Nalezeno 427 komentářů.


Přezdívka:
:-) :o)
:-( >-O
;-) :-D
:-P B-)
8-) :-*
:-/ |-)
=) :-O
Zpráva:
 
Padesátosm:
   

Strana 5/8. předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 následující

Odebírat

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Kasuha) (1.12.2010 13:19) reagovat
Colombo: pisu ze tam davas jednu ze dvou karet, staci poradne cist. Akorat jednu z tech dvou tam davas s polovicni pravdepodobnosti (druha pulka pripadu nevyhovuje zadani). Zadani nerika ze tam tu cervenocernou davas vzdycky cervenou nahoru.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (DweepRP (1.12.2010 13:19) reagovat
xmefik - nn, to ja nedelam, ja uz mam kartu polozenou a pak se ptam, co je pravdepodobne. Ty na druhou stranu mas kartu ve vzduchu a ptas se, co je pravdepodobne:)

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (erebi the statistik) (1.12.2010 13:18) reagovat
Tak mne to taky neda a poprve vlozim komentar.1)mame 3 karty (r-b,r-r-b-b)2)sice nahodne,ale vybereme kartu z jedne strany r.To,ze JE karta r,je sice nahoda,ale pro me to je skutecnost,ktera nastala a nezajima me s jakou ppt.3)zadani ulohy- jaka je ppt, ze druha strana BUDE r pri skutecnosti,ze prvni strana JE r.Aa vyjde mi zavratnych 0,5.Aby mi vyslo 2/3,musela by uloha znit:2tahnu nahodne kartu 3)zadani-jaka bude pravdepodobnost vytazeni r-r,POKUD jako prvni BUDE znama barva r.Ted me muzete klidne upalit

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (DweepRP (1.12.2010 13:16) reagovat
ee ANO !! mas pravdu:) maji, ale jeste pred tim, nez tu kartu polozis !!:) az ji polozis, tak jeden stav ziska nulovou pravdepodobnost, stejne jako ta cernocerna karta ji ziskala tim, ze jsi zjistil ze je jedna strana cervena.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (xmefikRP (1.12.2010 13:15) reagovat
Já ti řeknu co ty ve skutečnosti děláš: ty vezmeš náhodně jednu z těch dvou karet, a místo abys ji náhodně položil na stůl, tak se podíváš jaká je - a je-li červeno-černá, pak ji položíš na stůl TAK, aby ležela červenou stranou nahoře, a s výsledkem tohoto zkresleného pokusu dál počítáš! V tom je ta chyba...

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (DweepRP (1.12.2010 13:15) reagovat
xmefik ty v realne sitauci tu kartu nemuzes otacet. podle zadani teda. pokud ta karta neni Shrodingerova ( :D ). Tve tri stavy se skladaji z pouze dvou karet, a emuzes preci uvazovat dva ruzne stavy, pokud jsis uz jeden vybral, tim, ze jsi ji polozil na stul. Opravdu nevim jak moji myslenku prevest do kodu, ale pricip tu je podle me jasny.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (ee) (1.12.2010 13:15) reagovat
Ano, nemohou nastat najednou, ale to je nepodstatne. Podstatne je, ze dohromady tyto dva stavy maji dvojnasobnou pravdepodobnost nez ten treti.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (DweepRP (1.12.2010 13:13) reagovat
xmefik - ty porad uvazujes o tom, ze mohou nastat TRI stavy, ale neuvazujes to, ze DVA z nich, nalezi jedne karte, takze pokud tu kartu polozis jednim z tech dvou zpusobu dolu, tak ten druhy zpubo uz nastat nemuze. zbyva ti uz jen ta druha, cernocervena karta

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (xmefikRP (1.12.2010 13:12) reagovat
Dweep: to není simulace. V reálu se ti může stát, že ta karta bude nahoře černá. Napiš jak tohle v té simulaci zohledníš. Naše řešení je, že tyto případy prostě nebereme v úvahu a hrajeme znovu. Souhlasíš nebo máš něco lepšího?

