Nalezeno 52 komentářů.


Přezdívka:
:-) :o)
:-( >-O
;-) :-D
:-P B-)
8-) :-*
:-/ |-)
=) :-O
Zpráva:
 
Padesátosm:
   


Odebírat

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (tronRP (15.7.2023 7:06) reagovat
Kubec nějak neznají historii... Japonsko to zkusilo, přes Mongolsko a dostalo tam takovou čočku, že přišlo se smlouvou o příměří a to se psal květen až půlka září 1939. Na druhý pokus již neměli koule.

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (kmikalRP (13.7.2023 23:07) reagovat
Merline blbe, tím, že mám podrobně zanalyzované obě světové války a nemám rád mýty o nich, tím fakt nefandím dnešní Moskálii, která prohrála invazi už loni v březnu u Kyjeva, jako Němci u Moskv, a ještě jí to musí dojít. Německu to trvalo čtyři roky a bylo mu v chápání hezky pomoženo, vaši mobíci to teď ochutnávají taky.

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (Profllel) (13.7.2023 22:57) reagovat
Merlin: zatim ani jedna, ale fandi si dal, nacisticka kurvo :-D

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (MerlinRP (13.7.2023 20:19) reagovat
@Profllel: Pochopitelně. Ovšem nějakou temnou magií má spousta mých lží onu nepříjemnou vlastnost stávat se pravdou.

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (Profllel) (13.7.2023 19:27) reagovat
Merlin: zatimco tvoje posty jsou porad hovna a lzi, kokote :-D

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (MerlinRP (13.7.2023 19:21) reagovat
@kníkal: kurva, jak jsi dokázal kníkalovi ukrást účet? Tyhle posty přeci nemohl psát on, vždyť to má hlavu i patu a celkově to působí docela rozumně a vůbec příčetně.

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (Kubec) (13.7.2023 16:50) reagovat
Kdyby války vyhrávali čísla, vše by bylo o mnoho jednodušší. Historická fakta z mnohých válek mluví ale jinak (netvrdím, že z většiny, ale je hodně válek, které vyhrál papírově slabší soupeř). Pro mě je třeba zásadní otázka, zda by bez LaL jako jasného dokladu spojenectví nezvolilo Japonsko raději útok na Rusko namísto jihovýchodního Pacifiku a pod. Ale to je o dost složitější otázka, než si porovnávat tabulky. Ale jak jsem již zmínil, máš samozřejmě pravdu a já jdu raději na koupák :p.

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (kmikalRP (13.7.2023 16:36) reagovat
Kubec: je to moskalský citát, snažili se vypadat slabší. Těch citátů je. Novější čísla jsou i přesnější, ono info o východní frontě si dost zprivatizovali Němci vylhanýma paměťma. Když to budeš analyzovat, zjistíš, že ztráty Moskalů vůči OSE byly asi 1,5:1, což vůbec není špatný vzhledem ke katastrofálnímu 1941. Já si nechci nic vymýšlet, jen se snažím porovnávat čísla, což je to o co v opotřebovávací válce jde především.

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (Joker) (13.7.2023 15:56) reagovat
kmikal: Do studené války i sovětští generálové, i Stalin, uznávali, že bez americké pomoci by prohráli. I když já osobně si to nemyslím, operace Barbarossa byla evidentně nereálná. Ale to, že bez lend-lease by Sověti neměli na protiútok a východní fronta by zamrzla někde v SSSR, mi přijde dost realistické.

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (Kubec) (13.7.2023 15:48) reagovat
Proč podezřelé? Je to relevantní citát někho, kdo byl celou dobu ve velení. Ale ok, jestli tě to potěší, máš pravdu. Ty si můžeš jít po co nejnovějších číslech, mne zajímají co nejpřesnější. Ty si můžeš vymýšlet teorie, co by se stalo, kdyby se nestalo, já jsem tu svou uvedl pouze jako případ a mohl bych uvést 50 dalších, které by udělali krásnou teorii. Ale na to fakt nemám chuť any nervy, takže si vyhrál :ppp.

