Přezdívka:
:-) :o)
:-( >-O
;-) :-D
:-P B-)
8-) :-*
:-/ |-)
=) :-O
Zpráva:
 
Osmdesátšest:
   

Strana 2/8. předchozí 1 2 3 4 5 následující

Odebírat

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Misa) (1.12.2010 18:20) reagovat
Počítáme pravděpodobnost, že druhá barva bude červená, ne pravděpodobnost jejího výskytu. Nebo ne?

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Rimmer) (1.12.2010 18:19) reagovat
Dobre Dweep, tak sem hod ten link a mozno uznam ze mas pravdu. Cakam

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (T-Jack) (1.12.2010 18:18) reagovat
Dweep: Ne, to ty nechápeš, že my počítáme s tím, že nevíme, na kterou stranu (tj, rub či líc) se právě díváme. Ať už ten příklad vyložíš jakkoliv, vždy to bude 2/3.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Rimmer) (1.12.2010 18:18) reagovat
Ano Misa. To je ok. Ale ty to nesmies vidiet tak, ze je pred tebou proste len nejaka karta, ktora ma nejaku zadnu stranu. Treba brat do uvahy, odkial si tu kartu zobrala, a teda aka je sanca ze si zobrala taku alebo inu kartu. To je tu dolezite. To ze na druhej strane su len 2 farby neznamena, ze pravdepodobnost ich vyskytu je 50:50. Uz som ti to vysvetlil na tom vyssom pocte kariet.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (DweepRP (1.12.2010 18:16) reagovat
rimmer, tak tom pripade nejsou smerodatne ani tve komentare :) a jinak borec pred nami tu prave posilal odkaz na dva svetove myslitele ktere se timto zabyvali...pak kdo je tu troll :)

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (DweepRP (1.12.2010 18:15) reagovat
T-jack - spatne se ptas, resp. ne podle zadani.Beres v uvahu, ze tu celocervenou kartu muzes otocit 1 nebo 2 stranou nahoru. Coz v zadani ale je eliminovano tim, ze jedna ci druha strna uz je zvolena a karta na stole lezi a ty ji nemuzes otocit... rikam, divas se na vec PRED polozenim karty, ktere eliminuje moznost dvojiho polozeni celocervene karty. Dokud tohle nepochopite, budeme se tu hadat do nekonecna. Nerikam ze nemas pravdu, jen rikam ze ji mas jindy nez ja. a zadani jasne hovori casovem okamziku

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Misa) (1.12.2010 18:14) reagovat
Rimmer: Ano, máš pravdu, ale ty se ptáš na pravděpodobnost vytažení karty. jenže tady je ta karta už vytažená, už je položená na stůl. a jednu stranu má červenou. a otázkou je, jaká barva je na té spodní straně

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Rimmer) (1.12.2010 18:13) reagovat
Misa, aka je sance, ze z balika kde je 10 cervenocervenych kariet a 1 ciernocervena si vybrala tu ciernocervenu??? podla mna 1/10. Cize sanca, ze si vytiahla cervenocervenu je 9/10. CIze na 90% bude druha strana cervena. Mam pravdu ci nie?

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (T-Jack) (1.12.2010 18:12) reagovat
Dweep: No dobře, tak jinak: Dá se říct, že se ptáme na pravděpodobnost, že pokud je jedna strana karty červená, pak bude i druhá strana karty červená. A máme celkem tři červené strany, z toho dvě mají proti sobě taky červenou stranu.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (DweepRP (1.12.2010 18:12) reagovat
2/3 plati pro to, jaka je pravdepodobnost, ze karata s alespon jednou stranou cervenou, kterou polozime na stul cervenou stranou nahoru, bude celocervena. Ale zadani se pta na to, jaka je pravdepodobnost, pokud karta LEZI cervenou stranou nahoru, ze tou kartou bude celocervena. To je rozdil, ktery zde tvori cely flame :) Ty se na situaci divas PRED polozenim karty, my PO polozeni karty

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Rimmer) (1.12.2010 18:11) reagovat
Dweep, komentare trollov co sem pisu nie su smerodajne. Najdi mi na nete matematicky vypocet tejto ulohy, ktory dokazuje ze je to 50/50. Potom ma presvedcis.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Misa) (1.12.2010 18:11) reagovat
Rimmer: Ta karta leží na stole. Tu stranu, na kterou koukáš, má červenou. Jakou barvu může mít ta strana, kterou nevidíš? Červenou nebo černou. Nepočítáš s ostatníma kartama. K čemu? Ty se soustředíš na tu kartu, která ti leží na stole. Ta má stranu nahoře červenou.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Peter) (1.12.2010 18:10) reagovat
@Dweep , práve preto je v zadaní že "vybereme náhodně jednu kartu", kebyže tam toto nie je, tak by som uznal že aj ten tvoj pohľad by mohol byť dobrý...