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (DweepRP (1.12.2010 13:10) reagovat
xmefik: tak, jak to rikam porad. Jestli polozim na stul kartu, a na vrchu bude cervena, tak dole muze byt bud cerna, a karta je pulena, nebo dole muze byt cervena a karta je cela cervena. Podle tebe, tu kartu, pokud je celocervena, muzes jeste otacet, ale to zadani neumoznuje

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (xmefikRP (1.12.2010 13:10) reagovat
Colombo: souhlas, a na výsledku se tím nic nezmění. Klidně ji tam zahrnovat nemusíme. Ať Dweep nebo někdo jiný napíše, jak by to tedy simuloval se dvěma kartami (červeno-černou a červeno-červenou)

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Colombo) (1.12.2010 13:08) reagovat
xmefik: jediný chyták je v tom, že černo-černou kartu vůbec nepotřebuješ zahrnovat do zadání.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (xmefikRP (1.12.2010 13:06) reagovat
dweep: OK jinak - řekni, jak bys to ty nasimuloval! Máš tři karty požadovaných vlastností. Řekni jak bys provedl ten pokus.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Colombo) (1.12.2010 13:05) reagovat
Kashuha: ne, ty máš na stole jednu ze dvou karet.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (DweepRP (1.12.2010 13:04) reagovat
ee a xmefik - pravda v C kodu se nevyznam, takze ti nereknu na jakem radku ta logicka chyba je, ale snazim se titotu rict celou dobu..zkus si precist to, co jsem tu uz psal ;)

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (DweepRP (1.12.2010 13:02) reagovat
Kasuha to co rikas, je pravdpodobnost toho, ze timhle zpusobem, na stul polozime kartu cervenou nahoru. Ne ale to, jaka barva bude na spodni strane, PO tom, co ji tam polozime ;)

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Kasuha) (1.12.2010 13:02) reagovat
Colombo: ano, davas na stul jednu ze dvou karet (treti zanedbavame), obe se stejnou pravdepodobnosti - jenze u jedne z nich pulku pripadu vyradis (ty pripady kdy ji tam das cernou stranou nahoru), to je efektivne jako bys ji tam daval s polovicni pravdepodobnosti. Tedy 1/3 ze je to cervenocerna, 2/3 ze je cela cervena.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (ee) (1.12.2010 13:01) reagovat
V tom pripade napis cislo radku, kde se odchyluje od zadani :)

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Colombo) (1.12.2010 13:01) reagovat
ee: jenže tam je to špatně:)

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (cockroach) (1.12.2010 13:00) reagovat
@ee chyba je v tom, že program rieši bezchybne iné zadanie.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (xmefikRP (1.12.2010 12:59) reagovat
dweep: díval ses na ten můj prográmek? A zkoušel jsi to pustit? Našel jsi tam chybu, proč to spočítá pravděpodobnost 2/3 a ne 1/2?

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (ee) (1.12.2010 12:59) reagovat
@Dweep: proto jej sem daval, aby jsi napsal cislo radku, kde je chyba ;)

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (DweepRP (1.12.2010 12:58) reagovat
xmefik - to ze sem dasprogram je hezke, pokud jej prirpavis s logickou chybou:) nikdo nepochybuje, ze pravdepodobnost vyjde tak, jak se na zadani divas ty

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (DweepRP (1.12.2010 12:57) reagovat
xmefik: Ano, existuji 3 stavy,ktere mohou nastat pred polozenim karty na stul.2 z nich budou patrit jedne karte-kdy ji polozim na stul 1, ci 2 stranou nahoru a 3.stav, kdy 2barevnou kartu polozim cerv.stranou nahoru. Problem ale je, ze se 2 stavy, tykaji 1 karty, tedy pokud nastane jeden z nich, jiz nemuze nastat stav druhy. Stejne jako tomu bylo u vsech 3 karet na pocatku - bylo 6 moznych stavu, ale ja jsem vytahl tu s jednou alespon 1 stranou cervenou, tedy jiz nemohly nastat stavy te celocerne karty...

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (ee) (1.12.2010 12:56) reagovat
http://scienceworld.cz/matematika/pravdepodobnost-a-skoly-uvazovani-727

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (xmefikRP (1.12.2010 12:55) reagovat
zkompilováno, včetně zdrojáku: [odkaz] Výsledek 100 tisíc pokusů: p=0.66657 8-)

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (lowli) (1.12.2010 12:55) reagovat
ako by povedal jeden znamy: je to 50 na 50, bud to je obostranne cervena alebo nie

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Colombo) (1.12.2010 12:54) reagovat
ee: jaká strana? Ať to nemusím hledat.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (vvolisRP (1.12.2010 12:53) reagovat
@Kasuha: Kolik mas karet, ktere jsou alespon z jedne strany cervene? A kolik mas karet, ktere jsou z obou strany cervene?

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (ee) (1.12.2010 12:53) reagovat
@colombo: Ten tu uz sem ale "someguy" dal, stale to ale pro nektere neni dost.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Anonym) (1.12.2010 12:52) reagovat
Dané to není. Jinak by tam bylo: "položíme na stůl kartu s červeným vrchem" a ne "Vybereme náhodně jednu kartu a položíme jí na stůl." K tomu že jde o podmíněnou pravděpodobnost napovídá fakt že se tě ptá "Jaká je za těchto podmínek pravděpodobnost" Pravděpodobnost je v tomhle trochu kontraintuitivní.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Colombo) (1.12.2010 12:52) reagovat
Kashuha: mohl by jsi nám, kteří uvažují čistě logicky a odpovídají na to, na co se zadání ptá, vysvětlit, jak si na to sakra přišel?

