Nalezeno 36 komentářů.


Přezdívka:
:-) :o)
:-( >-O
;-) :-D
:-P B-)
8-) :-*
:-/ |-)
=) :-O
Zpráva:
 
čtyřicet:
   


Odebírat

GIF 'the future is now' GIF 'the future is now' (MemRP (7.11.2023 8:10) reagovat
„Udávané kapacitě a dojezdu bych v žádném autě palubnímu systému nevěřil =) Jsou to šejdíři.“ Wtf :) OBD ti normálně ukazuje reálné hodnoty baterky. A dojezd si umíš spočítat i sám, protože vidíš okamžitou/průměrnou spotřebu. Je to jednoduchá matematika. Já mám s elektromobilem najeto 25 tisíc km a i dlouhé trasy vychází podle plánovače s přesností na jednotky procent.

GIF 'the future is now' GIF 'the future is now' (MemRP (7.11.2023 8:09) reagovat
mxiq: Ve většině USA nabíjejí Tesly z elektrocentrály? Tell me more. :D A víš o tom, že i nabíjení z elektrocentrály je úspornější? Elektromobil dojede dál, než kdyby stejné množství paliva spálil spalovák.

GIF 'the future is now' GIF 'the future is now' (AtarianRP (7.11.2023 4:43) reagovat
Tak gringosove byli vzdycky debilnejsi nez zbytek sveta, ale kupovat tyhle sracky, to musi byt fakt demence az na pudu :)

GIF 'the future is now' GIF 'the future is now' (EboRP (6.11.2023 21:31) reagovat
Mem> no dobře.. to chápu, ale baterka de do prdele i když ji budu držet v rozmezí 70-80%. Životnost jí nestoupne na trojnásobek. U těch malých kapacit je celkem cítit jak baterka slábne i vlivem zimy natož stárnutí. A celkem dobrej joke je, když tam nějakej článek umře. Podle všeho tam výrobce cpe daleko víc baterek a má to větší kapacitu, než udává (viz Tesla a tavná pojistka na každém článku). Udávané kapacitě a dojezdu bych v žádném autě palubnímu systému nevěřil =) Jsou to šejdíři.

GIF 'the future is now' GIF 'the future is now' (mxiqRP (6.11.2023 20:17) reagovat
Ono se to všeobecně ví, ale moc neukazuje, jak ve věšině USA, kde rozvody sotva utáhnou klimatizace, nabíjejí baterky v Teslách? Zákeřně :-) z elektrocentrály za keřem, co se krmí kanystrem 8-)

GIF 'the future is now' GIF 'the future is now' (eargaeg) (6.11.2023 17:39) reagovat
lidi, co maji odpovidajici vzdelani pocinaje napr. elektroprumyslovkou, pripadne nejakym VS elektro, tohle vedeli pred deseti lety, ze to pripojka bataku neutahne. Vsechny ty smart veci a workaroundy jsou drahy a ve vysledku, kdyz ty auta bude mit vetsi procento lidi, tak to stejne nepomuze. Takze az se vam decko doma prizabije, nebo bude nemocny, do nemocnice ho vecer treba neodvezete a mozna ani rano do prace to nepujde :)

GIF 'the future is now' GIF 'the future is now' (rawen12345) (6.11.2023 16:52) reagovat
Na tento systém však nie je možné napojenie bežných nabíjačiek od jednotlivých výrobcov elektromobilov a hybridných automobilov. Nabíjačka musí mať možnosť riadeného / regulovaného výkonu nabíjania a musí byť kompatibilná s riadiacou jednotkou od spoločnosti Agevolt. Ak to chapem ako laik spravne, hovno to pojede, a cim ich bude vic tim hur

GIF 'the future is now' GIF 'the future is now' (rawen12345) (6.11.2023 16:51) reagovat
na schôdzi vlastníkov rozhodli o realizácii zmeny elektroinštalácie v spoločných priestoroch a príprave riadeného nabíjania pre možnosť nabíjania elektromobilov a hybridných automobilov pre garáže v podzemných podlažiach. Jedná sa o systém, ktorý prepája nabíjanie elektromobilov a hybridných automobilov s energomanažmentom budovy, t. z. monitoruje aktuálnu spotrebu elektrickej energie budovy a optimálne rozdeľuje dostupný výkon pre nabíjania aktuálne zapojeným a aktívnym nabíjačkám. Na tento systém však

