Přezdívka:
:-) :o)
:-( >-O
;-) :-D
:-P B-)
8-) :-*
:-/ |-)
=) :-O
Zpráva:
 
Osmdesátčtyři:
   


Odebírat

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (Dezοlát) (19.1.2024 17:00) reagovat
Například v Německu se nárok na "zelenou plaketu" liší podle paliva. U naftových aut je to přísnější: https://www.dpf-cat.cz/emisni-zony

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (MemRP (19.1.2024 15:55) reagovat
„Teď holt otočili a diesely by nejraději zakázali“ Bohužel stále neotočili. V mnoha zemích je spotřební daň na naftu nižší než na benzín. Takže je to nesmyslné a nespravedlivé hned 2×, nafta je levnější a přitom je v litru víc energie a měla by tak být dražší... :-/

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (Dezοlát) (19.1.2024 14:47) reagovat
MikeMin: Procent výroby ve společné síti. Pokud má jedna země velké množství Občasných Zdrojů Energie a výkyvy řeší nákupem energie z okolních zemí, tak by samozřejmě bylo demagogické poukazovat jen na určitou účelově vybranou část sítě, která ale není soběstačná. Co se týče trendů, tak ty se zejména v ekonáboženství mění jako ponožky. A pokud si nepamatuješ EUropský ideologický projekt "biopaliv", tak asi používáš hliníkové nádobí. Nebo ti je deset.

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (MikeMinRP (19.1.2024 14:38) reagovat
"Pak toto heslo kamsi zmizelo a spásu mělo přinést osetí celé planety monokulturou řepky olejky." ... A ještě budeš jak král dezolátů sázet slaměné panáky nebo rovnou vymyšlené bludy. :-D

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (MikeMinRP (19.1.2024 14:36) reagovat
@Dezοlát: Procent výroby kde? A jaký je trend? A říká ti něco diverzifikace, když mluvíš o spolehlivosti? A víš, že u ropy je diverzifikace mýtická záležitost? A co obnovitelnost? A jádro je politicky nekorektní na celém světě? ... Samé otázky pro dementa nebo vědomého demagoga. :-D

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (Dezοlát) (19.1.2024 14:33) reagovat
A takovýchto ekoteroristických otoček o 180 stupňů byl nespočet. Například si pamatuji zaklínadlo zvané "biodiverzita". Lány monokultur kdysi byly strašlivé zlo. Pak toto heslo kamsi zmizelo a spásu mělo přinést osetí celé planety monokulturou řepky olejky. Atd. atd. A s elektromobily s chemickými akumulátory to samozřejmě dopadne úplně stejně jako s každým nesmyslem, který toto náboženství přineslo.

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (Dezοlát) (19.1.2024 14:32) reagovat
Mem: Já chápu, že tě jako sobce zajímá právě toto. Mimochodem to, že osobní auta jezdí převážně na naftu, je taky dílo pošahaných ekoteroristů a jejich CO2 náboženství. Diesel má totiž oproti stejně výkonnému benzinovému motoru o pár procent nižší spotřebu paliva a tedy o pár procent nižší emise sodovkového plynu. Je to zhruba čtvrt století, kdy nám ekopošahanci vnucovali, že naftové rakovinomety mají spasit planetu. Teď holt otočili a diesely by nejraději zakázali.

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (MemRP (19.1.2024 14:19) reagovat
„není žádný problém dohledat si, jak skončily fabriky“ Mě zajímá, kdy skončí ve městech spalovací vraždy. Zvlášť diesely s nefunkčními filtry DPF, které vypouští 1000× víc škodlivých částic než mají a přitom v pohodě procházejí na emisích STK (protože tam měří jen kouřivost)... [odkaz]

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (Dezοlát) (19.1.2024 14:12) reagovat
MikeMin: Já bych dodal, aby ses podíval, kolik procent výroby pokrývají vietor, slnko, voda a geoterm. A jak je to u těch prvních dvou se spolehlivostí dodávek. A pokud o tom nevíš, tak jadro, plyn a uhlie jsou politicky nekorektní zdroje energie. Takže těmi bych se být tebou neoháněl.

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (Dezοlát) (19.1.2024 14:07) reagovat
"Ty tam bydlíš?" Naštěstí ne. Ale například kolem bývalé Kolbenky jezdím do pražské pobočky. A není žádný problém dohledat si, jak skončily fabriky jako Waltrovka, Tesla, Pragovka atd. atd. To najdeš i na internetu. Schválně to zkus.