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (xmefikRP (1.12.2010 12:52) reagovat
Pro nevěřící Tomáše :) [odkaz]

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Colombo) (1.12.2010 12:51) reagovat
ee: to matematicky zapis taky a je mnohem srozumitelnější.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Kasuha) (1.12.2010 12:51) reagovat
Zkoumame situaci popsanou v zadani, tedy ze na stole lezi karta cervenou stranou navrch a ze se tam dostala tak jak bylo popsano v zadani. V tom pripade je sance ze to bude cerveno/cervena karta rovna 2/3

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (vvolisRP (1.12.2010 12:47) reagovat
@Anonym: Jev B (že horní strana vybrané karty bude červená) je už daný v zadání. Tedy zkoumame situaci, kdy mame pred sebou na stole jiz vybranou kartu, ktera je z jedne strany cervena.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (smirak) (1.12.2010 12:47) reagovat
50:50

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (ee) (1.12.2010 12:47) reagovat
Ano, ale vyhoda programu je v tom, ze je pekne formalni. Muzes tedy napadnout konkretni cast programu a muzeme se o tom bavit trosku presneji.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (no-XRP (1.12.2010 12:46) reagovat
Autor evidentně položil jinou otázku, než na jakou chce znát odpověď. Správná odpověď na původně formulovanou otázku je 50% (0,5) :-) Ze zadání je patrné, že vybírám jednu ze dvou karet (protože jen dvě karty mají min. jednu stranu červenou). A pokud jde o pravděpodobnost výběru 1 ze 2, je to vždy 50% bez ohledu na to, jestli mi někde vedle leží jedna černá karta, dvacet černých karet, nebo zda karty rozdával zelenofialovej emzák :-)

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Colombo) (1.12.2010 12:45) reagovat
Anonym: podmíněnou pravděpodobnost z toho můžeš udělat, jenže nesmíš udělat chybu někde jinde. takže: Co je jev A? Co je jev B? Klidně si to můžem matematicky napsat, aby to i natvrdlejší z vás pochopily.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Anonym) (1.12.2010 12:42) reagovat
Skurvené smajlíky, A průnik B, to celé krát B na mínus prvou. To už snad nerozsmajlíkuje.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Colombo) (1.12.2010 12:42) reagovat
ee: ono je sice fajn, že si to naprogramuješ, ale tady je největší ouvej v tom, že budeš furt dělat sejnou logickou chybu. A ten program to bude jen opakovat.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Anonym) (1.12.2010 12:41) reagovat
Naopak jde o podmíněnou pravděpodobnost, čili (A průnik B) / (B) Omeogu je šest(pro každou kartu máme dvě strany). Jev B znamená že horní strana vybrané karty bude červená, což může nastat ve třech případech ze šesti. K jevům AB dojde současně ve dvou případech ze šesti. Tudíž po vykrácení šestkou mi vychází pravděpodobnost 2/3.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (ee) (1.12.2010 12:40) reagovat
Tady je muj "quick and dirty" program v PHP. "r" je jako "red", "b" jako "black": $moznosti = array( 0 => "rr", 1 => "rr", 2 => "rb", 3 => "br", 4 => "bb", 5 => "bb" ); $cetnosti = array(); for($i = 0; $i < 100000; $i++) { $idx = rand(0, 5); if($moznosti[$idx][0] == "b") continue; @$cetnosti[$idx]++; } ksort($cetnosti); print_r($cetnosti);

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Colombo) (1.12.2010 12:40) reagovat
Teda, je sice pravda, že jsem zkoušku z Pravděpodobnosti a statistiky nedal, ale sakra tohle je logika a pravděpodobnost, která se vyučuje na základní škole, ok něco i na střední. Jestli todle nechápete, pak se nedivím, že je na světě tolik idiotů, co věří v Boha a žádný argument je nepřesvědčí, když žádný argument nepřesvědčí vás v takové exaktní věci, jako je matematika.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (KRoman47RP (1.12.2010 12:40) reagovat
Asi bych použil variace...

