Odebírat | ||
Obrázek 'jeste jeden posledni pruh' (Sratan) (30.10.2024 20:50) | reagovat | |
Pepee: Prelozeno do aktiviststiny: "Jeee tady nic nejezdi, muzu posilat dati do skolky samotne, to je super!" jenom skoda, ze na tu skolku nemam, protoze nemam praci, takze vlastne muzu deti hlidat doma a je mi to cele na picu. | ||
|
||
Obrázek 'jeste jeden posledni pruh' (Sratan) (30.10.2024 20:48) | reagovat | |
Pepee: Cetl jsi to, co jsem tu napsal? To je presny popis induced demand. Jenomze s tim, ze ten demand neni na hovno, ale ke zvyseni efektivity ekonomiky a k tomu, abychom vsichni byli bohatsi, coz vylizani aktivisti nechapou. Takze pak hlasuji proti autum misto pro nejake rozumne ekvilibrium, mezi ekonomickou aktivitou a demandem po doprave. | ||
|
||
Obrázek 'jeste jeden posledni pruh' (Sratan) (30.10.2024 20:47) | reagovat | |
Nerrg: Nevim a popravde receno me to z nekolika duvodu nezajima: 1. u nas ten rychlovlak nebude jeste 30 let. 2. S Ceskyma drahama mam tak priserne zkusenosti, ze radsi pojedu na kole. 3. nez to bude, tak se 3x zmeni technologie, nepovede se vykoupit pozemky a ty zastavky budou stejne nekde jinde. Ale nic to nemeni na tom, ze ve firme na jedne zastavce budou bezne pracovat lidi, co bydli blizko u jinych zastavek, pokud tomu nenapali naprosto nesmyslne ceny za jizdne. | ||
|
||
Obrázek 'jeste jeden posledni pruh' (Pepee) RP (30.10.2024 9:59) | reagovat | |
Induced demand magori. Proste aut je moc, mista malo, musi se to resit trochu jinak nez v usa. | ||
|
||
Obrázek 'jeste jeden posledni pruh' (Nerrg) (30.10.2024 9:49) | reagovat | |
Sratan: Víš, že ta první trať rychlovlaku má pražské zastávky pod Řípem (50km od Hlavního nádraží) a u obce Nehvizdy (35km)? Pokud někdy bude rychlovlak Praha-Plzeň, tak plánují ukončení v v Libni a Zahradním městě. Ono to do centra bude ještě kousek. | ||
|
||
Obrázek 'jeste jeden posledni pruh' (Pirátská internacionála) (30.10.2024 9:09) | reagovat | |
Podle tý neomarxistický vize se tedy víceproudý silnice předělají takhle: Například já pojedu ve druhým pruhu určeným pro kola s ostatníma otlačenýma šourkama. Vlevo ode mě pojedou papalášové v limuzínách. Vpravo ode mě pojedou autobusy s chrchlající smradlavou lůzou. Vedle pruhu pro autobusy bude promenáda pro chodce. Kupředu levá! | ||
|
||
Obrázek 'jeste jeden posledni pruh' (Sratan) (30.10.2024 8:50) | reagovat | |
Az bude nekdy v roce 2070 rychlovlak Nurnberg - Plzen - Pardubice - Brno - Wien, tak budou lidi z centra Pardubic pracovat a nakupovet v centru Prahy a Brna a naopak, protoze to pro ne bude pohodlnejsi, nez jet na kraj vlastniho mesta (zbytek dopravy hadam nezrychli ani jako MHD, ani autem, ani nicim jinym, pokud nezavedeme vrtulnik pro kazdeho ). | ||
|
||
Obrázek 'jeste jeden posledni pruh' (Sratan) (30.10.2024 8:48) | reagovat | |
Vim o dobrem zelezarstvi, ale je v Praze a na druhe strane, nez ja. V noci se tam sice dostanu za 35 minut, ale to maji zavreno. Ve dne mi to tam trva asi 81 az 98 minut (byl jsem tam 2x, to je na statistiku malo) a tak naprostou vetsinu veci nakupuju v blizkem meste i kdyz tam jsou drazsi a maji mensi vyber. Ale za ten cas mi to nestoji. Je to pochopitelne i pro uplne zabednene odmitace aut a fanousky hromadne dopravy? | ||
|
||
Obrázek 'jeste jeden posledni pruh' (Sratan) (30.10.2024 8:44) | reagovat | |
:: Ale samozrejme, ze lidi nemusi jet autem, jen pokud to tam hromadnou dopravou trva 3x tak dlouho, nebudes tam jezdit casto a rozhodne az tam nebudes chtit pracovat bez ohledu na to, kde je to "tam". V LA jede ucitelka z mista, kde ma sanci si poridit bydleni 3 hodiny do prace a 3 zpet. Kdyby jela 9+9 hodin hromadnou dopravou, kdy by spala? Lidi z logickych duvodu nechteji dojizdet dele nez pul hodiny a odmitaji dojizdet dele, nez hodinu, pokud to neni za obrovske penize, nebo nejsou naprosto zoufali. | ||
|
||
Obrázek 'jeste jeden posledni pruh' (Sratan) (30.10.2024 8:39) | reagovat | |
dqsddsd: Hmmm na Vaclavak je spickove spojeni. Odkud presne? Z mnoha mist urcite ano, z cele republiky rozhodne ne. | ||
|
||
Obrázek 'jeste jeden posledni pruh' (:.) (30.10.2024 8:28) | reagovat | |