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (MikeMinRP (19.1.2024 14:05) reagovat
"aby tie parné stroje nesmrdeli v meste" ... Zdroje benzínu/nafty: ropa. Smrad 100%. Zdroje el. energie: jadro, slnko, voda, geoterm, plyn, uhlie... Smrad násobne až rádovo menší podľa zastúpenia. Lokálne nula. Chcete vy kokotskí spiatočnícki dinosauri niečo dodať? :-D

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (MemRP (19.1.2024 13:46) reagovat
„byly postaveny ubikace pro různé darmošlapy“ Ty tam bydlíš? :o)

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (Dezοlát) (19.1.2024 13:45) reagovat
V Praze i jejím těsném okolí také probíhala zemědělská produkce potravin. Dnes jsou v těchto místech "paneláky naležato", obchodní centra a sklady zboží vyrobeného mimo Prahu. Veškerá tato produkce samozřejmě znamenala - a stále znamená - i znečištění emisemi. Obyvatelé Prahy samozřejmě dál spotřebovávají zboží a energie vyrobené někde jinde. Neboli i tímto způsobem přesunují emise pod nos někomu jinému. Ale současně si hrají na strašně ublížené, komici...

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (Dezοlát) (19.1.2024 13:43) reagovat
Tohle sobectví je pro "velkoměstské ekology" naprosto typické. A to není zdaleka všechno. Ono to není tak dávno, kdy i v Praze byla spousta průmyslových podniků, ve kterých se vyrábělo reálné zboží. Prakticky všechny byly zlikvidovány a místo nich byly postaveny ubikace pro různé darmošlapy jako elfy, genderové specialisty, absolventy různých novodobých VUMLů atd. A průmyslová výroba byla přesunuta mimo Prahu do menších měst nebo rovnou do Asie.

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (peterhajzel) (19.1.2024 13:30) reagovat
Mem, tebe ide len o to, aby tie parné stroje nesmrdeli v meste, ale aby potichúčky ničili lesy nekde za humnami. To už ťa akosi netrápi.

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (Dezοlát) (19.1.2024 12:02) reagovat
Mem: To je sice pravda, přesto ale platí, že i ty o něco nižší tvoje emise dopadají na ty, kteří je nevytvořili.

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (MemRP (19.1.2024 11:53) reagovat
Dezoláte, jsi mimo. „Neboli svoje vlastní emise sobecky přesouváš“ Za prvé je těch emisí méně, za druhé je dramatický rozdíl v tom, když se vypouští do atmosféry z vysokého komína v nějaké prdeli a když přímo z metru lidem do plic v ulicích. Tady si o tom něco přečti: [odkaz]

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (Dezοlát) (19.1.2024 11:34) reagovat
everé: máš vůbec představu kolik elektřiny se spotřebuje na výrobu elektřiny? :-D

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (everisRP (19.1.2024 11:13) reagovat
dezolé: máš vůbec představu kolik elektřiny se spotřebuje na výrobu benzínu? :-D

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (Dezοlát) (19.1.2024 10:52) reagovat
HAHAHAHAHA: Samozřejmě že elektromobil s chemickými akumulátory má výfuk v elektrárně. Jenže ten výfuk nemáš pod okny ty, ale někdo jiný. Neboli svoje vlastní emise sobecky přesouváš pod nos někomu jinému.

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (MikeMinRP (19.1.2024 10:21) reagovat
@peterhajzel: Vieš, že si napísal úplnú pičovinu. :-D

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (peterhajzel) (19.1.2024 10:20) reagovat
HAHAHA, tebe pod tvojími oknami ešte stále jazdia parné stroje na uhlie?

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (peterhajzel) (19.1.2024 10:18) reagovat
No jo, pane mem, praktické pokusy robil aj VW. S emisiami. Vtedy to tiež dopadlo ukážkovo dobre.

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (HAHAHAHAHARP (19.1.2024 10:00) reagovat
Lepsi vyfuk v elektrarne, kde je teplota spalovani vysoka, spaliny cistsi, a zplodiny se snaz cisti, nez vyfuk v kazdem aute pod mymi okny, navc s horsim spalovanim a horsi ucinnosti cisteni zplodin. Kazdy kdo argumentuje ze elektroauto ma taky vyfuk, jen v elektrarne, je kokot.

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (MikeMinRP (19.1.2024 9:07) reagovat
@Dr.Str.: Konečně někdo s mozkem, který i umí používat. Narozdíl haldy postižených "lidí" tady v diskusi. B-)

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (MemRP (19.1.2024 8:46) reagovat
jehovista: Samozřejmě, že elektromobil dobitý elektrocentrálou spotřebuje na ujetí stejné vzdálenosti méně paliva než kdyby se to nalilo do neefektivního spalovacího auta. Kromě výpočtů se dělaly i praktické pokusy. Třeba: [odkaz]

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (Dr.Str.RP (19.1.2024 7:13) reagovat
(Human.) Auta, navzdory všem mylným názorům, nebyly prohlašovány za lepší jak koně. Zavést hromadně auta se spalovacím motorem byla nutnost, protože koně došli kvůli dvěma světovým válkám, ve kterých se vybilo přes 90% jejich populace. Auta se do té doby používala na speciální úkoly nebo jako hračka bohatých. Elektromobily se stejně tak nezačnou používat proto, že by byly lepší jak spalováky. Ve městech se už prostě nedá dýchat, protože má auto úplně každý.

