Nalezeno 67 komentářů.


Přezdívka:
:-) :o)
:-( >-O
;-) :-D
:-P B-)
8-) :-*
:-/ |-)
=) :-O
Zpráva:
 
Devadesát:
   

Strana 1/2. 1 2 následující

Odebírat

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (nNE$ErRP (2.7.2024 11:48) reagovat
@ccd2: Konkrétně u nich je to asi jedno.

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (ccd2) (2.7.2024 11:32) reagovat
to je fake? lebo neviem nikde naist, ze to naozaj napisali.

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (uživatelRP (2.7.2024 10:01) reagovat
Čím větší blbec, tím větší rozumbrada.

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (MerlinRP (1.7.2024 23:31) reagovat
@adams: Hezká mapa. Východní Polsko, Litva, Lotyšsko, Estonsko a Finsko mají vichřici. Nejhlasitější rusobijci. To nemůže být náhoda. :-D

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (kakamura) (1.7.2024 23:25) reagovat
Merlin protože elektryka jde ze zásuvky přece, a sojovej řízek z pultu v krámě. @adams to máš jako s frontou na Helenku Vondráčkovou, jak se uvolní nějaká místa, ne jen že hned jsou obsazená, ale je o ně veliký boj, inflace a tak, a někdo je podle výsledku veselý a někdo smutný, zatímco na výkon a náladu Helenky to vliv nemá žádnej.

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (blmblmblm+jiz+byl+2.74234161x+nevakcinovan+Roumenem) (1.7.2024 23:23) reagovat
Zeleni si prece ajfouna nabijeji pres noc cistou elektrinou ze solaru.

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (MerlinRP (1.7.2024 23:20) reagovat
@adams: ALe to už je problém energetiky a toho, že Zelení absolutně nechápou, že nemůžeš přestat pálit něco, co leželo stamiliony let pod zemí, když si chceš dát večer nabít svého ajfouna.

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (adamsRP (1.7.2024 23:19) reagovat
Existují krásný mapy. [odkaz] Je tam proudění vzduchu od nuly do 30 kilometrů. Možná by to nějaká dobrá duše mohla doplnit o overlay s umístěním větrníků, a hned by se vidělo, jak ty větrný farmy zastavují vzduchy.

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (kakamura) (1.7.2024 23:07) reagovat
Ale hovno, za vedra může 三北防護林 , Saudi a Rusové, co nám kradou vzdušnou vlhkost... :o)

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (adamsRP (1.7.2024 23:01) reagovat
Ale je úžasný na jedný straně od dezolátů poslouchat, jak za letní vedra a povodně může to, že někde zapíchnete sto větrníků, a na druhé od nich poslouchat, že za nárůst teploty můžou nějaké desetitisícileté cykly, a ne to, že se dvě stě let permanentně pouští zpátky do vzduchu něco, co leželo stamiliony let pod zemí. :D Tomu říkám konzistentní názory. :o)

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (blm v prestrojeni 4) (1.7.2024 22:57) reagovat
Nezastavi, ale oslabi. Neprestanou se delat mraky, ale nejsou odfouknuty tak daleko, jako by jinak byly bez toho oslabeni. Takze jedna lokalita ma povoden a sousedni (kam ty mraky nedorazily) ma sucho. Delas ze sebe saska.

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (kakamura) (1.7.2024 22:55) reagovat
(teda za den) ... co to udělá nevíme.

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (adamsRP (1.7.2024 22:54) reagovat
Jo, větrník na dvoukilometrovém kopci už zastaví proudění vzduchu, dál se přestanou dělat mraky, a za deset let je z Evropy poušť. A co lesy, neměli bychom pro sichr z těch kopců vykácet lesy? Nebo co rovnou ty hory srovnat se zemí? On je strašný rozdíl v tom, jestli má ten kopec dva kilometry, nebo dva kilometry a dalších sto metrů nad něj trčí větrníky jak noty na buben. :D

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (kakamura) (1.7.2024 22:54) reagovat
adams cca 240 MWh je docela dobrej průměrnej výkon větrníkové farmy. Zadarmo! A když tomu budeme hodně věřit, tak i jo.