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (kmikalRP (13.7.2023 15:39) reagovat
Já znám mnoho vyjádření představitelů SSSR o L-L. Ale mohlo by ti přijít podezřelé, že jsi v pozici "cituji tvrzení Moskalů" ;). Já fakt radši čísla, co nejnovější, tak třeba tady se na základě vlastních průzkumů dost ztotožňuji s tím, co tam píše David Glantz [odkaz] , a bez L-L těžko mohl padnout Stalingrad a kdyby padl, tak se houby mění, bylo to meme město ;). Nepadla Moskva a Leningrad, to cca stačilo

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (Kubec) (13.7.2023 15:33) reagovat
A pritom jim nestihala logistika :))). A doplnil bych treba citat o Zukova o Land and Lease, a ten toho o rudé armádě z roku 41 věděl mnohem více, než my všichni dohromady. Citát je z roku 1963, tedy z doby vrcholné studené války, a přesto vyznívá jasně:Today some say the Allies didn't really help us ... But listen, one cannot deny that the Americans shipped over to us material without which we could not have equipped our armies held in reserve or been able to continue the war.

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (Kubec) (13.7.2023 15:30) reagovat
Ja tu nehodlam teoretizovat co by kdyby. Ja muzu jen psat veci tak, jak je(nahodou ve shode s mnohymi historiky - vetsinou tedy nesovetskymi) vidim. Nemyslim, ze bychom se nejak moc lisili v tom, co pisem, ja pouze odmitam delat jakykoliv zaver. (Např. třeba bez LaL mohl padnou Stalingrad, mohl tam proběhnout obchvat a zajatí obránců a najednou mohl být vývoj celé války úplně jiný. A nebo taky ne, fakt nevim. Ale cemu nerozumim je, ze jses schopen napsat, ze nepotrebovali lokomotivy

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (kmikalRP (13.7.2023 15:17) reagovat
Lokomotiv mohli vyrobit klidně 0, stáhli jich dost z Německem okupované části, protože blbci Němci postupovali systematicky, ne chaoticky. Továrny pro tanky vyráběly tak rychle (google: Borys Paton), že nestíhaly jiné části logistiky. Pokud celá pointa bude mít výsledek, že L-L urychlil konec války třeba o rok, tak se shodujeme. Pokud by měla být pointa, že SSSR by bez L-L prohrál, tak to těžce rozporuji ;).

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (Kubec) (13.7.2023 15:01) reagovat
kmikal: Právě, že to porovnávám. Třeba lokomotivy, Rusko mělo před válkou cca 20 000 lokomotiv a spojenci jich dodali jen 2000, to je pravda. Ale díky tomu stačilo v rusku vyrobit cca 50 lokomotiv za celý zbytek války a tím uvolnit tu továrnu a lidi pro tanky a tím navýšit jejich produkci. V tom je celá pointa...

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (kmikalRP (13.7.2023 14:50) reagovat
Kubec jo pardon, psal jsem něco o tancích, ale čistě číselně. | Potraviny: poměřuj množstvím potravin produkovaných v SSSR, lokomotivy, vagony (opět to samé, tuším, že L-L dodal desetinu toho co už měli a to možná přeháním) atd. T-34 znásobila výroba nezávisle na L-L, jak jsem psal, předběhli svět v know-how, automatické svařování pod tavidlem, dojička krav mačkala tlačítka, zatímco Němci na ruční svařování museli mít chlapi atd ;).

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (kmikalRP (13.7.2023 14:46) reagovat
37: a tyhle mýty vážně dnes letí? Ale to tak pár let, co? předtím o těchle blbinách nikdo moc neslyšel. Celý L-L je při přepočtu na měny tak 5 % hdp sssr té doby ;). A není to nějaký moskalský plán, že máme podceňovat Moskálii?

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (Třicetsedm) (13.7.2023 14:41) reagovat
No, Rudou armádu před kolapsem v Moskvy americký Leand and Lease opravdu nezachránil. Zachránili je angličané. Ti, vyčerpaní Bitvou o Británii, dokázali do Ruska dopravit vedle pokročilých maziv zejména komunikační prostředky. Tisíce kilometrů telefonního drátu nebo vysílačky. Jen toto dokázalo vnést řád do chaosu zhroucené Rudé armády a umožnilo sovětům zorganizovat obranu. Bez pomoci z UK by Rudá armáda zůstala vojskem ne na ústupu, ale na úprku.