sratan: To, že lidé někam jedou, neznamená, že tam musí jet autem. V USA je veřejná doprava obrovský průšvih. Plus tedy to, že koncentrovali pracoviště na jednom místě a bydlení na jiném. | ||
|
||
Obrázek 'jeste jeden posledni pruh' (dqsddsd) (30.10.2024 8:15) | reagovat | |
na vaclacak je spickove spojeni, asi jsi v praze nikdy nebyl | ||
|
||
Obrázek 'jeste jeden posledni pruh' (Sratan) (30.10.2024 1:10) | reagovat | |
4/4 S: Ale samozrejme je mnohem jednodussi polozit to jako "my versus zla auta" a tvarit se, jako ze ta doprava je uplne k nicemu a jeji omezeni nema zadne dusledky. Jenomze provozovatele podniku v centru Prahy zajiste potesi informace, ze v poslednich 10 letech jsem byl v Brne vicekrat, nez na Vaclavaku a to to mam do Brna vice, nez 10x dale. | ||
|
||
Obrázek 'jeste jeden posledni pruh' (Sratan) (30.10.2024 1:07) | reagovat | |
3/n S: To samozrejme neznamena, ze se nemaji podporovat ostatni mody dopravy. Jen je potreba si uvedomit, ze cim levnejsi a rychlejsi je doprava, tim vic lidi se uchazi o jedno misto (firma si muze vybrat odborniky) a dim vice lidi muze prijit do jednoho obchodu/podniky (maji smysl i veci, ktere vetsinu lidi nezajimaji) a z toho plyne vice ekonomicke aktivity. | ||
|
||
Obrázek 'jeste jeden posledni pruh' (Sratan) (30.10.2024 1:06) | reagovat | |
2/n S: Nacez zadnou lidi krachovat, protoze banka bude chtit doplatit treba $1M k hypotece na $2M na byt, ktery ma dneska hodnoty $3M, ale pak bude mit treba $300k. A to nikdo po ruce nema a nemuze to vyresit prodejem toho bytu. Jenomze ve meste s nesmyslnou infrastrukturou a odchazejicimi lidmi se ani firmam nevyplati zustavat, takze pujdou tam, kam pujdou ti lide. A z celeho LA bude behem par let slum, jako z Detroitu. Coz je duvod, proc to nikdy neudelaji. | ||
|
||
Obrázek 'jeste jeden posledni pruh' (Sratan) (30.10.2024 1:04) | reagovat | |
1/n S: Nevyresi. Protoze zapominas na to, ze ti vsichni lide nekam jedou. V pripade LA napriklad 3 hodiny do prace a 3 hodiny z prace, protoze v LA se proste neda bydlet ani za slusny plat v IT. Takze pokud to zkrouhnou na 2x2 pruhy, uvidi fascinujici ekonomicky kolaps. Prodavaci, kadernice, sestry a podobne profese si bud reknou o $150k/y, nebo odejdou. Tim bude i pro ty bohate ziti v LA velmi neprakticke a nepohodlne a zacnou odchazet. A pak padne cena nemovitosti. | ||
|
||
Obrázek 'jeste jeden posledni pruh' (Woyta) RP (30.10.2024 0:53) | reagovat | |
Ne. Tohle je důsledek toho, že projebali výstavbu rychlotratí. A jako bonus ještě sedli na špek Muskovi s tunely a hyperloopem. Veřejná doprava v Kalifornii je na ... | ||
|
||
Obrázek 'jeste jeden posledni pruh' (S) RP (29.10.2024 21:47) | reagovat | |
Tohle vyřeší jen daň z vlastnění automobilu. Případně velmi oblíbená daň z nákupu automobilu. | ||
|
||
Obrázek 'jeste jeden posledni pruh' (tdkb) RP (29.10.2024 21:44) | reagovat | |
ght: velmi ta serie ze ma pravdu co? mobilitu luzy treba obmedzit | ||
|
||
Obrázek 'jeste jeden posledni pruh' (:.) (29.10.2024 21:25) | reagovat | |
Za tohle si v USA můžou sami. Rozdělili svá města na rozsáhlé zóny s odděleným určením, eliminovali velkou část chodníků a veřejné dopravy. Člověk tedy v americkém městě nemůže bydlet v relativně dochozí vzdálenosti od práce, školy, veřejného vyžití a obchodů. My Evropani jenom žasneme, a doufáme, že sídelní kaše nedorazí k nám (bohužel satelitní městečka u nás mě v tomhle ohledu děsí). | ||
|
||
Obrázek 'jeste jeden posledni pruh' (ten druhej) (29.10.2024 21:15) | reagovat | |
Komunismus to vyřeší. 1 pruh opět bude stačit. | ||
|
||
Obrázek 'jeste jeden posledni pruh' (Noob(nr)) (29.10.2024 21:12) | reagovat | |
One more nuke will fix IT. | ||
|
||
Obrázek 'jeste jeden posledni pruh' (Ňouma) (29.10.2024 21:07) | reagovat | |
Factorio? | ||
|
||
Obrázek 'jeste jeden posledni pruh' (Ght) (29.10.2024 21:06) | reagovat | |
Cyklokokoti vratte se do jeskyni, uvedomte si kurva ze spolecnost stoji a pada s mobilitou a jaky rozvoj umoznil automobil. Mozna jich je nekde moc ale to se da resit jinak a ne tim vasim zkurvenym omezováním IAD | ||
|