyb autem.

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (sadik) (15.3.2023 9:49) reagovat
Je to kravina. Samotný fakt, že se píst zastavuje a zase rozpohybovává sám o sobě nezpůsobuje žádné ztráty. Kinetická energie pístu nikam nemizí, přenáší se na kliku, potažmo do dalších pístů, které jsou v jiné fázi. Ano, reciproční pohyb vyžaduje poměrně hodně pohyblivých součástí, kde ztráty vznikají, ale to je nepřimý vliv. Když si představíte takové tu visící kuličky, co do sebe bouchají – ty taky pořád zastavují, ale energie ztrácí minimum.

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (nx2kRP (15.3.2023 9:23) reagovat
Zahradňýk: ztráty v síti kolem 5 %, ztráty při nabíjení záleží na nabíječce (vozu), ale řekněme 15 %. Samovybíjení je minimální. Když nabiješ do EV 50 kWh, a do nádrže spalováku naliješ benzín s ekvivalentním spalným teplem, odveze tě elektromobil 4x tak daleko.

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (:.) (15.3.2023 9:22) reagovat
Zahradňýk: Kolik je ztráta v rafinérii?

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (Indian) (15.3.2023 9:20) reagovat
(cans) piest s kruhovym pohybom - wankelov motor?

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (Zahradňýk) (15.3.2023 9:17) reagovat
Kolik jsou ztráty v síti a ztráty při nabíjení a samovybíjení?

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (nx2kRP (15.3.2023 9:17) reagovat
omg, tady je zase matematických nedouků

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (Dr.Str.RP (15.3.2023 9:09) reagovat
(Oldis) Technicky vzato nemusí být těžká, pokud není těžký zbytek auta.

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (:.) (15.3.2023 9:05) reagovat
Oldis: Ale vysvětlíš. Pořád to vychází líp než pálení mrtvých dinosaurů.

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (pambu) (15.3.2023 8:22) reagovat
Filipes: komprese energii neubírá, ale akumuluje.

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (OldisRP (15.3.2023 8:19) reagovat
na druhé straně je těžká baterka kterou si musí sebou elektroauto vozit :D, no nic, to jim nevysvětlíte.

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (Huš) (15.3.2023 8:18) reagovat
Mají tam hezké motto: Kdyby žil John Lennon, takíé by jezdil elektromobilem. To je jaksi samozřejmé, protože kriplkáry na benzín moc důchoďáků netoleruje.

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (Tuw) (15.3.2023 8:13) reagovat
(Chröchtörr) Co pro tebe znamená účinnost? Někdy se porovnává výhřevnost paliva vs výkon stroje. Jindy se porovnává cyklus stroje vs Carnotův cyklus. A u kondenzačních plynových kotlů můžeš třeba vidět porovnání výhřevnost vs spalné teplo, takže dosahuješ účinnosti klidně víc než 100 %, což je fyzikálně blbost, ale marketing je marketing.

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (Gjbbnn) (15.3.2023 8:03) reagovat
autor tohoto postu asi nedodelal ani zakladku

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (PitizvikRP (15.3.2023 7:58) reagovat
tak jsem si o tom něco přečetl a máte pravdu. jedná se o přímočarý vratný pohyb. já si představil celou sestavu, která energii z tohoto pohybu mění na rotační a podle toho jsem reagoval. no, ještě že nejsem auto mechanik 8-)

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (Kruhový pohyb pístu) (15.3.2023 7:57) reagovat
Kruhový pohyb pístu samozřejmě existuje a říká se mu helikoptéra: https://www.xvideos.com/video62997537/granny_try_out_new_kamasutra_position_helicopter

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (cansRP (15.3.2023 7:47) reagovat
kruhový pohyb pístu :-D :-D

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (mgpRP (15.3.2023 7:34) reagovat
Po lidech, kteří nechápou ani zákony termodinamiky (tj. ostrakizanti sodovkového plynu), nemůžete přece chtít, aby pochopili pístový motor. Konec diskuse B-)

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (Markéta Adamová PekarováRP (15.3.2023 7:24) reagovat
Děláš si srandu? Viď že si delaš srandu. Píst se pohybuje po kružnici? A mohla bych ji vidět? Je ta kružnice teď s tebou v místnosti?