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (DweepRP (1.12.2010 18:09) reagovat
rimmer - najdi si jedne z prvnich sta postu a uvidis ze tomu tka neni;)

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Rimmer) (1.12.2010 18:08) reagovat
Misa, najdi si tento "chytak"hoci kde na google a vsade najdes, ze je to 2/3. Je to taky chytak, vyzera to ako 50:50 ale nie je to tak. Preto to sem niekto dal, aby nas takto zabavil.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (DweepRP (1.12.2010 18:07) reagovat
t-jack - ano muze lezet, ale to na tom nic nemeni na tom ze jeji spodni strana muze byt jen cervnea NEBo cerna. protoze At tam tu kartu polozis na kolik chces zpusobu, ve chvili, kdy ta karta lezi, tak to muze byt jen jedna ze DVOU karet :)

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Rimmer) (1.12.2010 18:07) reagovat
Misa, predstav si to takto. Ze by tych cerveno-cervenych kariet bolo v baliku 10 a ta cierno-cervena iba jedna. Vytiahnes jednu a ta je zhora cervena. Aka je pravdepodobost, ze bude aj druha strana cervena? Asi dost velka, lebo cisto cervenych kariet je 10 a ciernocervena iba 1. Podobne to plati aj tu. Len je tych kariet menej, preto je to len 66:33.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (DweepRP (1.12.2010 18:06) reagovat
misa - ano, presne jak rikas. to, ze tam muzete polozit cervenou kartu 2 zpusoby je sice hezke, ale to nema vliv na to, ze jestli ji tam polozite jednim, tak ten druhy uz nemuzete uvazovat. tedy z vasich trech celkovych moznosti jsou jen dve a to bud cerna nebo cervena..

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (T-Jack) (1.12.2010 18:06) reagovat
*pardon, myslel jsem lícem vzhůru

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (T-Jack) (1.12.2010 18:06) reagovat
@Misa: Tady je problém, že ta celočervená karta tam může ležet rubem vzhůru.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Misa) (1.12.2010 18:03) reagovat
Poslední pokus, pak to už vzdávám. Máte kartu s lícem nahoře, líc je červený, jaký je rub? Červený nebo černý. Máte kartu s rubem nahoře, rub je červený, jaký je líc? Červený nebo černý. Máte zadáno, že ta karta na stole má tu stranu nahoře červenou. Tudíž strana dole může být jen červená nebo černá.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (DweepRP (1.12.2010 18:01) reagovat
zadani se nepta na to, jakym zpusobem kartu losujeme z tech tri tak, ze alespon jedna strna bude crvena, ale ptame se, pokud na stole uz lezi jedna karta s jednou cervenou stranou, jaka je pravdepodobnost, ze druha strna bude taky cervena

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (DweepRP (1.12.2010 17:59) reagovat
peter: to ano, ale pokud se ptas, jaka karta muze byt vylosovana na stole, ne jaka barva bude na opacne strnae karty, pokud je na stole karta s alespon jednou stranou cervenou :)

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (DweepRP (1.12.2010 17:58) reagovat
to Ja: o par desitek komentaru bylo dokazano pouzte to, ze se ti s vysledkem 2/3 divaji na ulohu jinak, nez my s vysledkem 1/2. Ti prvni resi jaka je pravdepodobnost, ze se na stole vyskytne karta s alespon jednou cervenou stranou, my druzi resime, jaka jepravdepodobnost ze karta, ktera uz JE na stole, bude cerveno cervena

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (cockroach) (1.12.2010 17:55) reagovat
@Pida áno, ale hádaj čo? Červená bude dvakrát častejšie ako čierna.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Peter) (1.12.2010 17:54) reagovat
Prípady: na stole je: čierna1-čierna2 , čierna2-čierna1 , čierna-červená, červená-čierna, červená1-červená2, červená2-červená1. Z týchto podmienku spĺňajú tri prípady, z toho dva sú keď je to čisto červená karta. Takže 2/3. Či vy sa len bavíte na tom, ako vám to vysvetlujeme? :P

