Odebírat | ||
Obrázek 'El. auta ekologie' (Chröchtörr) (25.4.2023 2:30) | reagovat | |
MikeMin: To neni muj problem. Pokud nekdo si nekdo chce zapalovat doutniky tisicovkama, umyvat dlazdicky v kuchyni whiskou za 20 tisic, nebo kupovat nova auta, at si to klidne dela. Ja bych se s dovolenim nezucastnil. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (Kalda) RP (24.4.2023 12:45) | reagovat | |
jako by benzinaky vubec nehoreli. Prozatim hori daleko vic nez elektriky | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (MikeMin) RP (21.4.2023 8:31) | reagovat | |
@Chröchtörr: "Od te doby se drzim toho, ze auto nema stat vic, nez ctvrt platu" ... Tak to aby se začaly vyrábět rovnou ojetá auta. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (Chröchtörr) (20.4.2023 2:40) | reagovat | |
zhour: Z brigad - okolo 6k cisteho mesicne - jsem si na studiich koupil svoje nejdrazsi spalovaci auto, ktere jsem kdy mel. Stalo me 10k - skoro dva mesicni platy. Od te doby se drzim toho, ze auto nema stat vic, nez ctvrt platu,a by ho clovek mohl kdykoliv odepsat a poridit jine. S autem za 4k jsem najezdil 150 tisic km. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (Chröchtörr) (20.4.2023 2:38) | reagovat | |
al5249: Tolik jsem za auto nikdy nedal. Ani tu nejmensi castku, co uvadis. Ani za elektromobil. Pojizdny, s ceskyma papirama a s funkcnima baterkama. Takze te ujistuju, ze na elektromobil mas. A nemusi to by zrovna Peugeot 106. Vetsi je treba Peugeot Partner. Ohledne 100km priskoku - kdo bude mit na vetsi baterku, tak si ji tam nacpe, kdo ne ... | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (zhour) (19.4.2023 23:27) | reagovat | |
Jako cumim, z platu asi 35k cistyho jsem si nikdy na auto nenasetril, tak jsem se na to uz davno vysral. Obdivuji kazdyho, kdo si nasetri a tech par set litru do toho vrazi. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (al5249) RP (19.4.2023 23:25) | reagovat | |
Nechci prozrazovat, kolik stalo me posledni auto, samozreme to bylo mnohem mene nez by stal elektromobil. Dnes by mi stacilo auto kolem 5-600, prinejhorsim ale poslouzi i male auto za 350, ale spis budu uvazovat o ojetine, pokud bych tedy koupil jete auto za 300, tak jsem pod polovinou jeteho elektromobilu s trosku slusnou baterii. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (al5249) RP (19.4.2023 23:19) | reagovat | |
Chrochtorre, masy nekupuji nova auta, spise ojetiny. Stary mini EV s mini baterii se asi da koupit levneji nez nove auto a mozna i levneji nez nektera ojeta auta. Otazkou je, zda to lidem staci, pravdepodobne ne, protoze si kupuji vetsi auta nez Peugeot 106. S dojezdem mohu jen spekulovat, vetsina lidi, ktere znam obcas nekam dal jede a doprava 100km priskoky se jim spise nebude libit, ale to je jen muj pocit z me bubliny, ne nejaky pruzkum. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (Chröchtörr) (18.4.2023 3:43) | reagovat | |
al5249: Kdyz pises, ze nejsi z tech, kdo si muzou EV dovolet, prozradis prosim, kolik stalo tvoje aktualni auto, kterym jezdis vcetne ponakupniho servisu (tedy to, co se udelalo hned, jako treba rozvody, filtry a tak)? | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (Chröchtörr) (18.4.2023 3:41) | reagovat | |
al5249: Pokud jde o masy, tak je to dano strachem z neznama a neznalosti technologie, protoze - jak jsem jiz demonstroval - cena je nizsi, nez nejlevnejsi nove auto, ktere si masy porad tak nejak kupovaly. Da se dostat pod 100kkc. A pak jsou naklady na provoz a udrzbu vyrazne nizsi, nez u ICE. U lidi s vlastnim barakem (nabijeni doma) tomu muze jeste branit leda servis. Nekteri servisaci se na tom boji delat i normalni veci (a ne, nebavim se o Tesle za 1.2M s vlastnim servisem). | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (al5249) RP (18.4.2023 3:37) | reagovat | |