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (blm v prestrojeni 4) (1.7.2024 22:49) reagovat
adams: Existuje takova nova vec, rika se ji kopce a hory, kam se vetrniky davaji prednostne, a ty klidne jsou i ve vyskach, kde uz se mraky tvori. Takze doporucuju si neco dostudovat, nez se tu budes dal ztrapnovat. Navic se neomezuj jen na CR, kde treba nejsou ty kopce a hory az tak vysoke, a koukej se na problematiku vice ze siroka.

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (adamsRP (1.7.2024 22:47) reagovat
Možná by pro začátek a pro jednoduchost stačilo spočítat, kolik energie za den napere do Země Slunce, a kolik z toho odeberou ty větrníky (a ta se navíc nevypaří, ale vydá se někde jinde).

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (anonykrysaRP (1.7.2024 22:44) reagovat
kakamura no ale pak bys mel vedet, ze z drivejsich ad-hoc metod (say, regularizace, renormalizace) se postupne staly celkem rigorozne definovane a pochopene (RG), pribylo spousta novych metod (nejznamnejsi a nejvic vyhypovana asi ads/cft, lattice-qcd), ze spousty drivejsich konjektur se staly teoremy apod. A konkretne u te pro nas dulezite Navier-Stokesovky se udelalo pomerne hodne pokroku.

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (kakamura) (1.7.2024 22:41) reagovat
adams v tom asi není o čem diskutovat, "nevíme" znamená jen to. Jak říká bába z hor, co nám tu postavily ty větrníky, už tu skoro vůbec neprší! A bábě nerozmluvíš, že za to nemůžou větrníky, ale HAARP a to, že málo octuje :-D

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (adamsRP (1.7.2024 22:37) reagovat
To je do velké míry otázka toho, co označíme za stabilní stav. :)

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (anonykrysaRP (1.7.2024 22:35) reagovat
Adams. "Tipping points in nonlinear dynamic systems". Ten system zcela zjevne _neni_ stabilni, ale pohybuje se mezi nekolika stabilnimi oblastmi [odkaz] kde z vetsi casti one dynamice proste nerozumime (glacialy jsou velmi hezky priklad). Nektere z atraktory jsou vylozene nechtene [odkaz]

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (adamsRP (1.7.2024 22:34) reagovat
Doporučuju se mrknout, jak vysoké jsou větrníky, a v jaký výšce jsou tak mraky a větry, a srovnat si to s plochou, jakou zabírají větrníky a s plochou, na jaké to fouká bokem. Je to asi podobná starost jako s těmi větrolamy, takže jestli někoho nenapadlo vykácet kvůli tomu všechny aleje topolů s vidinou, že ochladí lokální klima, tak nevidím důvod, proč si lámat hlavu s větrníky.

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (kakamura) (1.7.2024 22:33) reagovat
anonykrysa počítal, později přepisoval do kompu, a myslím prakticky cokoli dnes publikovaného.

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (blm v prestrojeni 4) (1.7.2024 22:30) reagovat
adams: Hele ale chapes, ze ta diskuse nebyla o vlivu vetrniku na globalni klima, ale na lokalni projevy pocasi? Neco ve stylu "kvuli odebrane energii vitr nedofoukne tak daleko, mraky zustanou dyl na mensim miste a tak tam ted maji povoden".

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (adamsRP (1.7.2024 22:27) reagovat
To je krásný, ale to fakt neznamená, že když tady teď zapíchneme větrník, tak se za sto let uvaříme ve vlastní šťávě, zatímco když ho nezapíchneme, tak se neuvaříme. Ten systém je víceméně stabilní. Jako hodně stabilní. Funguje tak pár miliard let, a ještě pár miliard let nějak fungovat bude. Pokud nám někdo zvenku nepochčije vypínač tím, že nám odpálí Slunce. [odkaz]

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (anonykrysaRP (1.7.2024 22:23) reagovat
Adams nelinearni systemy ti nic nerikaji, ze ne? [odkaz] Tady mas uplnej zaklad. Proc je NS (a tim padem cokoli kolem pocasi/klimatu) chaoticka ti vysvetluje Terry Tao v tom linku co jsem dole daval.