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (cockroach) (1.12.2010 12:39) reagovat
@Meda Tak si zle pochopil zadanie. V zadaní je, že karta už vybratá bola a je zvrchu červená.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (ee) (1.12.2010 12:38) reagovat
@kolol: doporucuji si to zkusit. Nejrychlejsi (tak jsem to delal ja) je si to naprogramovat (kompletne cely postup, tak jak je uvedeny v zadani). Pokud neumis programovat, muzes si to zkusit rucne (ale to uz je casove narocnejsi). Tak uvidis realne vysledky.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Colombo) (1.12.2010 12:38) reagovat
Dweep: co je to za argument? Takhle je to zadane. Kdyby byla otázka: jaká je pravděpodobnost, že náhodně vytažená karta bude po položení na stůl z jedné strany červená, bylo by to jiné. Ale tady je řečeno, že ta karta, kterou jsme vytáhli, je z jedné strany červená a otázka je, jaká je ta druhá strana vytažené karty, ještě jednou to zopakuju, která má jednu stranu červenou.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (xmefikRP (1.12.2010 12:37) reagovat
Meda: ne, je to jinak: vyberu náhodně jednu kartu ze tří, a náhodně ji hodím na stůl. Pokud padne černou stranou nahoru, vůbec to celé neberu v potaz a hraju dál. Do hry teda vstoupí jen pokusy, kdy zůstane nahoře červená strana - a já se ptám s jakou pravděpodobností bude v této situaci ta vytažená karta oboustranně červená.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Meda) (1.12.2010 12:32) reagovat
Podle zadaní jsem pochopil, že vybereš náhodně kartu ze 3, to je pravděpodobnosz 1/3 zbydou ti dvě a ty víš ten moment že si vybral tu kartu,co ma jednu stanu červeno, takže máš pravděpodobnost 1/2, že je zdruhé straný červena. Pravděpodobnost, že si vybral tu správnou kartu je 1/3+1/2 = 5/6 Nemůžete nebrat potaz, že ze začku jsem vyřadili kartu, která má jen jednu sranu červenou.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (kolol) (1.12.2010 12:29) reagovat
tohle je ztrata casu, jdu na obed :) Mejste se famfarove

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (kolol) (1.12.2010 12:29) reagovat
ee: nemas tri stavy, mas dva - cela cervena karta otocena (logicky, jinou barvu ani mit nemuze) cervenou nahoru - dvojbarevna karta otocena cervenou nahoru

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (ee) (1.12.2010 12:26) reagovat
No to, ze nemuzes ignorovat to, co se stalo pred tim. Jsou celkem 3 mozne stavy (kazdy z nich je stejne pravdepodobny), kdy by na stole lezela karta s cervenou barvou nahore - 2 z nich jsou ty, ze to je oboustranne cervena karta.

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (DweepRP (1.12.2010 12:25) reagovat
xmefik: jasnee uz chapu tvuj pohled - ale jak jsem rikal drive, s pozorovanim se meni pravdepodobnost - tim ze jeden z tech 3 stavu jiz nastal,ted muzou posledni 2 stavy nastat opet se stejnou pravdepodobnosti (myslim stejnou vuci sobe - tzn oba dva budou mit stejnou pravdepodobnost, ne zeji budou mit stejnou jako predtim) To mas jako s temi dvermi a pokladem - mas tri dvere - ste stejnou pravdpodobnosti je za nimi poklad a kdyz jedny otevres, tak ve zbyvajicich je poklad s jinou pravdepodobnosti a to 1/2:)

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (kolol) (1.12.2010 12:25) reagovat
ee: *facepalm* co to s tim ma spolecnyho?

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (kolol) (1.12.2010 12:24) reagovat
xmefik: neni duvod, proc by mel nastat dvakrat casteji

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (ee) (1.12.2010 12:23) reagovat
@kolol: dojdes domu ve 23:00 a najdes zenu, jak nehybne lezi v posteli. Jsou pouze dve moznosti - je ziva nebo mrtva. Tim padem je to 50:50. Fakt je to tak jednoduche?

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Jirp) (1.12.2010 12:23) reagovat
Nikdo se nepta jaka je pravdepodobnost, jestli vytahnu tu a nebo tu kartu!! Otazka zni, jestli je ta, co lezi na stole cervena z obou stran!! Jestli je vetsi sance, ze vytahnu cerveno-cervenou sem vubec netahejte...

Obrázek 'karty' Obrázek 'karty' (Jirp) (1.12.2010 12:23) reagovat
Prestante na to jit vedecky. Zapojte trochu rozum.Pokud postupuju podle zadani: 1. Vyberu kartu (vyber musi dopadnout tak, aby byla shora cervena) 2. Pokud je viditelna strana cerna vybiram znovu, jinak pokladam na stul 3. Polozim si otazku, jaka je sance, ze karta je cervena i z druhy strany? 5. Moznosti = cerno-cerna to neni, zbyvaji cerno-cervena a cerveno-cervena... takze 50:50

Strana 5/8. předchozí 1 2 3 4 5 6 7 8 následující