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (Kubec) (13.7.2023 14:32) reagovat
kmikal: Potraviny, maziva, střelný prach, lokomotivy, náklaďáky, vagony, koleje a dopravni letadla a mnoho dalšího. Jde o věci, které si díky tomu rusové nemuseli vyrábět sami. Ne, že by to neuměli, ale pohlo jim to vyrábět bojový materiál. Ale to už se opakuju. A promiň, počtem tanků tady mával asi někdo jiný s tvým nickem. Ve 41 byla akorát T-34 zaváděna k jednotkám a bylo vyrobeno prvních pár tisíc kusů, A právě LaL v dalších letech dovolil tuto výrobu násobně rozšířit na cca 4 násobek.

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (barbucha) (13.7.2023 14:04) reagovat
re kmikal: u Moskvy 1941 bylo přinejlepším zastavení. Ale význam Land-Lease potvrdil sám Stalin když zděšeně odmítl urychlení otevření druhé fronty za cenu zastavení dodávek z Land-Lease. Co si hodně lidí neuvědomuje, tak počet vojáků na frontě nebyl limitován počtem lidí, které dokázali naverbovat. Byl omezen množstvím materiálu, které pro ně měli. Tzn bez Land-Lease by na frontě neměli 3 miliony vojáků ale třeba polovinu. To by nemohli uvažovat o nějakém protiútoku a byli by rádi za udržení.

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (kmikalRP (13.7.2023 13:52) reagovat
Kubec: které konkrétní dodávky držely "celou ekonomiku"? "tehdejší úroveň RU tanků" - já o tancích nic nepsal, ale t-34 byla v 1941/1942 nejlepší tank východní fronty. A schopnost vyrábět ho masově (v SSSR byli chytřejší, než v Německu a jako první na světě dělali těžkou vojenskou techniku pomocí automatického svařování pod tavidlem, což Němci za války NIKDY nezvládli, což umožnilo až 10x rychlejší produkci, než mělo Německo, a o to v opotřebovávací válce jde.)

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (Kubec) (13.7.2023 13:44) reagovat
zog: Tak asi klasicky nic, co? Jak to tak bývá... Kmikal: Já tu potvrdil, co psal zog o Moskvě.. Ale zbytek jsou jen kecy a spekulace. A opět chci zdůraznit že u Ruska narozdíl od Británie byli mnohem důležitější dodávky, které držely při životě celou ekonomiku a umožnili jí soustředit se na válečnou produkci, než ty bojových strojů. A argument o počtu ruských tanků vs německých je taky celkem pochybny, když vezmeme v úvahu tehdejší úroveň RU tanků. Potřebovali uvolnit ruce, aby vyrobili moderní...

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (kmikalRP (13.7.2023 13:35) reagovat
Třeba tady je to aspoň rámcově [odkaz] , v 1941 Němci dali na východní frontu 3,767,000 Němců. V 1942 už jen 2,600,000 a zbytek další státy OSA. A ohledně útočného potenciálu jednotek naprostá katastrofa. Grol: když Němci zaútočili v 1941, tak asi s 3500 tanků proti ruským asi 20 000, tj surovinový potenciál SSSR mělo dycky. Doporučuji When Titans Clashed: How the Red Army Stopped Hitler od Glantze, tam je čísel...

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (Grolman) (13.7.2023 13:30) reagovat
2Kmikal: sice bych to nenapsal tak černobíle, ale souhlasím. Tvrdím ale, ze rusovi v té době hrozilo větší nebezpečí zevnitř. Domnívám se, že bez pomoci by další rok měli problém se ekonomicky nezhroutit.

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (kmikalRP (13.7.2023 13:06) reagovat
Grolman: u Moskvy (respektive obecně v 1941) zničili útočný potenciál německých armád. Někde jsem to měl rozepsané, každopádně v 1942 byli Němci už slabší než v 1941 a na papírově podobná čísla se na východní frontě dostali jen tak, že tam nahnali Italy, Maďary, Rumuny a další kámoše. Zbytek útočného potenciálu stačil jen na třetině fronty, kde to Rus nečekal, páč jih byl fakt píčovina. Na Moskvu nebo Leningrad už si Němci ani netroufli, proč asi...

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (Grolman) (13.7.2023 12:56) reagovat
U Moskvy zastavili postup, rozhodně nic neotočili. Otočili to 1942. A tady bylo rozhodující, kdo koho přetlačí. A tady byl ,podle me rozhodující, ani ne tak počet dodaných tanků, ale to, čeho si mnohdy nevšímají odborné články - potraviny a suroviny. To vítězství se totiž zrodilo ve fabrikách, kde v ohromných počtech chcípali civilisti. A prave tady byla L&L zoufale potřebná. Možná by to rus uhrál i sám, to vyloučit nelze, ale jako jistou věc bych to neviděl.