CHrochtor, ja nejsem z tech, kteri by si mohli EV dovolit. Ale pri mem pouziti auta je to naopak, ne ze by se mi nelibila vize, ze dobiju doma, ale prijde mi obcas natankovat i po relativne kratke ceste, kterou by drazsi EV zvladl a dobil se pohodlne doma, nez na kazde delsi ceste ztracet mnoho casu na nabijeckach. Kdyz jedu za praci nebo domu, tak vetsinou docela specham. Kdo jede jednou za rok na vylet, tak to ma mozna jinak. Ale zase treba cestou na hory na otocku clovek take nechce ztracet mnoho casu. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (al5249) RP (18.4.2023 3:31) | reagovat | |
Chrochtor, jak to bude vypadat jsem zvedavy tez, system Kuba na Kube fungoval pomerne dobre a dlouho, otazka je, nakolik to pujde s auty o dost modernejsimi. UFO, je to samozrejme mozne. Na druhou stranu ani jeden realne netusime, proc si to lide, kteri na to maji nekupuji, vetsina pruzkumu na toto tema neprobiha vyhradne mezi nejbohatsi casti populace a pokud jde o masy, tak tam je to dano v pdostatne mire cenou. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (Chröchtörr) (18.4.2023 3:23) | reagovat | |
al5249: Dojezd by nebyl takovy opruz, kdyby se dalo za nabijeni normalne zaplatit (penezma, specialni kartou na vsechny nabijecky v EU, platebni kartou), i kdyz levnych aut s levnyma baterkama (snesou male proudy) a malym dojezdem (jeste mene baterek) se to uplne netyka. Ztrata casu je pri mem pouzivani zaporna - nemusim jezdit na benzinky. Ale pak si parkrat za rok od nekoho pujcuju spalovak a na tom dost casu ztratim. Porovnat to neumim. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (UFO) (18.4.2023 3:22) | reagovat | |
al5249: "ja nevim, proc si lide EV nekupuji" - já vím. Mají nesmyslné předsudky o EV, přesně jako ty. Dokonce sám, než jsem si EV pořídil, tak jsem myslel, že 1x-2x za rok při cestě autem do zahraničí přeci jenom budu muset nějaké minuty strávit čekáním na nabíjení. A překvapilo mě, kolik času člověk stráví na pumpě kolem záchodu, pití apod., aniž si to uvědomuje, že pak už je to akorát dobité na další segment trasy. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (Chröchtörr) (18.4.2023 3:21) | reagovat | |
al5249: Ukonceni proceje novych ICE bude v lepsim pripade znamenat leta dovozu ojetin ze zapadu EU, v horsim pripade i stop dovozu/registracim a v tom pripade zacnou ta auta na trhu chybet. Samozrejme se tu najde spousta vraku s papiry, ke kterym pujde dovezt, nebo dokonce vyrobit dily, takze se to da systemem Kuba pytlikovat jeste par dekad, o tom zadna. Jsem na to zvedavej. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (al5249) RP (17.4.2023 17:55) | reagovat | |
Pri soucasnych prodejich novych automobilu v CR trva obnova vozoveho parku +- 30 let. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (al5249) RP (17.4.2023 17:55) | reagovat | |
Primarne vedu debatu o tom, ze se domnivam, ze je nesmysl dotovat stavbu a provoz desetitisicu dobijecek. To ostatni je na okraj, ja nevim, proc si lide EV nekupuji, dojezd a ztrata casu byl navrh, mozna se myslim. Fakt, na kterem se zrejme shodneme, ze si lide EV nekupuji, neshodneme se na tom, zda je to tim, ze mensi cast populace, ktera nema jak jinak si nekupuje kvuli absenci dobijecky pred panelakem. Stat neche na EV do 12 let prejit. Ma dojit vicemene jen k ukonceni prodeje novych ICE. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (Chröchtörr) (17.4.2023 15:54) | reagovat | |