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (AtarianRP (18.1.2024 23:44) reagovat
Mrkev: No tak v tom pripade by mel byt nejekologickejsi a nejlevnejsi hybrid (ne plug-in). Pak ale je blbost zakazovat spalovaci motory!

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (mrkevRP (18.1.2024 22:50) reagovat
@Human. Právě že to vychází podstatně lépe i když započteš ztráty při výrobě elektřiny, jejím uložení do baterie i vytažení z baterie. Zejména u autobusů, které polovinu času tráví v dopravě, kde spalovací motor běží na volnoběh a druhou polovinu se rozjíždějí a zajíždějí do zastávky, kde se všechna ta kinetická energie mění na tepelnou co zahřívá brzdy.

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (Human.) (18.1.2024 21:45) reagovat
Dopravní lodě mají obří dieselové dvoutakty :-). Při kompresi někde kolem 50:1 to žere i odpady z výroby ropy a nic levnějšího za tu rychlost aktuálně není, jedině plachty (v moderní variantě z flettnerových rotorů apod.). Ovšem s tím, že cesta z Číny by pak zabrala 3 měsíce až půl roku, podle počasí... Číňani teď začali vymýšlet jadernou variantu, ta jediná by asi dovedla ropu nákladově porazit, za tu cenu že co tanker to potenciální malý Černobyl B-) .

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (cobololko) (18.1.2024 21:28) reagovat
nemaju nahodou velke dopravne lode hybridny pohon ? |-)

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (kakamura) (18.1.2024 20:25) reagovat
Občan Y EV pro toho, kdo má kde adekvátně nabíjet a jezdí podle toho, a má na to, je čistě o pohodnosti, tj. není to zádný řádovž posun styl kola>auto, pořád je to auto, jen pohodlnější (i když i to je otázka, jak pro koho).

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (Human.) (18.1.2024 20:20) reagovat
Občan Y: Technologie nová nahrazuje technologii starou proto, že proti ní má při rovných podmínkách nějakou podstatnou výhodu. Ekonomiku provozu, rychlost, cenu. Nic z toho tyhle přerostlé hračky nemají. Výfuk mají v elektrárně a i ta ekologie s nimi zatím dostává pořádně na zadek. Zelení ideologové je navíc s ostatními systémy porovnávají zásadně nerovně, protože jinak by to viděl i úplný debil, že to se současnou technologií prostě není nejlepší volba.

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (toploe) (18.1.2024 19:53) reagovat
Umf: a auta od Hondy (Jazz a Civic)

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (Občan YRP (18.1.2024 19:33) reagovat
Jo, kolo byl taky debilni vynalez, kdyz nebyly zadny vhodny cesty. A spalovaci motor taky, kdyz nebyly zadny cerpaci stanice. Nechapu, ze to vubec nekdo pouziva.

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (čtyřicetjedna) (18.1.2024 18:57) reagovat
OmeGa: To byl sarkasmus?

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (Umf) (18.1.2024 18:47) reagovat
Jediná výhoda baterií je možnost rekuperace energie, tedy možnost si část energie "nabrzdit" zpátky do baterie. Pokud jsou ztráty při nabíjení a vybíjení nižší než zisk z brždění (opět umenšeno o ztráty) tak souhlasím s Omegou.

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (Umf) (18.1.2024 18:43) reagovat
Nejúčinnější je diesel-elektrický přenos tedy Diesel agregát - generátor - elektromotor. Nejblíže tomu je v autodopravě převodovka CVT. Kouzlem tohoto řešení je možnost udržet agregát (dieselový i benzinový) v otáčkách ideálním poměrem výkon / spotřeba při různých rychlostech. Nevýhoda je v komplikovaném řešení a celkové velikosti, proto to používají jen lokomotivy a důlní stroje.

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (Human.) (18.1.2024 18:29) reagovat
Jo, když se zanedbají ztráty při výrobě elektřiny, při jejím uložení do baterie, jejím vytažení z baterie... tak to vychází úžasně. Skoro jako metodika EU pro elektromobily... Ježiši :-D.

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (jehovista - ten pravyRP (18.1.2024 18:12) reagovat
OmeGa: Poprosim o ten prepocet. Dekuji.

GIF 'grýn fjůčr' GIF 'grýn fjůčr' (OmeGaRP (18.1.2024 18:00) reagovat
si predstavte že toto je furt lepšie ako jazdiť na ten diesel priamo. Generátor (správne dimenzovaný) po prepočte zožerie menej nafty na nabitie busu na 100km. ako keby ten bus odjazdil 100km rovno na naftu.