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (Občan YRP (13.7.2023 12:53) reagovat
Což je pouze spekulace.

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (Dežon - nereg) (13.7.2023 12:52) reagovat
V roce 1941 to otočilo bláto a rusácký lži, bo línej Abwehr se spoleh na ruský mapy, podle kterejch bylo všude dost cest a dálnic. Akorát že jen na tom papíru :)

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (kmikalRP (13.7.2023 12:27) reagovat
Zog má pravdu, že SSSR to otočilo samo u Moskvy v prosinci 1941. Pak už je nemohli Němci porazit, Lend-lease samozřejmě SSSR velmi pomohl, urychlil porážku Německa asi rok. Ale na to jste moc velcí dogmatici, akceptovat, že by SSSR porazil Německo i bez L-L.

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (Joker) (13.7.2023 12:21) reagovat
Xbit, annon: Jestli ono to, že v horizontu několika let je možné dodávat mnohem víc pomoci než okamžitě, nebude obecnější jev. O kolik třeba Škodovka dokáže navýšit výrobu když požadavek bude co nejvíc aut za měsíc odteď versus co nejvíc aut v srpnu za 5 let?

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (cyklistaRP (13.7.2023 12:04) reagovat
Spíš Studebacker a Dodge, naše V3S má portálové pevné nápravy taky zkopírované.

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (jeblm) (13.7.2023 12:00) reagovat
ruske nakladni vozy jsou kopie forda ktery dostali s LaL, doted nemaji vlastni nakladak ty rusky zmrdi

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (Grolman) (13.7.2023 11:45) reagovat
Zog: doplň si vzdělání. Že je někdo ještě po třech dekádách od bolševika schopnej blejt takový kraviny, je fakt strašný. Tady to máš i s obrázkama: https://www.valka.cz/13329-Ekonomicka-situace-SSSR-v-prubehu-1941-42-a-spojenecka-pomoc-Lend-Lease-dil-1

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (gkr) (13.7.2023 11:32) reagovat
(zog): este mi povedz preco z LaL ti tvoji heroji splatili max 12% ked to bolo tak nepodstatne. Vacsinu z toho dokonca v polno-produktoch - hlavne v psenici, ktoru brali hadaj komu.

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (Kubec) (13.7.2023 11:24) reagovat
A proto se tě ptám na jiná data.. Neříkám, že jsem neomylný. Pověz mi tedy, prosím, co tvrdí americká ambasáda?

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (zog) (13.7.2023 11:24) reagovat
Hele Kubec to je fakt zajímavý že americká ambasáda tvrdí něci jiného, asi máš lepší informace než sami amíci.

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (gkr) (13.7.2023 11:23) reagovat
(zog): chapem, ze ako spravny prvok sa tu snazis presvedcit ze tvoji cerveni kamosi by to uhrali bez LaL. V 1942 uhrali max zastavenie postupu, ale na cokolvek dalsie nemali zdroje. Este si pozri nejake info kolko ich to stalo zivotov napriek tomu ze boli v pozicii obrancu. To museli mat ale vybavenie, ze?

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (Grolman) (13.7.2023 11:21) reagovat
Zog: jo, jen by rus pochcípal hlady. Protože Ukrajinu, odkud by nakradl potraviny už neměl.

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (Kubec) (13.7.2023 11:14) reagovat
Pardon, s FR a UK byl schválen kongresem již v březnu 41, na věci to ale nic nemění...

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (Kubec) (13.7.2023 11:13) reagovat
A uvědomuješ si, že LaL podepsaný předtím opravdu nebyl podepsán s rusy a ti se na něm nijak nepodíleli. První LaL byl mířen na Francii a Anglii a máš pravdu, byl poepsán v září 1941. Ale s ruskem je to úplně jiná kapitola stejné knihy. Datum, o kterém se tu bavíme, tedy bitva u Moskvy, probíhala cca v od listopadu 41. LaL mezi SSSR a Spojenci byl podepsán 1.10. 1941. Není tedy žádné překvapení, že tam ta technika nemohla být. Nebo máš nějaká jiná konkrétní data?