al5249: No A posledni otazka - jestli stoji za to dotovat desetitisice nabijecek - ja nevim, ale jestli stat chce do 12 let prejit na elektromobilitu, tak ma 3 moznosti: postavit nabijecky, vysrat se na zakaz spalovacich motoru, nebo udusit ekonomiku. Vidis nekde ctvrtou moznost? | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (Chröchtörr) (17.4.2023 15:52) | reagovat | |
al5249: Druha debata: Nicmene porad muzes mit spalovaka, se kterym najezdis treba 3000km/rok na dovolenou a za vzdalenejsimi pribuznymi (ono az bude benzin stat stovku za litr ... a kdyz budes chtit, aby autop z roku 2030 vydrzelo aspon do 2070 ...) zatimco ty bezne akce okolo baraku (do prace a na nakup) zvladnes vyrazne levneji na elektrinu. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (Chröchtörr) (17.4.2023 15:50) | reagovat | |
al5249: Druha a nezavisla debata: jaky dojezd by mel mit elektromobil, aby se lidi dneska priu dnesnich cenach benzinu a nafty vzdali sveho spalovaciho auta. Ta hodnota je pro kazdeho jina. Me stacilo 130km, protoze me sralo se v tech spalovakach hrabat. Nekomu nebude stacit 800km, protoze jezdi pravidelne lyzovat do Alp (ja bych si asi radsi vstriknul petrolej pod kuzi, jako to delali lidi za 1. svetove, aby je neodvedli, nez jet lyzovat, ale to je individualni). | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (Chröchtörr) (17.4.2023 15:45) | reagovat | |
al5249: Pokracovani prvni debaty: Takove umim koupit za 15k. K tomu BMS za 8k (puvodne tam byla olova). Celkem 50+15+8=73k. Naklady na 1km jsou pri 8kc/kWh 0.64kc. Navratnost (73k-20k)/(2.4-0.64)=30113 km, to je 502 melkych cyklu u baterek, ktere by mely vydrzet 5000 cyklu. Zaroven to jsou asi 2 roky jezdeni do prace. Obcas pojedes i na nakup, za kamaradama a podobne, takze se to vrati driv. Neresis emise, rozvodove remeny, olej v motoru, filtry ... Tohle je auto chudaka, ne Tesla za 1.2M. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (Chröchtörr) (17.4.2023 15:43) | reagovat | |
al5249: Pokracovani prvni debaty: Auto na benzin, aby jezdilo za 6l/100 uz musis vybirat, normalne auta s timhle starim zerou tak 7, ale rekneme, ze se ti podari koupit za 20k neco, co bude zrat 6, takze pojede za tech 2.4kc/km. Kewet za 50k bude brat 8kWh. Pokud to mas do prace 30 a z prace taky 30, tak baterky na 80km (at je tam nejaka rezerva) budou mit 0.8*8/0.7=9.14 kWh. Proc /0.7? Protoze narozdil od automobilky nejsi kokot a nechces je oddelat za 3 roky, takze je budes provozovat mezi 3.5V a 4.10V. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (UFO) (17.4.2023 15:37) | reagovat | |
al5249: Tyhle lidi, co nikdy nejeli v EV, pořád řeší, kolik minut ztratí kdo pří tankování nebo nabíjením. Pritom EV (teda Tesla, ne EV obecně) je o něčem úplně jiném než počítat minuty tankování nebo nabíjení. Takovej hnus jako je benzín se s tím prasit, oleje z toho všude tečou, smrdí to, to je jako mít sex s kuřačkou (což jsem naštěstí nezažil), ještě je to pomalý, nebezpečný, poruchový, opruz pořád jezdit k pumpám, když se mi to může nabíjet samo v garáži. A po tom všem chcete ještě počítat minuty? | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (Chröchtörr) (17.4.2023 15:35) | reagovat | |
al5249: Myslim, ze stale mixujes dve naprosto rozdilne debaty. Prvni debata je jake usporne uato staci na cestu do prace pri domacim nabijeni. Me staci auto, ktere jsem popsal s dojezdem, ktery jsem popsal a spotrebou polovicni, nez zminujes. Az tento stat/EU dotlaci do elektromobility obycejne chude lidi, kteri vice penez proste nemaji, budou velmi pravdepodobne volit podobne vozy. Pomale nabijeni znamena levnejsi baterky. A stara technika znamena, ze oprava rozbiteho sklicka blinkru nevyjde na 5000 korun. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (UFO) (17.4.2023 14:59) | reagovat | |