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (blm v prestrojeni 4) (1.7.2024 22:22) reagovat
Cope harder, vymrdana ukrobuzno. B-)

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (Smradek) (1.7.2024 22:21) reagovat
Neviem o com sa tu bavite ale blm je skurvysyn

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (anonykrysaRP (1.7.2024 22:21) reagovat
kakamura tys nikdy zadny vypocet nedelal, vid? "publikovatelne vysledky" tim myslis treba perturbativni pocet QED, ktery na 12 mist predikoval Lambuv posun? Nebo linearizovanou obecnou relativitu?

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (adamsRP (1.7.2024 22:18) reagovat
A deset větrníků na 0,078 % povrchu Země v atmosféře o výšce osmdesát kilometrů zasahující do výšky 200 metrů má být jako ekvivalent toho, že se někdo vychčije na ovládání vypouštění nádrže? Jakože když počet větrníků zdvojnásobíme, může se stát, že si vyfoukneme zemskou atmosféru? Ale no...

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (blm v prestrojeni 4) (1.7.2024 22:13) reagovat
megakokot: Cope harder. Tayloraky jsme pocitali v ruce a big O se bral snad uz v prvnim, druhem semestru. Mozna bys udelal lip, kdybys misto tech dementnich kecu ukazal, ze je ta hromada skutecne dost mala, ze ji lze zahodit. Ale to je pro dementy zjevne moc tezky.

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (anonykrysaRP (1.7.2024 22:08) reagovat
@metz nojo ale vono je to jeste horsi, tenhle problem (klimaticky modeling) je prave zajimavy v tom, ze nelze resit perturbativne (teda, lze, ale ...). Vsak na srovnani si vezmi jakoukoli strong coupled teorii (QCD...), ale ani ta se nechova chaoticky. Naopak to, ze klimaaktiviste v podstate pouzivaji poruchovy rozvoj na extrapolaci mimo overenou cast stavoveho prostoru modelu beru za nejvetsi podvod v soucasnem klimasilenstvi.

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (kakamura) (1.7.2024 22:05) reagovat
Metzgermeister ta hromada mála je CELÁ dost malá, asi TAKHLE +/- autobus. Kontroly chyby výpočtů a fyzika už vůbec nejdou dohromady, stačí nám, když vychází akceptovatelné aka publikovatelné výsledky.

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (anonykrysaRP (1.7.2024 22:03) reagovat
@adams vazne? Tak v tom obraznem priklade na Lipno - zkus tech 5 chlapu poslat chcat na vypinac, ktery ovlada motor kterej toci s vypusti...

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (MetzgermeisterRP (1.7.2024 21:59) reagovat
@blm: Kdybys někdy nějakej počet dělal, tak bys věděl, že ta hromada mála, která se ve fyzice zahazuje, je CELÁ dost malá, aby se mohla s klidem zahodit. Nojo dneska se už Taylorův rozvoj a velké O na VŠŽ neučí, jak ta doba upadla...

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (adamsRP (1.7.2024 21:59) reagovat
A efekt motýlích křídel je poněkud nadnesený, nelze to brát doslova.

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (adamsRP (1.7.2024 21:57) reagovat
Z hlediska objemu a vlivu na něj je to naprosto stejný, ne–li horší pro lipenskou nádrž. A jinak bych řekl, že rozdíl je jen v měřítku. Ten větrák ten systém podělá asi tak, jako poděláš Lipno. Když se tam bude brouzdat pět močících lidí, tak ten, co projde metr za nimi, bude možná cítit, že je tam teplejší voda. Za minutu tam už nebude znát nic. A v globále se to teplo vrátí tam, odkud přišlo.

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (kakamura) (1.7.2024 21:56) reagovat
Metzgermeister, že jo, podobně se tam předtím točily sekvoje.

