Přezdívka:
:-) :o)
:-( >-O
;-) :-D
:-P B-)
8-) :-*
:-/ |-)
=) :-O
Zpráva:
 
čtyřicetpět:
   


Odebírat

Obrázek 'game devs' Obrázek 'game devs' (-xXx-) (31.5.2023 20:16) reagovat
Já dodám, že potřeba optimalizovat kód ve hrách z devadesátek vycházela z faktu, že herní konzole a obecně specializovanější HW té doby na rozdíl od PC měl na zakázku dělané obvody pro speciální účely (od bitblitu přes zvuk až po 3D). Běžné PC mělo zase poměrně silné CPU (386/486/Pentia), takže jednoduše kdo chtěl vymáčknout víc, musel optimalizovat. Dnešní PC jsou už spíš takové herní hodně nabušené konzoly.

Obrázek 'game devs' Obrázek 'game devs' (adamsRP (31.5.2023 16:23) reagovat
Napšíklad? :D

Obrázek 'game devs' Obrázek 'game devs' (psi chlup is blm) (31.5.2023 6:24) reagovat
Hdjdkk: já si zas pamatuju ty jeho idiotský cancy o covidu, který papouškoval po vládní propagandě a realita je postupně všechny vyvrátila. Je to klasický produkt dnešní doby: zbabělý zakomplexovaný narcis toužící po uznání od autorit. Nějak se v tomhle státě bohužel přemnožili...

Obrázek 'game devs' Obrázek 'game devs' (adamsRP (30.5.2023 17:00) reagovat
Tak určitě, uděláš jednu hru, a von už si to enžín sám upraví na jakejkoliv hárdvér!

Obrázek 'game devs' Obrázek 'game devs' (Hdjdkk) (30.5.2023 16:57) reagovat
Omg, adams zase placa ty svoje sracky :-D. Staci se podivat na jeho recenze grafickych karet...ten dement absolutne netusi, ktera bije :-D

Obrázek 'game devs' Obrázek 'game devs' (adamsRP (30.5.2023 16:37) reagovat
no-x>Ale nehrálo se ve 3D na deseti generacích grafických karet s výkonem od lowendových IGP Intelu po RTX 4090, s pamětmi od 2 do 24 GB a na procesorech, které mají od jednoho do 16 jader, víš, experte?

Obrázek 'game devs' Obrázek 'game devs' (no-XRP (30.5.2023 10:37) reagovat
adams: Variabilita hardwaru narostla? Koncem 90 let tu bylo přes 10 výrobců čipů s podporou 3D akcelerace a každý měl na trhu několik architektur, často dost zásadně odlišných. Dneska se na PC řeší jen AMD a Nvidia (Intel nikdo nebere vážně) a jejich architektury se v posledních letech mění jen evolučně a většina ze změn je navíc pro vývojáře zcela transparentních.

Obrázek 'game devs' Obrázek 'game devs' (bohynRP (30.5.2023 10:20) reagovat
@adams S variabilitou HW sem nelez, dneska máš nad HW hromadu abstrakce (DX, OpenGL, Vulcan...) nebo vemeš rovnou hotovej engine a tohle vůbec neřešíš. Když už něco spatláš sám, tak tvoje průsery fixuje výrobce karet. Neřešíš lowlevel vstupy, grafické režimy, stránkování paměti, síťování, zvukovky... Prostě dneska pohodička, klíek, všechno dostaneš out of box.

Obrázek 'game devs' Obrázek 'game devs' (Tuw) (30.5.2023 9:52) reagovat
On je problém hlavně v tom, že lidi mají relativně dobrý kompy a uživatel nepozná garbage code oproti optimalizovanýmu kódu. Trávit dny nad tím, abych uživateli ušetřil pár stovek mega na ramce nebo x vteřin při načítání nedává smysl a nikdo to neocení.

Obrázek 'game devs' Obrázek 'game devs' (čšřěbgvčwš) (30.5.2023 9:51) reagovat
no jo, jenže základ takového Wolfensteina 3D naprogramuje dneska průměrný programátor za odpoledne v javascriptu (jakkoliv nebyla sranda to tehdy vymyslet a udělat na tehdejším HW) - problém je, že dneska má ve hrách kompexnější kód každá malá nepodstatná kravinka, jako jsou pohupující se koňské gule - přidej do hry milion takových malých systémů a je skoro nemožné, aby se všechno povedlo... na druhou stranu - kdysi nebylo easy hru patchovat, takže se víc hlídal stav při vydání - dnes se na to dost hřeší..

Obrázek 'game devs' Obrázek 'game devs' (broskvový kompot v plechovce, co stával 19 a už je za 89 skutecny original) (30.5.2023 9:49) reagovat
ano, asembler, nejpřenositelnější věc na světě :-D :-D :-D :-D :-D

Obrázek 'game devs' Obrázek 'game devs' (NasradRP (30.5.2023 9:47) reagovat
pod ten posledni se podepisuju. Hra bez offline modu shift+delete a seru na to i kdyby to byla nejlepsi 3D porno textova adventura >-O

Obrázek 'game devs' Obrázek 'game devs' (aj tak) (30.5.2023 9:45) reagovat
theubik: Znaje pár developerů, nemohu souhlasit - je to o obou skupinách (ostatně v mé bublině je spousta developerů manažery sami sobě).

Obrázek 'game devs' Obrázek 'game devs' (MikeMinRP (30.5.2023 9:43) reagovat
Rosy retrospection, nostalgia bias, survivorship bias ... B-)

Obrázek 'game devs' Obrázek 'game devs' (adamsRP (30.5.2023 9:43) reagovat
Děti, komplexnost her od té doby narostla řádově, kvalita assetů rovněž, variabilita hardwaru taktéž.

Obrázek 'game devs' Obrázek 'game devs' (theubikRP (30.5.2023 9:39) reagovat
Tohle není o herních developerech, ale o manžerech na nimi.

Obrázek 'game devs' Obrázek 'game devs' (wd43) (30.5.2023 9:24) reagovat
"our singleplayer game is always online because fuck you, that's why" :-D