al5249: "za pet minut je ready na dalsich 900" - takže ten člověk ztratil pět minut, minimálně jednou měsíčně. S elektrem ztratím nulu, protože se nabíjí, když stejně dělám něco jiného. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (al5249) RP (17.4.2023 13:19) | reagovat | |
Promin, ted se divam, ze ty beres jako benzin i naftu, plyn, plug-in hybrid, v tom pripade mas priblizne pravdu. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (al5249) RP (17.4.2023 13:18) | reagovat | |
leden-brezen 2023 66,88 % benzin, 25,04 % nafta, 2,34 % elektro [odkaz] | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (al5249) RP (17.4.2023 13:16) | reagovat | |
Nejlevnejsi auta na benzin stoji kolem 300k, vyrazne vice, nez jsme byli jeste nedavno zvykli, ale stale mene nez nove elektromobily, pokud se tedy nebavime o nejakych kapotaovanych elektrokolobezkach (s kapkou nadsazky). Spousta lidi elektromobily nechce, vadi jim treba nizky dojezd, Superb na naftu ujede +- 900, za pet minut je ready na dalsich 900. Az jednou nebude zbyti, tak ti lide a firmy, ktere kupuji drazsi auta mozna elektromobily zakoupi. Parkoviste pred panelaky nepretekaji novymi Superby. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (UFO) (17.4.2023 12:55) | reagovat | |
al5249: Nový elektromobil také není dražší než nový benzín. A přesto se jich prodalo jen 1.78%. To tu pořád opakuješ donekonečna, že EV jsou drahé, a ignoruješ čísla. To pak ta diskuse nemá smysl. Proti argumentaci, že všechna nová auta jsou nejlevnější, kde není EV ekvivalent, tak to také není pravda. Nemám na to statistiku dle ceny, ale dle značky/modelu jenom Superbů se za rok 2022 prodalo 3.3%. https://www.povinne-ruceni.com/clanky/nejprodavanejsi-auta-v-cesku-v-roce-2022/ | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (UFO) (17.4.2023 12:44) | reagovat | |
al5249: "v CR tvori benzin v 1. kvartale tohoto roku cca 67 %, ale to je detail." - to berete kterou statistiku? https://fdrive.cz/clanky/v-ceskych-registracich-elektromobilu-se-vratila-na-vysluni-tesla-unor-2023-10360 "benzínem" jsem nazval všechno vč. dieselů. A hybridy a podobné nesmysly tam také patří. Podle článku výše za únor 2023 je "benzínů" v ČR prodáno 98.22% (299 EV z 16826 vozidel). | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (al5249) RP (17.4.2023 10:10) | reagovat | |
Analogie s Linuxem je zdanlive pekna, ale ma par musek. Linux neni pro bezneho smrtelnika drazsi nez Windows. Malokdo tvrdil, ze nikdy neprejde na Linux na mobilnim telefonu, ale na pocitaci a tam Linux zatim Windows nikterak neprevalcoval. Trochu bych to parafrazoval, ze si za par let povime, ze lide tvrdili, ze EV nikdy a ted jezdi elektrickym vlakem. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (al5249) RP (17.4.2023 10:10) | reagovat | |
Nova auta jsou drazsi, kupci novych aut kupuji mene nebo mene casto, cast lidi prechazi na zanovni auta, kupci zanovnich aut se chovaji podobne a prechazi na starsi ojetiny, kupci starsich ojetin na jeste strasi, posledni kupci, kteri drive kupovali tu nejstarsi sortu nemaji co koupit. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (al5249) RP (17.4.2023 10:10) | reagovat | |
UFO, v CR tvori benzin v 1. kvartale tohoto roku cca 67 %, ale to je detail. Pokud zvednes podil elektromobilu v CR dotovanim desetitisicu nabijecek o par desetin procenta, treba z aktualnich 2,3 % novych vozu treba i na 2,8, tak tezko rict, zda to je nejaka spasa. Otazkou je, zda se lektromobily budou dozivat tak pekneho veku jako auta, jsou tam pomerne velka rizika, ze kazda nehoda bude znamenat poskozeni baterie a totalku, A jinak samozrejme plati zakon padajiciho hovna. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (UFO) (17.4.2023 3:13) | reagovat | |