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (anonykrysaRP (1.7.2024 21:56) reagovat
@BLM Integralni pocet ti v tomhle pripade nepomuze, tady mas hezky intro proc [odkaz]

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (MetzgermeisterRP (1.7.2024 21:53) reagovat
Nedalo mi to a přečetl jsem si tady tu diskusi celou. "Mnohem vetsi odpor ti udela blbej haj stromu", přesně a co si kakamura myslí, že na těch kopcích bylo, než tam nějakej libtard postavil ty kapitalistický větrníky? Kde vznikla pole a města a dálnice? *Tip: 15metrové bronzové sochy Lenina to rozhodně nebyly 8-)

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (anonykrysaRP (1.7.2024 21:53) reagovat
adams opravdu? Ono taky zalezi, JAK to s tim vzduchem hejbe. Tady je v odborne literature dost nejasno, nekdo oznacuje (vsechny casti) klimatickeho atraktoru ve stavovem prostoru za jeden objekt, a pak mluvi o preskoceni na jeho jinou cast, jini autori nazyvaji atraktorem jen spojity objekt a pak pisi o preskoceni na jiny atraktor. A vtip je, ze nikdo nema predstavu, jak ten atraktor vypada, co k tomu preskoceni muze vest, a pokud se stane, uz vubec netusi, co to bude znamenat.

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (kakamura) (1.7.2024 21:51) reagovat
anonykrysa tak to, co píšeš, je jasné, v tom není o čem. @Metzgermeister ;-)

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (blm v prestrojeni 4) (1.7.2024 21:51) reagovat
Na principu "hromada mála je prostě hodně" je postaven kompletne cely integralni pocet. Odmitat cely ten princip muze jen kokot. Zpet k tematu, uz na zakladce se uci, ze Golfsky proud ma vliv na klima v Evrope. Pojdme se na nej napichnout, nasazet po jeho trase turbiny a tezit z nej elektrinu. Asi ne, ze. No tak snad casem neprijdem na podobne dulezite vzdusne proudy, ze kterych odsavaji energii tisice vetrniku a tim ty proudy oslabuji.

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (anonykrysaRP (1.7.2024 21:49) reagovat
Adams Lipenska nadrz, jeji obsah a teplota, je prakticky linearni system. Obavam se, ze srovnavas nesrovnatelne. Muj argument je, ze odebrana _energie_ neni problem, protoze je srovnatelna s energii, kterou odebere jiny zdroj turbulence - les, stromoradi apod. Ale uz netvrdim, ze to nemuze podelat uplne neco jineho.

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (adamsRP (1.7.2024 21:48) reagovat
Ano, energie zdarma není. Taky to Slunce jednou shoří. Ale zatím má celkem solidní zásoby na to, aby ohřívalo vzduch, a tím hýbalo s prouděním.

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (MetzgermeisterRP (1.7.2024 21:46) reagovat
"hromada mála je prostě hodně", tenhle typ myšlenkových pochodů se dá očekávat od neregistrované mrdky ;-)

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (anonykrysaRP (1.7.2024 21:45) reagovat
Hele, komentujes dobre, ale na spatnem hrobe. Jednak, kdyz neco nejde spocitat, tak porad se to da zmerit [odkaz] navic ten problem je jinde. Neni problem, jak vypada proudeni vzduchu par kilometru za nejakou farmou. Problem je vetknout tyhle lokalni veci do globalniho klimatickeho modelu, ktery je vysoce nelinearni, a 90% toho co modeluje jsou emergentni jevy, ktere na lokalni urovni vubec neexistuji.

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (kakamura) (1.7.2024 21:44) reagovat
adams teplotu neřešíme, ale energii odebranou, jako by to bylo zdarma, no, nic takové není

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (adamsRP (1.7.2024 21:42) reagovat
Ani když se do lipenské nádrže každý den vychčije sto lidí, tak to po sto letech neuvaří každýho, kdo tam vleze.

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (kakamura) (1.7.2024 21:35) reagovat
anonykrysa nejen NS, ale i to, že zanedbáváme hromady malých členů a hromada mála je prostě hodně, teda neumíme, a pak je tu ten čas...

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (anonykrysaRP (1.7.2024 21:29) reagovat
Cemu rikas neumime? Mluvis o Navier-Stokesove rovnici v 3D, nebo o pribliznych metodach, ktere tvori aerodynamiku, kde toho za nejakych okrajovych podminek jde spocitat hodne? Ale ona i ta NS jde pomerne dobre pouzit, kdyz pouzijes energeticke prumery a dalsi triky - ktere ti celkem spolehlive omezi zivotnost tech turbulenci.