GIF 'the future is now' GIF 'the future is now' (MemRP (6.11.2023 15:43) reagovat
Ebo: plný charge cycle možná, ale pokud tu baterku úplně nevybíjíš ani úplně nenabíjíš, tak by ti měla vydržet déle i na tom kole. U aut hlavně přidávají „buffery“ nahoře a dole (technicky minimální a maximální napětí článku, kam to při nabíjení a vybíjení dovolí jít), což právě tomu způsobu nabíjení prospívá. U současné generace NMC u Tesel se uvádí zhruba 1500 plných cyklů, než se začne významně zhoršovat, u LFP dokonce 3000 cyklů.

GIF 'the future is now' GIF 'the future is now' (MemRP (6.11.2023 15:39) reagovat
Na nabíjení auta ti stačí normální 16A jednofázová zásuvka. Pokud není přizpůsobená (zesílená), tak z toho můžeš dlouhodobě bezpečně odebírat 10 A. Vy si ve vaší novostavbě nemůžete dovolit připojit 2,3 kW? :-O

GIF 'the future is now' GIF 'the future is now' (rawen12345) (6.11.2023 14:45) reagovat
ja si myslim, ze prave obyc hybrid, nie plugin je asi to najefektivnejsie co sa dnes da kupit. v zasade jalovu energiu premenenu na teplo v brzdach alebo motore sa rekuperaciou premeni na energiu a ta sa vyuzije inokedy pri akceleracii. zaroven tam sice su baterie, ale uplne male, ktore aj keby sa rozsirili, nebudu v takom rozsahu poskodzovat environment. vsetko ostatne je beh proti muru. v nasom baraku, (5 rocna stavba) sa riesia nabijacky, barak nema take pripojenie, aby to ustalo dopyt (uz teraz), :-D

GIF 'the future is now' GIF 'the future is now' (JimmyX) (6.11.2023 14:31) reagovat
Měl jsem si normální auto a s jednou atmosrférou občas stále jezdím. Trvám na tom, že to je stejně hlučné jako jiná atmosféra. Ale problém bude psychika. Běžné auto zvyšuje hlasitost postupně. Hybrid má většinu času ticho a pak se během vteřiny roztočí kam je potřeba. Tj. z ticha máte najednou hluk, který se nemění s rychlostí. To je nezvyk a některé lidi to irituje, protože posledních 100let se auta chovala jinak. V průměru je v hybridu větší ticho, viz níže 50% času mě motor stojí.

GIF 'the future is now' GIF 'the future is now' (EboRP (6.11.2023 14:05) reagovat
By mě zajímalo co dávají za super mega baterky do těch aut. Nejlepší co jsem sehnal s poměrem kapacita vs. dodávaný proud mají životnost 800 cyklů ..takže za tři roky na elektrokole udělají pá pá :-/

GIF 'the future is now' GIF 'the future is now' (eargaeg) (6.11.2023 13:33) reagovat
snad nikdo z vas chce popirat globalni zmenu klimatu???

GIF 'the future is now' GIF 'the future is now' (MemRP (6.11.2023 13:33) reagovat
že to odhlučnění u svých modelů zlepší (takže to očividně štvalo hodně zákazníků, a není se co divit), tak se ptám, jestli už se tak stalo, nebo zůstalo jen u slibů. Mně se hybridní pohon Toyota líbí technicky, ale tohle byl fakt otřes. :-/

GIF 'the future is now' GIF 'the future is now' (MemRP (6.11.2023 13:32) reagovat
JimmyX: 1) Měl jsem Civicy (s VTECem ;)), mně nemusíš atmosférické benzíny vysvětlovat 2) Ne, motor není slyšet jako v jakémkoliv jiném autě. V tom C-HR to při požadavku na jakýkoliv výkon vylezlo do těch vysokých otáček. Což je fajn kvůli spotřebě (optimální pásmo), ale nepříjemné pro posádku. U normálně točených motorů a normální jízdě máš velké otáčky až při vyšší rychlosti, kdy stejně převládá aerodynamický hluk, kola atd., ale tady to otravovalo při každém rozjezdu. Toyota deklarovala v minulých letech

GIF 'the future is now' GIF 'the future is now' (JimmyX) (6.11.2023 13:05) reagovat
@Mem: Hybridy od Toyoty používají atmosférické motory. Oproti dnes převládajícím turbomotorům se pro větší výkon musí točit. Nicméně u Toyotího hybridu otáčky spalovacího motoru závisí na požadovaném výkonu a ne na rychlosti. Takže můžete jet 130km/n na 1800 ot/min a motor neslyšet (z mírného kopce), nebo na 5200 otáček a motor slyšet (do prudkého kopce), nebo cokoliv mezi. Takže motor slyšíte jako v jakémkoliv jiném autě, ale jen když chcete nějaký výkon. EV jsou jinde, ale i cenou a dojezdem.