al5249: "Osobne se domnivam, ze stat chce aby lide prisli ... lepe receno, aby klesl pocet vozidel bez ohledu na pohon" - proč? TCO nového EV je nižší než benzínu, zvlášť až se sem dostanou EV z Číny. Stačí nasytit trh ojetin. To je jak s Linuxem, pořáď lidi tvrdili, že na Linux nemůžou přejít z toho či onoho důvodu a dneska všichni jedou na Androidu a Google cloud a nikdo už o Linuxu nemluví. EV tu budou, až lidi přestanou o EV mluvit. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (UFO) (17.4.2023 3:09) | reagovat | |
Když 98% prodávaných nových aut jsou benzíny, tak se nikdy nedostaneme na saturaci trhu starších (10+ let) ojetých EV pro plebs. V EU je to rychlým googlováním 8% (BEV), což taky nic moc nezachrání, navíc jen část toho jsou Tesly a zbytek je porod s tím jezdit/dobíjet. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (al5249) RP (17.4.2023 0:59) | reagovat | |
A pri tom "mnozstvi" nabidek fakt stoji za to budovat a dotovat desetitisice nabijecek, abys udal par ojetych EV do panelaku, vzdyt to klidne mohou skoupit lide, kteri maji domy nebo garaze. Az bude trh ojetin zaplaven EV, tak snad. I tak bych byl samozrejme radeji, kdyby se to obeslo bez dotaci. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (al5249) RP (17.4.2023 0:59) | reagovat | |
Kdyz se divam na tipcars a sauto, tak nejlevnejsi je smart za 159, pak dalsi asi 4 auta do 200. Tahle pidiauticka budou jezdit i 8korunovym poplatkem za ac nabijeni levne, ale jak dlouho s nimi musis jezdit, aby se ti to vyplatilo na dojizdeni do prace? aly benzin te povozi za 6 l = 2,4 Kc/km, tohle za 16 kWh = 1,28 Kc/km, navratnost 140 000 km, to musis jezdit denne do prace na hranici dojezdu, aby se ti to vyplatilo. Nadsenec do levneho dojizdeni vetsinou radeji poridi plyn. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (al5249) RP (17.4.2023 0:58) | reagovat | |
Chrochtor, sorry jako, ale to nejsou auta, kterymi by lide bezne uspokojovali sve potreby, jsou to mala auticka s minimalnim dojezdem a casto dlouhym dobijenim, takze jen nejvetsi nadsenci s tim mohou cestovat delsi vzdalenosti priskokem. Jednou mozna budou nebo taky nebudou za par korun lepsi EV ojetiny, ale ta doba je dle meho nazoru jeste hodne daleko. Obavam se, ze pri 8 kc na km se ti nevyplati mit pred panelakem jako 2. auto elektromobil skoro bez baterie na jezdeni do prace. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (blmblmblm jiz byl 2.74234161x nevakcinovan Roumenem) (17.4.2023 0:40) | reagovat | |
Hadate se o EV jak autisti, ale porad vam unika, ze EV lze provozovat tak jako druhe auto a ne auto jedine. EV maji dojezt na kokot, takze s nim proste Prazak nezajede na Moravu k rodine, aniz by musel resit nejake kokotiny s nabijenim po ceste, a nehodi do nej v zime lyze a nezajede si do Alp na vikend. No a pujcovat si jine auto na takove cesty je opruz, ktery bezny motorista nemini resit. Soucasna technologie EV na tuzkove baterky je slepa vetev vyvoje. Chce to lepsi baterky/uloziste energie. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (Chröchtörr) (17.4.2023 0:30) | reagovat | |
al5249: Az tahle auta na trhu dojdou, tak se muzeme bavit o tom, ze to limituje nabidka ojetin, ke kterym jde sehnat papiry a do kterych jde narvat baterky. Neboli zhovadila buzerace tohoto statu znemoznujici prestavby aut na elektropohon. To nekdy za tech 15-17 let nastane, pokud ten zakaz prodeje spalovaku od roku 2035 na posledni chvili nezrusi. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (Chröchtörr) (17.4.2023 0:28) | reagovat | |