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (kakamura) (1.7.2024 21:23) reagovat
anonykrysa tak vysoký stromy u nás nerostou, atp., každopádně spočítat to neumíme.

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (anonykrysaRP (1.7.2024 21:23) reagovat
Tady mas diky pare a vhodnemu pocasi tu termiku krasne vizualizovanou, a neco podobneho se deje nad jakymkoli zdrojem tepla. A je fuk, jestli to teplo doda slunce skrz beton, nebo elektrarna [odkaz]

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (anonykrysaRP (1.7.2024 21:16) reagovat
kakamura a mnohem vetsi odpor ti udela blbej haj stromu. Merlin ty viry nemaj moc dlouheho trvani, pomerne zahy to prejde zpatky na laminarni proudeni. Ale porovnej to s obycejnou oranici, za slunicka to poznas na kilometry daleko podle charakteristicke kumulky nad ni, kdyz do toho vletis necim s kridlama, muzes tam krouzit az do vecera. A ted si to zvetsi na nekolik kilometru betonu v prumeru...

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (kakamura) (1.7.2024 20:43) reagovat
Je dobrý si uvědomit, že všechno souvisí se vším, tedy všechno má vliv. A těch větrných elektráren máme obvykle hromadu u sebe, to samé na severu u móře i přílivovky a tak, a jaký ten vliv je těžko říct, když to nedokážeme spočítat. Čistě od oka, když za den při troše větru vyrobí jedna 12MWh, a je jich na kopečku 20, to dá celkem slušný odběr energie z toho proudění, které je i není lokální..

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (MerlinRP (1.7.2024 20:43) reagovat
Docela zajímavé myšlenky. Ono by možná stálo za to zjistit, jak velký vliv na proudění vzduchu má tvorba vírů a turbulencí za každou jednou vrtulí. Třeba to bude celkově zanedbatelné. Třeba ne. A velmi pravděpodobně nějaké studie a měření už dávno budou existovat.

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (adamsRP (1.7.2024 20:32) reagovat
No, kdysi mi tak projelo hlavou, jestli to nemůže mít na něco vliv. Pak jsem si uvědomil, kolik větrů v atmošce fouká, v jakém výškovém rozsahu, a jak rychle to fouká. Je to asi podobný, jako si lámat hlavu s tím, jestli lidi neuvaří lidi to, že se někdo vychčije do lipenské nádrže.

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (blm v prestrojeni 4) (1.7.2024 18:57) reagovat
Greywolf: vetrne elektrarny odebiraji energii z vetru resp proudiciho vzduchu, to snad neni kontroverzni a na tom se doufam shodnem. Dusledky tohoto neznam a na rozdil od libtardu nejsem dost arogantni na to, abych o nich neco s jistotou tvrdil, treba ze ty dusledky neexistuji nebo ze jsou zanedbatelne. O klimatickych zmenach jsem nepsal nic, jen o lokalnich projevech pocasi.

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (blm v prestrojeni 4) (1.7.2024 18:55) reagovat
anonkrysa: vliv tepelnych ostrovu na pocasi a klima nedokazu domyslet, ale jejich vliv na nase historicke mereni teploty je znacny. Kdyz v Klementinu zacali merit teplotu, bylo Klementinum na okraji Prahy. Dnes je obklopeno betonovou zastavbou na 5-10 km do vsech smeru (coz taky neni linearni jev), takze z toho leze, ze do par let uhorime.

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (Greywolf) (1.7.2024 18:32) reagovat
@blm, dobre som pochopil, že to myslíš tak, že veterné elektrárne odoberajú energiu z akejsi celoplanetárnej veternej energie a v dôsledku toho raz nastanú klimatické zmeny?

Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' Obrázek 'jsou to vrtule a vrtule delaji vitr' (anonykrysaRP (1.7.2024 18:14) reagovat
@blm spis bych obvinoval nezanedbatelne mnozstvi a velikost tepelnych ostrovu, ktere maji dost podstatny vliv jak na horizontalni, tak i vertikalni proudeni a nemyslim, ze jsou v modelech dobre pochopeny.

Strana 1/2. 1 2 následující