GIF 'the future is now' GIF 'the future is now' (MemRP (6.11.2023 12:49) reagovat
Oprava, těch 422 km byl výlet do Prateru a zpátky. Dovolená předtím kolem jezer byla 1285 km a spotřeba 16,5, takže tam to vycházelo z rychlonabíječek na 2,48 Kč/km.

GIF 'the future is now' GIF 'the future is now' (MemRP (6.11.2023 12:47) reagovat
"A co cena na rychlonabijcce, oproti benzinu/nafte?" Už jsem to naznačil, ale pro jistotu ještě jednou - ty asi nechápeš, k čemu rychlonabíječky slouží. K dlouhým cestám, které normální motorista absolvuje jednou za čas (třeba já jednou za rok o dovolené). Tak i kdyby platil ledvinou, tak se to rozloží. ;) Já jsem platil letos v létě v Rakousku na UFC ~15 Kč/kWh, na úseku 422 km s dálnicemi jsem měl spotřebu 17,2, takže 2,58 Kč/km. Ve městě mám v létě 12 kWh a u Lidlu 5,90 Kč, to je 0,71 Kč/km.

GIF 'the future is now' GIF 'the future is now' (MemRP (6.11.2023 12:42) reagovat
Grew: „Za 20 minut asi nenabijes "plnou", co?“ Ne, při rychlonabíjení na další úsek cesty se typicky dobíjí do 80-90 %, podle toho, jaké má auto dobíjecí křivku. Dobíjet do 100 % by se časově nevyplatilo. Ale to snad každý ví, i Flegr, přestože tady plácá o nabíjení na rychlonabíječkách „minimálně půl hodiny“. ;) "Takze dobit elektroauto ti stale zabere minimalne destkrat vice casu" I pokud máš benzínku po cestě, tak zabiješ tak 5 minut. Elektro mám nabité většinu času doma/u obchodu/na parkovišti.

GIF 'the future is now' GIF 'the future is now' (MemRP (6.11.2023 12:38) reagovat
A už Toyota zvládla odhlučnění, zvlášť u těch CVT převodovek? Známý měl C-HR (model asi 3 roky zpátky?) a jakmile se trochu přidalo a vyskočily otáčky, tak to bylo dost nepříjemné. Dokonce ho to vedlo k tomu nechat si u nějaké firmy dolepit dodatečné odhlučnění do kabiny snad za 30 tisíc... což podle mě nijak zvlášť nepomohlo. :) Nakonec skončil u toho, že to prodal, a koupil si normální elektromobil, kde má skutečně ticho. :)

GIF 'the future is now' GIF 'the future is now' (JimmyX) (6.11.2023 11:09) reagovat
Mám hybrid od Toyoty. Tam je složitost na straně software co to řídí, ale mechanicky to je velmi jednoduché. Oproti dnešní autům tam není: Spojka, startér, turbo, filtr pevných částic a skoro ani převodovka (je tam jednostupňová planetová). Navíc tam jsou dva elektromotory, baterka a invertor. Dle zkušenosti taxikářů to vydrží bez problémů milion km (a baterka 300-400 tisíc km, ale jezdit to bude i s mrtvou baterkou, jen za víc).

GIF 'the future is now' GIF 'the future is now' (anonykrysaRP (6.11.2023 11:00) reagovat
@eargaeg jen si placej, takovejch uz nasim ustavem proslo, co nedavali pozor na fyzice. I komunisti tu chteli poroucet vetru desti :) @Jimmyx jop, i pres vetsi slozitost je to asi spravna cesta, minimalne s technologii, co existuje dnes.