al5249: Ach jo. Vychazis z nesmyslnych cisel. Kdyz u spalovaciho auta berez 11 let starou ojetinu, tak musis u EV brat neco podobneho. Peugeot 106 electric, rok vyroby 1995, LiFePO4 baterky na dojezd 100-200km. Nebo dokonce vymenene puvodni NiCd baterky s dojezdem 60-80km. Cena nekde mezi 100k a 200k. Nebo Kewet Buddy za 50k a k tomu nejake baterky. To si koupi clovek, ktery nechce machrovat, ze ma na Teslu, ale chce usetrit za benzin na cestach do prace. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (al5249) RP (17.4.2023 0:24) | reagovat | |
budoucnosti a s prilis vysokymi riziky pro cloveka odkazaneho na ojetiny. I ta cena ojeteho EV je pro vetsinu lidi nedostupna. Osobne se domnivam, ze stat chce aby lide prisli ... lepe receno, aby klesl pocet vozidel bez ohledu na pohon, z ekologickeho hlediska i z hlediska bezpecnosti dopravy mu to pravdepodobne dava smysl. Castecne nejde jen o nas stat, ale o dohodu na urovni EU, kde do toho promlouvaji i staty, kde EV a jejich ceny nejsou takovy problem. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (al5249) RP (17.4.2023 0:21) | reagovat | |
Chrochtor, kdyby se tu EV prodavali relativne dobre, ale slo videt, ze trochu pokulhavame, tak je mozne, ze je to tim, ze ta cast (dle meho nazoru mala cast) EVchtivich lidi nemuze, protoze nemaji nabijecku na parkovisti pred panelakem. Pruzkumy hledat nebudu, ani nevim nakolik jsou ty, ktere jsem v minulosti zahledl "smeroplatne", ale vetsinou je demotivujici cena, coz v zemi, kde je bezne "nove" auto 11leta ojetina, neni az tak s podivem. EV auto s dojezdem je za milion+. 750 jako ojetina s nejistou ... | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (Chröchtörr) (17.4.2023 0:03) | reagovat | |
al5249: Takze otazka zni - chce stat, aby lidi v panelacich prisli o moznost svobodne dopravy? Pokud ano, nemelo by se proti tomu demonstrovat? A pokud ne - je stat tak debilni, ze si mysli, ze lidem budou k necemu elektromobily bez nabijecek? Asi ano, kretenismus statu a uradu je neomezeny. V kazdem pripade do toho neni treba tahat moji osobu a auto, ja uz nikdy v panelaku bydlet nebudu, Pote, co jsem zkusil vlastni barak, budu radsi bydlet ve vyrazene tramvaji postavene jerabem na kus vlastni louky. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (Chröchtörr) (17.4.2023 0:00) | reagovat | |
al5249: Kde ted je nebo neni zasekla elektromobilita se da zjistit asi jenom pruzkumem. Ale to neni podstatne, protoze v roce 2035 se maji prestat prodavat auta se spalovacimi motory (jak to bude s cenou sytetickych paliv a jake superdrahe a superporuchove vopicarny tam budou, nebo nebudou muset vyrobci implementovat, aby do toho nesel nalit levnejsi benzin se teprve uvidi). Takze za 12 let by podle predstav statu mela zacit doba elektromobilu. I pro ty lidi, co bydli v tech panelacich. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (Chröchtörr) (16.4.2023 23:56) | reagovat | |
al5249: Ale jo, jasne, ze jsem si mohl koupit 3km od panelaku garaz bez elektriky za pul milionu k auto za 100 tisic, to dava perfektni smysl. No, misto toho jsem radsi postavil barak nekde uplne jinde. Myslim, ze jsi zaseklej v predstave, ze EV je auto minimalne za milion. Ja jsem mel nekolik elektromobilu a vsechny byly vyrazne levnejsi, nez nejlevnejsi nove auto v dobe nakupu. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (al5249) RP (16.4.2023 18:19) | reagovat | |