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (PidaRP (1.12.2010 17:52) reagovat
To ja nijak nepoiram, ze moznosti jak se tam dostat z pytliku odkud je losujem je vice, ale pokud uz tam lezi, tak jeji druha strana muze byt jedine cervena, nebo cerna.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (cockroach) (1.12.2010 17:51) reagovat
a ďalej už na túto diskusiu seriem.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (cockroach) (1.12.2010 17:50) reagovat
@Já dokážem k tomu napísať len toľko, že červeno-červená karta má dvakrát viac možností ako sa vyskytnúť na stole červenou stranou nahor.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (RP (1.12.2010 17:49) reagovat
cockroach: pak to určitě dokážeš vysvětlit i Pidovi, Míše a dalším :-). Buď tam leží červeno-černá, nebo červeno-červená lícem vzhůru, nebo červeno-červená rubem vzhůru. A toliko k mé rozpravě. :-)

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (cockroach) (1.12.2010 17:47) reagovat
@Já tak ja sa ospravedlňujem a v plnej miere prijímam vašu vieru. Nechápem, ako mi to mohlo unikať.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (RP (1.12.2010 17:45) reagovat
Pida: tady se nebavíme o výsledku, ten byl důsledně matematicky dokázaný o pár set komentářů zpět. Výsledek je skutečně 2/3. Teď jen řešíme, jak to vysvětlit vám, bezvěrcům.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Pida) (1.12.2010 17:43) reagovat
OMG, kdyz lezi na stole jedna ze dvou karet - dle zadani cerveno cerna, nebo cerveno cervena. Tak jsou dve moznosti jaka karta to muze byt, bud ta prvni a nebo ta druha. A ted prichazi polozena otazka: Jaka je pravdepodobnost, ze na druhe strane ta karta bude cervena - tudiz je to cerveno cervena karta. Je uplne jedno jakou stranou je polozena, bud ji otocite a bude tam cervena, nebo cerna. Priznive reseni nastane pri jedne ze dvou moznosti - pravdepodobnost je 1:2

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (RP (1.12.2010 17:42) reagovat
Jenže jedna strana NENÍ pevně daná. Je pouze řečeno, že je červená.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Nigga666RP (1.12.2010 17:41) reagovat
Nechápu tuhle diskuzi.... To je nějaká trolština co tu plodíte. MG. 50% jestli vás někoho napadlo něco jiného zamyslete se nad sebou a ne nad hadankou :D

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Misa) (1.12.2010 17:40) reagovat
Sám seš troll. Když jedna strana je pevně daná, tak hledáš barvu jen té druhé. a tam jsou jen dvě možnosti. Je jedno jestli ta strana, na kterou koukáš má na sobě ten vzor nebo číslo, pořád je červená a tebe zajímá co je na druhé straně.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (RP (1.12.2010 17:37) reagovat
Přičemž červená₁ a červená₂ jsou neodlišitelné barvy

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (RP (1.12.2010 17:37) reagovat
Právě proto, že ji tam můžeš položit dvěma způsoby bude druhá strana: červená₁, červená₂ nebo černá

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (T-Jack) (1.12.2010 17:36) reagovat
Tak teď už je jasné, že Misa je troll.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Misa) (1.12.2010 17:35) reagovat
to je sice pěkný, že jí tam můžeš položit dvěma způsoby, ale pokud je jedna strana červená, tak druhá strana může být jedině červená nebo černá

