Výroba baterek
(Mem) RP (2.5.2021 10:00)
|
„Hele Mem, ukaž mi jedinou teslu, která má nalítáno 500k“ Tak si vygoogli třeba ten Model S P85+, který je v Guinnessově knize rekordů, protože najel milion. (Rekord z roku 2019) |
|
Výroba baterek
(tututu) (1.5.2021 20:55)
|
Hele Mem, ukaž mi jedinou teslu, která má nalítáno 500k. Auta jsou ve výrobě 9 let. Já osobně jezdím hodně a mám k 50k ročně. Nedovedu si představit, že bych tohle najezdil s elektroshitem co má dojezd 300 km před nabíjením. Docela mám v živé paměti, jak 5 let zpátky jsem vezl firemní teslu do servisu v Rakousku a musel jsem spát v hotelu, abych tam dojel aspon na 2x. |
|
Výroba baterek
(ententeak) RP (20.1.2021 11:41)
|
ono v tom záběru s najetím ke kameře klidně mohl být měřák, který změří, jestli ten článek "má kontakt", ale dali ho stranou, aby se tam vešla kamera... kdyby šlo je o otočení, šlo by to i jednodušeji... |
|
Výroba baterek
(Mem) RP (18.1.2021 15:58)
|
"To jen pro ty co tvrdej" Jediný, kdo tady něco jen tak tvrdí, jsi ty. U Tesel se nic tvrdit nemusí, když Model S se vyrábí od roku 2012 a je tak už spousta empirických zkušeností s tím, co ty packy (ne)vydrží. A ano, BMS se také už několikrát aktualizoval, i jeho SW, zvyšoval se např. dojezd, limity pro superchargery atd.. V Číně pro mírné klima navíc použijí Li-Fe místo Li-Ion, a tyhle 4680 bude zase vyladěné jinak, tak fakt nemůžeš paušalizovat... |
|
Výroba baterek
(kamarád Krauss) (18.1.2021 15:29)
|
a popelnice zas budou mít co žrát! |
|
Výroba baterek
(zvídavej) (18.1.2021 12:24)
|
RoflMao: Domnívám se, že otočení o 180° na kolejničkách jde udělat významně jednodušej. (Proč se to vůbec potřebuje točit, to další krok nemůže proběhnout zrcadlově?) S tím, že někdo nad něčím přemýšlel a "vyřešil" to, mám bohužel bohaté životní zkušenosti, a nejsem si jist, jestli převládají zrovna ty pozitivní ... |
|
Výroba baterek
(Y-dijot) (18.1.2021 11:53)
|
Baterie je rada ze vydrzi 500 az 1000 cyklu, pri hrubem zachazeni ani to ne. To jen pro ty co tvrdej ze clanek vydrzi bla bla bla...Ano o to zahazeni se ma starat battery management ale je to krasne videt ze teslu pouzivejte mezi 70-30 soc, nenabijejte rychle, kdyz je zmrzla nejdrive prohrejte ... Pak mozna udela tech 1000 cyklu, protoze vybijeci/ nabijeci proudy na jeden clanek nejsou horsi treba nez 2C. Ale aby baterie vpohode vydrzela 5000 cyklu, je treba nabijet vybijet jen 0,5C.
|
|
Výroba baterek
(Mem) RP (18.1.2021 11:43)
|
Nerrg: chemie až tak revoluční není (byť to taky neustále upravují a lithium si chtějí taky těžit přímo v USA jednodušší metodou), ale fyzické poskládání toho článku je úspornější, takže už tím dosahují vyšší energetické hustoty | Ebo: ano, počítá se s tím, že tyhle akumulátory (s životností ~15 let / 2 miliony km) auto i přežijí. A už současné packy Tesly na 18650 nebo 21700 mají někdy nájezdy 500 tisíc km |
|
Výroba baterek
(RoflMao) RP (18.1.2021 11:27)
|
zvídavej: V 7. zaberu se hlavne clanek otoci o 180 stupnu. Tezko rict, jestli by to neslo udelat jinak. Ale myslim, ze nad tim uz nekdo premyslel a vybralo se prave tohle reseni. |
|
Výroba baterek
(zvídavej) (18.1.2021 10:48)
|
No tak mi vysvětlete třeba na tom sedmým záběru, proč se to zastaví, najede ke kameře, odjede a zase pokračuje v původním směru? To je nějakej scanner? To by nešlo udělat přímo na tom pásu, to fakt musí jezdit tam a zpátky? |
|
Výroba baterek
(Dr.Str.) RP (18.1.2021 10:44)
|
(zvídavej) Tak si pusť Factorio a hned zjistíš, proč to tak je. Většina voseru je matroš někam přemístit a srovnat. |
|
Výroba baterek
(Ebo) RP (18.1.2021 10:21)
|
no.. milion mil to nevydrží ani náhodou.. To má dneska problém vydržet i normální auto |
|
Výroba baterek
(Nerrg) (18.1.2021 10:05)
|
Mem: vlastnosti toho článku jsou v něčem lepší nebo je revoluční jen menší linka/levnější proces? |
|
Výroba baterek
(Mem) RP (18.1.2021 9:59)
|
1) První zajímavostí je, že se jedná o zpomalené záběry, aby tam bylo vůbec něco vidět 2) V písničce zazní slova million miles, což je samozřejmě odkaz na minimální plánovanou životnost těchto akumulátorů 3) zvídavej: nastuduj si výrobu tohohle revolučního článku (4680 se suchým procesem nanášením elektrody, což samotnou továrnu dramaticky zmenšilo proti běžným Li-Ion, Li-Fe) |
|
Výroba baterek
(huhulak) (18.1.2021 9:48)
|
treba je to protoze vyroba je jenom jeden velkej transport soucastek do smontovaneho stavu? |
|