Chrochtore, sis klidne mohl koupit v okoli panelaku garaz, nema smysl se vymlouvat na nabijecku, kterou ti zly spoluobcane nezadotovali. Znovu opakuji, ze drtiva vetsina lidi, kteri maji prijmy takove, aby mohli o EV uvazovat ma dum nebo garaz nebo garazove stani pod bytovym domem, pripadne si neco z toho snadno poridi. Elektromobilita neni zasekla na tom, ze lide v panelacich cekaji na nabijecku, takovych lidi je zlomek. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (Chröchtörr) (16.4.2023 16:00) | reagovat | |
UFO: jinak proti Tesle zrovna technicky nic nemam (jestli autu presne licuji dily karoserie, nebo ne mi je uplne jedno a nikdyz jsem to nezkoumal), ale me osobne nevyhovuje ani cenou (10x vic, nez chci dat), provedenim (neni combi), spotrebou (auto, do ktereho nalozim tak malo muze zrat 60% spotreby Tesly), ovladanim (dotykove displaye za jizdy ani nahodou), ani opravitelnosti (pro Rich Rebuilds stavi Teslu V. VYsoke rychlosti nevyuziju, vsude nam tu nacpali radary a usekova mereni a podobne hovadiny. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (Chröchtörr) (16.4.2023 15:58) | reagovat | |
UFO: Jj, tesla zahriva, jenom nabiji obrovskymi proudy (toho bych se trochu bal) a nema tepelnou izolaci na zimu, cimz plytva energii na topeni. Ten problem s nevyhrivanim baterek v zime mel mimo jine Nissan Leaf. Ohledne overeni zarizeni - pokud na voltmetru vidim, ze cpe do baterek vic, nez 4.20V/clanek, tak uz dal nic overovat nepotrebuju. Zivotnost clanku bude zoufala. A zrovna u BMS prekracovat limity soucastek ... dekuji, nechci. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (UFO) (16.4.2023 15:53) | reagovat | |
Chröchtörr: "ty se bojis neceho, cemu zjevne nerozumis" - libovolné složitější zařízení už nejde ověřit pro bezpečnost, pak už hraje roli jenom statistika. Takže věřím více bezpečnosti 3.5 milionu vozů v provozu než jednomu sebelépe nadesignovanému originálu. Až v tom uhořím, tak mi omluva "já tam vlastně zapomněl dát jeden odpor" bude na dvě věci. A Tesla je opravdu známa, že překračuje limity součástek, ale když to v praxi funguje, tak proč ne. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (UFO) (16.4.2023 15:43) | reagovat | |
Před 10ti lety se o Tesle dalo říct, že to je kalifornské auto, ale dneska už na zimu dbaj. https://youtu.be/w64hH8_POgs , v Norsku maj velkej podíl na trhu atd. Ať už dělají s baterkama cokoliv, tak statistiku bezpečnosti maj 60x-100x lepší než benzíny, což mi příjde dostatečné. To dobíjení pod 0 stupňů jste nepsal pro Teslu, že? Tesla před Superchargerem dokonce zahřívá baterku na 50 C nebo 60 C podle mého Scan My Tesla. AC dobíjení v mrazu jsem nezkoušel (protože mám garáž), ale také ji nejdřív zahřívá. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (Chröchtörr) (16.4.2023 15:10) | reagovat | |
al5249: Ted nechapu, jestli trollis, nebo jestli nedokazes chapat cas a zmenu situace v case. Takze jako pro debila. Byla byvala doba, kdy jsem bydlel v panelaku a proto jsem si elektromobil nekoupil. Ted uz v panelaku nebydlim (jeeeee prekvapkooooooo) a tak mam kde nabijet a mam kde mit solary (kdo by to byl rekl). Uz je to pochopitelne? Nebo to mam nakreslit jako obrazek? | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (Chröchtörr) (16.4.2023 15:07) | reagovat | |
UFO: Ja se zase z bezpecnostnich duvodu bojim sednout do aut, kde - proto, aby zakaznikovi mohli rict o neco vetsi dojezd - nabiji lithiovky na 4.25V. A do aut, ktere nemaji vyhrivani baterek, ale klidne nabiji, kdyz maji baterky teplotu pod 0 stupnu Celsia. A do aut s LiFePO4, kde uverili vyrobci a nedali tam balancer. Ale to je tim, ze ty se bojis neceho, cemu zjevne nerozumis a tak si naivne myslis, ze automobilka to nedokurvi. Dokurvi. A casto ani nepoznaji. V Kaliformii totiz nemrzne ... | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (Chröchtörr) (16.4.2023 15:04) | reagovat | |