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (zog) (13.7.2023 10:49) reagovat
myslíš tu válku v tichomoří která začala v prosinci 41 zatímco se tu bavíme o lednu 42 doprdele fakt seu už ten dějepis doučte. Na obrat války neměl lal vůbec žádný vliv. Fakt si to přečti spoj si data a studuj to ti pomůže od dezolé kokotin. L and L byl podepsán před deseti měsíci než je datum o kterém se bavíme. Tak co tu chcete vy neználkové blekotat?

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (Kubec) (13.7.2023 10:13) reagovat
A druhá věc je, že jestli zmiňuješ, kde kolik bojovalo spojeneckých strojů v Rusku, vůbec si nepochopil princip LaL pro Rusko. To mělo dost zdrojů vyrobit si bojové stroje samo, ale potřebovalo pomnoct s okolním provozem a ekonomikou, na což hlavně v začátku LaL mířila většina spojenecké pomoci. Vem si tedy i nějaká skripta historie, která nebyla psána v SSSR nebo ČSSR a třeba se to doučíš...

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (Kubec) (13.7.2023 10:11) reagovat
Zog: A jak by sis to představoval? Že by měli američani zakotvené lodě hned za Sovětskejma hranicema a ččekali, až jim fašouni vyhlásí válku, aby to tam hned bez dohody začli lifrovat? Ono se to musí nejdřív dohodnout, podepsat, vyrobit, dopravit(první dodávky LaL chodily z Británie, která si tím doslova trhala potřebný materiál od pusy.), vycvičit posádky a pak poslat do boje. A rusáčci zdrhli k Moskvě tak rychle, že na to vše opravdu čas nebyl.

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (cyklistaRP (13.7.2023 10:03) reagovat
Milí ruští kolaboranti. Američani se na žádnou válku nepřipravovali jako rusáci a navíc museli řešit agresi Japonska v Tichomoří. Takže běžte do Ruska se stížnostmi na nějaké pozdní dodávky pomoci. Třeba u Kurska byla třetina ruských tanků z Anglie nebo USA. Najděte si fotku libovolného ruského leteckého esa, zcela jistě to bude u letadla Bell P-39 Airacobra.

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (Grolman) (13.7.2023 9:57) reagovat
Zog: špatný chápání máš sám. Opravdu překvapivé, že v prvních měsících války na východě se Lend-Lease teprve rozjížděl a podpora pro (do té doby) Hitlerova spojence už neprobíhala.

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (zog) (13.7.2023 9:54) reagovat
A vývoj války se definitivně otočil v lednu 42, fakt si do té základní školy chodil?

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (gkr) (13.7.2023 9:51) reagovat
(zog): Preco by mali na zaciatku nieco dostavat? Boli predsa spojenci s Hitlerom. Az ked im tiahli na Moskvu vsetkym doslo, ze nemci s ich zdrojmi by boli problem. Tak sa rozbehla pomoc: 1941: 1.5b$, 1942: 7.2b$, 1943: 13.7b$, 1944: 15.1b$, 1945: 11.5b$ Ale to predsa vies zo zakladnej skoly, len potrebujes skusit ci sme tam chodili aj my, ze?

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (zog) (13.7.2023 9:42) reagovat
tak to máš dost špatné chápání brouku. vem si skripta na druhou světovou a vzdělávej se

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (XXXRP (13.7.2023 9:36) reagovat
Takze americani jsou vlastne ti spatni. Jeste ze jsem se to na roumenovi dozvedel.

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (annonRP (13.7.2023 9:34) reagovat
A nie je to rovnake nahodou aj tentoraz? asi tak realne 5% materialu dostali na zaciatku vojny - ziadne tazke vybavenie. Az ked sa videlo, ze rusaci stracaju dych (a vsetko ostatne) sa zacalo vo vacsom pomahat..[odkaz] Lend-Lease act bolom podpisane az 09.05.2022

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (Xbit) (13.7.2023 9:32) reagovat
jasne kurvy americke čakali kto bude vyhrávať a až potom chceli byť rýchlo na strane víťazov...

Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' Obrázek 'amerika pouze prodluzovala valku' (zog) (13.7.2023 9:26) reagovat
co vám ovšem sluneční dezolát nesdělí je to že do té doby než Rusáci otočili u Moskvy vývoj války nedostali prakticky nic cca 2% materiálu.