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (PitizvikRP (15.3.2023 7:13) reagovat
markéta: na mě to působí tak, že se autor snaží navodit dojem, že jde o lineární pohyb, když ve skutečnosti jde o pohyb kruhový za pomoci klikové hřídele.

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (Markéta Adamová PekarováRP (15.3.2023 6:36) reagovat
Ppočkej a kde je problém? Však to má napsaný spravně.

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (Gretenismus) (15.3.2023 4:49) reagovat
Posuzovat účelově vybranou veličinu účelově vybrané komponenty automobilu je sice hezké, jenže běžného uživatele zajímají spíš reálné užitné vlastnosti a ekonomika provozu. A zejména pro mladou generaci je automobil spíš tablet na kolech. Co se týká reálné techniky, vědí maximálně tak to, co jim nalhali Greténi. Elektromotor má samozřejmě lepší vlastnosti než spalovací motor. Celek ale kazí vlastnosti "nádrže" elektromobilu zvané chemický akumulátor.

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (Chröchtörr) (15.3.2023 2:31) reagovat
Pritom ty same automobilky vymysli silene metody jak mit variabilni casovani ventilu misto toho, aby provozovaly jednoduchy dvoutakt s oddelenym mazanim (cca 3-5 pohyblivych dilu misto nekolika stovek), ladenym vyfukem a ladenym sanim v optimalnich otackach a zatizeni a zbytek doresili generatorem, baterkou a elektromotorem (seriovy hybrid), coz by zaroven eliminovalo potrebu prevodovky a dalsich komplikovanych veci (elektromotoru staci staly prevod cca 1:5 - 1:10).

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (Chröchtörr) (15.3.2023 2:28) reagovat
https://en.wikipedia.org/wiki/Combined_cycle_power_plant https://en.wikipedia.org/wiki/Irsching_Power_Station V aute je samozrejme turbina nesmysl (male turbiny maji spatnou ucinnost) ale da se zkombinovat spalovaci motor se stirlingovym motorem, nebo s parnim strojem. Ucinnost samotneho spalovaciho motoru dokaze zvysit atkinsonuv cyklus (Toyota Prius) pripadne nektery z sestitaktnich cyklu vyuzivajicich zbytkove teplo ve stenach valce. Ale automobilky to ignoruji, protoze by to bylo moc komplikovane.

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (Chröchtörr) (15.3.2023 2:21) reagovat
Tuw: Mam pocit, ze jsem cetl o obrich dvoutaktnich lodnich dieselech, ktere maji ucinnost blizici se 50%, ale mozna si to blbe pamatuji a mozna nejedou v Carnotove cyklu (na plneni tam musi byt kompresor a mozna kombinuji turbo pro beh a komprosor pro start). V kazdem pripade dvoustupnovy kombinovany cyklus se u plynove turbiny dokaze dostat lehce pres 60%. S horsim chlazenim a vyrazne mensim strojem v aute by snad 50% mohlo byt technicky dostupnych.

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (tmp) (15.3.2023 1:54) reagovat
https://youtu.be/CcAnAFIAvPk?t=2246

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (Tuw) (15.3.2023 0:35) reagovat
Ano, Temelín má teplovody podél silnice do Týna a povedou i na druhou stranu do Budějc. Jinak cca 30% je účinnost čistě výroby elektřiny. Jaderné elektrárny mají účinnost uměle nižší kvůli bezpečnosti a startování reaktoru. Teplotní spád na reaktoru může být až z 350°, ale jede se jen z 320°. Je zakázáno ohřívat vodu v primáru štěpnou reakcí, na náhřev reaktoru se používá disipace energie v HCČ. Zlepšování účinnosti oběhu se nazývá Carnotizace cyklu a je na to pár triků.