GIF 'the future is now' GIF 'the future is now' (JimmyX) (6.11.2023 10:35) reagovat
Klasický hybrid přišel jako dobrý nápad mě a proto ho mám. V průměru za rok 50% času a 33% vzdálenosti spalovací motor stojí, protože není potřeba. Ve městě mám trasy kdy je poměr i přes 80/70% kdy spalovací motor není potřeba. Baterku to má jen 0,75kW což je skoro jako lepší elektrokolo (jen s větším výkonem), takže stojí málo a váží málo. A tankuje se do toho normálně.

GIF 'the future is now' GIF 'the future is now' (NegrFlegr) (6.11.2023 10:34) reagovat
mem: dobre ty troll, ale s tymi 20 min nabijania prejdes tak sto resp 150 kilometrov a ja behom 2 ci 3 minut cerpania prejdem tak 900 km.

GIF 'the future is now' GIF 'the future is now' (GrewRP (6.11.2023 10:31) reagovat
Mem: 1. Za 20 minut asi nenabijes "plnou", co? 2. I kdyby to bylo za tech 20 minut do 100% kapacity baterie, tak plnou nadrz benzinu/nafty nacerpas za jak dlouho? Minuta, dve? Takze dobit elektroauto ti stale zabere minimalne destkrat vice casu, oproti benzinu/nafte. A co cena na rychlonabijcce, oproti benzinu/nafte? A to nepocitam to, ze 50% ceny benzinu je dan, ze ktere se plati vystavba, udrzba a opravy verejnych komunikaci, po kterych ty jezdis ze svim elektrem, ale na ktere neprispivas... ;-)

GIF 'the future is now' GIF 'the future is now' (eargaeg) (6.11.2023 10:09) reagovat
zasrani odmitaci a popiraci nechapou, ze infrastruktura se uz planuje a buduje a bude vsechno brzo super a lidi s ICE, co pali dinosaury, brzo uvidi, jak na hovno je jejich zivot!!!

GIF 'the future is now' GIF 'the future is now' (MemRP (6.11.2023 9:49) reagovat
„Aj rýchlonabíjanie ti zabere minimálne pol hodinu na auto“ A já na dovolené dobíjím jen 20 minut, asi něco dělám špatně. ;)

GIF 'the future is now' GIF 'the future is now' (anonykrysaRP (6.11.2023 9:45) reagovat
@haxor no kdybys ji dobudoval, tak ji stejne nemas cim napajet ;-) A to tech baterkoauticek je tu porad jen par. @klatom Pri tom dojezdu, co to ma je nabijeni jen doma pouzitelne tak maximalne na ty vase 15minutove mesta ;-)

GIF 'the future is now' GIF 'the future is now' (NegrFlegr) (6.11.2023 9:34) reagovat
haxor, ale na pumpe sa zdržalo auto pri čerpačke max 5 minút. Aj rýchlonabíjanie ti zabere minimálne pol hodinu na auto

GIF 'the future is now' GIF 'the future is now' (ajejee) (6.11.2023 9:31) reagovat
hehe, to je jak u jedne ONO benzinky u Brna, nechapu, ze jim tam koruna na litru rozdil stoji za ty fronty

GIF 'the future is now' GIF 'the future is now' (klatomRP (6.11.2023 9:23) reagovat
Kdo nemá kde nabíjet DOMA, tak nemá mít elektro, ani plug-ina. Ještě tak klasický hybrid, pokud to někomu přijde jako dobrý nápad (mně ne :)).

GIF 'the future is now' GIF 'the future is now' (Dr.Str.RP (6.11.2023 9:15) reagovat
Stačí zajet u Vysokýho Mýta k ONO a uvidíte to samé 24/7.

GIF 'the future is now' GIF 'the future is now' (haxořRP (6.11.2023 9:01) reagovat
@JM: a toto je podla teba bezny stav ked sa infrastuktura tich elektrostanic este len buduje ? ... uz sa dohodli aku budu pouzivat zasuvku ...

GIF 'the future is now' GIF 'the future is now' (JMRP (6.11.2023 8:41) reagovat
Boli. Keď bola kríza (nedostatok), alebo hrozilo zdražovanie. Nebol to bežný stav, ktorý sa môže ešte zhoršovať. Navyše sa tá fronta hýbala o trochu rýchlejšie.

GIF 'the future is now' GIF 'the future is now' (haxořRP (6.11.2023 8:39) reagovat
nikdy neboli fronty na cerpacku, vsakze ...