Odebírat | ||
GIF 'dojel' (Co_sa_vlastne_stalo) (10.11.2023 14:52) | reagovat | |
OK olej krasne hori to chapem v motore je ho dost aby sa tym sam zivil a olejove cerpadlo je pohanane od rozvodov, takze si ho krasne samo doplna. Celkom dobre az na tie nasledky no... U mallickeho motoru TDI to asi pojde zastavit ako popisujete ale toto ma nejakych 500kW? To asi tak lahko nezastavis. Kazdopadne dakujem uvedomelym za vysvetlenie. | ||
|
||
GIF 'dojel' (qwert01) RP (9.11.2023 18:29) | reagovat | |
náklaďák imortanna joe | ||
|
||
GIF 'dojel' (Třyko) RP (9.11.2023 4:40) | reagovat | |
Je to vadný Turbo, prostě jede dál [odkaz] | ||
|
||
GIF 'dojel' (mi0) RP (8.11.2023 18:46) | reagovat | |
Efektnejšie je to na diesel lokomotíve | ||
|
||
GIF 'dojel' (ElDanny) RP (8.11.2023 18:39) | reagovat | |
HAHA: S tímhle so dokáže mnohem lépe vytočit, dokáže to zlomit do ostrého úhlu, aniž by mu to štrejchlo o kabinu. | ||
|
||
GIF 'dojel' (Platan) RP (8.11.2023 16:13) | reagovat | |
ma poskozeny motor, cpt.out | ||
|
||
GIF 'dojel' (prdel) (8.11.2023 16:06) | reagovat | |
tak zrovna amíci jsou asi pojištění proti kdejaké píčovině, tak to nechá shořet a koupí z pojistky nový | ||
|
||
GIF 'dojel' (HAHAHAHAHA) RP (8.11.2023 15:15) | reagovat | |
KvakMekRampa: tak dalo by se debatovat o tom, jestli to je zkurvene legislativou, nebo snahou firem narvat do navesu co nejvic nakladu. Firmam nikdo nebrani kupovat nakladaky s sikmym celem, ale ty uspory nejsou vetsi nez vydelek na pridatnem naklade pri plochem cele. Evropa fakt neni juesej, a nejaka maximalni povolena delka soupravy je v Evrope celkem nutnost aby slo planovat silnicni stavby. | ||
|
||
GIF 'dojel' (Zahy2) RP (8.11.2023 13:41) | reagovat | |
Myslím že se jedná o prosakující turbo. Jsou ale dvě možnosti jak to zastavit. První je stát na brzdě, dát tam trojku a pustit spojku, což se asi i pokusil podle toho poskakování. Druhá možnost je ucpat sání, to ale u tohoto velkého turba bude dost nebezpečné. | ||
|
||
GIF 'dojel' (KvakMekRampa) RP (8.11.2023 13:35) | reagovat | |
Evropské náklaďáky zase kurví spotřebu tím, že je to "rovná cihla" a nemají ty relativně aerodynamické čumáky jako americké náklaďáky. To je dáno legislativou, v Evropě máme danou maximální délku soupravy, takže kdyby měl náklaďák čumák, tak musí mít o to kratší návěs (a tudíž i kapacitu, kolik toho uveze), aby se do té délky vešel. | ||
|
||
GIF 'dojel' (misil) RP (8.11.2023 13:31) | reagovat | |
stacilo by oprit cumak o strom a na nejvyssi kvalt pustit spojku. To motor zastavi taky. | ||
|
||
GIF 'dojel' (mixi) RP (8.11.2023 13:28) | reagovat | |
HAHA: Fyziku maji stejnou, jenom na tu spotrebu serou | ||
|
||
GIF 'dojel' (HAHAHAHAHA) RP (8.11.2023 13:24) | reagovat | |
A ted mi kapitani vysvetlete, proc je mezi skrini tahace a navesu tak velka mezera. V evrope to dela spatnou aerodynamiku, a tedy zvysenou spotrebu paliva, a proto se ta mezera dela co nejmensi. Ale je mozne ze v emerice maji jine fyzikalni zakony nebo co? | ||
|
||
GIF 'dojel' (Nelej) (8.11.2023 13:13) | reagovat | |
Nejsem si úplně jistý, ale mohlo by se jednat o diesel runaway. Do motoru se nejčastěji přes turbo dostává olej, který se spaluje a nemáš to jak zastavit. Buď ucpeš přívod vzduchu do sání, nebo u menších motorů to teoreticky zastavíš zařazením nejvyššího převodového stupně na zabrzděném autě. Tady by to asi nepomohlo si myslím, případně by odešla spojka nebo převodovka... | ||
|
||
GIF 'dojel' (Krucifix) RP (8.11.2023 13:02) | reagovat | |
Představ si že se ti v turbu utvoří trhlina a začne do něj proudit olej. Ten je následně hnán do spalovacích komor a tam hoří, i když vypneš přívod paliva. Dokud bude mít ten olej přístup vzduchu, bude hořet až kompletně zničí motor | ||
|
||
GIF 'dojel' (nameless_one) RP (8.11.2023 12:58) | reagovat | |
Co se stalo? Vygoogli si runaway diesel. Proste se posere tesneni v turbu - to zacne do valcu tlacit krom vzduchu i olej, kterym se turbo maze a olej samo v dieselu normalne funguje jako palivo. Efekt je jak stat na plynu a vypnuti motoru nepomuze, protoze palivem se stane olej. Jedina moznost je ucpat tomu privod vzduchu. Proto maji moderni diesely i skrtici klapku na vzduch. Pokud to neudelas, motor spali olej a zadre se. | ||
|
||
GIF 'dojel' (wonn) (8.11.2023 12:57) | reagovat | |
Motor utekl v anglictine se tomu rika "engine runaway". Je to zpusobene unikem oleje (obvykle v turbu), ktery se dostava do sani a v naftovem motoru je schopen se vznitit. Motor pak zivi sam sebe olejem, neda se to kontrolovat a jedina moznost, jak to zastavit, je rychle necim ucpat sani (napr. vrazit hadr do turba). Ve stavu, jaky je na videu, to obvykle konci totalnim znicenim motoru. | ||
|
||
GIF 'dojel' (Mufinator) (8.11.2023 12:56) | reagovat | |
řekl bych že je to turbo a propouští olej. To je problém, protože ikdyž vypnete zapalování, motor pořád běží na ten olej z turba, který se nespálí kompletně a následně hoří i ve výfuku. Ale taky to může být něco jiného. | ||
|
||
GIF 'dojel' (fu) RP (8.11.2023 12:55) | reagovat | |
dostal se mu olej do turba, takze i kdyz to vypne, diesel jede dal [odkaz] musis prerusi privod vzduchu, jinak se to roztrhne | ||
|
||
GIF 'dojel' (king) RP (8.11.2023 12:49) | reagovat | |
coby, chytly mu saze, vsadim se, ze nemel revizi | ||
|
||
GIF 'dojel' (Co_sa_vlastne_stalo) (8.11.2023 12:39) | reagovat | |
Co sa vlastne stalo? Kamion ide na naftu a ta hori nerada (nie ze by to neslo, ale benzin by som chapal viac)? | ||
|