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (pc2005) (15.3.2023 0:33) reagovat
Občan Y: namontovali tam pružinu, aby se ta energie vrátila zpět ;-)

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (Gag) (15.3.2023 0:02) reagovat
No Hatašovi rozhodně nadšení nechybí, ale často se chová jako mimoň a ve finále elektromobilitě píš škodí.

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (Anonymous1) (14.3.2023 23:47) reagovat
Tuw: Ale třeba i Temelín má účinnost kolem 30%, když tepelný výkon je 3GW, ale elektrický je 1GW. Nevím, jestli se ty 2GW využívají třeba na vytápění okolních obcí a měst, pak by byla účinnost vyšší. Ale co s tím v létě? Asi do chladící věže?

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (Anonymous1) (14.3.2023 23:43) reagovat
Filipes: Proto existuje variabilní časování ventilů, kdy se sací ventil nechává otevřený déle. Jednak to podporuje vnitřní recirkulaci, tj. snížení emisí a pak neprobíhá komprese v celém zdvihu pístu.

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (Občan YRP (14.3.2023 23:38) reagovat
Chybi konec, ted nevim, jak to s tim pistem dopadlo!!!

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (Tuw) (14.3.2023 23:20) reagovat
(Filipes) Žádnej "nejdokonalejší spalovací motor s účinností 50 %" neexistuje. Nejvyšší teoretická účinnost tepelného stroje s vratným kruhovým cyklem opisuje Carnotův cyklus. V podmínkách na Zemi se dosahují reálné stroje 30-35 % účinnosti, ale 50 % je při teplotách na Zemi z říše snů. Připomínám, že kogenerace a trigenerace, která je popisovaná níže, nemusí být nutně uzavřený cyklus.

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (Quíkošák) (14.3.2023 23:02) reagovat
Nechci zrovna tady obhajovat elekromobilitu, nejsem sebevrah. Ale když tady většinou dezoláti úpí, jak jsme strašně nesoběstační ve výrobě potravin (což je taky na diskusi), tak jim vůbec nevadí, že jsme absolutně závislí na dovozu ropy a co hůře, ropa se dá dneska koupit prakticky jen od magorů - mohamedánských despocií nebo z Putlerstánu.

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (Dr.Str.RP (14.3.2023 22:44) reagovat
(Hnidopich ORIGINAL!) Víš, on ten vtip je v tom, že se pohybuješ v podílech procent. I když budeš pesimistický, tak běžný elektromobil dneška funguje nejhůř tam, kde spalovák končí. Ve městě není problém se spalovákem spadnout na 5%. Těch 25%, které jsi schopný z mechanicky přeneseného spalování vytřískat, je při rovnoměrné jízdě při 70km/h. Mě taky nafťák žere čtyři na sto a na nádrž jsem schopný ujet 1600 kilometrů. Ale při 130km/h si vezme sedm litrů, ve městě podobně. A najednou je to jinak.

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (FilipesRP (14.3.2023 22:37) reagovat
Jinak ještě doplním, že ten nejdokonalejší spalovací motor, který si lze maximálně tak vysnít má účinnost maximálně 50%, stejně, jako nejlepší palivový článek. B-)

Obrázek 'ElektroAsociace' Obrázek 'ElektroAsociace' (FilipesRP (14.3.2023 22:34) reagovat
Kdo umí počítat a umí si dohledat informace, tak zjistí o kolik jsou elektromobily účinnější v celém energetickém řetězci, než auta na spalovací motor. 8-) Koho to nezajímá papouškuje hlouposti 100x vyvrácené. BTW: On se ten píst nezastavuje, a komprese energii neubírá? ;-)

Strana 1/2. 1 2 následující


Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Podmínky pro uchovávání nebo přístup ke cookies je možné nastavit ve vašem prohlížeči. Více...