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (cockroach) (1.12.2010 17:34) reagovat
@xmefik myslím, že Tvoje úsilie nevyšlo nazmar, lebo mi to docvaklo. Pri takomto spôsobe výberu tam bude červeno-červená ozaj častejšie. Hm.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (RP (1.12.2010 17:33) reagovat
Míšo, ta červenočervená karta nemá horní a dolní stranu, červené sou obě, a ty je nemůžeš nijak odlišit. Když budeš mít pouze tuto jedinou kartu, tak jí můžeš položit na stůl dvěma způsoby, ačkoliv nebudeš schopna určit, který je který.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (waltterRP (1.12.2010 17:32) reagovat
to cockroach: ako som uz predtym pisal chytak je v otazke. Je tam buduci cas. Nepytaju sa aka ta karta je ale aka by mohla byt.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (cockroach) (1.12.2010 17:28) reagovat
@waltter v tom sa práve podľa mňa mýliš, pretože zadanie hovorí, že tú pravdepodobnosť máš určiť až vtedy, keď už je karta červenou stranou na vrchu položená na stole. Ak by to bolo tak, ako vravíš, zadanie by nespomínalo, že už bola vytiahnutá karta.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Misa) (1.12.2010 17:22) reagovat
waltter: I kdybych tahala z celého balíčku, tak když vytáhnu kartu, která je z jedné strany červená, tak z druhé strany stejně můžou být jen dvě barvy, červená nebo černá.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Misa) (1.12.2010 17:19) reagovat
Tak to uděláme jednoduše, vezmeme si tři papírky, nakreslíme si na ně barevný křížky, tu z obou stran černou dáme pryč. ty druhé dvě položíme červenou nahoru. Tak a teď otočíme, kolik barev tam je? Je úplně jedno,kterou stranou je nahoře a kterou dole, prostš je červenou nahoře a dole může být už jenom červená nebo černá.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (waltterRP (1.12.2010 17:19) reagovat
to Misa: cele to "zadanie" musis brat ako mylienkovy pokus. Ty musis urcit pravdepodobnost ze karta bude cerveno-cervena PRED uskutocnenim celeho toho divadla.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (cockroach) (1.12.2010 17:19) reagovat
Víme která, ta vrchní :)

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (T-Jack) (1.12.2010 17:18) reagovat
Ano, jedna strana je červená, ale MY NEVÍME KTERÁ. Lidi, přemýšlejte...

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Misa) (1.12.2010 17:15) reagovat
Je tam uvedeno, že jedna strana JE červená, jedná se tedy o tu druhou stranu. Ta může mít jen dvě barvy - červenou a černou = 50:50

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (RP (1.12.2010 17:14) reagovat
ta karta, která leží na stole je buď ČERVENÁ-černá, ČERVENÁ-červená nebo červená-ČERVENÁ. Resp. existují dva způsoby, jak tam položit oboustraně červenou kartu.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (cockroach) (1.12.2010 17:12) reagovat
Keby sa zmenilo zadanie a vynechala sa informácia, že už je vytiahnutá karta s červeným vrchom, súhlasil by som s xmefikom. Ale v takto zadanej situácií nemôžem. Načo to je teda v zadaní uvedené?

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Misa) (1.12.2010 17:04) reagovat
takže mam tři karty, z nichž jedna nemůže být vzhledem k zadání použita, protože neobsahuje červenou a mam tři možnosti? Mám ČERVENÁ-ČERVENÁ, ČERVENÁ-černá, černá-černá a vytáhnu si z nich jednu kartu, která má jednu stranu ČERVENOU a mam tři možnosti jak jí vytáhnout?

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (RP (1.12.2010 16:59) reagovat
To nevadí, protože má dvě strany. :-). Buď tam máš položenou kartu zespoda černou, nebo zespoda červenou, nebo zespoda červenou, ale položenou obráceně. To jsou tři možnosti.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Misa) (1.12.2010 16:52) reagovat
ale v zadání nejsou dvě červeno-červené karty, jen jedna

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (T-JackRP (1.12.2010 16:50) reagovat
@Misa: Ta třetí možnost je červená-červená.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Misa) (1.12.2010 16:43) reagovat
Já teda znam jen dvě možnosti karet když je nahoře červená. Červená - červená nebo červená - černá. Jakou máte tu třetí možnost tak aby jedna z nich byla čevrená? Zlatá? Modrá? Zelená?

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (waltterRP (1.12.2010 16:41) reagovat
Cely chytak je v tom ako je postavena otazka... tj. nepytaju sa ze aka ta karta "je" ale aka by "mohla" byt. Ak by otazka bola"Aka je pravdepodobnos ze je z druhej strany cervena?" tak je odpoved 50%. V tomto pripade je to tych 66.6%.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (xmefikRP (1.12.2010 16:40) reagovat
Misa: Míšo a když sázím ve sportce tak jsou přece taky jen dvě možnosti - buď vyhraju nebo nevyhraju... je teda podle tebe pravděpodobnost výhry 50%? Nezdá se ti, že na té úvaze je něco špatně? ;)

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (T-JackRP (1.12.2010 16:40) reagovat
@xmefik: Tak samozřejmě, ale já jsem to tu chtěl rozepsat, aby to pochopili všichni.

Strana 2/8. předchozí 1 2 3 4 5 následující