UFO: Ja nic nikam nikomu neprotlacuju, jenom popisuju svoje levne elektricke auto, se kterym najezdim 25000km rocne a setri mi penize za benzin. Kazdy ma jine potreby, kazdy si je musi zvazit, spocitat a zvolit vhodne auto podle toho co vozi, kam jezdi a kde muze nabijet. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (al5249) RP (16.4.2023 9:54) | reagovat | |
Chrochtor, urcite nejsi sam, kdo bydli v panelaku, nema (na) garaz ani stani a ma kvuli tomu problem s elektromobilitou. Presto si myslim, ze je to pomerne vyjimecny stav a pripadne rozsireni EV v CR opravdu nepada s tim, ze lide z panelaku nemohou dobijet. Vetsina movitych lidi tento problem nema. Ze te zajima, za kolik jezdis ty je fajn, ale ty nejsi pripad, ktery potrebuje nabijecku, jinak nemuzes zaroven tvrdit, ze jezdis skoro zadarmo z vlastnich solaru, to se s nabijeckou na parkovisti vylucuje. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (UFO) (16.4.2023 6:14) | reagovat | |
"fotovoltaika neni uplne zdarma, jsou tam nemale investicni naklady" - vychází mi 77000Kč/auto při 10 let "životnosti" auta, 30 let životnosti solárů, 160Wh/km (sám mám průměr asi 198Wh/km...), ceny dle https://www.metalosolar.cz/fve-privatni/ . (540000.0*(15000*0.160/9900)+(590000-540000)*2)*10/30 = 76969. To je při započtení extra 2 baterií "pokud to nebude hnat pres domaci baterii, coz jsou dalsi naklady". Pokud je člověk pár hodin doma za světla, tak soláry pro auto vyjdou jen na 43636 Kč. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (UFO) (16.4.2023 6:01) | reagovat | |
"Auto ma dojezd 130km na jedno nabiti." - to je dálnice nebo okresky? Tohle ale vážně nejde protlačit jako normální auto. Petrolheadi nadávaj, že dojezd 350km na dálnici na jedno nabití nestačí (což je podle mě blbost, ale to je dnešní jádro sporů), tak 130km je bez šance. "A Batterymanagement chces stejne vlastni. Vzdycky!" - do toho bych jednak z bezpečnostních důvodu nesednul a jednak bych přestavbou strávil takovýho času, že si zatu cenu radši koupím Teslu. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (Chröchtörr) (16.4.2023 0:46) | reagovat | |
al5249: Popravde receno me naprosto vubec nezajima za kolik jezdi clovek s Teslou, ktery bydli v panelaku a nabiji jenom na dalnicich za 25kc/kWh. Zajima me za kolik jezdim ja se svym veteranem s pouzitymi baterkami, vhodne nastavenou BMS, aby mi je to zbytecne nenicilo a FVE polem, ktere usetri polovinu nakladu (v lete jezdim zadarmo). Me se to vyplati, ty si pro me za me klidne treba predelej Tatru 815 na drevoplyn, nebo jezdi s T-55 na technicky benzin. | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (Chröchtörr) (16.4.2023 0:43) | reagovat | |
al5249: Nevim s jakym najezdem radi kalkuluji elektromobilisti, 25000km/rok je muj najezd, tak ho pouzivam. Auto ma dojezd 130km na jedno nabiti. Dale jsem nikde netvrdil, ze EV jezdi zadarmo, ale ze si to clovek musi spocitat podle tarifu elektriny, kde nabiji a jestli ma FVE - tedy cena je individualni. Zvlast kdyz clovek uvazi, ze zpusobu, jak rozpocitat naklady na FVE je nekonecne mnoho (slouzi i jako zaloha v pripade vypadku? Napaji barak? Dodava do site?). | ||
|
||
Obrázek 'El. auta ekologie' (Chröchtörr) (16.4.2023 0:39) | reagovat | |
al5249: Ty to vis samozrejme mnohem lepe, nez clovek, ktery v panelaku bydlel a kvuli tomu si elektromobil neporidil, dokud nepostavil barak, to je jasne, o tom nema smysl dal debatovat zejo. CO se tyka ceny AC nabijecky - zacit na novych parkovistich, pri rekonstrukci verejneho osvetleni, vykopech za jinym ucelem a u trafacek. Kdyz se chce, tak to jde, kdyz se nechce, hledaji se vymluvy. | ||
|